Tak tak... Dopracują warunki w ten sposób by tylko WARS mógł je spełnić.
Nareszcie odważna decyzja, żeby przyznać się do błędu. A swoją drogą bałagan w tym IC jak diabli!
jak firmy skladaja lepsze oferty to sie uniewaznia przetarg bez podania przyczyn bo myslano ze w tak krotkim terminie zglosi sie tylko WARS - teraz to powod do uniewaznienia - trzeba bylo od razu dac dlugi termin i wiecej czasu ale jak sie glupio ustawia przetarg tylko po to aby sie chwalic w prasie ze otwiera sie rynek gastro. no to nie ma sie co dziwic - jestem pewien ze jak oglosza kolejny to jak nie wygra wars to znowu znajdzie sie powod zeby uniewaznic przetarg - PREZESIE Koncz waść wstydu oszczedź !!!!!
Mamy sezon wyborczy, a obecna sytuacja godzi w wizerunek PiS a tam namaścili prezesa ic ...
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Antybeton, te dokumenty są bardzo ważne.
Dobrze, że pani rzecznik opatrzyła datą swoją informację prasową - o instrukcji kancelaryjnej i numerach pism, jak Warsie, w IC też nie mają pojęcia. Dobrze, że napisała, że to zarząd unieważnił przetarg. Nie wiem tylko skąd wzięła datę ogłoszenia przetargu - 20 sierpnia (rok niewiadomy). Na ogłoszeniu o przetargu nie było daty. Pewno informacja o nim dotarła do prasy również przez panią Adriannę Chibowską. Jakim prawem zarząd unieważnił przetarg ogłoszony przez spółkę? Czy pan, panie prezesie Wach jako zarządzający spółką właściciela coś na ten temat wie? Słusznie napisałem wczoraj w komentarzu do tego komunikatu na stronie Rynku Kolejowego:Nareszcie odważna decyzja, żeby przyznać się do błędu. A swoją drogą bałagan w tym IC jak diabli. Byłem bardziej powściągliwy niż tutaj, żeby nie urazić poczucia wyrafinowanego smaku panów ze spółki TOR i redaktora Rynku. Oczywiście tylko dlatego, żeby mojego postu, jak Noemie, nie wyciął.
Czepiam się? Forma też o czymś świadczy. Określa fachowość urzędników - ich szefa też.
PKP IC ogłosił przetarg na wagony restauracyjne
21.08.2007 07:03
Obecnie bary i restauracje w pociągach prowadzi Wars, w której PKP Intercity (PKP IC) mają nieco ponad 50 proc. udziałów (reszta należy do skarbu państwa). Ale możliwe, że straci zajęcie. Przewoźnik ogłosił pierwszy otwarty przetarg na gastronomiczną obsługę podróżnych.
- Po pierwsze, umowa z Warsem nie jest dla nas zbyt korzystna. Po drugie, ogłoszenie przetargu wymuszają przepisy. Po trzecie i najważniejsze, uważamy, że urynkowienie usług gastronomicznych w pociągach daje gwarancję najwyższej jakości - wyjaśnia w "Pulsie Biznesu" Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity.
Jeszcze w tym miesiącu na tory powinien wjechać pierwszy zmodernizowany wagon barowy, a do końca roku do eksploatacji wejdą kolejne trzy. Tyle na początek, w ramach pilotażu. Zmodernizowane wagony mocno różnią się od obecnie kursujących. Część gastronomiczna zajmie tylko połowę powierzchni, resztę - przedziały dla podróżnych - wyjaśnia dziennik.
Jeśli nowa aranżacja przestrzeni spodoba się podróżnym w przyszłym roku, wszystkie wagony barowe pójdą do remontu. Albo pojawią się zupełnie nowe, bo przewoźnik ma pomysł na kompletne przemeblowanie kuchni dla podróżnych. - Chcemy wprowadzić kategorie usług gastronomicznych dla klientów biznesowych oraz pozostałych podróżnych - zapowiada w "PB" prezes Warsewicz.
PKP Intercity wystawiają na przetarg łącznie 100 barów i restauracji na kółkach. Przewoźnik spodziewa się dostać za dzierżawę tych wagonów minimum 2,1 mln zł rocznie. Dodatkowo oferent musi zobowiązać się, że w trzy lata, bo tyle ma trwać kontrakt, zainwestuje w tabor kolejne 2 mln zł.
Następne wagony pójdą pod młotek już niedługo. Prezes Warsewicz zapewnia, że będzie organizował przetarg na obsługę każdego nowego kupionego przez spółkę.
InterCity: nowy przetarg na kolejowe jedzenie
19.09.2007 07:10
W pierwszym podejściu nie udało się wybrać nowego operatora kolejowej kuchni. Intercity postanowiło dać oferentom trochę więcej czasu.
Kiedy w sierpniu PKP Intercity (PKP IC) po raz pierwszy w historii ogłosiły przetarg na obsługę wagonów barowych i restauracyjnych, niewielu wierzyło, że ktoś rzuci wyzwanie Warsowi, który od lat gotuje dla podróżnych. Błąd - napisał "Puls Biznesu".
Chociaż termin składania ofert był bardzo krótki - niewiele ponad dwa tygodnie, a przewoźnik niespecjalnie chwalił się nowatorską inicjatywą, okazało się, że na kolejową kuchnię ostrzy sobie zęby kilka firm. Jak się nieoficjalnie dowiedział "PB", co najmniej cztery rozpytywały się o warunki przetargu. W regulaminowym czasie oferty złożyły tylko dwie, w tym Wars. Pozostali nie zdążyli się przygotować.
Kiedy wydawało się, że będą musieli obejść się smakiem, niespodziewanie przewoźnik unieważnił przetarg i zapowiedział rozpisanie nowego. Dlaczego? Ze względu na skargi zainteresowanych, którzy uważali, że czas na przygotowanie ofert był za krótki - czytamy w "PB".
PKP IC postanowiły dać im jeszcze jedną szansę. Możliwe, że jeszcze w tym tygodniu, a na pewno do końca miesiąca kuchnie w pociągach ekspresowych oraz IC znowu pójdą pod młotek. Tym razem będzie znacznie więcej czasu na przygotowanie się do przetargu, ponieważ, jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, zainteresowani mają dostać na złożenie ofert półtora miesiąca.
Pod koniec roku dowiemy się zatem, czy w kuchni dalej będzie rządził Wars, czy zagości w niej ktoś inny. Konkurentów, i to potężnych, mu nie brakuje. Przetargiem od początku interesuje się np. LOT Catering. Do konkursu jednak nie przystąpił ze względu na krótki termin, ale też, co ważniejsze, niekorzystne warunki.
- Potencjalnie jest to dla nas bardzo interesujący biznes. W wielu europejskich krajach lotnicze firmy kateringowe obsługują również przewoźników kolejowych - mówi Wojciech Kądziołka, rzecznik PLL LOT.
źródło: WNP
PS. Co Wy na to, żeby z przetargu zrobić oddzielny temat na forum?
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
PKP IC postanowiły dać im jeszcze jedną szansę. Możliwe, że jeszcze w tym tygodniu, a na pewno do końca miesiąca kuchnie w pociągach ekspresowych oraz IC znowu pójdą pod młotek. Tym razem będzie znacznie więcej czasu na przygotowanie się do przetargu, ponieważ, jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, zainteresowani mają dostać na złożenie ofert półtora miesiąca.
Biorąc pod uwagę wielkoduszność zarządu PKP Intercity uważam Zed, że to, co się już nazbierało na tym forum, warte jest osobnego tematu. Dotyczy on bardziej IC niż Warsu, choć od wyniku przetargu losy tego ostatniego zależą. Zapewne też temat tak szybko się nie skończy, bo walczyć będą o ten kawałek chleba zaciekle.
Zastanawiam się, czy fakt, że PKP Intercity posiada większościowy pakiet akcji w WARS SA, może mieć jakikolwiek wpływ na wyniki przetargu? Bez wątpienia przegranie przez Wars przetargu wpłynie zasadniczo na wynik finansowy tej spółki.
Czy na wyniki przetargu może mieć wpływ fakt ciągłego łamania przez Wars ustawy antyalkoholowej, co zmusiło w ubiegłym roku do interwencji Ministra Zdrowia i wydania przez prezesa Prześlugę zarządzenia dyscyplinującego? Mimo to, przypadki nielegalnego handlu alkoholem nadal są ujawniane. Informowała o tym w lutym prasa, pisaliśmy i my na tym forum w "Wieściach z Warsu". Toczy się postępowanie prokuratorskie w tej w tej sprawie.
Czy na wynik przetargu może mieć wpływ ogólnie negatywna opinia o jakości usług świadczonych przez Wars poczynając od piosenki "Wars wita was" a kończąc na artykule zamieszczonym dzisiaj przez Krychę w "Wieściach z Warsu" www.infokolej.pl/viewtopic.php?p=21289#21289 ?
Szczegółowa analiza prawa zamówień publicznych może nasunąć jeszcze wiele pytań. Niekoniecznie muszą one dotyczyć Warsu i jego zarządu. Uważam, że zarząd PKP Intercity decydując się na tak spektakularne posunięcie (prawdę mówiąc był bez wyjścia) powinien osiągnąć coś więcej niż tylko najkorzystniejszą finansowo ofertę. Wszystko zależy od ustalonych kryteriów i od fachowości komisji przetargowej. To, co ogłosiło PKP Intercity 20 sierpnia 2007 r., było zwykłą amatorszczyzną mającą na celu zalegalizowanie obecnego stanu rzeczy.
Proponuję, by zarząd PKP Intercity zrezygnował z warunku zainwestowania przez oferenta 2 mln zł w poprawę estetyki wagonów. Może to spowodować unieważnienie przetargu. Choć Wars ma trochę grosza odłożonego na czarną godzinę, nie musi to być najlepszy sposób na inwestowanie.
Ponownie rozpisany przetarg na obsługę wagonów gastronomicznych PKP Intercity
PKP Intercity ponownie rozpisała przetarg na obsługę 97 wagonów gastronomicznych, które kursują w składach pociągów Spółki.
Przedmiotem postępowania jest trzyletni wynajem wagonów w ramach, którego prowadzona będzie usługa gastronomiczna dla podróżnych. Oferenci powinni udokumentować trzyletnie doświadczenie w zakresie świadczenia tego typu usług, roczne obroty z działalności gastronomicznej w wysokości minimum 2 milionów złotych i złożyć pisemne zobowiązanie do poniesienia nakładów finansowych na aranżację i zmianę wystroju wnętrza wagonów w pierwszym roku trwania umowy w wysokości minimum 2 000 000 zł netto.
Termin składania ofert upływa 15 listopada 2007 r., a umowa z nowym usługodawcą obowiązywać będzie od 1 stycznia 2008 r. Do końca bieżącego roku obsługę w wagonach gastronomicznych Intercity prowadził będzie WARS.
Powstrzymam się na razie od komentarza, choć jak wynika z zapisu na stronie PKP SA informacja prasowa ukazała się dzisiaj (1.10.07) o 15:07. W związku z nią pozwoliłem sobie zadać mailem pytanie pani rzecznik:
Pani Adrianna Chibowska
Rzecznik Prasowy PKP Intercity Sp. z o.o.
W związku z informacją prasową na stronie PKP SA o ponownym ogłoszeniu przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych proszę o podanie gdzie to ogłoszenie zostało zamieszczone lub udostępnienie jego treści.
Romuald Marczak
Mamy duży postęp. Informacja o przetargu pojawiła się na stronie PKP SA. Czyżby krytyka na naszym forum odniosła skutek i beton PKP IC poszedł po rozum do głowy w obawie przed kolejną kompromitacją?
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Załączam ogłoszenie o ponownym przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych:
"PKP Intercity" spółka z o.o.
OGŁASZA PRZETARG NA
"Wynajem wagonów gastronomicznych"
A. Specyfikacja Istotnych Warunków Przetargu:
Specyfikację Istotnych Warunków Przetargu można otrzymać nieodpłatnie w siedzibie prowadzącego postępowanie w Warszawie przy ul. J. Chłopickiego 53 pok. 121 (budynek administracyjny) w godzinach 800 - 1500.
B. Przedmiot postępowania:
Przedmiotem postępowania jest wynajem (użytkowanie) około 100 wagonów gastronomicznych w celu świadczenia w nich usług gastronomicznych polegających na:
1. obsłudze podróżnych w wagonie gastronomicznym,
2. podawaniu zamówionych dań do miejsc zajmowanych przez podróżnych w wagonach klasy 1,
PKP Intercity udostępni wagony, które będzie można obejrzeć na stacji postojowej Warszawa Grochów (w terminie uzgodnionym telefonicznie).
C. Czasokres wynajmu wagonów:
3 (trzy) lata od daty zawarcia umowy 01.01.2008 - 31.12.2010).
D. Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
1. Udokumentowane, co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług o podobnym charakterze.
2. Złożenie dokumentów potwierdzających, iż usługi o których mowa wyżej, wykonywane były należycie, tj. referencji.
3. Roczne obroty z działalności gastronomicznej w wysokości co najmniej 2 milionów złotych.
4. Pisemne zobowiązanie się oferenta do poniesienia nakładów finansowych na podniesienie estetyki wnętrz wagonów będących przedmiotem wynajmu w pierwszym roku trwania umowy w wysokości minimum 2 000 000,-zł netto.
5. Pisemne zobowiązanie do złożenia do rąk PKP Intercity, w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, kwoty 400.000,00 zł tytułem zabezpieczenia jej wykonania lub naprawienia szkody
6. Wniesienie wadium w wysokości 400.000,00 PLN w pieniądzu.
E. Termin i miejsce składania ofert:
1. Miejsce składania ofert: w siedzibie prowadzącego postępowanie "PKP Intercity" spółka z o.o. Biuro Przewozów, 04-275 Warszawa, ul. J.Chłopickiego 53 (budynek administracyjny) pokój nr 121.
2. Termin składania ofert: do 15.11.2007 r. do godz. 10.15.
F. Osoby uprawnione do porozumiewania się z oferentami:
Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są:
Andrzej Karpiński tel. 022-47-31-571
G. Termin związania ofertą
Oferent pozostaje związany ofertą przez 30 dni. Bieg terminu zaczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
H. Wadium
Najemca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 400 000,-zł
I. Otwarcie ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15.11.2007r. o godz. 10.30 w "PKP Intercity" spółka z o.o. Warszawa ul. J.Chłopickiego 53 pok. pok. 121 (budynek administracyjny)
J. Sposób wyboru oferty
Oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana w oparciu o następujące kryteria:
- Cena ryczałtowa za 1 (jeden) rok wynajmowania wagonów w zł netto nie mniejsza, niż 2 150 000,-zł (dwa miliony sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) netto – 70%,
- Wartość nakładów finansowych na poprawę estetyki wnętrz wagonów będących przedmiotem wynajmu, nie mniejsza, niż 2 000 000, zł (dwa miliony zł) netto - 30%
Otrzymałem to ogłoszenie dzięki uprzejmości pani Adrianny Chibowskiej - rzecznik prasowej PKP IC i pani Beaty Czemerajdy z Biura Marketingu PKP Intercity Sp. z o.o. - panu prezesowi Warsewiczowi też dziękuję. Choć nadal nie wiem, gdzie zostało ono zamieszczone, to warto zapoznać się z jego treścią. Może w ten sposób przybędzie konkurentów Warsowi i poprawi się jakość usług?
1. Po ogłoszeniu przetargu przez PKP Intercity Wars ogłosił w prasie nabór doświadczonych fachowców w dziedzinie gastronomii:
WARS jest ogólnopolską firmą o bogatych tradycjach w dziedzinie usług w wagonach restauracyjnych, barowych i sypialnych, posiadająca własny system franczyzowy usług gastronomicznych w pociągach pasażerskich.
W ramach zmiany jakości usług i wizerunku poszukujemy: osób prowadzących działalność gospodarczą lub gotowych do rozpoczęcia samodzielnego prowadzenia usług w wagonie gastronomicznym - w pociągach pasażerskich.
Oferujemy:
- możliwość prowadzenia własnej działalności gospodarczej w ramach system franczyzowego WARS
-dochodowe przedsięwzięcie przy niskich nakładach wejściowych
-gotowy do użetkowania wagon gastronomiczny
-system nowoczesnych standardów franczyzowych
-darmowy pakiet szkoleń startowych i profesjonalnych dającyh możliwość zdobycia doświadczenia
-wsparcie marketingowe i pomoc w bieżacej działalności franczyzobiorcy
Oczekujemy:
- pracowitości i zangażowania(preferowana wiedza z branży gastronomicznej)
- znajomości przynajmniej jednego języka obcego (angielski lub niemiecki) w zakresie gastronomicznym
- umiejętności pracy w nieregularnym systemie czasu
- zamiłowania do podróży
- rzetelności i komunikatywności oraz wysokiej kultury osobistej
Mile widziana znajomość tematyki kolejowej.
2. Jeden z forumowiczów, chcąc zatrudnić się jako konduktor wagonów sypialnych, zamiast propozycji pracy na tym stanowisku otrzymał propozycję podjęcia działalności gospodarczej jako franczyzobiorca Wars:
Dzwoniłem kilka dni temu z zapytaniem,czy nie przyjmują do obsługi wagonów sypialnych oraz kuszetek.Pani grzecznie odpowiedziała,że NIE l ale jak chcę to mogę podpisać umowę obsługi wagonów restauracyjnych,jako frnczyzobiorca
W toku dalszej dyskusji ustaliliśmy:
Ciekawe jest podejście do tematu pani, która złożyła taką propozycję. A nie spytała się o kwalifikacje i doświadczenie w branży gastronomicznej? Nie spytała się o referencje dobrze świadczonych usług?
Nic nie pytał, tylko czy nie chcę podpisać umowy jako franczyzobiorca?
Gdzie dzwoniłem zachowam dla siebie
3. I jeszcze jeden drobny szczegół - też ustalony podczas dyskusji:
Są dowody na łamanie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i walce z alkoholizmem, są też dowody zwykłych przekrętów, partyjnego kolesiowstwa, łamania przepisów prawa pracy, są dowody przestępstw.
Administrator forum skomentował to tak:
A ja mam dowody na to, że tym tematem interesują się różne instytucje: m.in. centrala PKP SA na Szczęśliwickiej, zarządy Warsu i PKP IC, Państwowa Inspekcja Pracy, Ministerstwa Skarbu i Transportu, Policja i Prokuratura, media prasowe i telewizyjne. Dziwi brak reakcji na to co dzieje się w Warsie. Może po zmianie władzy wreszcie coś ruszy? W każdym bądź razie nikt nie będzie mógł skłamać, że wcześniej o niczym nie wiedział, bo każdy zostawia po sobie ślady na naszym forum.
Czytam te wszystkie posty i mocno się zastanwiam nad słowami krytyki dla WARSU . W głowie rodzi mi się tylko jedno pytanie- do tych krytykujących- Czy znacie WARS od strony "kuchni"?Czy znacie organizację pracy, czy znacie kogokolwiek kto tam pracuje? Jak łatwo oceniać ... Mówić o ptrzebie zmian.... tylko kto jest w większości udziałowcem .... gdzie doszukiwać się błedów?
Pzodrawiam.
Znamy, znamy... Tak się składa, że znamy i Wars od kuchni i ludzi, którzy tam jeszcze pracują. Warsu nie zamierzamy zmieniać, jedynie opisujemy to, co się w nim dzieje. Ja wiem, że lektura tematu "Wieści z Warsu" wymaga czasu i chęci, ale tam wszystko jest opisane.
Ps.
Większościowym udziałowcem jest PKP Intercity Sp. z o.o. - 50,02% akcji. Skarb Państwa posiada 49,98% akcji.
Zacytuję zapisy ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które umożliwiają wyeliminowanie z przetargu każdego konkurenta Warsu:
]B. Przedmiot postępowania:
Przedmiotem postępowania jest wynajem (użytkowanie) około 100 wagonów gastronomicznych w celu świadczenia w nich usług gastronomicznych polegających na:
1. obsłudze podróżnych w wagonie gastronomicznym,
2. podawaniu zamówionych dań do miejsc zajmowanych przez podróżnych w wagonach klasy 1,
Z drugiej strony IC stawia warunki (pominę finansowe):
D. Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
1. Udokumentowane, co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług o podobnym charakterze.
2. Złożenie dokumentów potwierdzających, iż usługi o których mowa wyżej, wykonywane były należycie, tj. referencji.
Nie będę tego szerzej komentował, bo zrobiłem to przy okazji w "Wieściach z Warsu", ale zapis o "podobnym charakterze usług" pozwala na jego dowolną interpretację przez komisję przetargową w zależności od tego jaki cel planuje się osiągnąć. Również "referencje", to określenie mało precyzyjne. Nie wiadomo, czy chodzi o referencje udzielone przez pojedynczych, pijanych pasażerów - takie bywają, czy o referencje od firm, na rzecz których usługi były świadczone. W "Wieściach z Warsu" przytoczyliśmy kilka "referencji" z internetu. Wystarczy w Google wrzucić hasło "wars", "wagon wars", "piwo w warsie"...
Ps.
Te około 100 wagonów, to oczywiście wentyl bezpieczeństwa dla PKP Intercity na wypadek:
- zmiany rozkładu jazdy - kontrakt podpisywany będzie na 3 lata
- zwiększenia liczby pociągów w sezonie
- wycofania z ruch wagonów wskutek zdarzeń losowych, napraw okresowych, przekroczenia terminu tych napraw, co jest bardzo prawdopodobne, bo IC na rewizjach oszczędza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum