Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Leasing 5 EZT dla Kolei Śląskich
Autor Wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 25-08-2011, 19:24    Odpowiedz z cytatem

sphinx napisał/a:
Przewoźnik zamierza skierować zmodernizowane jednostki do obsługi połączeń w relacji Sosnowiec - Tychy Miasto, a także wspomagająco na trasie Gliwice – Katowice - Częstochowa.


W sumie dziwne, bo ostatnio szanowny Pan Marszałek województwa raczył twierdzić, że KŚ nie przejmą na razie innych połączeń poza Gliwice - Częstochowa.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 29-08-2011, 21:28    Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie wysoka cena jednostkowa za EZTa (ponad 10 mln zł), ciekawe z czego ona wynika? Wysoki koszt leasingu, drogie 'gomółki' czy też Newag powtórzył manewr z łódzkiego i zaoferował asynchroniczne 14WE?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-08-2011, 15:02    Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie wezmą EZT-y w leasing

Konsorcjum firm Newag, ING Lease oraz ZNLE Gliwice dostarczy spółce samorządowej w formie leasingu pięć zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

W dniu dzisiejszym Koleje Śląskie zakończyły postępowanie przetargowe dotyczące zamówienia o wartości 51,23 mln zł netto.

Zakres modernizacji obejmować będzie m.in.: wózki, mechanizmy podwozia, układy rozruchu, sterowania napędem i hamowania. Aby zapobiec korozji i zamarzaniu drzwi, co często zdarza się w pociągach tego typu, spółka zastrzegła też ich wymianę na aluminiowe. Pojazdy mają być ponadto wyposażony w stojaki na rowery, a kabiny WC dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Pierwszy zmodernizowany pojazdów ma zostać dostarczony w ciągu 90 dni od podpisania umowy. Kolejne w ciągu 120, 150, a ostatnie dwa w ciągu 180 dni od dnia zawarcia umowy, której podpisanie ma nastąpić w najbliższych dniach.

Po zrealizowaniu zamówienia spółka Koleje Śląskie będzie dysponowała taborem złożonym z dziewięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN76 tzw. Elf, czterech pojazdów EN75 typu Flirt, dwóch autobusów szynowych typu 212M oraz z pięciu zmodernizowanych EZT.

źródło: Koleje Śląskie / KOW

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

xavee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2011

PostWysłany: 30-08-2011, 15:20    Odpowiedz z cytatem

sphinx napisał/a:
Zastanawia mnie wysoka cena jednostkowa za EZTa (ponad 10 mln zł), ciekawe z czego ona wynika? Wysoki koszt leasingu, drogie 'gomółki' czy też Newag powtórzył manewr z łódzkiego i zaoferował asynchroniczne 14WE?


Właśnie na 99% wysoka cena leasingu. We wszystkich przetargach, gdzie ktoś miał leasing z ING to przegrywał związku z wysoką ceną /no chyba, że nie było chętnych jak tu/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 30-08-2011, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Newag z ING leasinguje 19WE dla SKMki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

woland Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008

PostWysłany: 07-09-2011, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Z tego co słyszałem pan N. były naczelnik warsztatów w PR Katowice był ostatnio w Bratysławie gdzie podpisał umowę na dostawę(dzierżawę) taboru.Jak dobrze zrozumiałem są to wagony i lokomotywa(y)

_________________
SZTUKATERIA ELEWACYJNA- www.wmb.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pilot1123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2010

PostWysłany: 07-09-2011, 20:04    Odpowiedz z cytatem

stare, czechosłowackie loki mają polskie dopuszczenia, więc to było dość logiczne posunięcie. Ciekawe co pożyczą, 182, 163?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 07-09-2011, 21:20    Odpowiedz z cytatem

ŻSR będą ładnie wspólpracować z KŚ. A PRy niech idą w diabły. Nie wiem czy zdążą na 1.10 ale słowackie wagony pojawią się u nas w barwach KŚ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 08-09-2011, 08:29    Odpowiedz z cytatem

Najlepsze droga do uruchomienia połączeń międzynarodowych.... Ale kto za to będzie płacił?

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 08-09-2011, 08:59    Odpowiedz z cytatem

przewoz napisał/a:
Najlepsze droga do uruchomienia połączeń międzynarodowych.... Ale kto za to będzie płacił?


mnie to dziwi ze taka lezaca kolo granicy Ostrava nie ma polączeń typu Regio z Katowicami czy Krakowem :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 08-09-2011, 09:33    Odpowiedz z cytatem

katowicer napisał/a:
ŻSR będą ładnie wspólpracować z KŚ. A PRy niech idą w diabły. Nie wiem czy zdążą na 1.10 ale słowackie wagony pojawią się u nas w barwach KŚ.



PR-y mogłyby iść w diabły jak to określiłeś ale tylko wtedy gdyby KŚ przejęły wszystkie połączenia, a tak na pasażerów czeka cyrk związany z biletami. Moim zdaniem KŚ to będzie totalny niewypał który spowoduje odejście ludzi od kolei. Owszem Ci jeżdżący na linii Gliwice - Częstochowa zostaną, bo dla nich niewiele się zmieni, natomiast pasażerowie przesiadający się np. w Katowicach na pociągi KŚ lub PR będą mieli niezły cyrk. Również Ci wyjeżdżający z/do Sosnowca bo wsiadając do pociągu jadącego do Zawiercia/Częstochowy będą jechać KŚ, a wsiadając do pociągu z Tych (Tychów - obie formy poprawne) będą jechać z PR-ami. Pod warunkiem, że KŚ ruszą od 1 października...

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 08-09-2011, 11:51    Odpowiedz z cytatem

^^ Właśnie mówisz np. o mnie, bo bardzo często jeździłem pociągiem z Tych lub Ligoty do Katowic i dalej do Gliwic. Niestety teraz przestanie to być sensowne, bo będę musiał płacić zamiast 4,2zł za strefówkę A/B to

Strefa B by dojechać do Katowic - 3zł + zapewne 4zł za odcinek KS Katowice - Gliwice, razem 7zł. Już nie wspomnę o miesięczny bo to dopiero byłaby paranoja.

Województwo dotuje i mają być 2 rodzaje biletów, paranoja!!! Gdzie oni mają mózg, w d... ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 08-09-2011, 12:52    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czy myślą choć trochę nad kasownikami i wspólnym bilecie z KZKGOP?
W przyszłości najlepiej elektronicznym "odbijanym" na czytniku. Przy róznych firmach to byłoby całkiem logiczne rozwiązanie, które napewno zwiększyłoby znacznie potok podróznych do granic pojemności wagonów. Przykładowo jazda z Gliwic do Katowic autobusem to bezsens i "sport extremalny" (jechałem raz do Chorzowa i miałem dość), ale wielu to robi ze względu na zbyt małą ilośc pociagów oraz koniecznośc kontynuowania podróży autobusem dalej po przesiadce.

Jeśli chodzi o międzynarodowe, to Śląsk musiałby chyba zostać autonomiczny, bo inaczej czekać na decyzję warszawy w sprawie każdej byle osobówki, to kabaret. Na koniec powiedzą, że integralność (chyba motoryzacyjno-drogowa) kraju zostanie naruszona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 08-09-2011, 12:59    Odpowiedz z cytatem

mikiyee napisał/a:
Niestety teraz przestanie to być sensowne, bo będę musiał płacić zamiast 4,2zł za strefówkę A/B to Strefa B by dojechać do Katowic - 3zł + zapewne 4zł za odcinek KS Katowice - Gliwice, razem 7zł. Już nie wspomnę o miesięczny bo to dopiero byłaby paranoja.


Jeszcze nie wiadomo. Skoro taryfa KŚ jest niższa niż PR, to sądzę że wchodzi w grę rozwiązanie a'la Arriva - honorowanie obu taryf. Ludzie jadący tylko KŚ będą kupowali tańsze bilety KŚ, a jadący ze zmianą przewoźnika - droższe REGIO.

Wręcz było powiedziane, że bilety miesięczne [kupione w - ?] PR mają być honorowane:

Warzecha pytany o te ustalenia twierdzi, że pewne jest honorowanie przez KŚ biletów miesięcznych kupionych w PR.

źródło: GW Katowice



Istnieje techniczna możliwość, by bilety kupowane w taryfie REGIO były księgowane częściowo na konto jednego, częściowo drugiego przewoźnka (proporcjonalnie do przejechanej odległości). Takie rozwiązanie jest stosowane przy przejazadach REGIO/Koleje Mazowieckie. Urządzenia kasowe znają granice zasięgu przewoźników i odpowiednio dzielą zysk z pojedynczego biletu, jeśli ta granica jest przekraczana.

Tylko ktoś musi zechcieć i tego dopilnować...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 08-09-2011, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Problem w tym, że na kilku odcinkach trasy będą się pokrywać. Mam na myśli:

Sosnowiec-Katowice
Katowice Szopienice - Katowice
Chorzów Batory Katowice.

Ale co do zasady do popieram. Jednakże ważne są też strefówki, bo one stanowią trzon komunikacji w aglomeracji katowickiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl