Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Następny
Linia Chabówka - Nowy Sącz
Autor Wiadomość

sunday1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2010
Skąd: Bielsko-Wadowice

PostWysłany: 06-06-2011, 21:58    Odpowiedz z cytatem

Jedno co mnie dobiło po tym objeździe 104ki, to to jak oczekiwałem z ludźmi w Chabówce na TLK 53202 żeby wrócić do Andrychowa - ani kasy , ani ławki nawet... to nawet przystanek osobowy Kozy Zagroda ma ławki a stacja Chabówka k.. żadnej.. Ale to jest właśnie "urok" podróżowania po naszej najjaśniejszej Rzeczpospolitej
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ben Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lis 2010
Skąd: Zakopane/Lublin

PostWysłany: 06-06-2011, 23:27    Odpowiedz z cytatem

MK_Rabka napisał/a:
Lody tam są dobre.

Ale w Nowym Targu lepsze:)
Mam nadzieję że coś się ruszy na tej trasie. Oby już niedługo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba Wie-Wiór Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2011
Skąd: Katowice Ligota

PostWysłany: 07-06-2011, 06:51    Odpowiedz z cytatem

sunday1, dlatego ja na TLK 53202 czekałem w skansenie, na ławeczce Smile A potem grzecznie po torach na peron...
Faktycznie - na stacji Chabówka jedyne miejsca do siedzenia to płyta chodnikowa tudzież kant peronu... Sad

_________________
...w górach jest wszystko co kocham... - tylko pociągów coraz mniej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 07-06-2011, 18:27    Odpowiedz z cytatem

a w rabce lepiej? ławki zajęte przez żuli...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 07-06-2011, 19:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale w Nowym Targu lepsze:)

Ale w rynku, a to kawałek.
Cytat:
Faktycznie - na stacji Chabówka jedyne miejsca do siedzenia to płyta chodnikowa tudzież kant peronu...


Hmm, jeszcze jakiś czas temu jakieś ławki były.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 07-06-2011, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Conajmniej od pół roku nie ma. ja sie tylko dziwię kto madry zamknął oba dworce. Rozumiem 1, ale i rabkę i Chabówkę? To jest nieporozumienie.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michalus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Kwi 2011

PostWysłany: 09-06-2011, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Zawsze marzyłem, by przejechać tym odcinkiem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej, zwłaszcza po zakupie albumu "Kolej Transwersalna". Więc kiedy pojawiła się możliwość, z rzeczoną pozycją w ręku, wsiadłem do wagonu i... jestem urzeczony, zarówno samą trasą, jak i składem pociągu. Fajne towarzystwo, kiełbaska, ciasto. Najprzyjemniejsza sobota od dłuższego czasu. W dodatku wypadła mi niezamierzona pętla Tarnów - Nowy Sącz - Chabówka - Kraków - Tarnów i udało mi się pożegnać Tatry i Małopolskę pod szyldem EIC a w drodze do Nowego Sącz trafił się kaktus.
Wysiadłem w Chabówce by przesiąść się na, muszę przyznać przypadkowo idealnie skomunikowany, EIC (jeszcze...) Tatry. W samej Chabówce jest dość niewygodnie no i doskwiera brak kas, lecz da się wytrzymać. Ale przynajmniej nie cuchnie uryną.

Pozdrawiam,
Michalus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arius Adolf Nowak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 03-09-2011, 21:54    Odpowiedz z cytatem

bartik napisał/a:
No może po kolei w w polsce zostana kiedyś... pomniki
Za 20 lat napewno w ruchu osobowym, w towarowym trochę dłużej. Ok r.2030 wejdą do powszechnego użytku publicznego pojazdy nowego typu nie potrzebujące dróg i paliwa. Za 20 lat napewno w ruchu osobowym, w towarowym trochę dłużej. Ok r.2030 wejdą do powszechnego użytku publicznego pojazdy nowego typu nie potrzebujące dróg i paliwa.

[ Dodano: 03-09-2011, 23:03 ]
yusek napisał/a:
Jeśli chodzi o linie można by obsługiwać ją w normalne dni dla ludności autochtonicznej szynobusem a w weekendy dla turystów parowozem.
Podoba mi się ta inicjatywa narodowo-społeczna;-)

[ Dodano: 03-09-2011, 23:07 ]
geordi napisał/a:
Dlatego jest okazja pokazać jego poplecznikom i koalicjantom czerwoną kartke w tegorocznych wyborach
Das ist immer aktuell (to jest zawsze ponadczasowe:-)).

[ Dodano: 03-09-2011, 23:09 ]
sheva17 napisał/a:
Niestety media związane z salonem na to nie pozwolą. Tam króluje kochający nas Donek...
To tak dla przypomnienia góralom (tylko żeby znowu nie zagłosowali na Kwaśniewskiego+Co. jak niegdyś;-]).

[ Dodano: 03-09-2011, 23:24 ]
MK_Rabka napisał/a:
Mała ankieta:
Kiedy powstanie Podłęże - Piekiełko?
2011-2012
2012-2020
2020-2050
2050-2100
2100>
?
W zasadzie nowe inwestycje w takie staromodne środki transportu nie są już potrzebne. Wystarczy dbanie o to co jest. Udowodni to już perspektywa kolejnego półroku.

[ Dodano: 03-09-2011, 23:28 ]
hurricane napisał/a:
kris123 napisał/a:
powiem 2012-20


Mówisz poważnie, czy jaja sobie robisz? Po 2030 roku najwcześniej. Prędzej zrobią ten przeklęty Ygrek.
Nic już nie zrobią. Za pół roku skończą się pieniążki na wszystko. Tak jak komunie przed laty. Ale trzeba było pamiętać nawet tak nieodleglą historię. Ale Polak jak to Polak, tak jak przed, tak jak po szkodzie równo głupi.

[ Dodano: 03-09-2011, 23:34 ]
kris123 napisał/a:
Dokładnie. A lokalne samorządy kolej mają gdzieś. Sławny przykład pani burmistrz Rabki, która nie zrobiła nic w sprawie poczekalni i kasy w rabce.
Bo to typowy aspołeczny element, wybierany przez jeszcze lepsze, bezmyślne menty.

_________________
Dlaczego zlikwidowano Bin Ladena? Bo zaczynal sie domyslac, kto zorganizowal 09.11!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

PiotrS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 04-09-2011, 00:44    Odpowiedz z cytatem

Witam

Tor Chabówka - Nowy Sącz jest jeżdżony! Dzisiaj np. oglądałem jego stan w rejonie Kasiny. Czy orientujecie się kiedy tzn. w jakich dniach (a może macie rozkład) coś tamtędy jedzie? Podejrzewam podsyły na naprawy do N. Sącza? Taki stan obserwuje już od dłuższego czasu i nie jest to raczej efekt wózka motorowego, którym jeżdżą drogowcy wymieniający podkłady.

Pozdrawiam.

Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 04-09-2011, 10:11    Odpowiedz z cytatem

Jednostki jeżdżą w środku nocy. Zwykle ok. 00:15 przyjazd z Sącza do Chabówki, 2:30 odjazd z Chabówki do Sącza. Zestawienie 2*Sm42+1 lub 2 EN57. Nie są to podsyły do Newagu, a do/z Suchej Beskidzkiej gdzie PR dokonują przeglądów. Podsyły odbywały się 3/4 razy w miesiącu i pewnie będą trwać do końca września.
Zawsze poprzedza je inspekcja szlaku przez drezynę lub niekiedy stonkę.
Trochę tor wyślizgały jeszcze ciężkie parowozy.
Na odcinku Nowy Sącz - Limanowa ruch wciąż się odbywa. Głównie do Klęczan, ale i do Limanowej wożą.
Cytat:
(a może macie rozkład)

Rozkład był pierwotnie rozpisany do końca sierpnia, ale i tak rozkład był, tylko, że nikt się nim nie przejmował.
Cytat:
W zasadzie nowe inwestycje w takie staromodne środki transportu nie są już potrzebne.

Kontenery też będziesz przewoził lewitującymi tirami?

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arius Adolf Nowak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 04-09-2011, 21:53    Odpowiedz z cytatem

To ostatnie powinno być wprowadzone (ale nie dyskami tylko koleją), już 20 lat temu. Wystarczyło dawny przepis o ograniczeniu przewozów drogowych do 100 km jeszcze bardziej zawęzić,a ponadto ograniczyć prędkość dla pojazdów pow. 6T do 50 kmH. Ale jak ktoś nie ma rozumku to jest jak jest: tory do likwidacji, nieliczne drogi które powstały przyczyniły się do zadłużenia i wkrótce upadku budżetu, tak samo jak oparcie transportu na importowanym paliwie. Nie dodaję do tego kilka tysięcy ofiar wypadków z udziałem TiR przez te lata, bo to pryszcz przy tym wszystkim który i tak nikogo nie interesuje. I wszystko;-]

_________________
Dlaczego zlikwidowano Bin Ladena? Bo zaczynal sie domyslac, kto zorganizowal 09.11!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 12-09-2012, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie już w przyszłym roku każdy pasażer, który swoją podróż pociągiem będzie rozpoczynał na dworcu w Rabce-Zdroju, oczekiwanie na odjazd będzie mógł umilić sobie... czytając jedną z kilku tysięcy książek miejscowej biblioteki. Magistrat poinformował właśnie, że wkrótce rozpocznie się remont zabytkowego dworca kolejowego w uzdrowisku. Gdy prace się zakończą, w budynku oprócz kas będzie działać biblioteka, czytelnia oraz dwa punkty informacji turystycznej.

- Kilka lat temu jedna ze spółek PKP zgłosiła się do nas z informacją, że wyremontuje miejscowy dworzec - mówi Ewa Przybyło, burmistrz Rabki. - Postawili nam jednak pewien warunek. Musieliśmy się zadeklarować, że po zakończeniu remontu stworzymy na dworcu... przestrzeń publiczną. Zdecydowaliśmy więc, że przeniesiemy do tego lokalu bibliotekę.

Jak się okazuje, pomysł znalazł akceptację PKP. Kolejarzom najprawdopodobniej spodobała się idea, by oczekujący na podróż mogli poczytać tysiące woluminów. Obok czytelni i biblioteki, w budynku znajdzie się też stworzony przez miasto punkt informacji turystycznej, który będzie obsługiwał turystów i kuracjuszy odwiedzających Rabkę.

- Oczywiście w budynku dalej będą kasy biletowe i sanitariaty, z których będą mogli korzystać podróżni - zapewnia pani burmistrz. - Będziemy mieli piękny dworzec z kulturalną duszą.

Źródło:GazetaKrakowska

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 19-09-2012, 13:46    Odpowiedz z cytatem

Trwa walka o czasowe wznowienie ruchu pociągów od Chabówki do Mszany (remont drogi wymusił olbrzymi objazd i ułatwiło by to mieszkańcom życie.)

Moje pismo w tej sprawie:
http://www.zlb.yoyo.pl/pliki/urzad_marszalkowski.pdf
Artykuły prasowe:
http://gorce24.pl/informacje/1676/Uruchomic_szynobus_na_trasie_Chabowka__RabkaZdroj__Mszana_Dolna
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/region/region-nowosadecki/1240930-mieszkancy-mszany-marza-o-pociagu.html

[ Dodano: 12-10-2012, 15:56 ]
Mszana Dolna: Bo pociąg wymaga czasu

Pomysł wydaje się prosty i logiczny - nie ma drogi, można koleją. Jednak wszystko wskazuje na to, że logika umiera w pojedynku z biurokracją.

Wylot rabczańskiej ul. Sądeckiej łączący się z drogą ze Skomielnej Białej do Mszany Dolnej od poniedziałku jest zamknięty. Do grudnia odbywać się tu będzie remont i budowa ronda. Kierowcy muszą objeżdżać to miejsce, co wydłuża niemal dwukrotnie liczącą blisko 10 km drogę.

Z pomysłem rozwiązania sytuacji zwrócił się nasz czytelnik Maciej Kierzyk, który wysłał stosowne pismo do urzędu marszałkowskiego. Zaproponował on czasowe uruchomienie połączenia kolejowego z Chabówki przez Rabkę do Mszany Dolnej argumentując rzeczowo: "Optymalne będzie zlecenie Przewozom Regionalnym 3 par pociągów, aby umożliwić mieszkańcom dojazd z/do szkoły czy pracy" - pisze w swym piśmie do marszałka Sowy Maciej Kierzyk. "Do obsługi trasy o długości 15 km najlepsze będzie skierowanie taboru spalinowego, niskopojemnego - autobusu szynowego serii SA109 będącego własnością województwa. Takie rozwiązanie umożliwi obniżenie kosztów eksploatacji oraz uzyskanie wyższej prędkości przejazdowej. Czas przejazdu między Rabką, a Mszaną Dolną wynosiłby 25 min. i byłby znacznie krótszy niż czas przejazdu transportem drogowym, jadącym objazdem".

Pomysłem wręcz zachwyca się Tadeusz Filipiak, burmistrz Mszany Dolnej. Poproszony o komentarz zarzeka się - Dwoma rękami to popieram - przekonuje. - Jazda tą trasą to horror. Przecież kiedyś to połączenie kolejowe funkcjonowało i było dobrze!

Zaintrygowany propozycją naszego czytelnika wkrótce burmistrz dzwoni do naszej redakcji po raz drugi.

- Znając życie, budowa ronda potrwa krócej niż uruchomienie połączenia - mówi zrezygnowany. - Dzwoniłem do dyrekcji przewozów regionalnych i dowiedziałem się, że choć mają odpowiednie pociągi do dyspozycji, to procedura powołania nowego połączenia jest tak skomplikowana, że uruchomienie tej linii jest mało realne. Do tego mają obcięty przyszłoroczny budżet o 20 mln zł i nie dopłacą na ten cel ani grosza.

Póki co, pocieszające jest to, że znacznie większą operatywnością niż koleje wykazali się kierowcy busów. Zamiast jeździć dookoła, uruchomili ruch wahadłowy - bus podjeżdża do miejsca budowy, a pasażerowie przechodzą na drugą stronę budowy i przesiadają się do czekającego już innego pojazdu podstawionego przez tą samą firmę.

Nie pozostaje nic innego jak transport publiczny i pociecha, że wykonawca - jak zapewnia - odda rondo w grudniu. Gdyby jednak okazało się to niemożliwe, ma zorganizować przejazd przez niedokończony obiekt. O tym, że się tak da, polscy kierowcy przekonali się przy okazji piłkarskiego Euro, gdy do stolicy trzeba było podróżować niedokończoną autostradą.

Z prośbą o ustosunkowanie się do pomysłu naszego czytelnika zwróciliśmy się we wtorek do biura prasowego urzędu marszałkowskiego. Liczymy, że skoro nie udało się w tempie pociągu ekspresowego, to nadjedzie do przyszłotygodniowego wydania TP.

Józef Figura
Tygodnik Podhalański
http://www.tygodnikpodhalanski.pl/?mod=news&id=16626

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 14-10-2012, 14:23    Odpowiedz z cytatem

Mszana Dolna: Bo pociąg wymaga czasu
Wylot rabczańskiej ul. Sądeckiej łączący się z drogą ze Skomielnej Białej do Mszany Dolnej od poniedziałku jest zamknięty. Do grudnia odbywać się tu będzie remont i budowa ronda. Kierowcy muszą objeżdżać to miejsce, co wydłuża niemal dwukrotnie liczącą blisko 10 km drogę.
Z pomysłem rozwiązania sytuacji zwrócił się nasz czytelnik Maciej Kierzyk, który wysłał stosowne pismo do urzędu marszałkowskiego. Zaproponował on czasowe uruchomienie połączenia kolejowego z Chabówki przez Rabkę do Mszany Dolnej argumentując rzeczowo: "Optymalne będzie zlecenie Przewozom Regionalnym 3 par pociągów, aby umożliwić mieszkańcom dojazd z/do szkoły czy pracy" - pisze w swym piśmie do marszałka Sowy Maciej Kierzyk. "Do obsługi trasy o długości 15 km najlepsze będzie skierowanie taboru spalinowego, niskopojemnego - autobusu szynowego serii SA109 będącego własnością województwa. Takie rozwiązanie umożliwi obniżenie kosztów eksploatacji oraz uzyskanie wyższej prędkości przejazdowej. Czas przejazdu między Rabką, a Mszaną Dolną wynosiłby 25 min. i byłby znacznie krótszy niż czas przejazdu transportem drogowym, jadącym objazdem".
Pomysłem wręcz zachwyca się Tadeusz Filipiak, burmistrz Mszany Dolnej. Poproszony o komentarz zarzeka się - Dwoma rękami to popieram - przekonuje. - Jazda tą trasą to horror. Przecież kiedyś to połączenie kolejowe funkcjonowało i było dobrze!
Zaintrygowany propozycją naszego czytelnika wkrótce burmistrz dzwoni do naszej redakcji po raz drugi.
- Znając życie, budowa ronda potrwa krócej niż uruchomienie połączenia - mówi zrezygnowany. - Dzwoniłem do dyrekcji przewozów regionalnych i dowiedziałem się, że choć mają odpowiednie pociągi do dyspozycji, to procedura powołania nowego połączenia jest tak skomplikowana, że uruchomienie tej linii jest mało realne. Do tego mają obcięty przyszłoroczny budżet o 20 mln zł i nie dopłacą na ten cel ani grosza.
Póki co, pocieszające jest to, że znacznie większą operatywnością niż koleje wykazali się kierowcy busów. Zamiast jeździć dookoła, uruchomili ruch wahadłowy - bus podjeżdża do miejsca budowy, a pasażerowie przechodzą na drugą stronę budowy i przesiadają się do czekającego już innego pojazdu podstawionego przez tą samą firmę.
Nie pozostaje nic innego jak transport publiczny i pociecha, że wykonawca - jak zapewnia - odda rondo w grudniu. Gdyby jednak okazało się to niemożliwe, ma zorganizować przejazd przez niedokończony obiekt. O tym, że się tak da, polscy kierowcy przekonali się przy okazji piłkarskiego Euro, gdy do stolicy trzeba było podróżować niedokończoną autostradą.
Z prośbą o ustosunkowanie się do pomysłu naszego czytelnika zwróciliśmy się we wtorek do biura prasowego urzędu marszałkowskiego. Liczymy, że skoro nie udało się w tempie pociągu ekspresowego, to nadjedzie do przyszłotygodniowego wydania TP.

Źrodło: Tygodnik Podhalański
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 14-10-2012, 15:13    Odpowiedz z cytatem

Dopóki takie linie nie będą własnością samorządów to tak będzie. Do tego 3 pary niewiele by dały, a jedynie łatwą służbę dla kolejarzy którzy staliby na stacji i palili paliwo na postoju większą część dnia. Takie połączenie miałoby sens gdyby pociąg jeździł wahadłowo jak najczęściej w godzinach szczytu, wykorzystując tabor i ludzi i służąc społeczności To jednak niemożliwe gdyby PLK za każdy km przejechany pobierała wysokie kwoty, za nic, bo przrecież linia się praktycznie nie zużyje, a oni conajwyżej jedonorazowo dokonają przeglądu przed otwarciem. Zamiast narzekać że PLK chce pozbyć się linii kolejowych, samorządy powinny naciskać na całkowite przejęcie linii w województwach. Rząd zapewne nie będzie chciał oddać linii głownych ale dbanie o nie jest i tak komedią. Zresztą jak PLK zatrzyma te kilka głownych linii (po jednej lub dwie na województwo) to nic się nie stanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 15 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl