A czy nie było powodem tworzenia serii EP08 brak możliwości rozpędzenia EP07 powyżej 130 mimo mocy silnika?
Dwie lokomotywy EP07, konkretnie EP07-376 i EP07-389, mają wymienione silniki na LKb-535 i po niewielkim przystosowaniu mogą już jeździć z szybkością 140 km/h. Pierwotnie planowano całą serię EP07 w ten sposób przebudować, ale na planach się skończyło.
A EP08 są mają prędkość konstrukcyjną 160 km/h, ale prędkość eksploatacyjną obniżono do 140 km/h. Chyba ze względu na zbyt małą masę.
Poza przełożeniem EP08 nie różni się mocno od EU/EP07. Ósemki miały mieć Vmax 160km/h, ale przy tej prędkości niektóre elementy się bardzo szybko zużywały, stąd ograniczenie do 140km/h. Luzak może jechać tylko 110km/h.
Jeśli chodzi o polskie koleje to brakuje lokomotyw:
Dodałbym: Taurusów powinno być co najmniej 20
Oraz 50-100 dodatkowych lokomotyw na 160 km/h (wiele szlaków na tą prędkość jest i powstaje, a lokomotyw brak).
Nowe wagony Regio Ekspres są na 160 a nie mają takich wózków jak wagony EIC tylko mają dalej wózki typu 4ANc czyli takie jak w zwykłych 111A i mimo to są na 160. Czyli zatem zwykłe standardowe wagony 111A i 112A można bez problemu przy jakiejś naprawie przerobić na 160 nie wydając dużo pieniędzy na przykład na wymianę wózków na inne.
Oprócz przyspieszonego zużycia pewnych elementów (obręcze ?) EP08 miały jeszcze złe własności biegowe dla szybkości 160 km/h (wężykowanie czy coś ?) ponoć odziedziczone jeszcze po EU06/EU07 u których wobec prędkości 125 km/h one nie były istotne.Jeśli ktoś ma wiedzę co tam konkretnie nie grało że obniżyli prędkość to chętnie się dowiem.Pomysł przebudowy lokomotyw z pozbyciem się archaicznego rozruchu oporowego jest ciekawy i warto poczekać co z tego wyniknie.Z tym że jeśli ma to robić kilka ośrodków w Polsce to niech się najpierw porozumieją co i jak żeby się nie okazało jak przy modernizacji jednostek że egzemplarze różnych producentów nie mogą ze sobą współpracować bo mają istotne różnice w obwodach elektrycznych.A smaczku dodaje że w jednej takiej zmodernizowanej w jednej kabinie na pulpicie był przycisk SHP a w drugiej kabinie w tym samym miejscu przycisk opuszczania pantografu
ZNTK Oleśnica kończy modernizację lokomotywy EU07 dla PKP IC
Dobiega końca modernizacja lokomotywy EU07 zleconej przez PKP Intercity Zakładom Naprawczym Taboru Kolejowego w Oleśnicy. - Modernizacja rzeczywiście jest już na ukończeniu, niedługo odbędą się jazdy testowe – poinformowała „Rynek Kolejowy” Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
- Modernizacji poddano: kabinę maszynisty (w tym instalacja klimatyzacji), silniki, pulpit wraz z oknami bocznymi i nowym wyłożeniem ścian, odbierak prądu oraz system sterowania lokomotywy. Oprócz tego zabudowano system GPS do monitorowania lokomotywy – wyjaśnia Małgorzata Sikowska.
Waldemar Jankowiak, główny technolog ZNTK Oleśnica nie chciał nam jednak zdradzić żadnych dodatkowych szczegółów tej modernizacji.
EU07 nie zrobiono pod więcej niż 125 km/h ze względu na ułożyskowanie wału drążonego na łożyskach ślizgowych, które to wytrzymywały, ale się grzały. Wał drążony służy do przenoszenia siły napędowej - oś jest "w" wale drążonym i przenosi tylko ciężar loka (mechanizm Alsthom). Część EP08 miała łoż. ślizgowe i przerobiono je z powrotem na EU(P?)07. A te ósemki, które śmigają do dziś, mają łożyska toczne (wtedy trzeba je było importować i kierownictwo nie chciało - socjalizm).
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Reflektory, jak w "budyniach" 1006, 1014, 1049, 1067.
Pudło 07-495 wygładzone po bokach. Dodatkowo z tego, co widać wejścia do kabin są tylko z lewej strony.
Pod górnym reflektorem jest kolejna ciekawostka , a mianowicie wyświetlacz.
Ogólnie ciekawie prezentuje się ten lok. Zapewne będzie testowana na CMK - ciekawe, jak będzie się prezentować w ruchu
Ogólnie jestem za zmianami technicznymi w środku. Czyli popieram wymianę silników z rozruchem oporowym na takie z impulsowym. Jednak nie popieram WIEŚ-TUNINGU. A czym są są te nowe światełka itd. jak nie wieś tuningiem ?? No bo co by z EP07 nie zrobili to nie będzie wyglądać jak Husarz, a po tych przeróbkach na klasyka też już nie wygląda. Czyli ani to nowoczesny lok, ani to klasyk, poprostu wieś-tuning jak te 20 letnie BMW z podoczepianymi spojlerami wielkości jak w Ferrari.
Może jak zobaczymy "Ją" w całości i na szlaku, z dodanymi napisami, numerami itp to zmienimy zdanie Widać że jest w stanie surowym. Mam nadzieję, jako maszynista, że wszelkie uwagi mojego kolegi względem jej wyposażenia zostały zawarte w trakcie produkcji. Czekam na "Nią" z utęsknieniem. że dizajn beznadziejny.... No cóż.... To właśnie nie Ferrari tylko lokomotywa. Na razie widzimy tylko to co z zewnątrz. A popatrzcie na francuskie lokomotywy. Jakie są brzydkie Bardzo.... Ja chcę żeby to porządnie i bezawaryjnie jeździło. A wygląd No cóż.... My też nie jesteśmy idealni. Pozdrawiam
_________________ Kolejarze wszystkich spółek łączcie się
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-04-2011, 22:30
Cytat:
Jednak nie popieram WIEŚ-TUNINGU
Święte Słowa! Zwłaszcza że orygninalna EU/EP 07 z oryginalnymi elementami prezentuje się pięknie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum