Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Szynobusami Kolei Dolnośląskich do Zgorzelca
Autor Wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 12-06-2011, 10:41    Odpowiedz z cytatem

Więc od razu można zaorać te połączenia/ Na co komu oferta EURObiletów, skoro nie ma w ogóle takich pociągów i połączeń. To tak jakby pociągi z Jelenij Góry dojeżdżały tylko do Jakuszyc.
Czy UMWD w ogóle myśli co robi? Co za problem puścic ten szynobus przez most 1km dalej do Goerlitz?
Wtedy dopiero Niemcy zaczną jeździć do Jeleni Góry a Polcy do Niemiec, chociażby na zakupy. Dworzec w Goerlitz leży przy samej Berlinerstr. ulicy , gdzie mieści się większość sklepów
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 12-06-2011, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Polacy już jeżdżą do Niemiec a Niemcy do Polski. Jeśli się przejdziesz po sklepach w Gorlitz na Berliner Strasse to połowa kupujących to Polacy. Tak samo w zoo czy na basenie w Gorlitz. A już nie mówię o naszych rodakach pracujących w Gorlitz i okolicach. Dla nich powinny być te pociągi!

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 12-06-2011, 16:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
chcesz powiedzieć, że przejęcie przez KD 5 par pociągów kursujących na odcinku Jelenia Góra - Lubań to dramat dla 100 osób zatrudnionych w PR Wrocław? Sorry, ale większej bzdury dawno nie czytałem. A jeśli mówisz poważnie to PR kwalifikują się do natychmiastowej likwidacji, jako twór ekonomicznie skrajnie nieefektywny.


Picolo, do tych pociągów trzeba jeszcze dopisać inne pociągi kursujące na Dolnym Śląsku. Już w niedługim okresie czasu będzie wiadome jakie jeszcze pociągi KD przejmie od PR Wrocław.
I nazwanie zbliżających się zwolnień można mówić, że są to bzdury Exclamation

A dlaczego tak sceptycznie jesteś nastawiony do PR Wrocław Question


Cytat:
Podziwiam twoją troskę o zasoby administracyjne PR Wrocław. Cisną się na klawiaturę różne epitety, ale do związkowego betonu i tak nic nie dociera, więc sobie odpuszczę.


Szanowny kolego Exclamation Ten "związkowy beton" czasem także kruszeje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-06-2011, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Powrót za 5 mln zł

Od nowego rozkładu jazdy przywrócone zostanie regularne połączenie kolejowe z Jeleniej Góry do Zgorzelca.

W nowym rozkładzie jazdy pociągów, który wejdzie w życie 11 grudnia, ma być pięć kursów ze Zgorzelca do stolicy Karkonoszy i z powrotem.

Na 65-kilometrowym odcinku będą kursowały pojazdy jednoczłonowe Kolei Dolnośląskich, w których zmieści się 70 osób na miejscach siedzących oraz dwuczłonowe, ze 130 miejscami siedzącymi.

Na połączeniu tym skorzystają przede wszystkim ludzie z okolicznych miejscowości, w tym młodzi mieszkańcy Zgorzelca, którzy studiują w Jeleniej Górze.

- Pociągi jeżdżące na trasie Jelenia Góra – Zgorzelec będą odbywały każdego dnia po dwa kursy do Wrocławia i Żar oraz jeden do Legnicy – informuje Marta Skolimowska, starszy referent ds. marketingu, promocji i reklamy Kolei Dolnośląskich.

Czas przejazdu pomiędzy Jelenią Górą a Zgorzelcem wyniesie niecałe dwie godziny. Po modernizacji torowiska, która ma zakończyć się w pierwszej połowie przyszłego roku skróci się do 70 minut.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego do funkcjonowania nowych kursów dopłaci rocznie około 5 mln zł.

źródło; KOW

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Achib Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2007
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-06-2011, 00:12    Odpowiedz z cytatem

Propaganda PO dla motłochu. A wszystko po to, żeby zdobyć kilka procent głosów więcej w nadchodzących wyborach. Ja tylko chcę przypomnieć, że 2 lata temu były pociągi relacji Jelenia Góra - Zgorzelec i okazały się one kompletną klapą. Pociągi woziły powietrze i wozić będą, dopóki nie zaczną jeździć do/z Gorlitz.

Jak UMWD chce robić z Niemcami i Czechami "kolej okrężną" jeśli nadal będzie dziura na 2-km odcinku Zgorzelec - Gorlitz? Przecież to są jakieś kpiny! Bierzecie się za reaktywacje nieużywanych linii, a nie potrafić doprowadzić do tego, żeby szynobusy KD jeździły do Gorlitz.

Zajmijcie się lepiej kolejką PIKO, bo o prawdziwej kolei nikt w UMWD ani w KD nie ma bladego pojęcia! Banda matołów i nieudaczników, która nie potrafi nawet zorganizować bezpośrednich połączeń ze Zgorzelca do Wrocławia!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 14-06-2011, 04:55    Odpowiedz z cytatem

Gółannno prawda ! Mogą jeździć ze Zgorzelca Miasta i będą frekwencyjne. Na klapę pociągów 77121 /77120 77123/77122 w RJ 2008 / 2009 przyczyniło się kila czynników:
- kosztowny, klasyczny dwu wagonowy skład z SU42 na czole.
- oferta przeznaczona w zasadzie dla NIKOGO !
- rozkomunikowania zarówno w Jeleniej Górze jak i w Lubaniu czy w samym Zgorzelcu.

Wszystko zatem do poprawienia, chodź faktycznie dobrym pomysłem byłoby wypuszczenie kilku składów bezpośrednich do Gorlitz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 14-06-2011, 07:28    Odpowiedz z cytatem

Ja mimo wszystko bardziej bym widział tę wozy w nieco innej relacji- żeby na odcinku Jelenia Góra- Węgliniec drut nie wisiał bez celu niech tam zostaną kible PR, a w Lubaniu wystarczy dobre skomunikowanie z szynobusem jadącym w relacji Lubań- Zgorzelec Miasto- Węgliniec, czasem kurs skrócony do Zgorzelca. Dawniej (1997) to się sprawdzało na klasycznych składach.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 14-06-2011, 08:06    Odpowiedz z cytatem

Tak i pociągi jeździły puste!

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 14-06-2011, 08:09    Odpowiedz z cytatem

Bonifas, niestety, ale Achib ma rację. Skoro szynobusy KD na linii Zgorzelec - Węgliniec jeżdżą puste (średnio na kurs przypada kilkanaście osób, max 25-30), a jest to najbardziej frekwencyjna linia kolejowa w regionie, to jak wyobrażasz sobie zadowalającą frekwencję na trasie Zgorzelec - Jelenia Góra? Jestem przekonana, że szynobusy będą woziły powietrze.

Gorlitz to podstawa, bo tam mieszka i pracuje sporo Polaków. Niemcy nie będą drałować na nogach z Gorlitz do Zgorzelca na szynobus do JG. Tego nie zauważa UMWD, który twierdzi, że w nowym RJ nie przewiduje i nie widzi potrzeby, aby szynobusy KD jeździły do Gorlitz. Postawa godna najtwardszego betonu PKP.

Myślę, że całe to przedsięwzięcie z ponowną nieprzemyślaną reaktywacją odcinka Zgorzelec - Lubań i dalej do JG ma na celu tylko jedno - zasilenie konta bankowego zdychających KD kolejnymi milionami. Korzyści dla pasażerów będą znikome!

Pracuję w Gorlitz i osobiście jestem zainteresowana bezpośrednimi pociągami z Bolesławca do Gorlitz. Odpowiedź UMWD brzmi: nie da się! RE do/z Drezna nie zawsze mi pasują, a jazda do Zgorzelca z przesiadką w Węglińcu i potem drałowanie kilka km do Gorlitz jest absurdalna. Na szczęście mam samochód i nową autostradę! Pieniądze, które mogłabym zostawić na kolei, jestem zmuszona zostawiać na stacjach benzynowych.

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-06-2011, 09:56    Odpowiedz z cytatem

Stella, KD nie mają koncesji na przewozy międzynarodowe i oto cała tajemnica niedasizmu w kwestii połączeń do Gorlitz. Gienka zamiast zająć się tym (zdaniem urzędników UMWD to znakomity fachowiec od kolei!) zajmuje się głównie intrygami, politycznymi rozgrywkami, obsadzeniem urzędniczych stołków w KD swoimi koleżankami z PKP itp. itd. Czyli robi wszystko tylko nie to co powinna robić jako prezes kolejowej spółki. Im szybciej ta baba odejdzie z KD tym lepiej! A wraz z nią na zbity pysk powinni wylecieć: Halina R., Andrzej C. i Aneta M.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 14-06-2011, 17:51    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pociągi woziły powietrze i wozić będą, dopóki nie zaczną jeździć do/z Gorlitz.


Bez względu na to, czy pociągi będą jeździć do Görlitz (ja jestem jak najbardziej za tym), czy tylko do Zgorzelca, i tak największa frekwencja będzie do Zgorzelca. Odcinek transgraniczny prawie zawsze jest mało frekwencyjny. Wystarczy sobie przypomnieć pociągi z Wrocławia do Görlitz, które zawsze jeździły przez granicę puste, niewiele lepiej jest obecnie w pociągach Wrocław - Drezno (choć ostatnio pozytywnie się zdziwiłem: pomiędzy Zgorzelcem a Görlitz jechało w składzie kilka osób Wink). Poza tym mieszkańcy obu miast mają do dyspozycji komunikację autobusową, która jeździ częściej, łączy centra obu miast i chyba najważniejsze obiekty handlowo-usługowe.

Cytat:
Ja mimo wszystko bardziej bym widział tę wozy w nieco innej relacji- żeby na odcinku Jelenia Góra- Węgliniec drut nie wisiał bez celu niech tam zostaną kible PR, a w Lubaniu wystarczy dobre skomunikowanie z szynobusem jadącym w relacji Lubań- Zgorzelec Miasto- Węgliniec, czasem kurs skrócony do Zgorzelca.


Tyle, że potencjalnie bardziej frekwencyjną relacją z Jeleniej Góry jest relacja do Zgorzelca, a nie Węglińca, a ludzie nie lubią przesiadek. Kto (i po co) miałby jeździć z Jeleniej Góry do Węglińca? Ja akurat stosunkowo często jeżdżę w tej relacji, tylko po to, żeby w Węglińcu... przesiąść się na pociąg do Zgorzelca.

Cytat:
KD nie mają koncesji na przewozy międzynarodowe i oto cała tajemnica niedasizmu w kwestii połączeń do Gorlitz.


Czy to dotyczy również dojazdu do pierwszej stacji za granicą? Może w takiej sytuacji dałoby się namówić Niemców do przedłużenia części swoich szynobusów do Görlitz do Zgorzelca (oczywiście odpowiednio rozliczając się finansowo)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 14-06-2011, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
KD nie mają koncesji na przewozy międzynarodowe

Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011r. Nr 5, poz. 13) art. 4. pkt 1 ustęp 6) międzynarodowe przewozy pasażerskie - przewóz osób w ramach publicznego transportu zbiorowego wykonywany z przekroczeniem granicy Rzeczypospolitej Polskiej, z wyłączeniem przewozów realizowanych w strefie transgranicznej.
Art. 4 pkt 1 ustęp 17) strefa transgraniczna - obszar conajmniej jednej gminy, powiatu lub conajmniej jednego województwa, na którym operator publicznego transportu zbiorowego świadczy usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, położony bezpośrednio przy granicy Rzeczypospolitej Polskiej i obszar odpowiedniej jednostki administracyjnej położonej poza granicą Rzeczypospolitej Polskiej na terytorium sąsiedniego państwa.

A może chodzi o dopuszczenie naszych szynobusów na sieć DB? Podobnie było z relacją Żagań - Forst, gdzie przez ponad rok SA133 "dobijał się" o wjazd do Forst. Dopiero w tym RJ 2010/2011 po uzyskaniu tzw. "homologacji" w końcu zaczęły się bezpośrednie relacje Legnica - Forst. Zmiana ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w trakcie obowiązywania RJ już spowodowała skrócenie o odcinek transgraniczny jednej pary. Czy któryś z dolnośląskich szynobusów, miał zapisane w SIWZ "dopuszczenie do ruchu na terenie Niemiec"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 14-06-2011, 19:31    Odpowiedz z cytatem

melocot, brak koncesji czy homologacji pasażera nie obchodzi. Od tego jest armia ludzi w KD i UMWD, żeby to załatwić. Utrzymujemy ich z naszych podatków, więc mamy prawo czegoś od nich wymagać. Niestety odnoszę wrażenie, że to my (pasażerowie) jesteśmy dla KD, a nie KD dla nas.

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 14-06-2011, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Ja powiem tak- gdyby władze w 1986 roku wieszając z Jeleniej Góry trakcję zamiast do Węglińca, powiesiliby ją do Zgorzelca albo na jednej i drugiej trasie, to teraz nie byłoby kombinacji z szynobusami pod drutem. Inna sprawa, że 1986 rok to inna władza, której ruch przygraniczny nie odpowiadał. Pewnie stąd elektryki zamiast do Zgorzelca jeżdżą z Jeleniej (i Wrocławia) do Węglińca.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 15-06-2011, 06:26    Odpowiedz z cytatem

w kwestii homologacji to ja tylko przypomnę że gdy po raz pierwszy pociągi pasażerskie przekroczyły przejście graniczne w Lubawce / Kralovcu w 2008 r. to wszystkie formalności załatwiono w tydzień czasu. Pociągi ruszyły 5 lipca mimo że ostateczny RJ znany był bagatela dzień wcześniej a dwa dni wcześniej nikt nawet poważnie do serca sobie nie brał że ze Lwówka Śl.,/ Jeleniej Góry pojedzie jakikolwiek pociąg do Czech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl