Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Jak skrócić czas przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry?
Autor Wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-04-2011, 16:02   Jak skrócić czas przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry? Odpowiedz z cytatem

Obecnie podróż z Wrocławia do Jeleniej Góry pociągiem to droga przez mękę. Wpadłem więc na pomysł, żeby część pociągów przetrasować na Strzegom i Bolków. Żeby nie ucierpiał na tym Wałbrzych, pomyślałem żeby podłączyć pod ten pociąg skład relacji Wrocław - Lubawka. Połączenie do zrealizowania na szynobusach (ideałem byłyby VT642), ale... Fragment 302 pomiędzy Strzegomiem a Marciszowem jest w opłakanym stanie, częściowo rozkradziony, a odcinek Bolków - Marciszów jest w ogóle od 5 lat skreślony z ewidencji PKP PLK (za kolej.one.pl). Przy przejęciu odcinka Strzegom - Marciszów przez samorząd lub PMT Linie Kolejowe (science fiction, chociaż kto wie...), naprawieniu go (dość kosztowna sprawa) i podniesieniu prędkości szlakowej do 60 km/h nawet przy rozłączaniu/łączeniu szynobusów w Jaworzynie i zmianie kierunku jazdy w Strzegomiu czas przejazdu jest o prawie godzinę lepszy niż przez Wałbrzych. Poza tym bilet byłby nieco tańszy (nawet od autobusowego!), ponieważ trasa jest o 9 km krótsza (niecałe 118 km przy 127 przez Wałbrzych, a to oznacza jedną strefę kilometrową mniej).
Niestety, ten pomysł znając (nie)chęć władz do kolei pozostanie w sferze marzeń...
Poniżej propozycja pilotażowego rozkładu jazdy na tej trasie (Wrocław - Jelenia Góra (Szklarska Poręba Górna)/Lubawka).

Rozkład Jazdy Wrocław - Strzegom - Jelenia Góra.doc
Pobierz Plik ściągnięto 709 raz(y) 76.5 KB


_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 14-04-2011, 17:41    Odpowiedz z cytatem

Przeciez szynobus mozna skierowac na Wrocław-Jaworzyna-Wałbrzych-Jelenia Góra, tylko PLK musi się zgodzić na zwiększenie prędkości pociągów o 20 km/h. To skróciłoby cza jazdy do 2 godz 20 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-04-2011, 18:06   

I to jest bardzo realne - np. Białystok - Czeremcha stan podobny do Wałbrzych - Jelenia.
Powrót do góry

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 14-04-2011, 19:49    Odpowiedz z cytatem

A i dzięki temu obciążenie infrastruktury byłoby mniejsze, co przy zmniejszonych nakładach na modernizacje 274, mogłoby przynieść pozytywne skutki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 14-04-2011, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Ja bym widział na 274 wozy nie większe niż podwójny EN81. Wykorzystujemy drut, a pociąg znacznie lżejszy niż kible. Problem w tym, że dolnośląskie takich wozów nie ma... A szynobus to pamiętam jeździł na pierwszym kursie do Jeleniej w rozkładzie 2006/2007. Najpierw był to SA106 ciągnący wagon 120A, a potem SA134.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 14-04-2011, 23:40    Odpowiedz z cytatem

@EU07-469
Szynobusem który najczęściej ciągał do Jeleniej Góry bonanzę był SA132 w relacji Wrocław-JG-(Lwówek), bonanza zostawała oczywiście w JG

Co do propozycji to cóż każdy z nas może sobie stworzyć taką fantastykę jako MK.
Tyle tylko że szanse na zrealizowanie tego pomysłu są zerowe. UMWD już raz wypowiedział się przeciw planom reaktywacji połączenia przez Bolków no i oczywiście kasa kasa i jeszcze raz kasa.
Tu nie chodzi o kilka czy kilkanaście milionów a o kilkadziesiąt bo w grę wchodzi jako podstawa tego planu kapitalny remont 38 kilometrowego odcinka Strzegom - Marciszów.
Nie znasz widać za bardzo tej trasy bo nawet po remoncie nie byłoby możliwe przejechanie tego odcinka w założone 42 minuty no chyba że ktoś wytrzepie mega kasę i "wyprostuje" łuki na podjeździe do Bolkowa i za nim oraz tchnie nowe życie w walącą się strzegomską estakade.
Fajnie by oczywiście było gdyby...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-04-2011, 06:40    Odpowiedz z cytatem

Marzycie o reaktywacji od dawna nieczynnych linii, a tymczasem zagrożone zamknięciem są czynne linie, np. lwówecka, i na tym trzeba skupić uwagę. Bądźmy realistami!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 15-04-2011, 06:52    Odpowiedz z cytatem

Powiem tak: pomysł beznadziejny, lepiej porządnie wyremontować szlak przez Wałbrzych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 15-04-2011, 07:27    Odpowiedz z cytatem

Od czasu do czasu czytajcie ze zrozumieniem. Przecież już na początku zaznaczyłem, że to pomysł z kategorii s-f. Tym bardziej, że odcinek Bolków- Marciszów jest bezpański (o czym też wspomniałem na początku). Ja tylko czekam, aż główna znów będzie nieprzejezdna, tym razem na dłuższym odcinku niż Wałbrzych Miasto- Wałbrzych Główny. Ciekawe, jak zorganizują objazd. Naturalnym by był przez 302 i 308.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 15-04-2011, 10:56    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze

Marzycieli w Jeleniej Górze i na terenie województwa dolnośląskiego jest wielu, ale do roboty nie ma komu. Do gadania o pierdołach to wszyscy, ale do realizowania konkretnych działań nie ma nikogo. Linia przez Bolków na dzień dzisiejszy to fikcja. Trzeba starć się o wyremontowanie linii 274 i doprowadzenie jej do parametrów względnego użytku. Pozdrawiam.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 15-04-2011, 17:55    Odpowiedz z cytatem

Koncepcja dla tej linii to modernizacja do 160 km/h odcinka Wrocław - Jaworzyna Śląska, pozostały odcinek na prędkość 120 km/h.

Dzięki temu podróż z Wrocławia do Jaworzyny trwałaby pociągiem nawet tylko 20 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 15-04-2011, 20:25    Odpowiedz z cytatem

Dobrze by było, jak będzie, zobaczymy. Bolków i Strzegom jest jednak dobrze obsługiwany przez "PKSy", więc tak dużego parcia na kolej tam nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 15-04-2011, 21:58    Odpowiedz z cytatem

dinxles, pamiętaj że w niektórych miejscach po 274 szybciej niż 40 czy 60 km/h nie pojedziesz. Inaczej zniszczysz prowadnice i zwiedzisz las (Świebodzice- Wałbrzych Szczawienko) albo wykąpiesz się (i pociąg przy okazji) w Bobrze (Ciechanowice- Janowice Wielkie).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 16-04-2011, 08:04    Odpowiedz z cytatem

Wiem o tym, ze są ograniczenia ze względu na łuki, ale da się zmodernizować ją na 1 godz 30 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 16-04-2011, 10:36    Odpowiedz z cytatem

@EU07-469

Nie ma czegoś takiego jak piszesz że jakiś odcinek linii kolejowej jest bezpański.
W przypadku Bolków - Marciszów właścicielem są albo Nieruchomości albo samo PKP SA.
Wystarczy chcieć się dowiedzieć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl