Nie zgodzę się. Nasza firma nie jednokrotnie korzystała i korzysta z przesyłek konduktorskich. Często musimy dostarczyć umowy jeszcze tego samego dnia z Wrocławia do Warszawy. I mogę Cię zapewnić że nie tylko my tak robimy
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-05-2011, 13:38
Henryk napisał/a:
mateuszpiszcz, kanarzy niech się lepiej wezmą za sprawdzanie biletów, a nie pilnowanie paczek - ostatnio coraz rzadziej widuję kontrole...
Od sprawdzania biletów są konduktorzy, zazwyczaj w liczbie 1 na składzie (a przynajmniej powinno). Z resztą kontrola biletów to działanie doraźne i prewencyjne, a nie rutynowe. Przesyłki konduktorskie powinny być możliwe do nadania w jak największej możliwej ilości pociągów, bo to czysty zysk.
A jeszcze lepiej, gdyby wprowadzono też możliwość przesiadania się przesyłki na stacjach posiadających stacjonarny punkt przesyłek konduktorskich.
Wysłany: 01-10-2011, 07:49 GRANDA oczywiscie Szczecin ...
Oczywiscie Zaklad Północny , Sekcja Przewozów Szczecin !
Czwartek 29.09 , TLK 83200, Stacja Krzyz , Przyjazd 21.27 , pociag wjezdza 21.20.
Przedzial sluzbowy w drugim wagonie ( pierwszy rowery / bagaz ) ZAMKNIETY na solidna klodke ...
Po chwili kilka wagonow dalej pojawia sie Pani Kondutor , na pytanie gdzie jest KIEROWNIK wzrusza ramionami ,
Pan se poszuka ... Biegne z wywieszonym jezorem wzdluz dlugiego skladu , KIEROWNIKA NIE MA ...
21.28 godzina odjazdu - wreszcie z sypialnego/kuszetki wysiada PAN KIEROWNIK , wielce zdziwiony
czego ja chce ... on przeciez sprawdza bilety i ciezko pracuje .
Piatek 30.09, TLK 83200, Stacja Krzyz, pociag rowniez wjezdza pare minut wczesniej niz rozkladowo.
Czekam na poczatku peronu . Przedzialu sluzbowego w drugim wagonie nie ma . Druzyny tez nie widac.
Pojawia sie Konduktor i to samo, Pan se poszuka Kierownika ... Przedzial sluzbowy w ostanim wagonie
przed sypialnymi/kuszetkami zamkniety na solidna klodke , Kierownika brak. I analogicznie o godzinie 21.28 pojawia sie PAN KIEROWNIK , znow wysiada z sypialnego/kuszetki i ponownie wielkie zdziwienie, czego ja chce, on przeciez ciezko pracuje ! I zreszta nie musi mi przyjac przesylki po pociag ma krotki postoj ... SZOK !
Pociag wjezdza dobre 5 minut przed planowanym przyjazdem , Panowie Kierownicy wielka laske robia ...
pewnie na kawce u kuszetkowego siedza. NIE ODMAWIAM sobie pytania o dodatek B i prawidlowa lokalizacje
przedzialu sluzbowego . Oczywiscie to ,ze dzien wczesniej byl na pocztaku skladu a teraz w drugiej czesci JEST ZGODNE Z PRZEPISAMI I DODATKIEM B, to ,ze przedzial sluzbowy jest zamkniety na klode a Konduktor kaze SE SZUKAC kierownika tez jest zgodne z przepisami. Tak to wszedzie wyglada czy to typowka dla druzyn ze Szczecina ??? A z ciekawostek dzis 1 pazdziernika TLK 83100 , przedzial sluzbowy w przedostatnim wagonie ... sklad nie zmienia kierunku jazdy to niby dlaczego nie jest na pocztaku skladu ...
akurat co do kłódki to co jest w tym nie zgodne? Przewozi tam swoje dokumenty, korespondencje a na pociągu co 3 osoba i każdy złodziej ma już kwadrat. A kłódki kwadratem nie otworzysz.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
nie chodzi o klodek sama w sobie, chodzi o regulamin przyjmowania przesylek konduktroskich,
co ma zrobic nadawajacy jak Pan Kierownik siedzi sobie gdzie w sypialnym a Konduktor mowi , szukaj SE PAN Kierownika . Jezeli przesylki konduktorskie stanowia za duze wyzwanie dla PKP to lepiej je zlikwidowac , PKP to instytucja non profit
a jaką masz pewność że siedział i pił herbatę czy tam gadał, na sypialkach i kuszetkach też odbywa się kontrola nie zapominaj. Nie wiem jak to jest z regulaminem czy w razie opóźnienia itp. kierownik ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki. Jedyne co było złe to zachowanie konduktora.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
a to,ze Druzyna dowolnie wybiera sobie lokalizacje przedzialu sluzbowego to normalne ?
a to,ze maja rzesylki konduktorskie daleko w d... to normalne ?
a to,ze Kierownik przy postoju na stacji wezlowej pojawia sie na peronie tuz przed odjazdem pociagu no normalne ?
Obrońcy uciśnionych się tu znaleźli - skoro pociąg wjechał wcześniej i przesyłka była dobrze nadana - czytaj miała odpowiednie gabaryty oraz posiadała nadawce i odbiorce to nie widać powodu, aby przesyłka nie została zabrana do pociągu - jeśli pociąg był opóźniony lub nie zostały spełnione powyższe warunki to wtedy jest możliwość odmowy zabrania przesyłki: tak przynajmniej mówił mi kierownik, któremu nadawałem przesyłkę w Poznaniu;-)
Dłużej tłumaczy i kłóci się, że nie może przyjąć przesyłki niż trwa faktyczne nadanie takiego czegoś. Znowu kłania się podejście do klienta i minimalna chęć pomocy pasażerowi, ale wielu pracowników to niestety przerasta. No, ale jeżeli dla kogoś jest wyczynem zgłoszenie do dyspozytury opóźnienia albo przesiadki to ja nie mam pytań
Nie do końca. Jeżeli na minutowym postoju przychodzi klient z przesyłką, na której jedyne dane to "Jan Kowalski" i upiera się, że "na pewno pan Jan przyjdzie i odbierze" to takiej przesyłki się nie przyjmie. I wówczas należy wytłumaczyć, że przesyłki się nie przyjmie i - jak klient uzupełni dane - wyśle ją następnym pociągiem.
Może, nie będę się kłócił z fachowcem w sumie. Ale tak między nami mówić jak jest kumaty kierownik to pozwoli w parę sekund dopisać dane i już. Ale co kto woli;]
mateusz123, Ale jeśli pociąg jest opóźniony, to kierownik pociągu odpowiedzialny jest za jak największe "skracanie" postojów, a maszynista czas jazdy. Nie zapominajcie że za opóźnienie pociągu PKP PLK wystawia karę PKP IC... Więc, nie ma w tym wypadku mowy o zysku z takiej przesyłki... taka prawda...
moje przesylki sa ZAWSZE opisane wzorowo, na froncie kartonu oraz na gorze naklejona jest
zafoliowana karta formatu A4 ze wszystkimi danymi ! plus oczywiscie odliczona kwota pieniedzy , w opisywanym przypadku pociag wjechal pare minut przed rozkladem do Krzyza.Pytanie : co mowia przepisy ? zakladam,ze pewnie Kierownik Pociagu
nie ma obowiazku siedzenia caly czas w przedziale sluzbowym , ale czy aby na pewno nie ma obowiazku na stacji wezlowej - Krzyz raczej taka stacja jest, przy wjezdzie pociagu na stacje wyjsc z wagonu na peron ?
Regulamin nadawania przesylek konduktorskich mowi o tym,ze przesylke nadaje sie w przedziale sluzbowym , a co robic jak on jest zamkniety a Konduktor mowi 'szukaj SE PAN Kierownika "
I do jasnej cholery dlaczego druzyny szczecinskie nie stosuja sie do dodatku B okreslajacego gdzie w skladzie ma byc przedzila sluzbowy ! A moze po prostu to Frima nie jest reformowalna ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum