Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Jaka przyszłość połączeń do Wisły?
Autor Wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 14-08-2011, 13:02    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj wybrałem się do Wisły ,wsiadałem w Tychah o 8:48 i już za bardzo nie było gdzie stać bo o miejscu wolnym można było pomażyć...Jedna jednostka EN-57,bardzo miły kierownik zrobił miejsce matkom z dziećmi w służbowym,zresztą było tyle rowerów że i tak nawet służbówka była zawalona,również i ja tam stałem-jechało dwóch przedstawicieli PR i liczyli frekwencję-w Tychach było ok 300 osób by w skoczowie osiągnąć 355 osób!!!-słyszałem jak rozmawiali dlatego mam takie dokładne dane.
Około 40 osób wysiadło w Ustroniu Uzdrowisku ale i tak wsiadło z 30 osób.
W Wiśle uzdrowisku wysiadło około 320 osób i około 30 dojechało do Głębców.
Tam zobaczyłem spięte ze sobą dwa Flirty ,jednak powrót do Katowic po szybkiej zmianie czoła nastąpił tą samą jednostką czyli EN-57.
Na wstępie jakieś 25 osób ale już w Ustroniu pociąg miał 70% frekwencje czyli jak na ten kierunek o tej godzinie to bardzo dobrze.
Generalnie uważam że poranne do Wisły i popołudniowe z powrotem powinny posiadać dwiej jednostki gdyż tłumy są ogromne.
O remoncie linii od Chybia Mnich do Skoczowa już nie wspomne...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 14-08-2011, 20:45    Odpowiedz z cytatem

Dziś Regio 318 relacji Wisła Głębce -> Katowice przyj 20:16 EN57 1575 widziany w Pszczynie frekwencja ponad 100 % .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 15-08-2011, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Frekwencja byłaby jeszcze lepsza, gdyby Wisła była osiągalna kolejowo także dla Małopolski. Nie marzę nawet o bezpośrednim pociągu ale chociaż o rozsądnych skomunikowaniach. Powrót wieczorny jest niestety obecnie niemożliwy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukE83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: KOS / ST

PostWysłany: 22-08-2011, 19:07    Odpowiedz z cytatem

Racja, a wystarczyłoby żeby "Czantoria" wracając z Wisły wjechała do Czechowic. Stamtąd jest już regio do Oświęcimia i potem dalej na Kraków p. Trzebinię. Wystarczy sam ten wjazd, reszta już pasuje. Skomunikowanie w sam raz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 24-08-2011, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Popieram, "Kamrata" z Cieszyna jakoś dało się w końcu (!) "podciągnąć" do Czechowic. Przecież to nie jest długi odcinek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-09-2011, 11:08    Odpowiedz z cytatem

Wisła: Marszałek odwiesza a potem zawiesza

23 czerwca Przewozy Regionalne wznowiły na linii Katowice – Wisła Głębce kursowanie jednej pary połączeń REGIO, zawieszonej jeszcze w grudniu ubiegłego roku. Niestety pociągi kursują tylko do 30 września. Po tym terminie znowu zostaną zawieszone.

Chodzi o połączenie z Katowic o 11.36 i z Wisły o 17.51. Jak mówiła w połowie czerwca „Rynkowi Kolejowemu” Magdalena Tosza ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, taka jest decyzja organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Co na to władze Wisły? - To jest rzeczywiście atrakcyjne połączenie i oczywiście cieszylibyśmy się, gdyby taki pociąg kursował również poza okresem letnim, ale decyzja o jego zawieszeniu po tym okresie nas nie zaskakuje. Do Wisły zawsze w sezonie letnim czy zimowym jeździ więcej pociągów i ta sytuacja się stale powtarza, więc to nie nowość. Pewnie bierze się to stąd, że kolej kalkuluje, iż większe zainteresowanie połączeniami z Wisłą, czy innymi miejscowościami turystycznymi jest w trakcie sezonów – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Łukasz Bielski z Urzędu Miasta w Wiśle pełniący funkcję podinspektora ds. współpracy z mediami.

Zdaniem pasażerów decyzja o ponownym zawieszeniu jednej pary połączeń jest nieracjonalna. - Takie połączenie jest potrzebne. Pociąg z Katowic przyjeżdża ok. 14 do Wisły, to dobra pora, bo przecież wtedy w większości ośrodków zaczyna się doba hotelowa. Proszę też pamiętać o tym, że w Wiśle sezon trwa praktycznie przez cały rok – ocenia Wioletta Michałek z Istebnej.

- Pociąg kursuje do końca września może dlatego, że potem pojadą Koleje Śląskie i na torach nastanie nowa jakość – ironizuje jeden z kolejarzy.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 02-09-2011, 13:24    Odpowiedz z cytatem

I tego nie rozumiem, przecież ten powrotny z Wisły to najlepsze co może być dla turystów. No ale logiki przecież trudno szukać a gdyby ktoś nawet podniósł larum, to pewnie znów "załatwią" nas sławnymi "obiegami". Szkoda, wielka szkoda, na Śląsk z Krakowa coraz trudniej jechać gdzieś dalej niż do Katowic...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 04-09-2011, 08:46    Odpowiedz z cytatem

Dziwne i mocno ograniczone myślenie osób odpowiedzialnych za połączenia z Wisłą. Co za bzdury, że tylko w sezonie potrzeba więcej połączeń, przecież do Wisły cały rok jadą turyści, pociągi są zapchane nie tylko latem i zimą, ale też jesienią np. w pażdzierniku czy listopadzie. Powinno się stopniowo zwiększać ilość połączeń, szczególnie dni wolne, a tymczasem dojazd staje się coraz gorszy, Wisła coraz bardziej oddala od Katowic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 12-09-2011, 13:11    Odpowiedz z cytatem

Wczorajsza "Czantoria" cieszyła się bardzo dużą popularnością w obie strony. Nawet na najmniejszych stacjach/przystankach w Ustroniu i Wiśle wysiadało po kilka/kilkanaście osób. Powrotna już w Wiśle miała drugi skład zapełniony w 50% (pierwszego nie widziałem). Ustroń Polana + ok.30, Ustroń Zdrój + ok.20, Ustroń +ok. 10. A kas oczywiście nigdzie nie ma, konduktor z biletami uporał się dopiero gdzieś w okolicach Chybia/Pszczyny. A niektórzy mają czelność mówić kłamstwa, że do Wisły kolej nie ma sensu?! Aż sobie westchnąłem za dawną "Wisełką"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 24-09-2011, 14:13    Odpowiedz z cytatem

Właśnie planuję podróż do Wisły w poniedziałek 26 bieżącego miesiąca z Żor . Niestety fatalne skomunikowania w Pszczynie pociągów do Wisły z pociągami przyjeżdżającymi z Rybnika :/ ..
Regio z Rybnika przyjeżdża o 7 : 36 natomiast Regio do Wisły Głębce odjeżdża o 7 : 27
Jak myślicie czy po zgłoszeniu kierownikowi pociąg do Wisły poczeka w Pszczynie 9 minut ? Dzięki za odpowiedź Pozdrawiam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 24-09-2011, 14:15    Odpowiedz z cytatem

Jeśli pociągi te nie są ze sobą skomunikowane w rozkładzie to niestety nie ma co liczyć na to, że zaczeka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Miluś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-09-2011, 16:25   

Jakby ten regio z Rybnika przyjeżdżał np o 7:25 to jeszcze może byłoby skomunikowanie, a że przyjeżdża 9 minut po odjeździe pociągu do Wisły, to nie liczyłbym na to Smile
Powrót do góry

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 29-10-2011, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Pociągi na drewnianych torach

Czy wystarczy kupić nowy tabor i powołać własną spółkę, by mieć sprawnie funkcjonującą kolej? Zdecydowanie nie. Potrzebna jest jeszcze dobra infrastruktura. O tym elemencie władze województwa śląskiego najwyraźniej jednak nie chcą pamiętać. Pierwsze skutki takiej krótkowzrocznej polityki niestety są już wyraźnie widoczne. Z Bielsko-Białej do Cieszyna regularne przewozy pasażerskie zawieszono 10 stycznia 2009 r. Powód? Wlokące się niczym żółwie pociągi woziły po prostu powietrze. Która trasa następna w kolejce do odstrzału ?

Do Wisły w tempie spacerowym

Piątkowe popołudnie. Na IV peronie katowickiego dworca całkiem spory tłum pasażerów oczekuje na pociąg do Wisły. Odjazd o 16.08, przyjazd do stacji Wisła Głębce planowo o 18.37. Wychodzi na to, że podróżnych czekają grubo ponad dwie godziny jazdy. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę fakt, że trasa liczy tylko, a może aż 92 kilometry. Pociąg momentami po prostu strasznie się wlecze mówi jedna z pasażerek. Czasami zwalnia tak bardzo, że można go przegonić rowerem, a nawet na nogach dodaje.

Linia do Wisły jest w coraz gorszym stanie, sypie się dosłownie wszytko. Z każdym rokiem jest po prostu gorzej. Jedzie się dłużej, bo mamy coraz więcej zwolnień. Tylko czekać aż zawieszą pociągi, tak jak zrobili to z Bielska do Cieszyna denerwuje się jeden z kolejarzy. Nie chce, by ujawniać jego personalia. Zaznacza, że to skandal, by nikt nie potrafił poradzić sobie z remontem i utrzymaniem torów
Rejon Cieszyna, Skoczowa i Wisły to bardzo dobry przykład pokazujący, w jakim stanie znajduje się infrastruktura kolejowa w województwie śląskim. Linia z Bielska-Białej do Cieszyna po prostu została doprowadzona do stanu agonalnego. Obecnie nie ma sensu uruchamianie w tej relacji pociągów. Najpierw potrzebny jest remont, dopiero potem można myśleć o reaktywacji połączeń. Nie najlepiej jest też z trasą do Wisły, czas przejazdu wydłuża się wraz z każdą korektą i edycją rozkładu. Linia pilnie potrzebuje remontu. Coraz dłuższy czas przejazdu skutkuje odpływem pasażerów do innych, alternatywnych środków lokomocji komentuje Paweł Szczotka, dziennikarz Kroniki Beskidzkie zaangażowany w promocję i rozwój kolei na Żywiecczyźnie i Śląsku Cieszyńskim.

Niektórzy, bojąc się powtórzenie scenariusza z 10 stycznia 2009 r., postanowili działać. Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei zbiera od kilku miesięcy podpisy w sprawie rewitalizacji linii Bielsko-Biała Cieszyn, Chybie Wisła oraz Cieszyn Zebrzydowice i uruchomienia na nich połączeń obsługiwanych taborem niskopojemnym. – Obserwując degradację kolei w okolicach Bielska-Białej i Cieszyna, a zarazem zauważając coraz większą niewydolność układu drogowego, domagamy się przeznaczenia środków budżetowych bądź pozyskania funduszy europejskich na remont zabytkowego dworca w Cieszynie oraz linii kolejowych Zebrzydowice Cieszyn, Cieszyn Goleszów ; Skoczów Bielsko-Biała i Chybie Skoczów Ustroń Wisła Głębce, a także zakup nowoczesnych szynobusów do obsługi wymienionych tras argumentują miłośnicy kolei.

Źródło Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 29-10-2011, 20:42    Odpowiedz z cytatem

A co do obiektów inżynieryjnych to cud że jeszcze stoją choć składy spacerują po nich już 10km/h. ciekawe kiedy ograniczą im jeszcze prędkość do 5km/h. Tak samo mnóstwo 30 na przepustach. Masakra.

_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

LukE83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: KOS / ST

PostWysłany: 02-11-2011, 17:49    Odpowiedz z cytatem

Szanowni forumowicze, jakie składy obecnie można spotkać na Regio 341 CZANTORIA Question
Przez wakacje śmigały nań po 2 Flirty, a co teraz jeździ ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl