Wysłany: 07-04-2011, 09:39 1 czerwca znikają pociągi do Bohumina
Potwierdziły się nasze wtorkowe doniesienia - od 1 czerwca znikają pociągi osobowe z Katowic do Bohumina. Minister infrastruktury nie da Przewozom Regionalnym pieniędzy na dalszą obsługę połączeń międzynarodowych.
To nie koniec złych wieści. Magdalena Tosza ze śląskiego zakładu spółki zapowiada, że od 1 maja trudniej będzie dojechać ze Zwardonia do słowackiej Czadcy. Z trzech kursujących tam jeszcze pociągów jeden zniknie, a drugi będzie jeździł tylko w dni robocze.
- Decyzję taką podjęły Koleje Słowackie - przekonuje Tosza.
Jakby tego było mało, PKP Intercity wstrzymało przedsprzedaż biletów na część pociągów, które po 31 maja pojadą przez Katowice do Wiednia, Pragi i Budapesztu. Beata Czemerajda z biura prasowego Intercity tłumaczy, że dopóki Polskie Linie Kolejowe nie przedstawią harmonogramu remontów na Centralnej Magistrali Kolejowej, dopóty spółka nie wznowi sprzedaży. PLK tymczasem się nie śpieszy. Robert Kuczyński z Centrum Realizacji Inwestycji zapowiada, że nowy rozkład jazdy będzie gotowy w maju. Na taki termin zezwalają PLK przepisy. - Nam z kolei wolno rozpocząć przedsprzedaż biletów 60 dni przed wyjazdem pociągu - mówi Czemerajda.
Błąd za błędem
W pociągach PKP Intercity z promocyjnego Biletu Podróżnika nie mogą korzystać rowerzyści. Przewoźnik tłumaczy, że nie ma wystarczającej liczby wagonów przystosowanych do przewozu rowerów. Ich posiadacze muszą więc wykupić dwa bilety - na siebie i na rower, po czym i tak muszą się wepchać z nim do pociągu.
Dwaj główni przewoźnicy (Intercity oraz Przewozy Regionalne) nie honorują nawzajem swoich biletów. Dlatego przy kasie dobrze jest powiedzieć nie tylko gdzie, ale też jakim konkretnie pociągiem chcemy jechać.
Brak ulg na przejazdy powrotne w Polsce (a na międzynarodowe obowiązują). Jeśli więc chcecie pojechać z Katowic do Zebrzydowic i wrócić tą samą trasą, to taniej wyjdzie kupić bilet z Katowic do czeskiego Bohumina przez Zebrzydowice. Sprawdziliśmy! Jadąc 2. klasą pociągiem PKP Intercity oszczędza się 4 złote.
Skracanie lub całkowita likwidacja połączeń transgranicznych. Podróżnym nie pozostaje nic innego jak przespacerować się, po czym wejść do pociągu zagranicznego przewoźnika.
Kolejowa żelazna kurtyna
Rozmowa z Łukaszem Wałą ze Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska
Będzie nam brakować pociągów do Bohumina i Czadcy? A może minister miał racje?
Cięcia w połączeniach na Słowację można jeszcze przeboleć. Ci, którzy tamtędy jeżdżą wiedzą, że w 10 minut można dojść ze Zwardonia do pierwszej słowackiej stacji. Szkoda natomiast Bohumina. Stamtąd codziennie odjeżdża ponad sto pociągów: można nimi dotrzeć nie tylko do Pragi, Brna, czy innych czeskich miast, lecz też na Słowację, a z przesiadką także do Wiednia, Budapesztu, Berlina i Monachium.
Było to zatem swoiste "okno na świat"?
Tak. Decyzja ministerstwa przyczynia się do budowania na granicy takiej kolejowej żelaznej kurtyny.
Czy to koniec jazdy przez Bohumin?
Niekoniecznie. Można z Chałupek przejść na piechotę do Starego Bohumina i stamtąd autobusem dojechać na stację kolejową.
źródło: Michał Wroński, Dziennik Zachodni
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Prezes Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei wysłał już pisma tam gdzie trzeba z prośbą o przetrasowanie tego pociągu do Cieszyna. Jak będzie, to się okaże.
Panie i panowie - trzeba walczyć! Nie możemy pozwolić na to, by z Bohumina było pełno pociągów do Wiednia, Breclav, Prahy, a REGIO z Polski dojeżdżały tylko do Chałupek. Podobnie z innymi przejściami!
A nie wiecie ile kosztuje przejechany kilometr np. w Czechach dla polskich pociągów? Czy to jest jakaś straszna kwota której zadłużony PR nie może udźwigąć?
Witam. Coraz trudniej dostać się koleją do przygranicznych miast położonych w Czechach. Obecnie brak skomunikowania Cieszyna z stacją Cesky Tesin, za niedługo nie będzie można dojechać z Chałupek do Bohumina czy też z Zebrzydowic do stacji Petrovice u Karvine (pomijam pociągi spółki Intercity). Natomiast najciekawsza sytuacja panuje w Głuchołazach (woj.opolskie),gdzie owszem idzie dojechać bezpośrednio do Jesenika czy też do Ostravy, ale cóż z tego jak do Głuchołaz w obecnym rozkładzie nie kursują żadne pociągi.Szkoda że polska kolej nie jest w stanie zagwarantować Polakom, bezpośredni dojazd do Czech, pomimo bycia w strefie Schengen.
Chyba prędzej doczekamy się połączeń ze strony czeskiej.
A nie wiecie ile kosztuje przejechany kilometr np. w Czechach dla polskich pociągów? Czy to jest jakaś straszna kwota której zadłużony PR nie może udźwigąć?
a jak myślisz, przy ilu pasażerach przejazd EN57 może się zwrócić?
a jak myślisz, przy ilu pasażerach przejazd EN57 może się zwrócić?
Nie chodzi o ilość ludzi w pociągach, ale ich ideę, że przewożą ludzi za granicę oraz tom że jakaś osoba jadąca np z Rybnika do Pragi czy Krakowa do Pragi skorzystała z połączenia do/z Bohumina i, że było to wygodne połączenie.
Co do uwalenia pociągów do Bohumian sytuacja na dzień dziejszy wygląda mniej więcj tak:
Kraków - Bohumin - Kraków
- Pociąg zostanie całkowicie zlikwidowany na całej trasie przejazdu od Krakowa do Bohumina.
W zmiana za to REGIO Czechowice - Zebrzydowice odjazd z Czechowic o 16.52 zostanie wydłużone do Cieszyna (do tej pory skład tego pociągu przechodził na skład Zebrzydowice - Cieszyn, skomunikowany z Bohuminem).
Co do poranka do REGIO Cieszyn - Zebrzydowice odjazd o 6.22 odjedzie z Cieszyna jako REGIO Cieszyn - Czechowice, a na odcinku Zebrzydowice - Czechowice pojedzie w planie Bohumina)
Jednak w zamian za to wypadnie jeden z pociągów odjazd po 4 lub po 5 Zebrzydowice - Czechowice.
Czyli tak czy siak jednej pary na odcinku Czechowice - Zebrzydowice - Czechowice będzie mniej. UM chodzi zapewne o nieposzerzanie oferty przewozowej.
Co do składów Katowice - Rybnik to wstępna decyzja jest taka, aby poranny skład do Bohumina jechał do Chałupek i z nich wracał jak się nie mylę po 10.Popołudniowy z Katowic będzie skrócony do Rybnika podobnie jak skład po 19, który pojedzie także z Rybnika.
Suma sumarum na odcinku Rybnik - Chałupki - Rybnik również ubędzie jednej pary pociągów.
No i pięknie. Ostatni pociąg z Wodzisławia do Katowic pojedzie o ... 17:00. Bo tego o 18:00, gdzie jest 60 minutowe skomunikowanie w Rybniku nazwać połączeniem do Katowic się nie da. To nie można było tego o 18:00 przesunąć na 20:00? Frekwencja w nim marna, bo jest pociąg godzinę wcześniej, a tak byśmy chociaż uratowali pociąg od Wodzisławia o 20:00.
3351 Katowice- Bohumin 5:54 2.V - 26.V codziennie Skrócona relacja do stacji Chałupki; Przyjazd do stacji docelowej Chałupki 8:17 (bez zmian) czyli widac nie czekali do czerwcowej korekty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum