Czyżby za tymi przyczynami osobistymi kryły się nieściągnięte należności od Kolei Mazowieckich, przegrany przetarg w kujawsko-pomorskim oraz ustawiony przetarg na druk rozkładu jazdy? Zaskoczyła wszystkich lub sama została zaskoczona pani Kuczewska-Łaska. Mam nadzieję, że konkursu nie wygra jakaś pielęgniarka, nawet jeżeli ma doświadczenie w prowadzeniu książki przychodów i rozchodów. Choć w PKP wszystko jest możliwe, bo to ostatni bastion komuny - czasowo w rękach PiS.
Myślę, że konkurs "wygra" ktoś z PKP. Tak jak konkurs w PKP IC "wygrał" Supa... Beton PKP nie dopuści do kolejowego koryta kogoś obcego z zewnątrz, bo jeszcze się okaże, że zacznie grzebać w brudach poprzedników lub pokaże, że może być normalnie.
PS. Zwracam uwagę na cudzysłów przy słowie WYGRAŁ.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Oczywiście Zed, że konkursy są fikcją. Mam w tej mierze ogromne doświadczenie. Startowałem w nich - w PKP i poza - od roku 1989. Było ich kilkanaście. Ostatni na dyrektora sektora trakcji (był taki przed komercjalizacją przedsiębiorstwa a po likwidacji dyrekcji okręgowych) w 1998 r., po sławetnym strajku maszynistów. Poza PKP kilka konkursów wygrałem i znam tego powody. Mogę też co nieco powiedzieć na temat obsadzania ważnych stanowisk bez konkursu. Radzę nie wierzyć w takie bzdury jak "ścieżka zawodowa". Ona tych stanowisk nie sięga. Wcale się też nie dziwię, gdy rzesze młodych, żądnych kariery ludzi zapisują się do partii politycznych. Ich motywacja niczym nie różni się od tej, którą kierowali się wstępujący do ZMS i PZPR młodzi z mojego pokolenia. Wtedy jednak nie było wyboru i chcąc nie chcąc stawaliśmy się orężem budowy socjalizmu. Dzisiaj wybór jest duży, choć tak naprawdę jedna partia od drugiej różni się tylko szczegółami. No, bo czymś musi się różnić, żeby ich liderzy mogli zaspokoić swoje ambicje. Różnica między tamtymi a obecnymi czasy sprowadza się to tego, że w wyniku prywatyzacji i upadłości przedsiębiorstw tych stanowisk do obsadzenia z klucza partyjnego jest kilka tysięcy razy mniej, przez co walka jest bardziej zajadła i metody bardziej obrzydliwe.
Spółka PKP Przewozy Regionalne ogłosiła wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko członka zarządu — dyrektora finansowego PKP PR. Kandydat musi mieć ukończone studia o profilu ekonomicznym i doświadczenie na stanowisku kierowniczym związanym z zarządzaniem finansami. Zgłoszenia przyjmowane są do 1 października.
Źródło: Puls Biznesu
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Dzisiaj prezes PKP PR powiedział mi na ucho, że w nazwisku tej pani, która wygra konkurs, druga litera jest O a przedostatnia E
Pytałem kto to ale nie chciał powiedzieć,gdyż jest to prawdopodobieństwo na 99% że wygra. Powiedział abym tego nie rozpowiadał
Czyżbym komuś zepsuł zabawę
Ja bawię się dalej
Wśród kryteriów, jakie powinien spełniać kandydat na stanowisko członka zarządu - dyrektora finansowego PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o., zwróciłem uwagę na dwa:
w p.1g zapisano:doświadczenie w pracy na stanowiskach związanych z opracowaniem biznesplanów i budżetów oraz ich analizą i oceną, a także oceną projektów inwestycyjnych
w p.1h zapisano: doświadczenie w pracy na stanowiskach związanych z prowadzeniem negocjacji finansowych, w tym z samorządami terytorialnymi
Nauka nie idzie w las. Doświadczenie z przetargu w województwie kujawsko-pomorskim oraz doświadczenie ze spółką Koleje Mazowieckie nie poszły na marne - przynajmniej na etapie konstruowania kryteriów konkursowych.
Jak na razie Biuletyn Informacji Publicznej podaje stary skład zarządu PKP PR:
Jan Tereszczuk - prezes zarządu - dyrektor generalny
Małgorzata Kuczewska Łaska - członek zarządu - dyrektor finansowy
Marek Nitkowski - członek zarządu - dyrektor handlowy
Artur Radwan - członek zarządu - dyrektor ds. pracowniczych.
Jak widać jest w nim również pani Małgorzata Kuczewska - Łaska. Odwołanie całego zarządu, to rzadko spotykany i ryzykowny manewr, bo grozi paraliżem spółki z powodu niemożności wykonywania jej statutowych zadań i funkcji. Coś takiego robi się w sytuacjach najwyższej konieczności, gdy np. wszyscy członkowie zarządu zostaną aresztowani i to nie z godziny na godzinę. O tym zapewne pochwaliłby się minister Ziobro na konferencji prasowej - wszak mamy kampanię wyborczą. A, więc bzdura. Podobne informacje już podrzucano na forum a robili to jego "przyjaciele".
Skład rady nadzorczej według BIP jest nadal następujący:
Andrzej Wach - przewodniczący
Małgorzata Butwicka - członek
Jarosław Kiepura - członek
Tomasz Matera - członek
Włodzimierz Sztern - członek
Zdzisława Wasążnik - członek
Wśród kryteriów, jakie powinien spełniać kandydat na stanowisko członka zarządu - dyrektora finansowego PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o., zwróciłem uwagę na dwa:
w p.1g zapisano:doświadczenie w pracy na stanowiskach związanych z opracowaniem biznesplanów i budżetów oraz ich analizą i oceną, a także oceną projektów inwestycyjnych
w p.1h zapisano: doświadczenie w pracy na stanowiskach związanych z prowadzeniem negocjacji finansowych, w tym z samorządami terytorialnymi
Nauka nie idzie w las. Doświadczenie z przetargu w województwie kujawsko-pomorskim oraz doświadczenie ze spółką Koleje Mazowieckie nie poszły na marne - przynajmniej na etapie konstruowania kryteriów konkursowych.
Wygląda na to, że kryteria, jakie powinien spełniać kandydat na stanowisko członka zarządu, zostały ustawione pod jedną konkretną osobę z PKP PR. Na kogo stawiacie?
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Mam wątpliwości, czy ktokolwiek z PKP PR spełnia postawione tak wymagania? Kryteria zostały zapisane, żeby uspokoić związkowców, którzy zarzucali dyrektorowi zakładu w Bydgoszczy i zarządowi brak współpracy z samorządem województwa kujawsko-pomorskiego. Prosty zabieg socjotechniczny, by uzasadnić wcześniejsze, wymuszone decyzje i usprawiedliwić pozostałych członków zarządu z prezesem na czele. Jak się samemu nie umie tego robić, to szuka się fachowca, który potrafi negocjować. Zawsze później można powiedzieć, że wybrany kandydat nie spełnia niektórych kryteriów, ale jest najlepszy ze wszystkich, którzy się zgłosili - jak Supa w Intercity.
Moim faworytem jest Zbigniew Terek z Warsu. Ma facet doświadczenie na stanowiskach dyrektorów ds. ekonomiczno-finansowych w kasach chorych i szpitalach. To tak blisko samorządów. Wygrał konkurs na naczelnika wydziału gospodarki komunalnej w Urzędzie Miejskim w Zielonej Górze, ale zrezygnował ze względu na kolizję z własną działalnością gospodarczą, z której nie chciał zrezygnować. Startował w wyborach do sejmu z ramienia AWS w 2001 r. Kolej poznał od strony wagonu barowego i sypialnego. Obiecał obniżkę cen bigosu i jajecznicy. Lobbował za zniesieniem prohibicji na liniach krajowych. Idealnie współpracuje ze związkami zawodowymi, a raczej ze związkiem Antoniego Jaje. Doskonały kandydat na członka zarządu ds. finansowych w PKP PR a później na jego prezesa-likwidatora. Podobna ścieżka kariery jak Warsewicza poparta doświadczeniem przy kolei. A losy Warsu się ważą.
9 listopada ponownie zbierze się Rada Nadzorcza PKP PR, m.in. w celu wyboru członka Zarządu - dyrektora ds. finansowych. Poprzednio nie rozstrzygnięto "konkursu" na to stanowisko. Niewykluczone, że znowu odroczą postępowanie ze względów politycznych - wszak nowy Sejm to nowe świnki do korytka... Nie ważne kwalifikacje dotychczas zgłoszonych kandydatów, liczy się tylko kto będzie nowym ministrem transportu, itd.
Z końcem maja przestał być członkiem Zarządu PKP PR (dyrektor ds. techniczno - eksploatacyjnych) Henryk Szklarski, kojarzony z dawnym środowiskiem ludzi z PZPR. Obecnie pełniona przez niego funkcja to dyrektor Pionu Techniczno - Eksploatacyjnego. To właśnie jemu podlegało i podlega Biuro Logistyki i Zaopatrzenia w Centrali PKP PR, w którym organizowane są przetargi, m.in. te na druk SRJP "wygrywane" przez firemkę WORK.
Uchwałą Rady Nadzorczej z dniem 22 listopada 2007 r. na stanowisko członka Zarządu - dyrektora finansowego spółki PKP Przewozy Regionalne został powołany Szymon Ruta.
Jest to informacja nieoficjalna!
Co wiemy? Szymon Ruta pracuje w Centrali PKP PR od kilku lat. Ostatnio pełnił funkcję dyrektora Biura Zarządu. Ktoś kiedyś na Forum napisał KLIK, że Szymon Ruta to bliski krewny Leszka Ruty - poprzedniego prezesa PKP PR...?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum