Wysłany: 09-03-2011, 19:57 Wagony osobowe typu 112At
W związku z pojawieniem się w ruchu wagonów tego typu - pozwoliłem sobie założyć odrębny temat w którym będziemy pisać w jakiej relacji jeżdżą, w jakich powinny; oraz generalnie wszystko co związane z tymi wagonami.
Z tego co z forum wyczytałem, jak na razie wagony pojawiły się na d. Światowidzie oraz 31100.
I mam pytanie: Wiem że wyprodukowano w Poznaniu 22 takie sztuki, ale czy do dnia dzisiejszego tyle istnieje?
Istnieć pewnie istnieją , ale zasilają krzaki na terenie całego kraju ... Swego czasu pojawiały się na "Warmii" na łączniku do Grudziądza , a czasem na "Rybaku" ... w okresach gdy 2 wagony 1kl. nie były aż tak potrzebne i starczało "półtora". Mi się tam one nie podobały... strasznie twarde i niewygodne siedzenia miały. Z resztą , jak każdy SPOT.
A mi się czerwono-zielone malowanie bardzo podoba... i jakoś nie bardzo bym chciał je widzieć w malowaniu "TLK" ...
Bardzo fajnie że właśnie tym wagonom wykonano przeglądy:)
Jakie są propozycje na kursowanie tych wagonów w pociągach?
Jak na razie d. Merkury wraz z d. Sołą (jeżdżą w jednym obiegu)
Potwierdzam, we wtorek widziałem taki we Wrocławiu (akurat podstawiał się skład).
Wiadomo czy część: 1 klasa, jest wykorzystywana zgodnie z przeznaczeniem. Czy raczej ma kartkę kl. 2. Pewnie łatwiejsza do "przełknięcia" rezerwacji jest opcja nr 2.
Ja tam się cieszę, z wagonów z kartką, bo nie jestem bogaczem jeżdzącym 1 klasą, więc mogę sobie na bilecie 2 klasy pojeźcić wagonami 1 klasy. Co było fajne np. jak raz wracałem w nocy i były zapakowane przedziały, 1 klasa jest szersza i się nie stuka nogami z ludźmi z naprzeciwka ani łokciami z tymi z boku bo są 3 a nie 4 siedzenia.
Ja bym wogóle zlikwidował podział na klasy, niestety jeśli nawet za PRL kiedy główną ideą była równość klas to w pociągach był podział, to wątpliwe by to teraz znieśli, bo teraz jest moda na wszelkiego rodzaju strefy VIP i inne takie. Powinno być tak kupujesz bilet na pociąg, jedziesz jak każdy, a nie że dopłacasz i się bujasz 1 klasą.
ET40, żaden z tych wagonów 112At nie został w PR, wszystko jest w IC, ale odnośnie Soły to ja go niewidziałem.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
snajper, W życiu bym się nie zgodził na likwidację klas.
W takim wypadku mamy dwa scenariusze albo tylko klasa 1 albo tylko 2.
Wyrzucamy klasę 2, czyli będą tylko wagony klasy 1, pociąga to za sobą koszty, gdyż trzeba kupić nowe wagony, dodatkowo w wagonie nie będzie 80 miejsc tylko 54. Ceny więc skoczą do góry, gdyż każdy będzie musiał sobie kupić bilet 1 klasy.
Wyrzucamy klasę 1, czyli mamy same wagony 2, klasy. Koszta mniejsze ale zaraz będzie przerabiane klasy 1 w drugą tak by sprzedać tam więcej biletów 72 zamiast tylko 54. Ludzie z pierwszej klasy uciekną np. do tanich linii albo samochodów dodatkowo bilety stanieją przez co będzie mniej kasy.
Moim zdaniem powinno być wprost przeciwnie 3 klasy.
1 - taka jak jest teraz.
2 - 8 w rzędzie (w EIC 6) 10-11 przedziałów w wagonie. Miękkie lub pół miekkie siedzenia
3 - twarde siedzenia albo full plastic albo siedzenia z szynobusowe. Rozwiązanie tylko na składy regionalne i podmiejskie.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum