klimeu44
Układ obowiązuje do końca roku, negojacje jeszcze trwają więc nie można powiedzieć że "układu nie ma". Będą kolejne spotkania w tej sprawie. ZZ uważają że jeżeli ulgi pozostały w formie obowiązującej w tym roku, ustało przesłanie do wypowiedzenia PUZP. Oczywiście możemy rozmawiać o pewnych zmianach w układzie lecz nie może się to odbywać na zasadzie zabieram Wam wszystko i podczas negocjacji oddam trochę.
I to jest własnie problem, że tylko związki tak uważają.
Do końca roku owszem obowiązują zapisy puzp, tylko że pozostało raptem 2,5 miesiąca, nie wierzę w cuda, że się nagle związki dogadają z ZPK i same ze sobą. Jest przedstawiony nowy projekt układu, w spółkach dokonywano odpowiednich zmian lub wypowiedzeń, więc teraz znowu zafundować pracownikom kolejny cyrk?
Według Ciebie o jakich zmianach można rozmawiać?
Po co pracownikom IC PUZP? Dla samej ulgi?
Niech pracodawca wykupi u innych przewoźników albo wrzuci rekompensatę w pensję i będzie po kłopocie. Nie chce? To niech sam podniesie pensję bo niedługo nie tylko instruktorzy ale i naczelnicy z dyrektorami zasiądą przy nastawniku. PUZP w obecnym stanie to przeżytek a jak dojdzie brak woli do jego zmiany lub przystosowania do obecnych warunków to wyjdzie padaczka - a więc szkoda czasu i energii.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Teoretycznie w kwestii ulg pracowniczych PUZP nie jest do niczego potrzebny. Tę kwestię spółki kolejowe mogą regulować między sobą na dowolnych (komercyjnych) zasadach.
_________________ Nie patrz w przeszłość, bo przyszłość Cię znienawidzi...
Klimeu44
Naprzykład czas pracy. Nie od dziś wiadomo że zapisy w PUZP są bardziej korzystne niż w KP. Rozdział nagrody i wyróżnienia. Dodatki za pracę w nocy, niedzielę i święta. To są rzeczy które są korzystniejsze niż w KP i jest o co walczyć. Nie jest prawdą że ZZ nie mają wspólnego stanowiska. Mają i przedstawią na najblizszym spotkaniu z ZPK.
No dobrze, tylko jakie znaczenie ma wspólne stanowisko zz dla ZPK? Nie przyjmują propozycji, ok. nie ma układu, czyli nie ma tych korzystniejszych zapisów.
Chociaż z określeniem "korzystniejsze", to trzeba trochę uwazać. Nie zawszr, to co korzystniejsze dla zz, jest korzystniejsze dla pracowników.
Chyba byla wigilia, bo Gumiś przemówił ludzkim głosem. Bez jadu i merytorycznie. Zgadzam sie z nim, choć nawet w tym okrojonym projekcie PUZP jest wiele ciekawych propozycji. Trzeba pamietać, że u "prywatnych" przewoźników nie ma wielu elementów z kolejowego Układu, lecz jest to rekompensowane wynagrodzeniem.
_________________ Jeśli wrogowie cię chwalą, musiałeś popełnić błąd.
(August Bebel)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum