Ja osobiście żałuję, że Newag nie pozostał w stylistyce 19/20We. SKMW miałby w miarę stylistycznie jednolity design nowych pociągów - Elfy i Newagi. A tak będzie urozmaicenie.
Ja osobiście żałuję, że Newag nie pozostał w stylistyce 19/20We. SKMW miałby w miarę stylistycznie jednolity design nowych pociągów - Elfy i Newagi. A tak będzie urozmaicenie.
wg. wizki całkiem spójnie to wygląda, ciekawe co będzie po wizycie księgowego
Zostało to, co widać w powyższym poście. Ze świetnie zapowiadającego się składu do pochodnej 14WE - niezły spadek
PS. I jeszcze artykulik z ŻW z pogrubionym ciekawym fragmentem:
Nowy pociąg jak pocisk dla SKM
Opływowa kabina, agresywne „oczy” reflektorów, nowoczesny wygląd. Producent Newag z Nowego Sącza ujawnił wygląd pociągów 35WE dla Szybkiej Kolei Miejskiej, które mają zacząć wozić warszawiaków w przyszłym roku.
- Podoba mi się nawet bardziej niż kupiony przez nas ostatnio elf z bydgoskiej PESY - ocenia prezes SKM Leszek Walczak. - Ale na obrazkach większość rzeczy wygląda dobrze. Zobaczymy, jak sprawdzi się podczas codziennej eksploatacji - zastrzega.
Sześcioczłonowe pociągi 35WE będą będą miały długość 111 metrów. Każdy ma pomieścić 922 pasażerów (w tym 218 na miejscach siedzących). Na całej długości skład będzie miał obniżoną podłogę. Mimo że 35WE wygląda jak pocisk, nie rozpędzi się w okolicach Warszawy bardziej niż do 130 km/godz. Wygląd ujawnił portal Rynek Kolejowy.
Dostawy sześciu pociągów 35WE mają się zakończyć do sierpnia 2012 r. Newag zasugerował, że może przyspieszyć dostawy. Ratusz ma nadzieję, że kilka składów dotrze przed Euro 2012. Umowa na 15-letni leasing pociągów dla SKM opiewa na 201 mln zł.
[ Dodano: 21-02-2012, 15:00 ]
35WE dla warszawskiej SKM - zobacz zdjęcia
Już w sierpniu tego roku konsorcjum Newagu Nowy Sącz i Millenium Leasing dostarczy sześć elektrycznych zespołów trakcyjnych 35WE dla SKM Warszawa. Bazą dla konstrukcji 35WE jest pociąg 19WE jeżdżący w barwach warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć prezentujących stan zaawansowania prac nad pojazdem.
Pociągi 19WE oraz 35WE mają wiele wspólnego. Podobny do tego w 19WE ma być m. in. układ napędowy. Pociąg 19WE ma wysoką podłogę, ale we wszystkich częściach pojazdu jest ona na jednakowym poziomie. 35WE będzie dłuższy o dwa dodatkowe człony i będzie miał inną wysokość podłogi (różnice w wysokości mają niwelować pochylnie). Całkowita długość pociągu to 111 metrów, co czyni go dłuższym nawet od Elfa Pesy wyprodukowanego także dla SKM.
35 WE pomieści 922 pasażerów (w tym 218 na miejscach siedzących). Technicznie pociąg składa się z dwóch trzyczłonowych części. Każda z nich ma mieć na początku i na końcu wózek napędowy. Człon środkowy ma być zawieszony na wózkach Jakobsa, które są wózkami tocznymi.
Według umowy, pociągi mają zostać dostarczone do SKM w lipcu tego roku. Prace nad budową 35WE są mocno zaawansowane. Z końcem marca pociąg ma być przekazany na testy.
Źródło: Rynek Kolejowyhttp://oi43.tinypic.com/2vljfph.jpg
Pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne Impuls trafią do stołecznej SKM pod koniec tego miesiąca. Pojazdy przeszły pomyślnie wszystkie testy w Instytucie Kolejnictwa.
- Zgodnie z umową dwie sztuki 35WE zostaną przekazane SKM pod koniec maja – mówi Józef Michalik, dyrektor marketingu Newag S.A. – Docelowo w następnych miesiącach szeregi spółki zasili sześć nowych pojazdów.
Konkretna data oddania dwóch pierwszych maszyn nie jest jeszcze znana. Jak poinformowała nas warszawska SKM, nie wyznaczono jeszcze konkretnego dnia odbioru pierwszej partii zamówienia. Wiadomo natomiast, że kolejne cztery 35WE Newag wraz z Millenium Leasing planują oddać do lipca br.
Zakończył się już także ostatni etap testowania pociągów w Instytucie Kolejnictwa. - Wynik testów jest pozytywny, nie stwierdziliśmy żadnych usterek – informuje Sławomir Walczak, kierownik Laboratorium Badań Taboru w IK. – Właśnie rozpoczął się proces dopuszczenia pojazdów do ruchu w UTK.
A nazwę "Impuls" dla nowego nabytku SKM wymyślił w zorganizowanym przez naszego wydawcę i firmę
Stołeczny przewoźnik posiada 6 pojazdów 35WE Impuls. Spółka zamierza zamówić w Newagu kolejne 3 Impulsy w ramach zawartej z producentem taboru umowy leasingowej.
Aktualnie Szybka Kolej Miejska w Warszawie posiada w sumie 31 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ostatnim nabytkiem stołecznego przewoźnika są ezety 35WE Impuls dostarczone w lecie tego roku w ramach umowy z Newagiem i Millenium Leasing. Umowa ta opiewa na ponad 201 mln zł.
Najstarszymi pojazdami SKM jest 8 ezetów 14WE wyprodukowanych przez Newag w latach 2005 – 2007. Po przeprowadzeniu analiz spółka podjęła decyzję, że należy zbyć 14WE, powstałe przez modernizację leciwych EN57 (mają stare wózki i napędy oraz nowe nadwozia). W przyszłości zostaną zastąpione nowym taborem, dzięki czemu cały tabor spółki będzie nowoczesny i bardziej niezawodny.
Aktualnie SKM wygrała przetarg Kolei Śląskich na dzierżawę z wykupem dwóch 14WE. Jednocześnie spółka chce pozyskać trzy kolejne 35WE. - W ramach umowy z Newagiem na sześć pojazdów 35WE mamy możliwość zwiększenia zamówienia do 50 proc. wartości umowy. Zdecydowaliśmy się więc dokupić kolejne pojazdy 35WE – mówi Krystyna Pękała, prezes SKM. - Biorąc pod uwagę liczbę pociągów uruchamianych od nowego rozkładu jazdy, posiadany tabor będzie wystarczający.
SKM w Warszawie jest prekursorem pozyskiwania taboru poprzez leasing. Spółka jest zadowolona z tej formy finansowania pojazdów. - Nasze pierwsze pojazdy zakupiliśmy w ramach leasingu finansowego w firmie Newag. Nowosądecki producent nie tylko dostarczył tabor, ale zaoferował trzyletnie utrzymanie czterech czteroczłonowych pojazdów typu 19WE. Umowa leasingowa kończy się w 2013 r. A obsługa najnowszych sześciu 35WE skończy się w 2015 r. W tej chwili złożyliśmy wniosek na dofinansowanie zakupu dotychczas leasingowanych i eksploatowanych pojazdów ze środków unijnych – informuje Krystyna Pękała.
Nazwa pojazdu 35 WE – Impuls została wymyślona przez Pawła Wróblewskiego w konkursie przeprowadzonym przez Newag wspólnie z Kurierem Kolejowym.
Dane techniczne pojazdu 35WE:
Liczba miejsc siedzących - 218
Liczba miejsc ogółem - 922
Masa służbowa - 220 t
Długość całkowita - 110 860 mm
Szerokość - 2840 mm
Wysokość - 4150 mm
Wysokość wejścia - 850 mm (od główki szyny)
Średnica kół - 840 mm
Napięcie zasilania - 3 kV DC
Liczba i moc silników - 8 x 400 kW
Typ silników - trakcyjnych asynchroniczne trójfazowe
Moc ciągła - 3200 kW
Przyspieszenie rozruchu - 1 m/s2
Prędkość konstrukcyjna - 176 km/h
System hamulca - EP/ED
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum