Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Awarie taboru Pesy - co z odpowiedzialnością?
Autor Wiadomość

xavee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2011

PostWysłany: 30-08-2011, 16:15   Awarie taboru Pesy - co z odpowiedzialnością? Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, czy to jest dobry dział czy nie, więc jak co to proszę o przeniesienie.

Zastanawiam się nad awariami nowego taboru kolejowego. Najbardziej w Polsce znaną firmą "awaryjną" jest Pesa &ZNTK Mińsk Mazowiecki. Z tego co piszecie, prawdopodobnie każdy ich model taboru podlega jakieś awarii [może za wyjątkiem Elfa,bo za młody jest, ale podobnoż już w SKM padł Confused]. I w sumie tak się zastanawiam, skoro odwalają że tak powiem "fuszerkę" to czemu ich jeszcze nikt nie "opieprzył" ? Czemu ich nikt nie pozwał do sądu? Oni za to jakoś odpowiadają [jak tabor zdefektuje z ich winy]?

Nie wiem, czy oni te usterki naprawiają za darmo czy też nie [a jak nie to to jest skandal], no ale ile czasu będą to wysyłać? A często i tak krótko pożyje i znowu do producenta. I co będą tak wysyłać przez następne 15 lat [EN 95 WKD w sumie już jeździ 6 lat na gwarancje i częściej stoi niż jeździ].?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 30-08-2011, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Ba! Kupują Pesy na potęgę, ustawiają pod nią przetargi, krytykują Newag jak chce wejść z nowym modelem, a zanim pierwszy ELF opuścił fabrykę zamówionych było ze 40 sztuk. Dziwne, nie? Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: ...

PostWysłany: 30-08-2011, 19:15    Odpowiedz z cytatem

To okropna firma. U mnie nakupowali Pesy zamiast Newagu i są awarie. Gasną silniki, i często się nie zapalają.
dziś była sytuacja: Maszynista w Giżycku poszedł do WC, a drzwi do kabiny maszynisty się zamknęły. I nie chciały się odworzyć. Przez okienko wsadzili konduktorkę, która otworzyła drzwi od środka. Takie są pojazdy Made in Pesa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 30-08-2011, 19:31    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o drzwi, to zapewne były to drzwi przeciwpaniczne, które od przedziału pasażerskiego otwiera się jedynie kluczem, a że maszynista gapa...
Sam winny.

Co do usterek - jest coś takiego jak gwarancja.
Co do funkcjonalności - trzeba było odpowiednio zapisać w wymaganiach, a potem odpowiednio odbiory przeprowadzić. Z mojego doświadczenia wynika, że mało który przewoźników Polsce to robi.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 30-08-2011, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Zauważmy tylko że nie zawsze przyczyną awarii szynobusów PESY są ich wady konstrukcyjne ale przedewszystkim serwisowanie i użytkowanie - i tak np. w lubuskim, jeszcze do niedawna jeden szynobus potrafił wyrabiać dziennie 350km czy nawet 400km (na Ostbahnie) mimo że producent podaje maksymalne dzienne uzytkowanie na 300km, inna sytuacja w PR Poznań gdzie było wiele dowodów złego eksploatowania - woda w chłodnicy, jazda na łysych kołach - efekty są widoczne do dziś, do tego jeszcze to serwisowanie przez KW...
Cytat:
To okropna firma. U mnie nakupowali Pesy zamiast Newagu i są awarie.

karol22, Ty jesteś okropny bo trollujesz na każdych forach...
A co do Newagu, to szynobusy 220M i 221M do najlepszych nie należą - na pomorzu b. często zdażały się elektroniczne usterki unieruchomiając całą maszynę, do tego niejednokrotnie padał cały komputer.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 30-08-2011, 21:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
karol22, Ty jesteś okropny bo trollujesz na każdych forach...

Odezwał się ten co najwięcej się natrollował...

Co do PESY to niestety produkują tani szajs i potem są tego efekty, jak Marszałek nie chce dać milion więcej za porządny sprzęt z NEWAGu to niech cierpi z ciągle psującym się GW'nem made by pesa...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 30-08-2011, 22:02    Odpowiedz z cytatem

Emillex, powiedz mi, co ma serwisowanie i użytkowanie do faktu, że np. byle mżawka powoduje przeciekanie dachu?

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 30-08-2011, 22:21    Odpowiedz z cytatem

Dla tego typu taboru jedyne wyjście na szlaku to po prostu twardy reset tak jak komputera bądź laptopa.. no i modlitwa że odpali jak należy..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xavee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2011

PostWysłany: 30-08-2011, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Wiecie, mi bardziej chodzi o sposób gwarancji. Cóż każdy tabor może się popsuć, tak jak np. NEWAG spierniczył robotę w szynobusach dla pomorskiego, bo coś tam zamarzało, ale poprawili to i już tego nie ma i super.

Natomiast Ci już 7 lat remontują ten prototypowy model dla WKDki, a i tak wiadomo, że w zimę rozkraczy się na trasie [co roku tak się dzieje]. A w lecie nie lepiej Mad I w sumie wychodzi na to, że tabor, który ma służyć [znając polskie realia] 40 lat będzie służył ok 2/5 w roku (i to przy dobrych wiatrach), a resztę będzie stał. A marszałkowie, zamiast coś zrobić w tym kierunku to oni kładą lachę.

W sumie współczuje (również sobie po części) pasażerom KW i WKD. Bo o ile nic się nie zmieni w kwestii napraw w PESIE to będzie kicha. Co prawda KW da sobie rade [co najwyżej pożyczą kibla], o tyle WKD, o której się mówi, że jest punktualna i ma naprawdę potężne przywiązanie pasażerów [ja nie wiedziałem, że ludzie tak potrafią przywiązać się do środka komunikacji publicznej] tradycje te zostaną zniszczone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 30-08-2011, 22:32    Odpowiedz z cytatem

syrenka, a to że nie zawsze należy zwalać wszystko na tą głupią PESĘ i że to nie zawsze producent jest winny awarii. Chciałem uświadomić, że użytkownicy tych pojazdów nie są święci, później nie dziwota że są takie a nie inne efekty. Co do dachu, to fakt - oszczędność w przypadku pesy czy też tandeta w wykonaniu ZNTK Poznań daje się we znaki. Wszystkie te aspekty (wady, oszczędność, użytkowanie) kumulują się w pewnym momencie i mamy to co mamy - szynobus kaput.
Cytat:
Co prawda KW da sobie rade [co najwyżej pożyczą kibla]

Raczej nie. Obecnie działalność KW ogranicza się do linii niezeelektryfikowanych gdzie to właśnie szynobusy w zamierzeniu mają kursować. Póki co jeżdżą autobusy zastępcze. A co do samego pożyczania, to skoro nie-da-się tego zrobić w przypadku składu zastępczego (tj. lokomotywy i wagonów) to tymbardziej jeśli chodzi o ezeta.


Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia 30-08-2011, 22:36, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-08-2011, 22:34    Odpowiedz z cytatem

Pawel_15 napisał/a:
Co do PESY to niestety produkują tani szajs i potem są tego efekty, jak Marszałek nie chce dać milion więcej za porządny sprzęt z NEWAGu to niech cierpi z ciągle psującym się GW'nem made by pesa...

Pesa produkuje to co zamawiają samorządy. A że samorządy na wszystkim oszczędzają (z wyjątkiem ładowania grubej kasy w swoje spółeczki typu KD) i zamawiają szynobusy w wersji "minimalistycznej" to potem mamy szajs, który nie nadaje się do jazdy w warunkach zimowych.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

LukaszBDG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sie 2011
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 30-08-2011, 23:08    Odpowiedz z cytatem

Aż strach się bać co PESA zrobi z Siódemkami które ma u siebie na NR. Prawda jest taka, że jeszcze nigdy nic co było nad wyraz tanie, nie było też w pełni sprawne. Coś kosztem czegoś. A PESA jest idealnym przedsiębiorstwem pod to założenie. Wygrywają przetargi ponieważ stawiają na niższą jakość w niższej cenie.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 31-08-2011, 07:30    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że Pirat ma racje. Popatrzcie na pociągi ATR220 wyprodukowane przez PESA dla włoskich kolei, są praktycznie bezawaryjne. Tak samo wagony które PESA modernizowała dla IC , również są bardzo dobrze wykonane.Wydaje mi się, że jeśli samorządu nie robiły by zamówień "po kosztach" to i zamówiony towar byłby lepszej jakości.Trochę mi to przypomina sytuację z włoskimi i francuskimi samochodami. W powszechnej opinii to auta źle wykonane i awaryjne, a tak naprawdę wszystko zależy od sposobu użytkowania i pieniędzy jakie wyłożymy na samochód. Wiadomo, że auto kupione za 35 tys posłuży krócej niż te nawet za 50 tys.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 31-08-2011, 08:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
woda w chłodnicy, jazda na łysych kołach


Pierwsza sprawa - OK. Ale druga - nie wiesz za bardzo o czym piszesz.

Cytat:
Tak samo wagony które PESA modernizowała dla IC , również są bardzo dobrze wykonane.

Acz serwis siedzi przy nich równie często...
Ale to normalne no. Nie wszystko da się zrobić na naprawach dobrze.
Ja tylko mam uwagi do zamawiających - zamawiają cokolwiek, byle jak, potem przy odbiorach mało wymagają, to wychodzi bubel.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 31-08-2011, 10:59    Odpowiedz z cytatem

Chłopaki z serwisu Pesy urzędują w bazie technicznej KD w Miłkowicach praktycznie 24 godz. na dobę i mają kupę roboty. O czym to świadczy?

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl