@Miderion napisz jeszcze że to Tychy kupiły te pociągi!!!Bardzo często słyszało się że to z podatków Tyszan zostały zakupione Flirty.Pieniądze dał na nie UM.Skoro są własnością śląska to dlaczego nie miałyby jezdzić np do Lublińca.Tychy otrzymały najlepszą ofertę przewozową w woj.śląskim.Jeszcze chcieliby na własność Flirty!
Tychy otrzymały najlepszą ofertę przewozową w woj.śląskim.
No ale chyba nie za darmo... Z tego co się kiedyś chwalił Pan Dziuba miasto dokłada się do tego połączenia (padła chyba kwota miliona złotych, ale pewien nie jestem).
Ponadto pokaż mi drugie miasto na Śląsku, które ma wspólny bilet autobusowo - kolejowy czy też buduje nowe przystanki. Tychy robią cały czas bardzo dużo, aby przekonać ludzi do korzystania z tego połączenia. W zamian zaś dostaje od PR i UM cały czas w pupę: a to zabrali FLIRTy, a to zmienili takt na godziny. Nie mówiąc już, że w razie jakichkolwiek problemów Tychy Miasto - Katowice są zawsze pierwsze do odstrzału.
Tychy na infrę wydały (i wydadzą reaktywując linię do Bierunia i dalej) więcej niż wszystkie miasta w granicach Śląska razem wzięte. I chociażby za to, tak po ludzku, należą im się te pociągi.
Dlaczego mają wozić tyłek jakiegoś jegomościa, który po prostu jest mieszkańcem województwa? Co jego gmina/miasto ku temu zrobiło?
Tychy przebudowały cały rozkład KM, stworzyły wspólny bilet co cudacznemu KZK nie wyszło przez ostatnie naście lat! Ale to jest Polska, i jeden Poltoń (dowiedz się od dziadka co to znaczy) z gorolem będą się kłócić, dlaczego to do ich wioski ma jechać Flirt. Jesteś żenujący.
Poza tym widze codziennie te Flirty jak jeżdzą puste bądź pustawe. Nie dość, że puste to jeszcze ukrotnione. No, ale do egonowego Pierdzieszyna JEDZIE flirt. Ale Tychom się nie należy. Ważne, że egonowy Pierdzieszyn wyłożyl ZERO złotych na dostosowania. Masz Flirta i nim jedź na grzyby.
Sam mieszkam w K-cach. Ale pisząc pracę dyplomową trochę poznałem tamtejszej specyfiki. Tam się da, pomimo, że władza ma swoje grzeszki na sumieniu.
Bardzo fajny rozkład jazdy, może wreszcie coś się ruszy w tym wględzie. Te 24 minuty które pociąg stoi w Tychach M. pozwoli, bez zmiany rozkładu na dotychczasowych stacjach, przedłużyć bieg pociągu w stronę Tychy Urbanowice. Mam nadzieję, że się to uda jak najszybciej.
Co do uwag, to z rozkładu wynika, że jeden pociąg pojedzie rano z Katowic połączony jako 2 EZT. Może udałoby się rozłączyć relację i wysłać choć jeden o 4.30 np. Można by tez pomyśleć o zachowaniu taktów wczesnie rano. Ale ogólnie na +, jest ok.
Do obsługi połączenia w takim kształcie, będą potrzebne 4 jednostki.
Osobiście, wydaje mi się, że na tą trasę będą przeznaczone jednostki z ostatnie przetargu - 5 EZT, zapewne EN57AKM.
Na linię Sosnowiec - Tychy powinny być wysyłane najgosze jednostki z plastykami wyłącznie, konfortowe Flirty, Spoty powinny być wysyłane min. z Katowic do Zwardonia, Żywca, Kluczborka tam gdzie jest długi czas przejazdu, bo potem to wygląda tak że np. z Katowic do Kluczborka ( 3 godziny jazdy ) jedzie plastik a na Sosnowiec - Tychy SPOT czy to jest normalne ?
@ubahn
Do mojego Pierdziszyna nie jedzie ani jeden Flirt.Poza tym jak napisał @Patryk180 na 20 min.jazdy SPOT jest wystarczający.Poza tym taryfa pomarańczowa nie powstała tylko w UM Tychy,ale w Centrali PR!
Wszyscy na śląsku płacimy podatki itd.więc każdy chciałby pojechać komfortowym taborem.
Swego czasu na tym forum wychwalane były SPOTY.To dlaczego teraz są nagle takie złe,hałaśliwe,nie komfortowe,brudne itd.W d...ach się poprzewracało!
I nie ucz mnie kolego gwary śląskiej bo troszeczkę mam pojęcie jak nią władać.
Tylko widzisz, do tego połączenia ludzi trzeba przyciągnąć ponieważ między miastami istnieje również niezła komunikacja autobusowa, zaś samochodem do Katowic da się dojechać w 15 minut. A czym się chce ich przyciągnąć?
Ciągle zmieniającym się rozkładem jazdy? Nagłym odwoływaniem pociągów? Jazdą do Katowic około 40 minut (tyle potrafi jechać pociąg z Tychy Miasto)? Jedynym magnesem były FLIRTy. Były.
Trasa ta miała być początkiem SKR na Śląsku. Zresztą już kolejnym chyba podejściem do SKR. Wyszło jak zawsze. I wydaje mi się, że między innymi przez takie myślenie jak w postach powyżej.
Mnie nie chodzi o Flirty!Wolę EN57 w starym wydaniu.Rzecz w tym że ludziom w Tychach wydaje się że im wszystko się należy,a reszta Śląska to pospólstwo.
Rzecz w tym że ludziom w Tychach wydaje się że im wszystko się należy,a reszta Śląska to pospólstwo.
Nie w tym rzecz. Takie podejście Tyszan do sprawy jest winą Urzędu Miasta. Połączenie to od początku było reklamowane jako FLIRT. Wszyscy się tak tymi pociągami chwalili, jakby to faktycznie miasto wyłożyło pieniądze na ich zakup. I powstało to (przyznaję, durne) przekonanie, że Tychom się FLIRTy należą, bo je kupili.
Oczywiście, że Flirty są wyłączną własnością UM. Oczywiście, że w założeniu powinny objeżdżać jak najdłuższe trasy. I oczywiście, że każdy chciałby nimi jeździć. Itd.
Ale mam kilka pytań:
Co zrobiła Cz-wa, że je dostała? (od razu odpowiem - nic, zero; po prostu leży na hołubionej przez marszałkowo linii. Brednie, że to główna oś województwa. B-B wozi muchy? A ROW aspirujący do miana metropolii?).
W jaki sposób "wynagrodzić" Tychy za to, że jednak w PL da się? (wynagrodzić w sensie zachęty dla pozostałych miast, aby wreszcie też się ruszyły - dworce, perony, rozkłady, bilety).
Dlaczego zawsze to Tychy pierwsze cierpią na cięciach? Przecież płacą dofinansowanie.
Dlaczego Flirty nie mają obiegów? Nikt nie żąda, aby jeździły na muchotrasach, ale na 100% da się zrobić im jakieś sensowne obiegi (nawet w cyklu tygodniowym na poszczególne trasy).
Z drugiej strony jestem wręcz wściekły na Tychy, za tę ich dupowatość przy współpracy z niewątpliwie trudnymi partnerami.
Jestem wściekły również za to, że PRy jawnie fałszują badania frekwencji. Znów uczepię się flirta z 17.30 dzisiaj - 2 jednostki i kilkanaście osób, a B-B obłożone.
A co do jakości taboru na SKR. Nie jeździsz to nie wiesz. Zapewniam Cie, że jeżdżą i SPOT-y i plastiki, dermy również. Dziś jechała derma.
Tychy mają prawo sądzić, że reszta Śląska to pospólstwo. Przy ich dokonaniach w zakresie SKR akurat to jest uprawnione. Głupio mi po prostu tak ich bronić bo niewiele z nimi mam wspólnego, nie zrobiły też niczego zasługującego na medal. Po prostu pomyśleli i zrobili, a teraz ich dymają. Po prostu nie mają partnerów z podobną (ogólnie słuszną) wizją.
PS. Swego czasu marszałkowo deklarowało skrupulatne rozliczenie PR z odwołań i urealnienie dofinansowania w oparciu o zimowe zawieszenia. Chciałbym zobaczyć, ile z aktualnej umowy "odliczono" tytułem niewykonania zamówienia?
Dzisiejsza obserwacja, REGIO Tychy Miasto - Sosnowiec (13:55 przyj.): w Sosnowcu wysiadło 20 osób, REGIO Sosnowiec - Tychy Miasto (14:02 odj.): ostatecznie odjechało 18 osób (nie widać wszystkich na zdjęciu, bo kilka osób przyszło dopiero po przyjeździe pociągu).
W niektórych godzinach jest dużo lepiej, szczególnie rano i później koło 15-16 i po 18.
http://img221.imageshack.us/img221/2201/sam0510oa.th.jpg
Z połączeń na trasie Sosnowiec Główny – Katowice – Tychy Miasto korzysta coraz więcej pasażerów. Szybka Kolej Regionalna zdobywa podróżnych, m.in. ze względu na dobry rozkład i konkurencyjny czas przejazdu.
- Na korzyść kolei przemawiają na pewno liczne prace prowadzone przez drogowców, czy np. utrudnienia związane z budową nowego dworca w Katowicach. Część pasażerów z tego powodu właśnie przesiadła się do pociągów. Koleją po prostu szybciej można dostać się do centrum naszej aglomeracji, niż samochodem, czy autobusem - wyjaśnia Renata Rogowska, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
W SKR duże znaczenie ma cykliczność rozkładu jazdy. Odjazdy w równych odstępach czasowych zdają egzamin. Istotnym czynnikiem jest także atrakcyjna taryfa, czy tzw. Bilet pomarańczowy, integrujący pociągi PR z tyskimi autobusami i trolejbusami.
Renata Rogowska podkreśla, że Tychy inwestują też w rozwój infrastruktury. - Od 1 lipca najprawdopodobniej zostaną uruchomione nowe przystanki. To na pewno przełoży się na kolejny wzrost liczby przewożonych pasażerów – prognozuje Rogowska.
- Szybka Kolej Regionalna jest po prostu atrakcyjnym i dobrym rozwiązaniem. Jej trasa powinna zostać przedłużona do Dąbrowy Górniczej. Dodatkowo w Katowicach dobrze byłoby wybudować nowe przystanki, np. na wysokości ulicy Damrota – dodaje Rogowska.
Na trasie Sosnowiec Główny – Tychy Miasto – Sosnowiec Główny kursuje w dni robocze 26 par pociągów. W soboty, niedziele i święta podróżny ma do wyboru 16 par połączeń. Dodatkowo w relacji Katowice – Tychy Miasto – Katowice kursuje 6 par pociągów: 3 z codziennym terminem kursowania i 3 z terminem kursowania ograniczonym do dni roboczych.
[ Dodano: 26-05-2012, 15:32 ]
Czas przejazdu pociągu Tychy lodowisko-Katowice Główne 31 min
Czas przejazdu pociągu Tychy Grota Roweckiego- Katowice Główne 28 min
Czas przejazdu pociągu Tychy Lodowisko- Sosnowiec Główny 46 min
Czas przejazdu pociągu Tychy Grota Roweckiego Sosnowiec Główny 43 min
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum