Przewoźnik zamierza skierować zmodernizowane jednostki do obsługi połączeń w relacji Sosnowiec - Tychy Miasto, a także wspomagająco na trasie Gliwice – Katowice - Częstochowa.
W sumie dziwne, bo ostatnio szanowny Pan Marszałek województwa raczył twierdzić, że KŚ nie przejmą na razie innych połączeń poza Gliwice - Częstochowa.
Zastanawia mnie wysoka cena jednostkowa za EZTa (ponad 10 mln zł), ciekawe z czego ona wynika? Wysoki koszt leasingu, drogie 'gomółki' czy też Newag powtórzył manewr z łódzkiego i zaoferował asynchroniczne 14WE?
Konsorcjum firm Newag, ING Lease oraz ZNLE Gliwice dostarczy spółce samorządowej w formie leasingu pięć zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
W dniu dzisiejszym Koleje Śląskie zakończyły postępowanie przetargowe dotyczące zamówienia o wartości 51,23 mln zł netto.
Zakres modernizacji obejmować będzie m.in.: wózki, mechanizmy podwozia, układy rozruchu, sterowania napędem i hamowania. Aby zapobiec korozji i zamarzaniu drzwi, co często zdarza się w pociągach tego typu, spółka zastrzegła też ich wymianę na aluminiowe. Pojazdy mają być ponadto wyposażony w stojaki na rowery, a kabiny WC dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Pierwszy zmodernizowany pojazdów ma zostać dostarczony w ciągu 90 dni od podpisania umowy. Kolejne w ciągu 120, 150, a ostatnie dwa w ciągu 180 dni od dnia zawarcia umowy, której podpisanie ma nastąpić w najbliższych dniach.
Po zrealizowaniu zamówienia spółka Koleje Śląskie będzie dysponowała taborem złożonym z dziewięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN76 tzw. Elf, czterech pojazdów EN75 typu Flirt, dwóch autobusów szynowych typu 212M oraz z pięciu zmodernizowanych EZT.
Zastanawia mnie wysoka cena jednostkowa za EZTa (ponad 10 mln zł), ciekawe z czego ona wynika? Wysoki koszt leasingu, drogie 'gomółki' czy też Newag powtórzył manewr z łódzkiego i zaoferował asynchroniczne 14WE?
Właśnie na 99% wysoka cena leasingu. We wszystkich przetargach, gdzie ktoś miał leasing z ING to przegrywał związku z wysoką ceną /no chyba, że nie było chętnych jak tu/
Z tego co słyszałem pan N. były naczelnik warsztatów w PR Katowice był ostatnio w Bratysławie gdzie podpisał umowę na dostawę(dzierżawę) taboru.Jak dobrze zrozumiałem są to wagony i lokomotywa(y)
ŻSR będą ładnie wspólpracować z KŚ. A PRy niech idą w diabły. Nie wiem czy zdążą na 1.10 ale słowackie wagony pojawią się u nas w barwach KŚ.
PR-y mogłyby iść w diabły jak to określiłeś ale tylko wtedy gdyby KŚ przejęły wszystkie połączenia, a tak na pasażerów czeka cyrk związany z biletami. Moim zdaniem KŚ to będzie totalny niewypał który spowoduje odejście ludzi od kolei. Owszem Ci jeżdżący na linii Gliwice - Częstochowa zostaną, bo dla nich niewiele się zmieni, natomiast pasażerowie przesiadający się np. w Katowicach na pociągi KŚ lub PR będą mieli niezły cyrk. Również Ci wyjeżdżający z/do Sosnowca bo wsiadając do pociągu jadącego do Zawiercia/Częstochowy będą jechać KŚ, a wsiadając do pociągu z Tych (Tychów - obie formy poprawne) będą jechać z PR-ami. Pod warunkiem, że KŚ ruszą od 1 października...
_________________ Tiry na tory - tirówki na perony.
^^ Właśnie mówisz np. o mnie, bo bardzo często jeździłem pociągiem z Tych lub Ligoty do Katowic i dalej do Gliwic. Niestety teraz przestanie to być sensowne, bo będę musiał płacić zamiast 4,2zł za strefówkę A/B to
Strefa B by dojechać do Katowic - 3zł + zapewne 4zł za odcinek KS Katowice - Gliwice, razem 7zł. Już nie wspomnę o miesięczny bo to dopiero byłaby paranoja.
Województwo dotuje i mają być 2 rodzaje biletów, paranoja!!! Gdzie oni mają mózg, w d... ??
Ciekawe czy myślą choć trochę nad kasownikami i wspólnym bilecie z KZKGOP?
W przyszłości najlepiej elektronicznym "odbijanym" na czytniku. Przy róznych firmach to byłoby całkiem logiczne rozwiązanie, które napewno zwiększyłoby znacznie potok podróznych do granic pojemności wagonów. Przykładowo jazda z Gliwic do Katowic autobusem to bezsens i "sport extremalny" (jechałem raz do Chorzowa i miałem dość), ale wielu to robi ze względu na zbyt małą ilośc pociagów oraz koniecznośc kontynuowania podróży autobusem dalej po przesiadce.
Jeśli chodzi o międzynarodowe, to Śląsk musiałby chyba zostać autonomiczny, bo inaczej czekać na decyzję warszawy w sprawie każdej byle osobówki, to kabaret. Na koniec powiedzą, że integralność (chyba motoryzacyjno-drogowa) kraju zostanie naruszona.
Niestety teraz przestanie to być sensowne, bo będę musiał płacić zamiast 4,2zł za strefówkę A/B to Strefa B by dojechać do Katowic - 3zł + zapewne 4zł za odcinek KS Katowice - Gliwice, razem 7zł. Już nie wspomnę o miesięczny bo to dopiero byłaby paranoja.
Jeszcze nie wiadomo. Skoro taryfa KŚ jest niższa niż PR, to sądzę że wchodzi w grę rozwiązanie a'la Arriva - honorowanie obu taryf. Ludzie jadący tylko KŚ będą kupowali tańsze bilety KŚ, a jadący ze zmianą przewoźnika - droższe REGIO.
Wręcz było powiedziane, że bilety miesięczne [kupione w - ?] PR mają być honorowane:
Warzecha pytany o te ustalenia twierdzi, że pewne jest honorowanie przez KŚ biletów miesięcznych kupionych w PR.
Istnieje techniczna możliwość, by bilety kupowane w taryfie REGIO były księgowane częściowo na konto jednego, częściowo drugiego przewoźnka (proporcjonalnie do przejechanej odległości). Takie rozwiązanie jest stosowane przy przejazadach REGIO/Koleje Mazowieckie. Urządzenia kasowe znają granice zasięgu przewoźników i odpowiednio dzielą zysk z pojedynczego biletu, jeśli ta granica jest przekraczana.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum