Wysłany: 13-04-2011, 16:02 Jak skrócić czas przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry?
Obecnie podróż z Wrocławia do Jeleniej Góry pociągiem to droga przez mękę. Wpadłem więc na pomysł, żeby część pociągów przetrasować na Strzegom i Bolków. Żeby nie ucierpiał na tym Wałbrzych, pomyślałem żeby podłączyć pod ten pociąg skład relacji Wrocław - Lubawka. Połączenie do zrealizowania na szynobusach (ideałem byłyby VT642), ale... Fragment 302 pomiędzy Strzegomiem a Marciszowem jest w opłakanym stanie, częściowo rozkradziony, a odcinek Bolków - Marciszów jest w ogóle od 5 lat skreślony z ewidencji PKP PLK (za kolej.one.pl). Przy przejęciu odcinka Strzegom - Marciszów przez samorząd lub PMT Linie Kolejowe (science fiction, chociaż kto wie...), naprawieniu go (dość kosztowna sprawa) i podniesieniu prędkości szlakowej do 60 km/h nawet przy rozłączaniu/łączeniu szynobusów w Jaworzynie i zmianie kierunku jazdy w Strzegomiu czas przejazdu jest o prawie godzinę lepszy niż przez Wałbrzych. Poza tym bilet byłby nieco tańszy (nawet od autobusowego!), ponieważ trasa jest o 9 km krótsza (niecałe 118 km przy 127 przez Wałbrzych, a to oznacza jedną strefę kilometrową mniej).
Niestety, ten pomysł znając (nie)chęć władz do kolei pozostanie w sferze marzeń...
Poniżej propozycja pilotażowego rozkładu jazdy na tej trasie (Wrocław - Jelenia Góra (Szklarska Poręba Górna)/Lubawka).
Rozkład Jazdy Wrocław - Strzegom - Jelenia Góra.doc
Przeciez szynobus mozna skierowac na Wrocław-Jaworzyna-Wałbrzych-Jelenia Góra, tylko PLK musi się zgodzić na zwiększenie prędkości pociągów o 20 km/h. To skróciłoby cza jazdy do 2 godz 20 minut.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-04-2011, 18:06
I to jest bardzo realne - np. Białystok - Czeremcha stan podobny do Wałbrzych - Jelenia.
Ja bym widział na 274 wozy nie większe niż podwójny EN81. Wykorzystujemy drut, a pociąg znacznie lżejszy niż kible. Problem w tym, że dolnośląskie takich wozów nie ma... A szynobus to pamiętam jeździł na pierwszym kursie do Jeleniej w rozkładzie 2006/2007. Najpierw był to SA106 ciągnący wagon 120A, a potem SA134.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
@EU07-469
Szynobusem który najczęściej ciągał do Jeleniej Góry bonanzę był SA132 w relacji Wrocław-JG-(Lwówek), bonanza zostawała oczywiście w JG
Co do propozycji to cóż każdy z nas może sobie stworzyć taką fantastykę jako MK.
Tyle tylko że szanse na zrealizowanie tego pomysłu są zerowe. UMWD już raz wypowiedział się przeciw planom reaktywacji połączenia przez Bolków no i oczywiście kasa kasa i jeszcze raz kasa.
Tu nie chodzi o kilka czy kilkanaście milionów a o kilkadziesiąt bo w grę wchodzi jako podstawa tego planu kapitalny remont 38 kilometrowego odcinka Strzegom - Marciszów.
Nie znasz widać za bardzo tej trasy bo nawet po remoncie nie byłoby możliwe przejechanie tego odcinka w założone 42 minuty no chyba że ktoś wytrzepie mega kasę i "wyprostuje" łuki na podjeździe do Bolkowa i za nim oraz tchnie nowe życie w walącą się strzegomską estakade.
Fajnie by oczywiście było gdyby...
Marzycie o reaktywacji od dawna nieczynnych linii, a tymczasem zagrożone zamknięciem są czynne linie, np. lwówecka, i na tym trzeba skupić uwagę. Bądźmy realistami!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Od czasu do czasu czytajcie ze zrozumieniem. Przecież już na początku zaznaczyłem, że to pomysł z kategorii s-f. Tym bardziej, że odcinek Bolków- Marciszów jest bezpański (o czym też wspomniałem na początku). Ja tylko czekam, aż główna znów będzie nieprzejezdna, tym razem na dłuższym odcinku niż Wałbrzych Miasto- Wałbrzych Główny. Ciekawe, jak zorganizują objazd. Naturalnym by był przez 302 i 308.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Marzycieli w Jeleniej Górze i na terenie województwa dolnośląskiego jest wielu, ale do roboty nie ma komu. Do gadania o pierdołach to wszyscy, ale do realizowania konkretnych działań nie ma nikogo. Linia przez Bolków na dzień dzisiejszy to fikcja. Trzeba starć się o wyremontowanie linii 274 i doprowadzenie jej do parametrów względnego użytku. Pozdrawiam.
dinxles, pamiętaj że w niektórych miejscach po 274 szybciej niż 40 czy 60 km/h nie pojedziesz. Inaczej zniszczysz prowadnice i zwiedzisz las (Świebodzice- Wałbrzych Szczawienko) albo wykąpiesz się (i pociąg przy okazji) w Bobrze (Ciechanowice- Janowice Wielkie).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie ma czegoś takiego jak piszesz że jakiś odcinek linii kolejowej jest bezpański.
W przypadku Bolków - Marciszów właścicielem są albo Nieruchomości albo samo PKP SA.
Wystarczy chcieć się dowiedzieć...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum