PKP, zadłużone, ale za to z ogromnym majątkiem w postaci nieruchomości. Mimo to spółki PKP na swe siedziby wynajmują powierzchnie biurowe w ekskluzywnych biurowcach w centrum Warszawy. Stać je na to, bo są utrzymywane z pieniędzy podatników!
Oto siedziba centrali spółki Wars S.A. przy Al. Stanów Zjednoczonych w Warszawie – tzw. Blue Point. Większościowym udziałowcem Warsu jest PKP Intercity (50,02%), pozostałe udziały należą do Skarbu Państwa. Jeśli ktoś myślał, że władze Warsu urzędują w niedalekiej odległości od linii kolejowych to bardzo się mylił.
Poprzednio Wars od początku swojego istnienia zajmował siedzibę w przedwojennej kamienicy, w samym centrum Warszawy przy ul. Brackiej.
Oczywiście bzdurą jest, żeby firma, która w czterech miejscach w Polsce a przede wszystkim w wagonach zatrudnia 500 osób i prowadzi działalność na ograniczonym rynku, świadcząc usługi tylko dla jednego przewoźnika (PKP Intercity), który jest jej współwłaścicielem, zajmowała siedzibę w takim miejscu. Bracka też była przesadą, choć to zaszłość historyczna. O szczycie megalomanii świadczy logo Warsu umieszczone na Blue Poincie. Niepotrzebnie wyrzucone pieniądze! Ale może o to chodziło, żeby trochę grosza z PKP wypłynęło i zasiliło kasę Polsatu oraz paru drobniejszych firm od kształtowania niczego?
Wars posiada największą swoją bazę 1,5 km od Blue Pointa na Olszynce Grochowskiej. Jest jej właścicielem. Wystarczyłaby likwidacja znajdującego się tam oddziału i przejęcie jego funkcji przez biuro zarządu. Ale kto na to wpadnie? Lepiej tak, przynajmniej stworzone zostały pozory wielkiej, światowej firmy...
Imponująca siedziba PKP Cargo w Katowicach
Świetne wrażenie robi siedziba PKP Cargo w Katowicach. Przeprowadzka do nowej siedziby – Reinhold Polska Katowice przy ul. Korfantego 138 rozpoczęła się pod koniec sierpnia ubiegłego roku. PKP Cargo wynajęło w sumie pomieszczenia o powierzchni 5849 metrów kwadratowych. W cenie wynajmu jest 125 miejsc parkingowych tylko do dyspozycji pracowników i klientów spółki.
Budynek został podzielony na strefy dostępu – pracownicy otrzymali specjalne karty elektroniczne, które umożliwiają im poruszanie się po określonych częściach budynku, zgodnie z posiadanymi uprawnieniami.
Centrala PKP Cargo znajduje się w Warszawie przy ulicy Grójeckiej 17, skąd właśnie niedawno wyprowadziła się spółka PKP Intercity...
Nowa siedziba PKP Intercity
Od listopada br. siedziba przewoźnika zlokalizowana jest przy ulicy Żelaznej 59a w Warszawie.
O tym, że PKP Intercity wyprowadzi się z biur przy ulicy Grójeckiej, wiadomo było wiosną 2011 r. Biura po PKP Intercity zajmuje teraz spółka PKP Cargo.
PKP Intercity zamierza docelowo wybudować dla siebie nową siedzibę. Pierwotnie spółka chciała wykorzystać teren zaplecza taborowego na Olszynce, ale teraz rozważa także inne lokalizacje. PKP S.A. aportowało działkę przy ulicy Kijowskiej w Warszawie na rzecz PKP Intercity. Docelowo być może na tej działce zostanie wybudowana nowa siedziba spółki.
Nieopodal siedziby PKP Intercity znajduje się biurowiec Sienna Center (ul. Sienna 73), gdzie wynajmuje pomieszczenia inna spółka kolejowa – Dworzec Polski S.A. Wynajmuje tam również pomieszczenia PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe.
Czy zadłużone na 4,5 mld zł PKP S.A. posiadające gigantyczny majątek w postaci gruntów i budynków w Warszawie i w całym kraju oraz spółki-córki PKP muszą na swe siedziby wynajmować od firm zewnętrznych powierzchnie w luksusowych biurowcach?
A dawna Zachodnia Dyrekcja Okręgowych Kolei Państwowych w Poznaniu przy ul. Aleje Niepodległości gdzie siedzibę ma min. PKP S.A. PKP PLK S.A. PKP INTERCITY S.A. oraz UTK wygląda z zewnątrz jak ruina... bo w środku jak ostatnio byłem na pouczeniach to widziałem że trwają jakieś prace "odświeżające"
Dwa "zdania":
1, PKP S.A. nie udostępnia swoich budynków za darmo. Nie wiem na ile zależność Spółek ma wpływ na cenę wynajmu.
Jak wiem, opisany budynek w Katowicach wybrany był przez moją Spółkę w trybie nagłym, bo budynek PKP S.A. musiał być opróżniony z winy tej właśnie PKP S.A.
2. Podobnie jak kolega do Poznania, ja zapraszam do Krakowa. Jak dalej utrzyma się obserwowana przeze mnie sytuacja, budynek Południowej DOKP pozostanie jedynym budynkiem na pl. Matejki straszącym swoją bardzo ciemnobrązową elewacją.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Może PKP S.A. robi wyjątki, ale jedna posłanka to nie Spółka, nawet zależna czy jakby inaczej ją nazwał.
Zawsze aktualne jest moje "drugie zdanie". Nie mam nic przeciwko, aby każdy kolejarz pracował w takich warunkach, jakie zapewne są w budynkach pokazanych przez Victorię.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Wars posiada największą swoją bazę 1,5 km od Blue Pointa na Olszynce Grochowskiej. Jest jej właścicielem. Wystarczyłaby likwidacja znajdującego się tam oddziału i przejęcie jego funkcji przez biuro zarządu.
Prawda, że fajnie, choć tandetnie, wyglądają te latające talerze na błękitnej i szklanej elewacji Blue Point'a? Rozumiałbym, gdyby firma musiała zdobywać klienta. Klienta wagonu gastronomicznego nie zdobywa. Nie ma on wyboru. Bo cóż to za wybór napić się piwa legalnie w wagonie Warsu lub nielegalnie z teczki, w przedziale. Albo zjeść schabowego (o picie nie wspomnę) u zadowolonego z siebie monopolisty czy kanapkę albo precla kupionego pod dworcem.
Pasażer wagonów sypialnych i kuszetek toże nie ma świadomości, że centrala firmy, która zatrudnia stewarda - tego tam na końcu wagonu, należącego do PKP Intercity S.A. - mieści się w Blue Poincie. W zasadzie jest mu ganz egal gdzie się mieści, czyli kalafiorem mu zwisa. I póki co nie ma wyboru, bo większościowy akcjonariusz WARS S.A. nie dopuści jakiejkolwiek konkurencji, choćby obnośnej.
Bo Wars jeszcze istnieje tylko dlatego, że oprócz Skarbu Państwa PKP Intercity jest jego właścicielem. Rynek zaś pokazał, że jego wartość została mocno zawyżona. Po czterech nieudanych próbach sprzedaży przez Skarb Państwa mniejszościowego pakietu akcji postanowiono ponownie go wycenić.
Z usytuowania siedzib firm pekapowskich ktoś nie mający pojęcia o ogromnym zadłużeniu PKP Intercity i PKP S.A. może wysnuć wniosek, że PKP ma nadmiar pieniędzy z powodu prosperity.
Firmy racjonalnie gospodarujące swoimi finansami wyprowadzają się z takich właśnie luksusowych budynków w centrum miast na obrzeża miast. Jest to spowodowane ewentualnym kryzysem i obawą w popadnięcie w zadłużenie. Tymczasem spółki PKP zadłużone na miliardy zł wprowadzają się na ich miejsce. PKP zachowuje się arogancko wobec podatników dotujących kolej. Czy przypadkiem nie jest to tak, że któryś z dygnitarzy kolejowych wziął w łapę od właścicieli tych biurowców w zamian za decyzję o zasiedleniu drogich pustostanów ?
Od 2010 roku śląska siedziba spółki znajduje się w nowoczesnym biurowcu przy Al. Korfantego 138. PKP Cargo zamierza kupić nieruchomość, którą na razie wynajmuje, ale potrzebna jest zgoda akcjonariuszy.
O planowanym zakupie biurowca poinformował jego właściciel – spółka deweloperska Reinhold Polska Project 4. Z jej komunikatu giełdowego wynika, że nie doszło do zaplanowanej sprzedaży budynku, ponieważ nie spełniono istotnego warunku: Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Cargo nie podjęło do 23 grudnia uchwały zezwalającej na przeprowadzenie transakcji.
Deweloper informuje też, że uzyskał od PKP Cargo informację, iż spółka – jako dotychczasowy najemca, nadal jest zainteresowana zakupem nieruchomości. Przewoźnik towarowy rozważa też wynajęcie dodatkowej powierzchni w budynku.
Szacunkowa wartość ewentualnej transakcji to 53 mln zł.
Nie udało się nam skontaktować z przedstawicielami PKP Cargo, aby skomentowali plany zakupy biurowca.
O przeprowadzce PKP Cargo do wynajętego biurowca w Katowicach informowaliśmy w „Kurierze Kolejowym” w sierpniu 2010 r. Wówczas spółka miała już wynajęte 5849 mkw. Budynek przy Al. Korfantego jest biurowcem klasy A, wyposażonym w monitoring i instalacje wykonane w najnowocześniejszych technologiach. W budynku mieści się centrum handlowo-marketingowe i obsługi klienta PKP Cargo.
źródło: Kurier Kolejowy
---
Reinhold nie sprzedał PKP Cargo biurowca
W związku z niespełnieniem do 23 grudnia warunku umowy przedwstępnej, Reinhold nie sprzedał PKP Cargo nieruchomości przy Al. Korfantego w Katowicach - poinformował deweloper w komunikacie giełdowym.
PKP Cargo nie uzyskało zgody walnego zgromadzenia akcjonariuszy. Państwowy przewoźnik jako dotychczasowy najemca jest nadal zainteresowany zakupem nieruchomości oraz podejmuje dalsze starania w celu uzyskania pozytywnej decyzji właściciela. Według informacji spółki Reinhold, PKP Cargo bierze on pod uwagę wynajmem dodatkowej powierzchni w budynku przy Al. Korfantego.
źródło: Rynek Kolejowy
8234585.jpg
Plik ściągnięto 216 raz(y) 125.7 KB
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Spółka PKP Intercity właśnie wystawiła na sprzedaż swoją wieloletnią siedzibę na Grójeckiej. Czym to jest podyktowane? Na pewno jest to działanie krótkookresowe nastawione na ratowanie bieżącej płynności finansowej i zmniejszenie straty finansowej w 2012 roku.
Spółka zakłada, że z transakcji chce osiągnąć zysk około 20 mln zł. Obecnie sytuacja finansowa Intercity jest bardzo zła chociażby z powodu braku terminowego regulowania swoich zobowiązań. Sprzedaż nieruchomości na pewno da lekki oddech płynnościowy spółce. Ponadto Intercity odnotuje na tej transakcji około 20 mln zł zysku, co spowoduje, że spółka osiągnie za rok 2012 pewnie około 20-30 mln zł straty a nie stratę 50 mln zł.
Ale czy to działanie doraźne jest korzystne dla spółki?
Na pewno pozbywanie się majątku spółki w sytuacji, gdy jest dekoniunktura na rynku nieruchomości nie buduje wartości Intercity. Ponadto wyprzedaż nieruchomości świadczy o pogarszającej się sytuacji finansowej szczególnie, jeśli to dotyczy jej siedziby. Najważniejsze w działalności spółki powinny być trwałe fundamenty rozwoju, czyli jakość świadczonych usług i zadowolenie pasażerów, a z tym jest coraz gorzej.
Gwoli prawdy, panie Warsewicz - bo to pan, sercem związany z IC, najprawdopodobniej ten tekst napisał - to spółka nie sprzedaje budynku tylko lokal użytkowy o powierzchni 1944,99 m2 w budynku oraz "194499/1054787 w częściach wspólnych budynku i prawie wieczystego współużytkowania działki gruntu nieruchomości o pow. 3809 m2 oznaczonej w ewidencji gruntów numerem ewidencyjnym 19/1, obręb 2-02-02". To zupełnie tak samo, gdy ktoś chce sprzedać swoje mieszkanie własnościowe w wielorodzinnym bloku. Udział PKP IC w całości budynku wynosi 18%.
Nie dla ratowania bieżącej płynności i wyniku finansowego za ten rok podjęto tę decyzję. Ja też bym tak zrobił i wynajął coś wygodniejszego z przyzwoitym parkingiem i klimatyzacją.
Niestety fury mylisz się. PKP Intercity wynajęło pomieszczenia na ul. Żelaznej ale problem z zaparkowaniem jest ten sam. W pomieszczeniach PKP Intercity na ul. Grójeckiej klimatyzacja była i jest więc nie ma innego uzasadnienia dla przeprowadzki jak tylko zadłużenie Spółki. Tylko dziadoska firma pozbywa się lokali, których jest właścicielem a zamiast tego idzie na wynajem.
Jeśli znajdzie się kupiec to będzie to CARGO.
PKP Intercity jesienią zmieni siedzibę. Koniec 2 siedzib 1 Centrali.
Oficjalny adres siedziby Centrali PKP Intercity S.A. to ul. Żelazna 59a w Warszawie. (Niespełna 10 minut pieszo od dworca centralnego). W rzeczywistości mieści się tu tylko kilka komórek organizacyjnych (Biur). Pozostałe jak np. Biuro Taboru mieszczą się w budynku przy ul. Chłopickiego 53 w dzielnicy Praga Północ a dokładniej w pobliżu stacji Olszynka Grochowska. A więc 8 km od budynku przy ul. Żelaznej w której znajduje się zarząd spółki.
Poprzedni adres siedziby to ul. Grójecka 17. Tam mieści się nadal PKP CARGO S.A. Z powodu przeprowadzki do Warszawy pozostałej części centrali PKP CARGO z Krakowa i Katowic a także z powodu zalegania z płatnościami za konserwację i utrzymanie, PKP Intercity musiało opuścić ówczesną siedzibę. Warto przypomnieć, że PKP Intercity wydało sporą ilość pieniędzy na remont i wyposażenie pomieszczeń wedle własnych upodobań.
W 2010r. PKP Intercity przeprowadziło gruntowny remont budynku przy ul. Chłopickiego 53. Dawniej budynek ten był noclegownią dla drużyn pociągowych. Noclegownię stopniowo likwidowano a z przejętych pomieszczeń utworzono biura.
Jeszcze w tym roku PKP Intercity musi opuścić budynek przy ul. Chłopickiego 53. Budynek zostanie poddany kapitalnemu remontowi zmieniając funkcję z biurowej na mieszkalną. Prawdopodobnie, po remoncie zamieszka w nim większość ze 140 pracowników koncernu Alstom, którzy zapewniać będą utrzymanie składów Pendolino przez 17 lat.
Pracownicy Centrali Spółki z budynku przy ulicy Chłopickiego 53 przeprowadzą się do pozostałych pięter wynajmowanego przez PKP Intercity wieżowca przy ul. Żelaznej 59a. Oczywiście w związku z tym zwiększy się koszt działalności Spółki.
Na takie przeniesienie nalegały od dawna osoby z tzw. „grupy banksterów”, zawłaszczający sukcesywnie posady w całej PKP. Lokalizacja na Olszynce Grochowskiej nie podobała się im. Oczekiwali bardziej prestiżowej lokalizacji. Po przeprowadzce ekspansja banksterów jeszcze bardziej nasili się. Za luksusy dla mendadżerów z rekomendacją wysokopartyjnych wujków PO – PSL, dopłaci do zadłużonej PKP Intercity S.A., nie kto inny jak podróżny i podatnik.
Grad, z cala odpowiedzialnoscia moge stwierdzic ze piszesz bzdury. Zreszta nie pierwszy raz.
Na chlopickiego bedzie biuro alstomu oraz zostanie tam przeniesiony najprawdopodobniej Wars. Jaki jest sens placenia komercyjnego kupy kasy przez Wars obcemu deweloperowi skoro pkp ma tyle nieruchomosci? Wiec wars trafi na Chlopickiego. Za przerzuceniem biura Taboru i przewozow na zelazna byl najwiekszy bankster tej firmy czyli Prezes Malinowski . Poziom konfabulacji Grada dramatyczny. Jeszcze jak bys mogl konfabulancie wymienic choc jednego bankstera wsrod tych ktorzy siedza na grochowie i beda przeniesieni. Biuro taboru? Przewozow? Czy zakupow? bzdury. Wazne by rzucic blotem - moze cos sie do nich przyklei. A to ze grama prawdy w tym nie ma - tym gorzej dla prawdy....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum