Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Czy Koleje Wielkopolskie opłacą się Wielkopolsce?
Autor Wiadomość

Matt139 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lip 2011

PostWysłany: 28-07-2011, 00:15    Odpowiedz z cytatem

geordi napisał/a:
Matt: mozesz spojrzec na ten bilet? Co jest w linijce OF: xxx
Ewentualnie jakie dopiski specjalne...


OF: 401 (RegioKarta, nic nadzwyczajnego), dopisek: "Ważny tylko z REGIOkartą" (to też normalne), POC:R, Przewoźnik: PR. Właściwie wszystko wygląda dokładnie tak samo, jak zwykle na pociąg Regio.

Może charakterystyczne jest, że w rubryce PRZEZ znajdują się: "Poznań Gł.*Leszno*Włoszakowice*.Włoszakowice nie są przecież potrzebne. Nie wiem czy zostały wpisane przez kasjerkę. Ale to raczej sprawa algorytmu ustalania najkrótszej trasy. Jak kupuję z Garbar do Inowrocławia, to mam przez Poznań Wsch., Gniezno i Mogilno, a z Głównego tylko przez Gniezno.

Dla mnie to też jest zagadka: czy w systemie trzeba w ogóle gdzieś zaznaczać, że przejazd częściowo KW? Być może kasjerki próbują wstawić ofertę typu "Wspólny przejazd" i dlatego im nie wychodzi.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 28-07-2011, 02:33    Odpowiedz z cytatem

No właśnie podejrzewam to ostatnie, choć gdzieś obiło mi się o uszy, że kasjerki mają "wystawiać z kodu 3" czyli z kodu PR (geordi, nie wszystkie kody widać na bilecie).

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 01-08-2011, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Kilka złotych myśli od Wilkanowicza :

"Jeśli Pesa do grudnia naprawi zepsute szynobusy, to będą jeździć. Jeśli nie naprawi, będziemy podstawiać komunikację zastępczą."

"Pociągi elektryczne psują się rzadziej."

"Szynobusy ZNTK mają niektóre części wyprodukowane w złej technologii."

Pan prezes niestety nie ustosunkował się już do spraw podwyżki cen biletów czy rozwalenia skomunikowań.

Ponoć działaniem KW zaniepokojone jest MI i sam Grabarz. "Prowadzono rozmowy, ale nikt nie chciał zdradzić szczegółów."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

arnie2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sie 2009

PostWysłany: 01-08-2011, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie to:
- konduktorzy wynajęci od PR
- maszyniści wynajęci od PR
- kasjerki wynajęci od PR
- informatorzy wynajęci od PR
- manewrowi wynajęci od PR
- wagony wynajęte od PR
- rewidenci wynajęci od PR
- megafoniści wynajęci od PR
a do tego 44 osobowa administracja biorąca średnio 4500zł brutto miesięcznie (dodatkowy koszt 2,5 mln złotych rocznie), piękne 400m2 biur w odrestaurowanej kamienicy za 50zł/m2. A w biurach takie gwiazdy PR jak:
- prezes Wilkanowicz
- Jan Wojciński (były dyrektor PR Poznań)
- Marek Pawicki (były dyrektor PR Wrocałw i Zakładu IC)
- Przemysław Smólski (byly marszałek PiS)
- Krzysztof Ryfa (były dyrektor PR Poznań)
- Malarski - były wicekomendant policji
- żona dyrektora z nieruchomości
- p. Jeleń - były kontroler UTK, który po zakończeniu kontroli w KW i dłuuuugiej rozmowie z prezesem Wilkanowiczem napisał pozytywny raport i natychmiast znalazł zatrudnienie w KW
- była główna kadrowa PR
- syn dyrektorki PR
- była naczelnik dyspozytury PR
- byłe 3 księgowe z PR (w tym jedna z wyrokiem za malwersacje)
- były Dyrektor Projektu ds. Restrukturyzacji PR (za czasów Krigera) - p. Bobrowski

Pora się stąd zwalniać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 01-08-2011, 22:07    Odpowiedz z cytatem

A jak przyjdziesz się poskarżyć na jakość świadczonych przez nich usług to - o zgrozo! - wołają ochroniarzy z Banku Gospodarstwa Krajowego znajdującego się pięterko wyżej Very Happy to ci cwaniaki.. nie wiedzieli, że trafili na gościa, który w BGK melduje się średnio raz w tygodniu i z panami ochroniarzami operować będzie per Ty prędzej, niż te mądrale nauczą się korzystać z WC. Bo jak tu oczekiwać, że potrafią, jak zatrzymali się w rozwoju na etapie zabawy w kolej z ruskich LEGO u młodego Włodzia na poddaszu? Smile ależ było widzieć ich zburaczałe facjaty jak im dziadeczki nie pomogły. Strach się bać, je je! Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 01-08-2011, 22:18    Odpowiedz z cytatem

Administracja większa niż KD i Arrivy razem wzięci.
arnie2, zanim się zwolnisz, warto narobić Jankowiakowi przed wyborami (obecny wicemarszałek ewakuuje się do sejmu, wcześniej spłacając dług wdzięczności swoim kolesiom) porządnego syfu. Czym się ta administracja zajmuje!?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 01-08-2011, 22:30    Odpowiedz z cytatem

moze kolejną kontrole z UTK zawezwać?
Wszystkich stamtąd przecież nie zatrudnią Język
Pan Matera ze Śląska mógłby pomóc sformułować pismo...

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 01-08-2011, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Matt139 napisał/a:
System odrzucił sprzedaż. Po tym, jak zagroziłem, że będzie z tego afera, Pani wyszła na zaplecze (chyba gdzieś dzwoniła), a po powrocie bezbłędnie wystawiła bilet na całą trasę pociągiem Regio.


A dasię kupić ze zniżką wykupioną (33 i 50%)?

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 02-08-2011, 18:14    Odpowiedz z cytatem

ET05 - KW nie honorują tych zniżek.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 02-08-2011, 22:07    Odpowiedz z cytatem

arnie2 napisał/a:
A w biurach takie gwiazdy PR jak:
- p. Jeleń - były kontroler UTK, który po zakończeniu kontroli w KW i dłuuuugiej rozmowie z prezesem Wilkanowiczem napisał pozytywny raport i natychmiast znalazł zatrudnienie w KW

Arnie, czy to ten sam Jeleń?:
http://utk.gov.pl/portal.php?serwis=pl&dzial=import&id=18&szukaj[]=&szukaj[4]=TO7&ile=20
Bo jeśli nie, a są rodziną, to zapomnij geordi o sensownej kontroli.
Niezależność regulatora do czegoś zobowiązuje, czyż nie? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-08-2011, 23:31    Odpowiedz z cytatem

arnie2 napisał/a:
a do tego 44 osobowa administracja

To dużo więcej niż stan osobowy administracji Kolei Dolnośląskich.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 02-08-2011, 23:40    Odpowiedz z cytatem

I Arrivy razem wziętych!
Zapytanie jest jedno-czym oni się zajmują, bo czymś przecież (oprócz brania pensji) muszą!
Zapewne, gdyby powołana została spółka "Parowozownia Wolsztyn", jej administracja byłaby 10 razy większa niż jest kół w jedynm parowozie który poszedłby w odstawkę do Powodowa.
Wojtek Jankowiak w ten sposób (tj. tworząc KW) spłacił swój "dług wdzięczności" (sięgający czasów ZSMP i PZPR) wobec wielu osób zanim czmychnie do Warszawy. Potem będzie już mieć immunitet i plecy pana Pawlaka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 03-08-2011, 00:34    Odpowiedz z cytatem

@Emillex już opisałem wyżej czym się zajmują, jak przyjdzie niezadowolony pasażer. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-08-2011, 18:53   

Najlepsze jest to, że KW niedawno powstały a już... będą strajkować - 17 sierpnia- dokładnie drużyny konduktorskie i mechanicy PR Poznań pracujący dla KW. Ciekawe co w tedy powie pan Wilkanowicz, jak staną wszystkie szynobusy na obsługiwanych przez nich trasach. Puszczą KKS Question Skąd- z Krajowej Spółdzielni Komunikacyjnej w Poznaniu Śmiech
Powrót do góry

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-06-2012, 08:05    Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie to strzał w „10”?

Utworzenie i działalność spółki Koleje Wielkopolskie należy ocenić jednoznacznie pozytywnie – mówi „Kurierowi Kolejowemu” Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

Pytanie o ocenę zasadności powołania Kolei Wielkopolskich nabrało szczególnego znaczenia po zawieszeniach i likwidacjach połączeń, jakich spółka dokonała w tym roku. 1 marca zlikwidowano całkowicie przewozy na linii z Leszna do Gostynia oraz z Rogoźna do Wągrowca. Zawieszono także szereg innych kursów: np. poranne połączenie o 5.35 z Wolsztyna do Zbąszynka oraz popołudniowe o 17.10 w przeciwnej relacji.

Likwidacji uległ też kurs o 4.33 z Wolsztyna do Leszna oraz wieczorny pociąg przed godziną 22 umożliwiający powrót z Leszna do Wolsztyna. Skasowano również trzy połączenia pomiędzy Lesznem a Krotoszynem oraz jedną parę kursującą na odcinku Leszno – Ostrów Wielkopolski. W przypadku kilku innych pociągów skrócono relację. Pomimo protestów pasażerów i samorządowców, m.in. z Rogoźna, zlikwidowanych kursów nie przywrócono.

Czy wobec tego faktu można powiedzieć, że Koleje Wielkopolskie spełniły pokładane w spółce nadzieje? Władze województwa uważają, że wszystko jest w porządku i kreślą ambitne plany rozwoju przewoźnika.

- Samorząd województwa stale monitoruje działalność spółki i w naszej ocenie rozwija się ona prawidłowo i zdobywa niezbędne doświadczenie w prowadzeniu przewozów. Następuje stała poprawa jakości usług świadczonych przez spółkę oraz sprawności autobusów szynowych dzierżawionych przez Koleje Wielkopolskie – ocenia Jankowiak.

Plany na przyszłość
Zgodnie ze strategią władz województwa, Koleje Wielkopolskie mają przejmować do obsługi od Przewozów Regionalnych koleje linie. Będzie to możliwe m.in. dzięki inwestycjom taborowym. Dwadzieścia dwa elektryczne zespoły trakcyjnych serii EN76 (ELF) zakupione przez województwo wielkopolskie będą przekazane w użytkowanie właśnie Kolejom Wielkopolskim.

- Dostawy tych pojazdów rozpoczną się już w sierpniu br. i planujemy, by od nowego rozkładu jazdy Koleje Wielkopolskie rozpoczęły wykonywanie przewozów na linii Kłodawa – Konin – Poznań – Zbąszynek. Jest to linia o kluczowym znaczeniu dla Wielkopolski. Z pociągów korzysta tam znacznie więcej podróżnych niż na liniach niezelektryfikowanych i dlatego szczególnie ważne dla nas jest właściwe przygotowanie spółki do wykonywania tego zadania – stwierdza Jankowiak.

Dodaje, że dotychczas spółka prowadzi przewozy wyłącznie z wykorzystaniem taboru spalinowego, dlatego też szczególny nacisk jest teraz położony na konieczność stworzenia całego systemu obsługi pojazdów elektrycznych, w tym odpowiedniego zaplecza serwisowego dla nowoczesnych pojazdów, gwarantującego obsługę na poziomie zapewniającym utrzymanie gwarancji przez producenta pojazdów.

Alternatywa wobec PR
Jak zaznacza wicemarszałek Jankowiak, utworzenie spółki Koleje Wielkopolskie było odpowiedzią samorządu województwa na niezadowalającą kondycję Przewozów Regionalnych. Dodaje, że władze województwa cały czas z uwagą obserwujemy sytuację w PR.

- Rozszerzając zakres przewozów wykonywanych przez spółkę Koleje Wielkopolskie możemy zapewnić mieszkańców Wielkopolski, iż w przypadku dalszych problemów Przewozów Regionalnych będziemy w perspektywie kilku lat mieli dla pasażerów alternatywę w postaci własnej spółki, która będzie w stanie wykonać większość połączeń w województwie. Dlatego też w mojej ocenie utworzenie i działalność spółki Koleje Wielkopolskie należy ocenić jednoznacznie pozytywnie – podsumowuje Wojciech Jankowiak.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl