Orientuje się ktoś ilu pracowników przejdzie z PR do Kolei Śląskich ? Ciekaw jestem czy w tym roku będą przyjęcia do drużyn konduktorskich w ŚZPR ? Rozmawiałem z dyspozytorem drużyn konduktorskich i są podobno braki w drużynach .. Pozdrawiam .
Powołanie spółki Koleje Śląskie wywołuje wśród kolejarzy mieszane uczucia. Jak możemy przeczytać na stronie internetowej Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich, spółka marszałkowska zamiast uzupełniać siatkę już istniejących połączeń w regionie, szykuje się do przejęcia najbardziej łakomego kąska, czyli linii z Gliwic do Częstochowy.
Zdaniem Lidii Ziaji, z pierwotnych koncepcji i planów, jakie władze województwa prezentowały w momencie powołania do życia spółki Koleje Śląskie, niewiele tak naprawdę zostało. Autorka zwraca w swoim felietonie uwagę, że KŚ miały uzupełniać ofertę Przewozów Regionalnych i jeździć tam, gdzie Przewozy Regionalne w różnych powodów wycofały się. Tymczasem KŚ przejmują jedną z najbardziej dochodowych linii w regionie.
Autorka zwraca także uwagę na brak współpracy na linii Przewozy Regionalne – UMWŚ – Koleje Śląskie. „Ze strony Urzędu Marszałkowskiego i pani prezes Kolei Śląskich płynęły do nas szerokim strumieniem deklaracje współpracy. To była szansa na utrzymanie zatrudnienia na obecnym, lub nieco zmniejszonym poziomie. A tu trach, wszystko rozsypało się jak zamek z piasku. Pierwszy cios to brak porozumienia co do cen za dzierżawę ezetów. Przewozy Regionalne to przecież najtańszy przewoźnik (Pan Marszałek rychło się o tym przekona) i nie wierzę, by ceny były zaporowe.” – czytamy w tekście.
Jak pisze dalej Ziaja, związki zawodowe powinny w tym momencie podjąć się roli mediatora pomiędzy skłóconymi podmiotami. Zdaniem autorki, rywalizowanie ze sobą dwóch podmiotów na rynku przewozów kolejowych w regionie to niezbyt dobry pomysł. „Jeszcze raz przywołuję przykład Intercity i interREGIO. W tej walce nie będzie zwycięzcy, obie strony poniosą porażkę. Walka na torach to bezsens, przewozy regionalne służą podróżującym, to nie biznes rodzinny, to funkcja społeczna.” – czytamy na stronie ZZKŚ.
Jak KS będą wyglądały tak profesjonalnie jak ich stronka to sukcesu nie wróżę
Tak na przyszłość - wykonanie stronki powierza się firmie zewnętrznej. Dłubanie samemu, bez pracowników którzy zajmują się tym codziennie jest kompletnie bez sensu i doprowadza własnie do takich efektów. Jeśli w KS pracują ludzie dopuszczający taka fuszerkę i chałturę to już chce zobaczyć dział marketingu w akcji. Żal...
Stary bzdury pleciesz, że aż żal pewną część ciała ściska. Strona po przeanalizowaniu walidatorem wypluwa 13 błędów, które można poprawić w parę minut. Jest prosta, czytelna i co ważne nie jest "ciężka" przez co ładuje się bardzo szybko. Szczególnie że przydatne to jest do mobilnego przeglądania strony z np. rozkładem, który mam nadzieję będzie lekki jak reszta strony. Nic więcej od strony www początkującej spółki kolejowej nie potrzeba!
Natomiast jak dla mnie mega plusem jest zastosowanie darmowego CMSa pod BIP na licencji GPL - SmoodBIP http://www.kolejeslaskie.com/bip/ pewnie ich informatyk to wszystko poustawiał w bardzo krótkim czasie, KŚ zaoszczędziły lekko mówiąc ok 10-15tyś które by musieli wypłacić na wdrożenie płatnego BIP.
Piszesz że masz zboczenie informatyka, a co dokładnie robisz, bo nie mów mi że zajmujesz się web developingiem...
Wydaje mi się, że niestety, ale start Kolei Śląskich będzie jedną wielką klapą. Myślicie, że bez powodu do PR wróciła Renata Rogowska. W Kolejach Śląskich pracował też jeden z pracowników CTL-u, ale już też wrócił jak Rogowska na stare śmiecie, a na tym nie koniec. Wszak wiadomo, że szczury uciekają ze statku kiedy ten tonie, ale nie chcę tutaj nikomu źle wróżyć.
Kiepskie wieści dla podróżnych i jeszcze gorsze dla około stu kasjerek obsługujących "okienka" na stacjach między Częstochową a Gliwicami. Od 1 czerwca większość tych kas (m.in. w Myszkowie, Zawierciu, czy Rudzie Śląskiej) może przestać istnieć, a zatrudnione tam osoby będą musiały poszukać sobie innej pracy.
Lawina zwolnień w śląskim zakładzie Przewozów Regionalnych ruszy po 9 maja. Jak zapowiada jego dyrektor, Przemysław Gardoń na początek robotę straci kilkadziesiąt osób: będą wśród nich pracownicy warsztatów w Bielsku Białej, część kasjerek oraz ekspedytorzy z Katowic.
- Nie mamy dla nich zajęcia, ani możliwości przesunięcia na inne stanowiska - tłumaczy Gardoń. Jak dodaje z firmą pożegnać będą musiały się osoby, które nabyły już prawo do emerytury, mają na "koncie" liczne upomnienia, a także takie, które często nie pojawiają się w pracy.
Zwalnianym pracownikom spółka może zapewnić
tylko 3-miesięczną odprawę, wsparcie psychologa i pomoc w poszukiwaniu innego zatrudnienia. Na żadne dodatkowe pieniądze nie mają co liczyć.
Przyszłość pozostałych pracowników zależy od tego jak ułoży się współpraca między Przewozami Regionalnymi a debiutującą w czerwcu spółką Koleje Sląskie. Docelowo ma ona przejąć połączenia z Częstochowy do Gliwic. W Przewozach Regionalnych liczono, że marszałkowski przewoźnik ograniczy się do obsługi pociągów, a utrzymanie pojazdów i sprzedaż biletów zostawi właśnie im.
- Na razie jednak nie mam sygnałów, że Koleje Śląskie są zainteresowane takim rozwiązaniem - mówi Gardoń i zapowiada, że jeśli nic w tej mierze się nie zmieni, to skala zwolnień może sięgnąć blisko 400 osób!
- Trzeba będzie m.in. ograniczyć sprzedaż biletów w Częstochowie i Gliwicach, a pozostałe kasy zlikwidować - ostrzega.
Marszałkowski przewoźnik oficjalnie nie odcina się od współpracy z Przewozami Regionalnymi. Można jednak usłyszeć, że problemem jest wysokość prowizji jaką żądają one za sprzedaż biletów w swoich kasach. Dlatego też- jak informuje Marek Worach, prezes Kolei Śląskich - rozważane jest przejęcie tych kas, których "istnienie będzie uzasadnione handlowo, marketingowo i ekonomicznie".
naszemiasto.pl
A tak nawiasem mówiąc to gratuluję KŚ takiego prezesa jakim jest pan Marek Worach,który kilka lat temu był prezesem GKS Katowice.Dobrze że Uszok podziękował mu szybko za współpracę bo dzisiaj GIEKSA grałaby pewnie na jakimś Orliku i to w B-klasie!!!
Niestety takie wiadomości każą myśleć, że nie będzie wzajemnego honorowania biletów. Zatem kiedy Koleje Śląskie przejmują połączenia do Kozłowa, bo 176 za miesięczny to już dużo,a tu pewnie będą kazali płącić dwa razy...
Wysłany: 26-04-2011, 08:35 Nie ma porozumienia Przewozów Regionalnych z Kolejami Śląski
Szykuje się kolejny horror. Start Kolei Śląskich odbędzie się zgodnie z planem, ale pociągów nie będzie na rozkładach jazdy. Niezłe jaja! Czytajcie więcej
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-04-2011, 11:43
Też stawiam że 01.06.2011 to będzie następna klęska kolei na Śląsku.
Znam wiele osób, które do KŚ papiery na Wita Stwosza zanieśli. Jednak w tych biurach brak zainteresowania czymkolwiek i kimkolwiek. Brak jakiegokolwiek odzewu, zadnego telefonu czy tez rozmowy. Już pomijam tu ludzi bez egzaminów na konduktora czy kierpocia ale do osób z takim egzaminem tez sie jeszcze nei odezwali.
Czyli mają nadmiar chetnych skoro olewają kandydatów. Ja sam tam dokumenty złożyłem i nic
PS. Fajne windy mają w tym budynku na Wita Stwosza. Zabić się idzie, Kto był tam z papierami ten wie
He.Mało tego,wiem że dużo było kandydatów z IC jest dużo.Problem w tym,że pozwalniali się z IC,wzięli odprawy,czas leci,a kierownik który przez pół roku nie obsługuje pociągów traci swoje uprawnienia i konieczny jest egzamin!Kto taki przeprowadzi?Rozporządzenie MI dokładnie mówi o wymogach komisji do przeprowadzania takich egzaminów.Z tego co wiem to w KŚ nie ma takich osób które mogą przeprowadzać egzaminy.Kto je w takim razie przeprowadzi?Chyba Pan marszałek
Tak to się kończy jak za budowę kolei biorą się osoby które nie mają zielonego pojęcia o tym!
Absolutnie nie jestem przeciwnikiem KŚ,ale nie w takim układzie.
Wysłany: 11-05-2011, 16:18 Stare szynobusy na ratunek Kolejom Śląskim
Stare szynobusy na ratunek Kolejom Śląskim
Zakupione wiele lat temu w raciborskim Kolzamie spalinowe szynobusy określono kiedyś "kupą złomu" i wystawiono na sprzedaż. Teraz, po gruntownym remoncie, mają dostać drugą szansę.
Nie wiadomo, czy Koleje Śląskie zadebiutują 1 czerwca (nie podpisano jeszcze umowy z PKP PLK na korzystanie z torów), ale spółka stara się skompletować jak największy własny tabor. Ponieważ nie udało się wydzierżawić pociągów od Przewozów Regionalnych, samorząd województwa chce gruntownie wyremontować dwa spalinowe szynobusy, które przed laty kupił z raciborskiego Kolzamu. - Na dniach rozstrzygnięty zostanie przetarg na naprawę - powiedział nam Łukasz Czopik, sekretarz województwa.
Jeszcze do niedawna oba szynobusy określano "kupą złomu" i jednym z najbardziej nieudanych zakupów w historii. Obie maszyny chciano nawet sprzedać województwu opolskiemu, by pozbyć się kłopotu, ale do transakcji ostatecznie nie doszło.
Szynobusy zamówiono w 2002 roku z nadzieją, że będą tańsze w eksploatacji od tradycyjnych składów. Pierwszy egzemplarz - wart 4,5 mln zł - Kolzam dostarczył w 2005 roku. Szynobus wyjechał na trasę Częstochowa - Lubliniec i niedługo potem się zepsuł. Od tego czasu stoi niesprawny.
Jeszcze gorzej było z drugim szynobusem, bo Kolzam zbankrutował i niedokończona maszyna nigdy nie opuściła fabryki. Dokumentację techniczną i prawa do produkcji szynobusów kupiła fabryka Bumar-Fablok z Chrzanowa, jednak do dziś nie udało się dokończyć gotowego już w 70 proc. pojazdu. Władze województwa negocjują z Fablokiem, by podjął się tego zadania. Inne rozwiązanie nie wchodzi póki co w grę, bo województwa nie stać na wykupienie dokumentacji technicznej. - Rozmowy są na ukończeniu i wszystko wskazuje na to, że dojdziemy do porozumienia - zapewnia Łukasz Czopik.
Przypomnijmy, że poza wspomnianymi szynobusami, Koleje Śląskie będą dysponować przede wszystkim dziewięcioma elfami i czterema flirtami (jeden po wykolejeniu się przechodzi gruntowny remont w Szwajcarii). Na razie jednak na Śląsk dotarły dwa elfy, a wczoraj odbyły się odbiory techniczne trzech kolejnych pociągów. Wszystkie mają być na miejscu do czerwca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum