Wysłany: 12-07-2011, 12:51 IR "Giewont" strzałem w dziesiątkę
Komitet Mieszkańców Stacja Żywiecczyzna pisze na swojej stronie internetowej, że uruchomiony na początku wakacji przez Przewozy Regionalne weekendowy pociąg interREGIO „Giewont” relacji Wrocław – Zakopane – Wrocław (przez Żywiec) okazał się przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”. Pasażerów jest tak dużo, że połączenie obsługują dwa ezety.
Jak podaje portal, w minioną sobotę (9 lipca) skład z Wrocławia do Zakopanego był obsługiwany przez dwie jednostki serii EN57. „W Żywcu frekwencja w pociągu była na poziomie ponad 80 procent i to już po tym jak z pociągu wysiadło około 40 pasażerów.” – relacjonują członkowie komitetu. Podkreślają także, że otrzymują coraz więcej sygnałów, by „Giewont” kursował również w piątki.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Początkowo jeździł na jednym EN71, frekwencja na poziomie 20-30%. Teraz, z tego co zasłyszałem od kilku osób, dwa EZT to optymalne zestawienie dla tego połączenia. Cieszy również to, że kursuje na linii Sucha Beskidzka - Żywiec Ciekaw jestem, czy poza sezonem też miałby rację bytu.
„Giewont” zatrzyma się w Jeleśni i Lachowicach Centrum
Komitet Mieszkańców Stacja Żywiecczyzna opublikował na swojej stronie pismo, jakie otrzymał od Przewozów Regionalnych. Wynika z niego, że interREGIO „Giewont” nie tylko pojedzie w przyszłym rozkładzie jazdy, ale także będzie miał wyznaczone dodatkowe postoje – w Jeleśni oraz Lachowicach Centrum.
„Od dnia 23 czerwca br. w okresie wakacji letnich w dni wolne zaplanowany został do kursowania pociąg interREGIO „Giewont” relacji Wrocław – Katowice – Żywiec – Zakopane, kursujący w godzinach przedpołudniowych w kierunku Zakopanego a w godzinach popołudniowych do Wrocławia. (…) Pociąg interREGIO „Giewont” został również zaplanowany na rozkład 2011/2012, dodatkowo także w terminie zimowym.” - wyjaśnia w piśmie Anna Lenarczyk, dyrektor pionu handlowego Przewozów Regionalnych.
„Zamówiony zostanie zgodnie z Państwa życzeniem postój w Jeleśni oraz Lachowicach Centrum. Niestety w obecnym rozkładzie jazdy zamówienie dodatkowego postoju jest trudno wykonalne – przewoźnicy pasażerscy składali wnioski na trasy pociągów w ramach II korekty rocznego rozkładu jazdy 2010/2011 ważnej od dnia 1 czerwca do dnia 25 marca br. Każda zmiana rozkładu jazdy po tym terminie na życzenie przewoźnika skutkuje koniecznością uiszczenia zarządcy infrastruktury dodatkowej opłaty za indywidualny rozkład jazdy, co znaczący podwyższa koszt uruchomienia pociągu.” – zaznacza Lenarczyk.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Co do tego pociągu to byłoby ekstra jakby kursował z Wrocławia chociaż 30min później, bo najwcześniejszy sobotni pociąg z kierunku Węgliniec/Bolesławiec/Chojnów przyjeżdża do Wrocławia o 07:17, w czasie gdy Giewont odjeżdża już o 06:56 Szkoda, bo do Żywca często jeżdżę, a takie połączenie byłoby dla mnie idealne.
Miałem zamiar nim pojechać, ale dostanie się do Wrocławia na tak wczesną godzinę z Bolesławca, Chojnowa i okolic jest trudne. Dlatego jako alternatywę wybieram IR Łużyce i przesiadka w Katowicach na Regio do Żywca.
Co do tego pociągu to byłoby ekstra jakby kursował z Wrocławia chociaż 30min później
Niestety pociąg ten jeździ na jednym obiegu, i musi mieć trochę rezerwy czasowej w Zakopanem w razie opóźnienia.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-07-2011, 11:52
Co nie zmienia faktu, że pociąg przyjeżdżający do Wrocławia na godzinę 7.17 nie mógłby zostać przesunięty na wcześniejszą porę (rozwiązanie to niesie za sobą plusy i minusy, plusem byłaby możliwość przesiadki na Giewonta, minusem byłoby to, że on chyba dowozi ludzi na godzinę 8 do centrum Wrocławia) lub w porozumieniu z UMWD uruchomić dodatkową parę pociągów z Węglińca/Bolesławca do Wrocławia o takiej porze, aby było +/- 10 min. przesiadki na IR do Żywca i analogicznie po powrocie Giewonta do Wrocławia. Dałoby się tak pokombinować?
Niestety myślę, że to by się nie udało. :/ W sobotę jest w ciągu całego dnia nie za dużo pociągów z Węglińca do Wrocławia toteż nie wydaje mi się, by były 2 niemalże pod rząd. Tak więc trzeba się chyba pogodzić z tym, że Giewont to nie dla nas Ewentualnie można tylko z Legnicy pojechać (05:03) do Wrocławia i pociąg jest na miejscu o 06:10 a szczerze mówiąc wątpię, by UMWD go wydłużył.
Jest, z postojem w Jeleśni i Lachowicach Centrum.Więcej terminów kursowania. Bez zmian przez Katowice, Strzelce. Rzecz jasna EZT, zapewne EN71.
http://www.zlb.yoyo.pl/pliki/rabka_rozklad_2012.pdf
63126 Wr 06:10 -> 14:08 Zk
36128 Zk 14:45 -> 22:40 Wr
_________________ Pozdrawiam, MK_Rabka
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-02-2012, 17:35
Właśnie jadę tym pociągiem i wydaje mi się, że czasy przejazdu są niepotrzebnie wydłużone. Prawie w każde miejsce dojechaliśmy pzed czasem, co skutkuje koniecznością niepotrzebnego oczekiwania. W Chabówce 4 min porzed czasem, w Suchej 4 min przed czasem, w Lachowicach 3 min wcześniej, a na dodatek w Jeleśni 7 min postoju...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum