Tak, bylyu w EX na trasie Wrocław - Gdynia, podobno mają wyremontowac torowisko Poznan-Gdynia na 3,5 godziny, a jesliby Poznan-Wrocław byl na 1 godz 50 min, to mamy szanse jechac na tej trasie w zaledwie 5,5 godziny.
Ale ja pamietam EX Piast, jako jedyny pociag ten jeździł z 4 wagonami i niestety z frekwencją rzędu... 50%...
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-07-2011, 17:06
sebek,
Nie ma najmniejszych szans. Nie pozwoli na to lobby Łódzkie które dąży żeby kwalifiki 3 city - Wrocław jechały przez Wawę i mityczne KDP.
sebek,
napisałeś- "popularność tych pociągów"- zdeka przesadziłeś z tym określeniem ( ich popularność polegała na tym, że były to dzienne połączenia Wrocka z 3miastem). Przynajmniej narazie nie wyobrażam sobie ani expresów ani tymbardziej prestiżowych EIC na tej trasie. Expres to powinien być pociąg, który wyróżnia się od innych czasem i komfortem przejazdu!! a w tym cyrku, którego teraz jesteśmy widzami a nie żadko również uczestnikami, nawet TLK-i mają lepsze wagony
Wysłany: 13-07-2011, 18:49 Postój pociągu EIC w Brzegu
witam, mam propozycję aby napisać pismo do PKP Intercity, aby pociągi wyższych kategorii ponownie zatrzymywały się w Brzegu. Dotyczy to głównie pociągów jadących do i z Warszawy, ponieważ jest do duży problem dla pracowników/urzędników którzy muszą co jakiś czas na godz. 11 ta być w Warszawie a aby zdążyć na pociąg po 5ej z Opola to do Opola trzeba się dostać autem, a tego delegacja już nie obejmuje.
Co myślicie o tym?
rzepik, porządna delegacja obejmuje dojazd autem (jest jakiś przelicznik kilometrowy)
Co do postoju to małe szanse, skoro nasze EIC nie zatrzymują się w Koninie a niektóre w Kutnie też.
Postój Wafla w 10 tysięcznym Chojnowie to jeden z najbardziej idiotycznych pomysłów IC ostatnich lat. Co do postoju EIC w Brzegu to nie ma sensu zatrzymywać tam ten pociąg dla 2-3 osób , które raz na jakiś czas jadą do Warszawy.Równie dobrze możecie skorzystać z pociągu TLK z godziny 5.00 albo z przesiadką w Katowicach TLK/EX z 5:54.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Rozkładowe marzenia... ,mi to się marzy pociąg dalekobieżny na Ostbahnie,np Elbląg-Poznań Gł przez Malbork,Tczew,Chojnice,Piłę.Tylko ten "numer" raczej nie ma szans na urzeczywistnienie z racji tego,że na odcinku Tczew-Piła nie ma drutu,a ani IC,ani PR nie są skłonne uruchamiać pociągów na liniach niezelektryfikowanych(oprócz regio).
"Wawel" jako EC ma sporo zatrzymań, ale chyba jest taka potrzeba zatrzymania w danym mieście i ktoś tam wsiada? Pamiętam z dawnych lat, ile wojny było i starań o dużo większe miasta które "Wawel" tylko mijał i jako wówczas IC nie miał postojów, zdziwicie sie co niektórzy, ale Wawel nie miał postojów nawet w Kędzierzynie K czy Głogowie, jadąc jeszcze relacją przez Zieloną Górę. Od Katowic do granicy postoje IC Wawel były:
Gliwice, Opole, Wrocław, Zielona G, Rzepin.
Co dziś wydaje niemozliwe, nie było zatrzymań w Zabrzu, Kędzierzynie, Głogowie, Nowej Soli i wielu innych miastach. Potem stopniowo wprowadzano dodatkowe stacje, ale też czasy przejazdu z roku na rok dramatycznie wydłużyły, aż w końcu zmiana trasy na Legnica, Żary.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-07-2011, 22:31
katowicer napisał/a:
Co to za IR me lecieć przez Jasło od grudnia ? Wie ktoś ? Wujek, który tam jeździ na lokach coś mi wspominał. Czy bajki mi opowiada ?
Oj kolejarze to czasem naprawdę głupoty plotą, udowadniając że nie mają rozeznania w tym co sie dzieje. IR w Jasle ? Bez druta, przy marnej szlakowej i w okolicy gdzie ludzie odzwyczaili sie od pociagow ? Nie, nie ma na to szans- mowie to z żalem. Poki co trzeba wyremontowac podkarpackie szlaki, przywrocic dawne pociagi i puscic szynobusy.
Mimo wielu poglosek o roznych pociagach w roznych czesciach kraju, o Podkarpaciu głucho- ani Zagorz, ani Solina, ani Jaslo nie doczekaja sie predko pociagu dalekobieznego
"Wawel" jako EC ma sporo zatrzymań, ale chyba jest taka potrzeba zatrzymania w danym mieście i ktoś tam wsiada?
Nie , w Chojnowie takiej potrzeby nie ma. A skoro zrobili postój w Chojnowie to proponuję od rozkładu 2011/2012 postoje "Wafla" w Trzebini, Zdieszowicach, Oławie i Iłowie Żagańskiej.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Czy przy odrobinie dobrej woli rozkład jazdy w Jeleniej nie mógłby wyglądać tak? (Forma plakatu, bo te będą chyba bardziej przejrzyste od tabelek). Trochę baboli w kolejności godzin przyjazdów/odjazdów, ale nie chciało mi się już przez jedną czy dwie pomyłki pisać wszystkiego od nowa.
JG przyjazdy 2.jpg
Plik ściągnięto 128 raz(y) 191.74 KB
JG przyjazdy 1.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 182.28 KB
JG odjazdy 2.jpg
Plik ściągnięto 73 raz(y) 208.16 KB
JG odjazdy 1.jpg
Plik ściągnięto 58 raz(y) 201.04 KB
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Zdecydowanie brakuje polaczen regionalnych do Karpacz/Kowar/Świeradowa/Kamiennej Góry/Legnicy przez Lwowek,i Złotoryję mozna tez pociaganać pociągi Jelenia- Marciszów-Złotoryja-Legnica.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum