Nie interesują mnie w tej chwili twoje dywagacje. Proszę konkretnie napisać o tych dotacjach, których jakoby Arriva domaga się większych. Wcześniej pisałeś o 60%, teraz tylko, że domaga się większych. Żadne cofanie się w do 2007 roku tylko FAKTY, które na razie mają znamiona zwykłych pomówień.
Interesuje mnie: kiedy, o ile, i na jakiej podstawie Arriva domagała się zwiększenia dotacji - i tylko na tym się skup, jak było to w twoim cytowanym przeze mnie poście.
Nie denerwuj się, ale spójrz na fakty, wlasnie patrzę na mapkę woj. kuj-pom i sieć spalinową którą obsługuje Arriva. I zdaje się ze PR mialy wplywy na odcinku Bydgoszcz-Chojnice...
Jest tez odcinek Toruń-Grudziądz... I to wszystko obslugiwane autobusami jedno lub dwuczłonowymi... Ale zeby te przewozy byly oplacalne to powinny jezdzic tam wagony, lub 3 członowe zestawy spalinowe Talent i to złączone razem w trakcji podwójnej czyli 6 członów.
Lub właśnie wagony...
Przewoźnik ma zakupić do tego jeszcze 4 szynobusy i wypracować zysk.
Firma straciła przychody niestety. Biznesplan byl zbyt ambitny, bo PR jezdzily z wagonami i wieloma pasazerami.
[ Dodano: 20-08-2011, 20:21 ]
Receptą też mogłoby być sa110 w trakcji 3 wagonowej lub 4 wagonowej.
Wiesz, nie trudno zdadnąć ze pasażerów najzwyczajniej ... ubyło. A mniej pasażerów to mniejsze przychody. Przykład to KM one odnotowaly wzrost pasazerow, a wiec doyacja pozostaje na tym samym poziomie co w 2010, ale przychód ogólny jest wiekszy niz w 2010 bo wiecej pasazerow kupilo bilety.
[ Dodano: 20-08-2011, 20:35 ]
Masz gdzies dane przewozowe Arrivy np. za I polrocze 2010,2009 i terazniejsze polrocze 2011?
3 kwartaly 2010/ 3 kwartaly 2009 były w ogólnych danych UTK. Notabene danych za pelny 2010 chyba dalej nie ma, wiec za I polrocze 2011 szybko bym sie nie spodziewal.
Troche wchodze między wódke a zakąskę, ale ...
kopernik stwierdzenie o zwiększeniu dotacji o 60%, ktorego uzyl dinxles, wydaje mi sie ma źródło w zawiadomieniach do prokuratury L.Miętka (pełne teksty gdzieś w dziale pracowniczym/news'ach się pałętały).
Nie pamiętam już realiów przetargowych (czy marszałek np. zakładał 10zł/km) , ale w budżecie województwa faktycznie kwotę na przewozy spalinowe przed podpisaniem umowy skokowo zwiększono. Taki sam wzrost afair nie nastąpił w pakiecie elektrycznym.
Ja tego nie użyłem... Piszę jednak ze Arriva straciła klientów, poprzez uruchamianie pociągów szynobusami, do których nie można upchać wielu pasażerów.
Ale zgadzam sie ze dotacja mogla sie zwiekszac. A juz wiadome jest ze ten przetarg 10 letni to bedzie wtopa, bo mamy 2011 rok i pogloski ze Arriva chce wiecej, ciekawe co bedzie w 2015 roku, albo 2017?
Przewoźnik ogłosi niewypłacalność i zrezygnuje z obługiwania tych linii? To byloby najprawdopodobniejsze bo jeszcze nie kupil tych 4 szynobusów.
Ostatnio jakieś dwa Duńczyki ściągnęli + Pomorskie chce im kilka kupić do obsługi linii Malbork - Grudziądz...
Jak Pomorskie kupi te pojazdy, to na pewno Arriva nie będzie na nich jeździć. Wątpię, by UMWP kupował tabor, by użytkowała go Arriva. Do którego oni mogą jeździć na Malbork - Grudziądz?
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Jeśli nie kupią 4 szynobusów to mogą sami rozwiązać umowę, np. w 2015, ale to za 4 lata, a mozemy byc swiadkami ze moze stac sie to wczesniej, bo nie bedzie sie im oplaca jezdzic z 17,99 dotacją. To i tak od początku było fantasy...
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-08-2011, 19:49
Jeśli mnie pamięc nie myli to przetarg był otwarty zgłosiły się dwie firmy PR oraz Arriva tylko na trakcję spalinową ,nie pamiętam dokładnie cen jaką zaproponowały PR-y ale była około 100% większa niż Arrivy więc nie mogła być zaakceptowana ,wszyscy też pamiętamy jaką sumę PR-Ychciały na liniach zelektryfikowanych gdzie nie miały żadnego konkurenta ,doszło do sytuacji patowej i UM unieważnił przetarg a potem jakoś się dogadali ,osobiście nie wierze w żadne tajne dodatkowe pieniądze dla Arrivy .Całbecki nie jest taki głupi żeby bawić się w jakieś niejasne sytuacje
Już się nie utrzymuje, żebrze i prawdopodobnie dostanie ~60% więcej czyli mniej więcej tyle ile PRy chciały za linie spalinowe (35zł chciały za elektryczne, choćby dlatego że tabor jest droższy, a musieliby kupić kilka nówek).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum