Dosyć głośno było ostatnio o planowanym IR "Śnieżnik" z Białegostoku do Międzylesia. Bez sensu jest dla mnie to, że pociąg pojedzie tylko w jedną stronę. W przeciwnej relacji pojedzie bowiem jako IR "Mamry" do Olsztyna. Albo pociąg kursuje tam i z powrotem, albo niech nie jeździ wcale. Mieszkańcy Kotliny Kłodzkiej będą mogli wrócić ze stolicy bezpośrednim pociągiem, ale żeby się do niej dostać, muszą się przesiadać i raczej zmuszeni będą skorzystać z pociągu PKP IC.
Pociąg IR na trasie Wrocław-Poznań-Warszawa byłby potężnym działem wytoczonym przeciwko drogim EIC. Na odc. Międzylesie-Wrocław jechałby jako Regio - moim zdaniem to dobry pomysł. Wyjazd z Międzylesia ok. 4:40 i przyjazd do Warszawy Centralnej ok. 14:00, w Białymstoku meldowałby się ok. 16:40. W stronę powrotną niech zostanie tak, jak jest obecnie planowane, odjazd z Warszawy Centralnej ok. 12:20. Relacja trochę kosmiczna, no ale skoro zarzucili przynętę, to trzeba ciągnąć za haczyk.
Co do IR Mamry... zmienić mu nieco godziny kursowania i przywrócić EZT. Frekwencja nie jest aż tak powalająca, żeby pchać tam byka z wagonami. W poprzednim rozkładzie jeździł zawsze spot i było to najlepsze moim zdaniem rozwiązanie. Wagony przydadzą się gdzie indziej. Chociażby na "Śnieżniku".
Kwestia przesunięcia tego pociągu o godzinę. Tak się składa, że jest także Regio o 05:50 z Międzylesia do Wrocławia. Ale wówczas nie wiem co zrobić z "Mamrami"... Szkoda, że nie można dzielić składów w Poznaniu, mielibyśmy dwie pieczenie na jednym ogniu.
mk1992, znalazlem sposob na polaczenie Gdynia/ Szczecin- Jelenia Gora. Czesc szczczecinska pojechalaby trasa przez Koszalin, Kolobrzeg, Szczecinek i Pile, a z Gdynia polaczylby sie w Bydgoszczy. Myslalem tez nad wariantem przez Slupsk i Lebork i polaczeniem w Gdyni, ale to raczej byloby bez sensu. (Przepraszam za brak polskich znakow, ale telefon mi zbzikowal i tak jest bardziej zrozumiale).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
IR LICZYRZEPA to będzie w przyszłym rozkładzie jazdy obecna GALICJA więc przesunięcie go na odjazd z wcześniejszymi godzinami nie przejdzie. Po drugie Przewozy Regionalne nie zaryzykują aby puścić go na całej trasie jako IR dlatego UMWD wciągają w ten interes, a że UMWD się zgodził więc pociąg w przyszłym roku pojedzie. Co do pociągu do Szczecina myślę, że należy w przyszłym roku postarać się aby pozostał obecny IR bo już cieszy się on dużą popularnością a co dopiero będzie w późniejszej fazie wakacji, a nie że ludzie się do niego przyzwyczają i go zabiorą. TLK do Warszawy obowiązkowo wydłużyć do Olsztyna lub Białegostoku- to się o to prosi cały czas. Połączenie wagonów tego pociągu z Lublinem to dobry pomysł.Gdynia jako samodzielny skład i ok.
To z tym IR Międzylesie-Białystok to strasznie niedobry pomysł, żeby jechał tylko w jedną stronę. Tak jak już było wspominane, byłaby to bardzo dobra konkurencja dla drogich Ex i EIC których na trasie Warszawa-Poznań-Wrocław nie brakuje. Po drugie mieszkańcy mniejszych miejscowości położonych między Białymstokiem i Warszawą jak i dalej przy E20 zyskaliby szybkie w miarę i niedrogie połączenia do dwóch dużych ośrodków w Polsce.
Swiatowid, ja mysle ze podrozni nie mieliby nic przeciwko nocnemu polaczeniu do Szczecina, a IR (tyle ze pod nazwa Wiking) mozna by puscic przez Wegliniec i Zielona Gore.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Co do IR Mamry... zmienić mu nieco godziny kursowania i przywrócić EZT. Frekwencja nie jest aż tak powalająca, żeby pchać tam byka z wagonami. W poprzednim rozkładzie jeździł zawsze spot i było to najlepsze moim zdaniem rozwiązanie. Wagony przydadzą się gdzie indziej. Chociażby na "Śnieżniku".
Tak długa relacja nie wypada by była na EZT. I PR też myślę, że doszły po jakimś czasie do tego słusznego wniosku, dając na Mamry wagony.
Np. ja jeżdżę IR tylko ze względu na to, że zestawione są z wagonów. Te na EZT omijam.
No chyba, że ED74. To jeszcze ujdzie.
Pfu ... zawsze gdy myślę o ED72 mówię ED74.
Oczywiście ED72 .. Nawet gdy PR miałyby ED74 w dalszym ciągu... to uważałbym to za badziew.
Tak samo jak Acatusa.
Ciekawe czy jest szansa na powrót pociągów Ex Pomorzanin i Piast, w kolejnych latach, np.2012/2013.
Tory mają być modernizowane od Tczewa do Bydgoszczy, podobnie inne odcinki, czy to jest szansą na powrót Ex z Wrocławia do Gdyni w najbliższych rozkładach? Pamiętając dawne Ex i niezłe czasy przejazdów, oraz popularność tych pociągów, chciałoby się powrotu na "zmodernizowane" tory czegoś wygodnego i komfortowego. Troche wybiegam poza 2012r, ale co wy sądzicie o szansach na pociągi Ex Wrocław - Gdynia?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum