Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
PKP IC dostosuje lokomotywy do wagonów push-pull
Autor Wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-07-2011, 11:50   PKP IC dostosuje lokomotywy do wagonów push-pull

PKP Intercity dostosuje lokomotywy do wagonów push-pull

PKP Intercity zamierza kupić 30 wagonów piętrowych do obsługi połączenia Warszawa - Łódź. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, będą to wagony typu push-pull. Na razie przewoźnik nie planuje jednak zakupu wagonów sterujących. Zrobi to dopiero po modernizacji posiadanych lokomotyw i dostosowaniu ich do pchania składów.

– Wagony, które zamierzamy kupić będą wykorzystywały technologię push-pull – powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Dodała, że projekt na razie nie przewiduje zakupu wagonów sterujących.

Jak wyjaśniła, na początku do obsługi wagonów będą wykorzystywane lokomotywy, które spółka już posiada. Zapewniła, że będą to maszyny rozwijające prędkość 160 km/godz. Przewoźnik zamierza jednak w przyszłości zmodernizować kilka lokomotyw i dostosować do obsługi systemu push-pull. – Wówczas zostaną dokupione wagony sterujące – zapewniła nas rzeczniczka PKP Intercity.

Do tej pory jedynym przewoźnikiem w Polsce, który posiada wagony typu push-pull są koleje Mazowieckie, które kupiły 37 takich wagonów od Bombardiera. Mimo spółka posiada wagony sterujące do tej pory nie były one wykorzystywane, ponieważ składy były obsługiwane przez lokomotywy dzierżawione od PKP Cargo. Koleje Mazowieckie dokupiły do nich 11 lokomotyw tego samego producenta, które będą mogły wykorzystać ich możliwości. Pierwsze składy push-pull mazowieckiego przewoźnika są testowane i mają wejść do regularnej eksploatacji we wrześniu.

źródło: Rynek Kolejowy

Link

Ciekawe co to będzie EU07 Push Pull?
Przejdź na dół

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 14-07-2011, 13:27   Re: PKP IC dostosuje lokomotywy do wagonów push-pull Odpowiedz z cytatem

kryniczanin napisał/a:
– Wagony, które zamierzamy kupić będą wykorzystywały technologię push-pull – powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Dodała, że projekt na razie nie przewiduje zakupu wagonów sterujących.


Muszę powiedzieć, że mimo wyjaśnień madame Sitkowskiej, zestawienie tych dwóch faktów pozostaje druzgocące.

Zwracam uwagę, że bohuny jeżdżące w Przewozach też są wyposażone w przewód sterowniczy, ale raczej nie przytrafiło im się (i pewnie już nigdy nie przytrafi) jeździć w trybie p-p.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 15-07-2011, 09:54    Odpowiedz z cytatem

Czyli w jakich latach mamy się spodziewać Push-Pulli w barwach IC, za 5-10 lat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 03-09-2011, 11:20    Odpowiedz z cytatem

A takie pytanie z gatunku technicznych. Czy push&pull to jakiś skodyfikowany system, jest jakaś norma która mówi o tym systemie? Czy może każdy producent opracowuje swój, niekompatybilny z innymi system i nazywa go push&pull.

Jak wiemy wagony bdhpumn PR posiadają ten system. Czy technicznie da się np. między Traxxa a wagon sterowniczy Bombardiera KM podłączyć wagony piętrowe PR?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 03-09-2011, 11:28    Odpowiedz z cytatem

Wystarczy, że przez wagon idzie kabel UIC (zgodnie z jakimś tam numerem karty), tak aby do sterowniczego szło sterowanie.
Byle jaki to może być wagon, byle miał ten kabel. Za to sterowanie między sterowniczym a lokiem jest już dokładnie opisane.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 03-09-2011, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Czyli, dobrze rozumiem, że każdy wagon sterowniczy może sterować każdym lokiem dostosowanym do P&P?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 06-09-2011, 09:54    Odpowiedz z cytatem

A z ciekawości, nasze Husarze nie są przystosowane do push-pul "by default"?l
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tobiask2906 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Skąd: Frankfurt n/M /Puck

PostWysłany: 06-09-2011, 18:34    Odpowiedz z cytatem

W Niemczech tez akurat kupili 50 wagnow typu push-pull na obslugi pociagow InterCity, ale tylko na wolniejsze polazenia (160 km/h, ale w Polsce to juz dosc szybka predkosc Mr. Green ).

_________________
Zapraszam na kolejowy kanal YT:
http://www.youtube.com/user/TKolejarz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 06-09-2011, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A z ciekawości, nasze Husarze nie są przystosowane do push-pul "by default"?l


Podstawowe funkcje są. Ale IC na razie nie może i ich opanować.
Swego czasu niektóre BWE łączyli kablem UIC z lokomotywą (istnieje wtedy np możliwość odblokowania drzwi po właściwej stronie, tak, aby pasażer nie otworzył ich po zatrzymaniu z niewłaściwej strony), ale ostatnio nie spotkałem się już z tym połączeniem...
Zrezygnowali, albo za dużo kłopotu. Jak już tu jest tak, to co będzie dalej?

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-09-2011, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Niestety jesteśmy narodem o niskiej kulturze technicznej.
Ja pamiętam sprzed kilkunastu lat, jak wyłączano w autobusach blokadę pozwalającą na ruszenie autobusu z przystanku przy otwartych drzwiach. Nieco później - kłopoty z obsługą przycisków otwierania drzwi przez pasażerów itd.
Na kolei sztandarowym przykładem jest sporadyczne wykorzystywanie automatycznego zamykania drzwi w wagonach poza Intercity. A przecież duża część wagonów Y oraz bohuny były w ten mechanizm wyposażane.
Do tego sztandarowe kłopoty ze sprzęganiem i rozłączaniem EN57.
A my to sobie dyskutujemy o push-pull Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 08-09-2011, 09:01    Odpowiedz z cytatem

z ciekawosci zapytam EU07A ma mozliwosc stosowania z wagonami PP??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mechanik 38 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sty 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 08-09-2011, 15:56    Odpowiedz z cytatem

przewoz napisał/a:
Cytat:
A z ciekawości, nasze Husarze nie są przystosowane do push-pul "by default"?l


Podstawowe funkcje są. Ale IC na razie nie może i ich opanować.
Swego czasu niektóre BWE łączyli kablem UIC z lokomotywą (istnieje wtedy np możliwość odblokowania drzwi po właściwej stronie, tak, aby pasażer nie otworzył ich po zatrzymaniu z niewłaściwej strony), ale ostatnio nie spotkałem się już z tym połączeniem...
Zrezygnowali, albo za dużo kłopotu. Jak już tu jest tak, to co będzie dalej?


NIE IC nie moze opanowac Husarzy, tylko w polskich instrukcjach nie ma nic na temat łączenia lokomotywy z wagonem przewodem komunikacyjnym. (nie ma takiego obowiązku). Po za tym w każdym wagonie przewód ten ma inaczej połączenia poszczególnych żył, co wiąże się z niebezpieczeństwem!!! Jeżeli lok. będzie polączona z wagonem tym przewodem komunikacyjnym i dojdzie do jakiś niekontrolowanych usterek, to będzie winny maszynista, gdyż nie ma w instrukcjach na ten temat ani słowa. Dla maszynisty jest to "nieistniejący temat".

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 08-09-2011, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
z ciekawosci zapytam EU07A ma mozliwosc stosowania z wagonami PP??


07A Nie ma nawet gniazda UIC na czole.

Co do łączenia kablem UIC Husarza z wagonami - widywałem go podłączonego (nie raz).
Podstawowe sygnały (choćby drzwi) biegną w każdym przewodzie zdalnego sterowania tymi samymi przewodami, wszystko jest regulowano kartą UIC. Jeżeli jest w jakimś wagonie inaczej, to wagon ten nie powinien być łączony, a kabel powinien zostać połączony poprawnie i tyle Smile

Ja wiem, że to nie jest obowiązkowe połączenie, ale skoro jest, to czemu z niego nie korzystać...
Nie mówię, że nie będzie problemów. W KM też czasem zdarzają się problemy z komunikacją lok<>wagony.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 25-09-2011, 21:58    Odpowiedz z cytatem

W KM tylko dwa wagony sterownicze zostały odstawione na owy problem z komunikacją.. śpece coś pewnie zaradzą Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl