Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Kraj coraz wolniejszej kolei
Autor Wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-08-2011, 05:28   

celtin.88, Warszawa - Łódź powinna pozostać w takim stanie jak jest no może powinien być zmodernizowany odcinke od Warszawy do Grodziska ale nic innego bo to jest wyrzucanie pieniędzy. Najpierw ciągi E potem CE
Przejdź na dół

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 08-08-2011, 06:56    Odpowiedz z cytatem

mk1992

Ja też jestem zdecydowanym przeciwnikiem Grabarczyka budowy KDP, budowy tunelu Fabryczny- Kaliski. Grabarczyk poza tym że obsadził swoimi ludźmi MI dla kolejowej Łodzi nie zrobił nić. Łódź za rządów Grabarczyka też dużo straciła. Łódź nie doczekała się na liniach Warszawa- Łódź-Ostrów- Wocław, Gdynia- Bydgoszcz- Łódź – Częstochowa- Katowice, Łódź- Poznań, Łódź- CMK- Kraków pociągów w taktach (1, 2h). Przy tak mizernej liczbie pociągów trudno wymagać aby ludzie jeździli pociągami. To już nie są te czasy gdy ludzie dostosowywali swój dzień pod pociągi. Niektórzy są naprawdę chorzy z nienawiści do Łodzi. Nawet to że Łódź ma dwa pośpiechy na CMK już ich to boli. Naprawdę wystarczy spojrzeć w SPRJ 1990/92 i obecny aby przekonać się że to Łódź najbardziej straciła. Naprawdę jestem bardzo zdziwiony atakami z powodu tego że linia Łódź- Warszawa ma być dostosowana do 160/h. Czemu nie było ataków jak remontowano do tej szybkości peryferyjną (z punkty widzenia pociągów dalekobieżnych) Wrocław- Zgorzelec?


kryniczanin

Wrocław- Zgorzelec E-20 to jest ciąg na papierze. Są inne ważniejsze linie które powinny być dostosowane do 160. Wystarczy spojrzeć w rj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-08-2011, 07:28   

celtin.88, Kto stracił? Łódź? A to dobre. Nikt tak nie zyskał w ostatnich latach jak Łódź. Mam wszystkie cegły od 1987 i doskonale wiem jak wygląda zysk Łodzi szczególnie w ostatnich 3 latach. Chcesz zobaczyć miasta co wszystko straciły - popatrz się na Bytom, Krosno, Chełm, Nowy Sącz, do niedawna Rybnik, chwilowo Wałbrzych, Jelenia więc nie mów o biednej pokrzywdzonej Łodzi co ma wszystko na skinięcie palca. Ludzie jadą w syfie na Ex przez cały kraj a wagony z IC śmigają sobie na TLK do Łodzi. Tam powinien być normalny standard krajowy więc 5 wagonów z tego połowa to stare szroty.

Zrozum w końcu że E30 to E30 tak samo E20 to E20. Takie jest ułożenie korytarzy i one są najważniejsze a się sypią dramatycznie. Choćby E30 na wschód od Opola, Wrocław - Krzyż.
Powrót do góry

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 08-08-2011, 07:40    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, Dokładnie masz 100% rację. Łódź ma wszystko co chce, pociągi co 30 minut IR, TLK itd. Pociągi w standardzie EIC za cenę TLK... po 8-10 wagonów z tego i tak połowa pustych jeździ.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-08-2011, 07:47   

@kryniczanin- tak, porownywanie Krosna, Nowego Sacza czy Chełma jest bardzo adekwatne... Rozumiem ze z KRosna wg Ciebie ma wyjezdzac pociag co 5 minut?

Drażni mnie niesamowicie ta nagonka na Łódź. W naszej rzeczywistosci cieszyc sie nalezy z kazdego remontu, a nie zazdrosnie patrzyc na inne miasta. Ciagle narzekacie. Temat Lodzi robi sie pomału tematem naczelnym forum- w kazdym wątku to samo: a , ze Z1 do Łodzi, że 10 wagonow, a to tamto siamto. Mam znajomych w Łodzi i narzekają ze zgryzem ze model podrozy z Łodzi, punkt pierwszy- jedz do Warszawy, a stamtad dopiero zaczynaj podroz w Polske, bo z Łodzi nie ma bezposrednich polaczen. Łodz ma dobre polaczenia ze Stolica, i slusznie bo nie ma takiej drugiej trasy w kraju, zeby tyle ludzi dojezdzalo do roboty z jednego miasta do drugiego... A chyba ludziom ktorzy placa 400 zl miesiecznie spolce Intercity naleza sie lepsze warunki, niz komus kto okazyjnie pojedzie nad Morze. Pasazerowie łodźcy maja swiadomosc swojej wagi i maja prawo żądać dobrego taboru wydajac tyle kasy.

Łódź ma dobre polaczenie z Warszawa, ale z innymi miastami- to nędza. Znam ludzi ktorzy jezdza do Krakowa przez Warszawę, bo 3 polaczenia z Krakowem to troche slabo. Ja wiem, ze jako Polacy kochamy sobie ponarzekać, ale no kurde bez przesady... Rano z Łodzi np wyjezdza napakowane 10 wagonow, to jakos musza wrocic do tej Łodzi zeby domknąc obieg. Pociag jadący znad Morza też jest pusty, gdy wraca po zawiezeniu urlopowiczow na turnus.


''Łodź ma wszystko co chce''. A stuknij ty sie w łeb, koleś Rolling Eyes i sprobuj dojechac z Lodzi do Poznania... Łodzianie by sie posikali ze smiechu gdyby to uslyszeli, wyobraz sobie ze tez sa tacy, ktorzy nie jezdza do Warszawy, bo nie musza. Wagony do Lodzi puste? Radzę sie przejechac, zobaczysz te pustki.
Powrót do góry

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 08-08-2011, 08:01    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, Kolego po pierwsze wiele razy widziałem na Centralnym TLK-i z Łodzi no rankiem pełne są wagony owszem, ale np. w soboty, niedzielę nie ma sensu dawania tylu wagonów po co? Przecież i tak od Zachodniej widywałem, że w każdym wagonie po 2, 3 przedziały wolne były... Łódź nie ma połączenia z Poznaniem? Co Ty gadasz... przecież mają TLK, mają osobowe do Poznania z Kaliskiej są 3 pary pociągów Regio do Poznania, dwie pary TLK do Poznania! Do Szczecina, Krakowa, Zakopanego, Wrocławia z Łodzi dojedziesz... Nie przesadzaj...

[ Dodano: 08-08-2011, 09:03 ]
Po prostu kolej polityczna jest w Łodzi dzięki Grabarzowi Łódź ma w każdą stronę pociąg, gdzie się da to się dojedzie.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-08-2011, 08:06   

Pułtuś, Łódź płacze jaka pokrzywdzona jaka biedna o jeju. A inni utraci nawet jedne jedyne okno na świat sam wiesz bo jesteś z Nowego Sącza. Przepraszam skoro oni tacy biedni pokrzywdzeni i w takich złych warunkach jadą to co my k.... mamy powiedzieć - jak ciąć to sprawiedliwie a nie jednym zabrać wszystko a innym dać 15 parę pociągów do Warszawy.

Cytat:

''Łodź ma wszystko co chce''. A stuknij ty sie w łeb, koleś i sprobuj dojechac z Lodzi do Poznania...


Widzę koleś że nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz TLK po E20 trasowane 150-160km/h plus Regio w sumie 5 pociągów. Odległość około 250km dla porównania Bydgoszcz - Szczecin mniejsza liczba mieszkańców i troszkę większa odległość i pokaż mi choć 1 parę pociągów.


Ostatnio zmieniony przez mkfilmykolejowe dnia 08-08-2011, 08:13, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 08-08-2011, 08:32    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Łodz ma dobre polaczenia ze Stolica, i slusznie bo nie ma takiej drugiej trasy w kraju, zeby tyle ludzi dojezdzalo do roboty z jednego miasta do drugiego... A chyba ludziom ktorzy placa 400 zl miesiecznie spolce Intercity naleza sie lepsze warunki,


W pierwszym zdaniu zaprzeczyłeś drugiemu.
Ney ma rację, choć na początku mu nie wierzyłem. Trasa do Łodzi to trzecia linia metra. Tam powinny jezdzic push-pulle KMów i kilka IRów. A że 400zł? Ba, jak chce sie jezdzic szybko, to sie jezdzi z narodowym przewoźnikiem. Tam taryfa jest, jaka jest. Może Pierdolino jeszcze w taryfie TLK dla skrzywdzonych? Smile
Z innych miast - ciąg 9/250 wzdłuż Trójmiasta. Zdaje sie, ze dogania Uć.

Pułtuś napisał/a:
''Łodź ma wszystko co chce''. A stuknij ty sie w łeb, koleś Rolling Eyes i sprobuj dojechac z Lodzi do Poznania...


Juz Cie kryniczanin obsmial. Tylko dodam, ze w innych miejscach kraju, ludzie stoją na jednej nodze w TLKach. Bo został im jeden 4wagonowy pociąg w dobie, a nie 5-6 par i to dwóch przewoźników.

kryniczanin: moze czas wydzielic jakiś wątek Łodziowo-Bieczowy?

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-08-2011, 08:45   

geordi, Załatwione


Panowie kończymy tutaj rozmowę i przenosimy się Tutaj

Postów nie będę wydzielał bo myślałem o tym ale ta rozmowa wyszła zbyt spontanicznie - nie ma dobrze rozwiniętego pierwszego tematu postu.

Niezastosowanie się i pisanie dalszych postów tutaj będzie skutkować karami regulaminowymi.
Powrót do góry

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 08-08-2011, 10:21    Odpowiedz z cytatem

[quote="kryniczanin"][Widzę że kolega nie doszedł do siebie po weekendzie, pisząc takie bzdury. Ja mam komplet cegieł od 1981r. i nie dam sobie ,,wciskać’’. Połączenia Łodzi na Zachodnie Pomorze. Łódź  Szczecina SRJP 2007/08 całoroczny,, Włókniarz’’ + sezonowy Kielce- Świnoujście w obecnym rj. jest tylko TLK ,,Barbakan’’ Kraków – Szczecin (w sezonie do Świnoujścia). Środkowe Wybrzeże Łódź Kołobrzeg
2007/2008 sezonowy dzienny Łódź kaliska - Piła – Kołobrzeg + sezonowy nocny Łódź Kal.- Iława- Kołobrzeg . Obecnym rj. tylko sezonowy Kraków- Katowice- Łódź- Gdynia- Kołobrzeg/Łeba. Fakt Łódź zyskała połączenie z Łebą ( chociaż mieszkańcy Łodzi muszą zadowolić się tylko miejscami stojącymi). Mazury 2007/08 sezonowy ,,Niegocin’’ Wrocław- Łódź-Olsztyn- Ełk.
Obecnie brak nawet sezonowych połączeń Łodzi z Mazurami.
Jeśli chodzi o Gdynię wycięto jedną parę Gdynia- Łódź – Katowice. Łódź straciła też połączenia do Suwałk, Zgorzelca. Wycięto sezonowego ,,Narciarza’’ Poznań- Łódź- CMK- Zakopane. ,,Sudety’’ zostały skrócone co Wrocławia. Z Łodzi dostać się nocą pociągiem do Krakowa, Wrocławia, Jeleniej Góry ? Nic trudnego? Wystarczy jechać do Koluszek. NAPRAWDĘ BARDZO POLECAM SZCZEGÓLNIE ZIMĄ CZEKAĆ W NIEOGRZEWAJ POCZEKALNI NA OPÓŻNIONEGO, ZAPCHANEGO MĄCIAKA CZY Karkonosze. Ty ze Szczecina do Wrocławia czy Krakowa nocą aż dwa całoroczne połączenia.
Jedynie co Łódź naprawdę zyskała to Poznań- Łódź- CMK- Kraków.
Ja nie mam nic przeciwko 160 (dla mnie mogłoby być 200) km/h na Rzeszów- Kraków- Katowice- Opole- Wrocław- Poznań- Szczecin. Wywalaniem kasy w błoto uważam modernizację Zgorzelec- Wrocław do 160 km. Zgorzelec- Wrocław czy Warszawa- Terespol nie są najważniejsze z punktu widzenia przewozów dalekobieżnych

[ Dodano: 08-08-2011, 11:35 ]
proszę o usunięcie mojego ostatniego postu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 08-08-2011, 14:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nic nie przebije marnotrawstwa Warszawa Włochy - Skierniewice.


Zmartwię cię.
Modernizacja odcinka Warszawa - Włochy - Grodzisk Mazowiecki przyda się kilkudziesięciu parom pociągów dalekobieżnych w Polsce. Nigdzie poza tym odcinkiem nie ma takiego natężenia ruchu, a odcinek się sypie.
To, że jest tam jeszcze 120km/h (z ograniczeniami) to istny cud. Wagony telepią się strasznie, lokomotywy skaczą. Rozsądną prędkością tam powinno być już od jakiegoś czasu 100km/h. Tą prędkość trzymają na siłę.

Odcinek Grodzisk - Skierniewice to inna historia, ale również ograniczenia i bardzo duży ruch, jakiego nie spotkasz na zdecydowanej większości linii w Polsce.
Wystarczy raz utknąć na przejeździe w Rogowie (kawałek za Skierniewicami). Mimo, że jest to już poza obszarem Kolei Mazowieckich (więc trochę kursów odpada), to kiedyś za jednym postojem pod szlabanem w ciągu 10 minut przepuściłem łącznie 5 pociągów różnej maści (tylko towarowego tam nie widziałem wtedy).
Podobnie jest na odcinku do Skierniewic.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-08-2011, 15:04   

przewoz,

Oj jesteś w bardzo dużym błędzie Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki nie ma wcale największego natężenia. Popatrz na Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia albo na Kraków Główny - Kraków Płaszów tam już się to sypie od lat i nic się nie dzieje. Te dwie inwestycje na długości 11km dają w sumie taki sam zysk jak Warszawa - Skierniewice około 5 minut. A jak znacząco poprawiają przepustowość.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 08-08-2011, 22:08    Odpowiedz z cytatem

Skończcie Panowie tą infantylną dyskusję o Łodzi i jej wagonach. Tak naprawdę to to miasto pustoszeje, raport GUS przewiduje, że przez 20 kolejnych lat stracą prawie 200 tys. mieszkańców, na ulicach aż roi się d chuliganów jak w żadnym mieście w kraju, jedynie pociągi i dopiero połączenie ze stolicą odwodzą niektórych od przeprowadzki do stolicy, ale do czasu na dłuższą metę takie dojeżdżanie im się znudzi. Mnie tam oferta na linii Łódź- Warszawa nie przeszkadza, tak powinna być obsługiwana każda linia, do tego standardu trzeba dążyć. A co do owych świetnych połączeń to bywa różnie...Zauważcie, że niezłe i szybkie składy PKP IC do Krakowa via CMK poza sezonem frekwencją raczej nie grzeszyły, natomiast IR przez Częstochowę pękały w szwach. Każda linia jest inna, inne są też potrzeby pasażerów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-08-2011, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Będę kolejnym z tychy którzy uważają że Łódź w porównaniu z innym regionami bardzo dużo zyskała w ostatnich latach jeżeli chodzi o kolej i połączenia. Tak naprawdę jedynym większym miastem, do którego nie ma bezpośredniego połączenia jest Lublin, ale to wcale nie dziwi patrząc co IC wyprawia z całą wschodnią Polską. Natomiast tak jak napisał kilka postów wcześniej kolega kryniczanin, całe regiony Polski utraciły jedyne pociągi, będące ich oknem na swiat i jakoś nikt z tego powodu larum nie podnosił. Wystarczy spojrzeć na całą wschodnią Polskę, od Suwałk po Zagórz, Chełm, Zamość, na południu cały region nowosądecki, cała Kotlina Kłodzka. A to są tereny znacznie biedniejsze od Łodzi, i tam właśnie powinno się inwestować w kolej, żeby ludzie znaleźli miejsca pracy czy mogli jakoś dojechać do większych ośrodków. A tymczasem te regiony PKP ma w głębokim poważaniu, za to do Łodzi można pojechać wygodnymi wagonami typu Z. Najlepiej niech jeszcze KM puszczą tam swoje bombardiery piętrowe, klimatyzowane to już nic dodać, nic ująć.
Wczoraj TLK 38108 z Krakowa do Kołobrzegu pęka w szwach bo IC na 900 km w szczycie sezonu daje 3 wagony klasy 2, a z Łodzi przyjeżdża TLK z 10 wagonami i może z 20 osobami w całym składzie. Ale oczywiście Łódź jest pokrzywdzona. I tak jest zawsze.
Sprawę luksusowych wagonów typu Z do Łodzi i starych złomów jeżdżących na "Małopolsce" czy "Szantach"/"Fregacie" powinno się jak najszybciej nagłośnić, a osoba za to odpowiedzialna powinna wylecieć z pracy jak najszybciej.
Modernizację odcinka od Grodziska do Łodzi też uważam za marnotrawstwo. Jedynie bym poprawił odcinek od Warszawy do Grodziska ale tylko ze względu na to, że to wyjazdówka na CMK. Szkoda, że nikt nie przejedzie się trasą nr 7 z Warszawy do Lublina, czy już nie wspomnę o odcinku Poznań-Wrocław czy Warszawa-Radom-Kielce. Te odcinki powinny zostać wyremontowane jak najszybciej a nie odcinek Skierniewice-Łódź Widzew, gdzie szlakowa była 110-120 km/h. Należy mieć tylko nadzieję, że czasy łódzkiego lobby w MI i licznych spółkach kolejowych kiedyś dobiegną końca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 09-08-2011, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Te dwie inwestycje na długości 11km dają w sumie taki sam zysk jak Warszawa - Skierniewice około 5 minut. A jak znacząco poprawiają przepustowość.


Ciekawe, jak policzyłeś zwiększenie przepustowości na Warszawa Zachodnia - Wschodnia? Chcesz tam prędkość podnieść? Wiesz czym ta prędkość jest ograniczona i gdzie?
Bo zgodzę się co do Kraków Gł - Płaszów (szczególnie to jedno ograniczenie tak na prawdę).
Ale reszta?
Tunel średnicowy ma swój projekt przebudowy, niezależny od innych inwestycji. Podobnie cała reszta tej linii - również. Inne finansowanie. Znam ten odcinek bardzo dobrze.

A powiem ciekawostkę. Na odcinku Grodzisk - Zachodnia potrafi być taki ruch na dalekich (tam jeżdżą również towarowe), że pośpieszne w Grodzisku czasem z wiedenki jadą prosto podmiejskimi, wręcz równolegle z innymi pociągami...


Cytat:
a z Łodzi przyjeżdża TLK z 10 wagonami i może z 20 osobami w całym składzie


Zdecydowana przesada w drugą stronę. Nawet poza szczytem, czy w przeciwpotoku frekwencja potrafi dobrze przekraczać 50%, nawet w 10 wagonach. Aczkolwiek widywałem też pociągi do Łodzi, z których spokojnie 2 wagony można było wypiąć i nikomu by się krzywda nie stała...
A już na pewno te najlepsze bym przepiął do Fregaty, Szant lub Małopolski.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl