W załączeniu moja propozycja dla Nadodrzanki Wrocław-Głogów. Niestety zapewne możliwa do realizacji tylko przy w miarę dobrym stanie parku taborowego PR Wrocław. No ale może warto nad tym pomyśleć już teraz, a nie tak jak ubiegłej zimy odwoływać pociągi jeden po drugim. Zapewniam, że każdy z proponowanych przeze mnie kursów miałby przyzwoitą frekwencję, zwłaszcza biorąc pod uwagę galopujące ostatnio ceny paliw.
kojotsk8 Końcówki odjazdu z Wrocławia powinny być jednak xx:45 i xx:15. Zapewniłoby to większą frekwencję. No i wiedz, że ta rzeź połączeń 1 marca, nie była spowodowana zimą tysiąclecia, a zaniedbaniem PR Wrocław, bo nie przeprowadzali rewizji kibli.
Powiem tylko, że ja bym nic nie kombinował, po prostu przywrócił rozkład taki jaki był założony od grudnia 2010. Ewentualne moje propozycje :
Wpuściłbym dodatkowy pociąg z Głogowa około 20, skomunikowany tam z Rusałką i zlikwidował kretynizm, polegający na tym, że ostatni pociąg z Wrocławia do Ścinawy (o 22:30) nie jeździ w soboty, paradoksalnie wtedy, kiedy miał największą frekwencję (imprezy kulturalne itp)
Karmazynkowi bym zlikwidował w czasie wakacji postoje w Brzezinkach i innych wioskach i wydłużył do Świnoujścia (godzina krócej)
Wysłałem je do UMWD, poza tym :
Na odcinku Nowa Sól - Zielona Góra, z powodu wprowadzenia od nowego RJ szlakowej 30 km/h wprowadziłbym kolejową komunikację autobusową.
No i zwolniłbym dyscyplinarnie, tego kolesia, co odpowiada za tabor w ZPR Zielona Góra, gdyż na 11 jednostek, mają 2 plastikowe (w tym jeden koszmarek - EN57-046, z niskim plastikiem). I te 2 plastikowe regularnie i codziennie obsługują połączenia do Wrocławia (prawie 4 godziny jazdy)
Powiem tylko, że ja bym nic nie kombinował, po prostu przywrócił rozkład taki jaki był założony od grudnia 2010.
Nieee ten rozkład jest okropny dla tej trasy,dlaczego????? brak już codziennego polączenia z morzem, 1 pociąg tylko do Kostrzyna i Szczecina oraz bajeczny IR z Zielonej Góry który zatrzymuje się jako REGIO na kilkudziesięcio osobowych osadach a nie zatrzymuje się na stacjach Grębocice (podad 1tyś mieszkańców), Rudna Gwizdanów( 700 mieszkańców) a zatrzymuje się np Łososiowice czy Brzezinka Średzka.
Dla porównania w Rj 2008/2009 był 1 Regio do Kamienia Pomorskiego, 2 Regio dziennie do Szczecina oraz więcej połączeń do Kostrzyna (chyba z 3) i to był konkretny rozklad jazdy
Dla porównania w Rj 2008/2009 był 1 Regio do Kamienia Pomorskiego, 2 Regio dziennie do Szczecina oraz więcej połączeń do Kostrzyna (chyba z 3) i to był konkretny rozklad jazdy
Rozumiem niektóre łączenie relacji, ale po co łączyć je na siłę? 2 składy dziennie do Szczecina i jeszcze do Kamienia? Na co komu takie Regio? na pewno mieszkańcy Wrocławia, Brzegu Dolnego, Wołowa, Ścinawy czy Głogowa czy nawet Zielonej Góry tłumnie walili do tego pociągu żeby wybrać się na wycieczkę i zwiedzić wały Chrobrego. Przypuszczam, że nie więcej jak 5% pasażerów miało w tym pociągu bilety na pełna relację. Dlatego uważam, że czasem lepiej się przesiąść. Nie rozumiem skąd tak wielkie zamiłowanie niektórych forumowiczów do tak długich relacji pociągów klasy R? Może czas na Węgliniec-Białystok lub Przemyś-Szczecin, rzecz jasna na En-57 rzecz jasna-dla wygody pasażerów? Bo nie wiem o co wam chodzi? Bo na pewno nie o wygodę podróżnych.
Nieee ten rozkład jest okropny dla tej trasy,dlaczego????? brak już codziennego polączenia z morzem, 1 pociąg tylko do Kostrzyna i Szczecina oraz bajeczny IR z Zielonej Góry który zatrzymuje się jako REGIO na kilkudziesięcio osobowych osadach a nie zatrzymuje się na stacjach Grębocice (podad 1tyś mieszkańców), Rudna Gwizdanów( 700 mieszkańców) a zatrzymuje się np Łososiowice czy Brzezinka Średzka.
Ślązak zatrzymuje się w Łososiowicach i Brzezince Średzkiej , ponieważ na odcinku Wrocław-Ścinawa-Wrocław jedzie jak REGIO. Natomiast co do rozkładu 2008/2009 to był 1 pociąg do Szczecina (Pionier 13.50), 1 do Kamienia Pomorskiego (Karmazyn 9.50),2 do Rzepina (5.50 , 17.50) , oraz 1 do Kostrzyna (15.50). Również uważam te relacje za słuszne.
Ślązak zatrzymuje się w Łososiowicach i Brzezince Średzkiej , ponieważ na odcinku Wrocław-Ścinawa-Wrocław jedzie jak REGIO
Wiem że ten pociąg zatrzymuje isę na tym odcinku jako Regio ale mam nadzieje że od nowego rozkłądu jazdy będzie zatrzymywał się już na cały odcinku Głogów-Wroclaw Gł jako Regio
A co do propozycji forumowicza Kojotsk8 to jego propozycjie są dobre i mam nadzieję że chociarz nie które znajdą się na nowym rozkładzie jazdy
Od 30 marca do 8 kwietnia trwało zbieranie propozycji i uwag dotyczących zmian w rozkładzie jazdy pociągów na rok 2012.
Przez ponad tydzień do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego napływały propozycje, uwagi i sugestie, jak powinien wyglądać rozkład jazdy w 2012 roku. Na nasz apel odpowiedziało 91 osób. Wnioski pasażerów dotyczyły prawie wszystkich linii kolejowych na Dolnym Śląsku. Zwracano uwagę na liczbę kursujących składów oraz na ich częstotliwość.
Szczegółowe dane po konsultacjach oraz informacje o ilości uwzględnionych postulatów przekażemy Państwu w ciągu kilkunastu najbliższych dni. Informujemy również, że z uwagi na dużą ilość propozycji, czas ich analizy oraz odpowiedzi na poszczególne wnioski może się wydłużyć.
źródło: UMWD
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Dziś otrzymałem odpowiedź na swój postulat. Wynika z tego, że dwa połączenia na linii Kłodzko - Wałbrzych będą wydłużone do Jeleniej Góry, będą one skomunikowane z pociągami jadącymi z Wrocławia. "Kamieńczyk" zostaje, ogółem z Wrocławia do Jeleniej będą 4 pociągi bezpośrednie i 2 z przesiadką (wynika to "przede wszystkim z utrzymującego się bardzo złego stanu infrastruktury, który powoduje, że czas przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry nadal wynosi ponad 3 godziny"). Bardzo prawdopodobne, że utrzyma się również wydłużona "Galicja", choć ta kwestia "będzie omawiana podczas tzw. konstrukcji rozkładu jazdy, tzn. układania konkretnych godzin odjazdów i przyjazdów każdego z pociągów". Co do Szklarskiej Poręby, to może zacytuję: "Pragnę ponadto przekazać, że w przyszłym roku zarządca infrastruktury (PKP Polskie linie Kolejowe S.A.) będzie prowadził remont linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna. W związku z tym od 01.03 do 30.11.2012 wstrzymany będzie ruch pociągów na odc. Piechowice - Szklarska Poręba Górna, natomiast dodatkowo w dniach 01.04-30.06.2012 wstrzymany będzie ruch na odc. Jelenia Góra - Piechowice. Z uwagi na powyższe uwarunkowania wszelkie połączenia do/ze Szklarskiej Poręby będą się odbywały się częściowo z wykorzystaniem komunikacji zastępczej." Czyli na razie nie liczyłbym na bezpośrednie połączenie Wrocławia ze Szklarska Porębą. Natomiast postęp będzie jeśli chodzi o godziny - pierwszy pociąg do Jeleniej pojedzie nie o 07:50, a około 06:45. Ostatni powrotny z Jeleniej przyjedzie do Wrocławia około godziny 22:00.
Panie Marszałku, trzymam za słowo!
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jutro będę miał dostęp do kompa, to wrzucę. Pisząc z komórki nie bardzo mam jak.
[ Dodano: 28-04-2011, 20:26 ]
Pewien jestem, że co do Kamieńczyka (który przecież jest następcą dawnej Szrenicy, jak ta jeszcze jeździła sezonowo w relacji Poznań- Szklarska Poręba- Poznań) to słowa dotrzymają. Ten pociąg od 2007 roku wyrobił sobie taką markę, że nie ma opcji, by ot tak sobie wyleciał z rozkładu.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Dziś otrzymałem odpowiedź na swój postulat. Wynika z tego, że dwa połączenia na linii Kłodzko - Wałbrzych będą wydłużone do Jeleniej Góry, będą one skomunikowane z pociągami jadącymi z Wrocławia.
Niech wydłużą te pociągi koniecznie do Zgorzelca i niech one będą skomunikowane z pociągami Drezno- Wrocław w Zgorzelcu! Zapewni to sporą grupę pasażerów zza Nysy, którzy klną jak szewc już teraz na samą myśl o tym, że muszą autem pokonać odcinek od Zgorzelca do Karpacza przez Jelenią Górę i Lubań.A tak szynobusem zawsze wyodniej.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
W zeszłym roku pisałem im żeby połączyli relacje Międzylesie - Wrocław z Wrocław - Poznań...olali to ciepłym moczem. Niemniej cieszy ten szynobus do Jeleniej z Kłodzka. Bardzo tego brakowało.
Dopiero 2 dni temu otrzymałem odpowiedź od UMWD (widać mało kto przejmuje się tam terminami).
Główne założenia, jakie przewidywane są na linii Wrocław-Głogów to:
- pozostanie ok. 5 par w relacji Wrocław-Zielona Góra,
- uruchomienie dodatkowych połączeń w relacji Wrocław-Wołów, czego efektem ma być 30-minutowy takt na tej relacji w godz. 6-8:30 i 14-18.
Mam nadzieję, że nie odwalą takiego bubla, żeby po tej 18 była półtoragodzinna dziura w połączeniach z Wrocławia jak teraz, no i że te zaplanowane kursy nie będą zaraz odwoływane jeden po drugim z powodu defektów taboru.
Niestety UMWD już dziś próbuje się usprawiedliwiać za ewentualne niezrealizowanie tych planów - w odpowiedzi znalazły się również informacje na temat przebudowy dworca Wrocław Główny czy też jednotorowego odcinka Księginice-Brzeg Dolny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum