Tzn. juz byly formy strajków na kolei. Wtedy gdy TLK wjzezdzaly na perony z 4 wagonami, to wtedy pasazerowie wychodzili na tory i blokowali odjazd pociągu...
Ten "strajk" to gorzej jak utopia. To jakiś potworek językowy - powinni po logicznie po polsku nazwać bojkotem.
Weź pod uwagę fakt, że tysiące Polaków już od dawna bojkotuje kolej. Przewoźnicy każdego roku tracą kilkanaście milionów pasażerów. Konkretne dane publikuje UTK, na przykład:
Pirat, doskonale zdaję sobie z tego sprawę i wiem, że odsetek Polaków zrażonych trwale do kolei - takich, którzą ją faktycznie bojkotują - jest ogromny.
Natomiast akcja fejsbukowa mnie nie rusza, co najwyżej wywołuje uśmieszek. Naprawdę nie wiem, ile spośród 32.696 osób deklarujących udział w tym evencie faktycznie wybierze zamiast kolei inny środek lokomocji (ile z nich jeździ pociągami tylko okazyjnie, nie codziennie?) - tego nie idzie na dobrą sprawę zweryfikować. Akcja ta nie musi się wcale przekładać na poprawę rzeczywistości na polskiej kolei. Przekłada się tylko na emocje - i to raczej te negatywne, stymuluje je, ale osobiście śmiem wątpić, czy ma to przedsięzwięcie może wywołać coś konstruktywnego
Przyłączenie się do akcji na Fb to 5 sek. na kliknięcie plus ewentualnie 2 min. na doczytanie, o co chodzi; i żadnych dalszych konsekwencji to za sobą nie pociąga. Co najwyżej pozwala wykrzyczeć złe emocje.
A dodatkowo razi to moim zdaniem nielogiczne nazywanie zwykłego bojkotu "strajkiem". Jeśli to miała być aluzja do niedawnych strajków w PR-ach, to widzę tu raczej bezsilną, ślepą złość. Tylko że odwetowymi "strajkami", psuciem atmosfery i psioczeniem na szeregowych kolejarzy nic się nie zmieni. (No chyba że na gorsze?) Trzeba rozwiązań systemowych, a tych nikt nie proponuje.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Wysłany: 07-09-2011, 11:21 Re: Ogólnopolski strajk pasażerów kolei
Strajku ogólnie nie popieram, co do postulatów to się wypowiem co o nich sądzę. Nie pracuję w żadnej spółce, jestem dużo jeźdżącym klientem, w tamtym roku 12000 km, zarówno osobymi w okolicy jak i pospiesznymi po całem polsce (proporcia ok pół na pół). W tym roku już 9000 km. Hobbystycznie fotografuję kolej tylko nie artystycznie na jakieś galerie a w systemie "na tekstury" i robię potem modele 3D taboru do gry Microsoft Train Simulator.
Beatrycze napisał/a:
- Żądamy punktualności!
Tak
Cytat:
- Żądamy godnych, ludzkich warunków w pociągach wszystkich spółek
Nie widziałem niegodnych warunków.
Cytat:
- Żądamy czystych kibli!
Mogą być czyste, w sumie spędzam tam 5 min w czasie podróży więc to nie taki straszny problem, więc ogólneie mogły by być czyste ale w sumie mi to bez różnicy.
Cytat:
- Żądamy papieru w toaletach!
Kupcie sobie w kiosku za 50 gr
Cytat:
- Żądamy wprowadzenia bezpłatnych miejscówek w pociągach TLK!
A ja Chcę by w TLK było tak jak jest, bo ja sobie chcę przejść po pociągu i wybrać takie miejsce jak chce i z takimi ludżmi jak chce a nie że kupię miejscówke i ślepy los, że trafię na przykłąd na jakiś łysych kretynów albo na matkę z płaczącymi dziećmi. A to że kilka dni w roku jest tłok, to kupcie sobie wtedy EIC albo 1 klasę. Ja jeżdżę cały rok TLK czy IR i w 99% przypadków jest gdzie siąść . Ale oczywiście wszyscy będą gadać , że nie ma bo w TV pokazują sylwestra i parę weekendów z wakacji, a nie pokazują w TV codziennego pociągu z Krakowa do Wrocławia, który jedzie jakoś koło 6 rano i praktycznie każdy ma nie miejsce a cały przedział do siebie.
Cytat:
- Żądamy skrócenia czasu podróży na wszystkich trasach!
TAK
Cytat:
- Żądamy KULTURY i UPRZEJMOŚCI od WSZYSTKICH kolejarzy!
W pociągach ogólnie nie miałem nigdy problemu. Jedynie kiedy fociłem kolej, ale to już też znika, już się kolejarze uczą, że na dworcu można i już ostatnio nie zawracają głowy człowiekowi.
Cytat:
- Żądamy czystych dworców!
Ja bym chciał żeby żuli na nich nie było, bo zapachu sików nie lubię, ale nie wymagam by wszystko błyszczało, to jest kolej tu musi śmierdzieć smarem jak są drewniane podkłady itd.
Cytat:
- Żądamy wagonów/przedziałów dla rowerzystów z rowerami (zwłaszcza w okresie letnim)! (Nadesłał Stan)
No jakiś wagon na końcu z rowerowym mógłby być.
Cytat:
- Bezpieczeństwa (Nadesłał Piotr)
W tamtym roku przejechałem 12000 km a w tm już 9000 km zarówno osobówkami w mojej okolicy jak i pospiesznymi po całym kraju i jeśli chodzi o sprawy typu złodzieje itd, nie zauważyłem ani jednego przypadku który można by uznać za niebezpieczny, ( za to w czechach widziałem). Natomiast jeśli chodzi o bezpieczeństwo techniczne to przy ostatnim wypadku przy 118 km/h zginęła tylko jedna osoba, czyli jest bezpiecznie. Na drogach giną setki ludzi co weekend.
Cytat:
- Chcemy możliwości kupowania biletów u konduktora bez wygórowanej opłaty manipulacyjnej.
Bez sensu, na Kraków główny przyjdzie do konduktora 500 osób po bilet.
Jeśli to miała być aluzja do niedawnych strajków w PR-ach, to widzę tu raczej bezsilną, ślepą złość.
Pasażerowie wcale nie są bezsilni. Jak już wspomniał Pirat, spora część społeczeństwa bojkotuje kolej. Prawie każdy ma samochód, do tego dochodzą inne środki transportu. Chyba nikt nie jest skazany na kolej. Dolnoślązacy najlepiej to udowodnili. Tylko w ciągu jednego roku kolej na Dolnym Śląsku straciła 30% pasażerów. To był rekord w skali kraju.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Furgalski: W 2 lata zastrajkowało 30 mln pasażerów
- Dla mnie najlepszym wyrazem strajku były ostatnie 2 lata, kiedy z usług kolei skorzystała 30 mln podróżnych mniej – pisze w komentarzy dla „Rynku Kolejowego” dyrektor programowy Railway Business Forum Adrian Furgalski.
Adrian Furgalski odniósł się w komentarzu do dzisiejszego Ogólnopolskiego strajku Pasażerów Kolei zainicjowanego na portalu społecznościowym Facebook.
- Podejrzewam, że decydenci kolejowi potraktowali inicjatywę z przymrużeniem oka, jako jedynie happening na popularnym portalu społecznościowym. Ileż znaczy ponad 32 tys. uczestników strajku, wobec średnio przewożonych dziennie ok. 700 tys. pasażerów? Zwłaszcza, że spora część spośród nich zapewne z usług kolei i tak nie miała zamiaru dzisiaj skorzystać. – dyrektor programowy RBF.
- Akcja wzbudziła jednak zainteresowanie mediów i nie jest pierwszą oznaką sprzeciwu podróżnych wobec jakości oferowanych usług kolei (np. blokowanie torów i domaganie się dodatkowych wagonów). Dla mnie najlepszym wyrazem strajku były ostatnie 2 lata, kiedy z usług kolei skorzystała 30 mln podróżnych mniej – zaznacza Adrian Furgalski.
- To nie jest tak, że klient ponarzeka, ale nie mając wyboru i tak skorzysta z usług kolei. Pełne samoloty na rejsach krajowych i pełne autokary wskazują na błędy w takim rozumowaniu. Rządowi akcja niewiele pokaże, bo najwięcej pokazał mu sondaż, w którym 75% Polaków domaga się budowy dróg, a jedynie 17% modernizacji linii kolejowych. To oznaka, jak wiele osób, rozumując przez pryzmat swoich czterech kółek, straciło już wiarę w kolej w Polsce – spuentował dyrektor programowy Railway Business Forum.
Mój strajk ma charakter ostateczny - dziś ostatni dzień mam ważny bilet miesięczny, a jutro nowego nie kupię... Przesiadka na autobus: – czytamy w komentarzu jednego z uczestników Ogólnopolskiego Strajku Pasażerów Kolei.
- Dzisiaj udaję się do Krynicy. Innym środkiem transportu – napisał na tablicy profilu strajkowiczów Dariusz Rosati. - Ja już zaprotestowałem i korzystam z Polskiego Busa - tanio, jest net, sprawny kibel, klima, jedyny problem to mała ilość połączeń i nie za ciekawe godziny – pisze jeden z protestujących.
Ogólnopolski Strajk Pasażerów Kolei to inicjatywa, która zrodziła się na portalu społecznościowym Facebook. Chęć uczestnictwa w strajku wyraziło udział ponad 32 tys. osób, a pomysł miał być odpowiedzią pasażerów na niedawny strajk pracowników Przewozów Regionalnych. Trudno jest oszacować faktyczne "odwrócenie się" od kolei strajkujących 7 września, ale niewątpliwie akcja zrobiła furorę w mediach.
Według przewodniczącego Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych Leszka Miętka strajk może mieć ważne znaczenie dla kolei: - Kolej musi się zmienić. Jeżeli nie poradzimy sobie z poprawą sytuacji na szczycie kolejowym, to na bazie strajku z pewnością uda się zbudować silną presję społeczną, która wspólnymi siłami pozwoli wyeliminować patologie na kolei.
- Z tego co rozumiem, ta akcja jest odpowiedzią na strajk naszych pracowników. Została ogłoszona, kiedy w Przewozach Regionalnych był strajk. Staramy się jak najlepiej obsłużyć tych pasażerów, którzy nie zdecydowali się na strajk – zaznaczyła prezes spółki Przewozy Regionalne Małgorzata Kuczewska-Łaska. Prezes nie chciała komentować wydźwięku akcji. Jak poinformował nas rzecznik Przewozów Regionalnych Piotr Olszewski, ruch pociągów nie został przez strajkujących pasażerów w żaden sposób zakłócony.
W opinii specjalistki ds. transportu z Ciszewski Public Relations Renaty Toczyńskiej-Seligi strajk może zasygnalizować przewoźnikom wiele problemów polskiej kolei: - Ludzie tak czy inaczej narzekają na polską kolej. Istotne jest jednak, jak poszczególne spółki zareagują na wypowiadane opinie, które mogą być dla nich ważnym źródłem informacji o tym, nad czym powinny popracować – zaznacza specjalistka.
To miał być największy strajk w dziejach Polski, bo przystąpić do niego mógł każdy niezadowolony pasażer. Jednak pomysł nie wypalił.
Inicjatorzy prowadzili kampanię przez internet na portalu społecznościowym Facebook. Ogólnopolski strajk poparły ponad 32 tysiące osób.
Organizatorzy wymienili kilka postulatów, o których marzy każdy pasażer PKP: punktualność, papier w toaletach, czyste toalety, krótszy czas podróży, bezpieczeństwo.
Przewoźnicy w naszym województwie nie odczuli skutków dzisiejszego strajku pasażerów przeciw PKP.
Organizatorzy wymienili kilka postulatów, o których marzy każdy pasażer PKP: punktualność, papier w toaletach, czyste toalety, krótszy czas podróży, bezpieczeństwo.
"Apelujemy do PKP IC, żeby nie sprzedawała więcej biletów niż jest miejsc w pociągach. Do PKP Przewozy Regionalne apelujemy o przeprowadzenie szkoleń z zakresu "komunikacji z pasażerami" - mają wiele w tym temacie do zrobienia. Do prezesów wszystkich spółek apelujemy o dogadanie się w sprawie jednolitych opłat na kupno biletu w pociągu, jednolitych opłat za przewóz rowerów. Do zarządców dworców apelujemy, żeby czasami złapali za szmatę i umyli podłogi na swoich dworcach. Często jest tak, że na dworcach i peronach śmierdzi i jest brudno. Nic nie da budowa dworców, jeżeli nie będziemy w stanie ich posprzątać. Natomiast do polityków apelujemy, żeby usiedli przy okrągłym stole i debatowali tak długo, aż dojdą do porozumienia co do tego jak chcą modernizować kolej" - piszą organizatorzy.
W ramach strajku pomysłodawcy akcji zachęcają do skorzystania 7 września z roweru, samochodu, samolotu czy pekaesu zamiast PKP.
Spytaliśmy przewoźników jak dzisiejsza akcja wyglądała z ich perspektywy.
- Jako PKP Intercity zapewniamy, że tak jak każdego dnia obserwujemy ruch naszych pociągów, jak i słuchamy uwag naszych pasażerów oraz ich wszelkich komentarzy na temat funkcjonowania naszej spółki - mówi Beata Czemerajda z biura komunikacji i promocji PKP Intercity S.A. - Cyklicznie prowadzimy akcje konsultacji społecznych np. w sprawie kształtu rozkładu jazdy. Nie zauważyliśmy również aby mniej pasażerów korzystało z naszych usług.
Spadku zakupu biletów nie odnotowały też Przewozy Regionalne.
- Zainteresowanie naszych klientów z usług przewozowych na terenie naszego województwa jest na poziomie poprzednich dni - tłumaczy Andrzej Chańko, dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. - Do godziny 9.00 ilość sprzedanych biletów przez kasy biletów jak również przez drużyny konduktorskie na przejazd pociągami regionalnymi jest porównywalna do pierwszych dni września bieżącego roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum