Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?
Autor Wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 18-12-2011, 14:40    Odpowiedz z cytatem

Pamiętaj, że KS jeżdżą na linii o największej liczbie pasażerów, gdzie pociągi jeżdżą praktycznie cały czas pełne. PR to mniej oblegane trasy. To ma ogromne znaczenie, wydaje mi się, że KS wcale nie będą sporo tańsze. Ten wzrost cen pewnie też dlatego, że najbardziej intratna linia jest u KS. Nie mówię, że w PR nie ma biurwy 3 razy za dużo, że jest dobrze zarządzana. Ale mówienie, że KS są lepsze, bo są 7zł tańsze jest lekko mówiąc nadużyciem Smile

W dodatku obecnie serwis pociągów ELF zapewnia pesa w ramach tego, że pociągi są nowe.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-12-2011, 14:50    Odpowiedz z cytatem

mikiyee, Ta "linia" o największej liczbie pasażerów przyniosła w 2010 roku PR-om tylko 18 mln złotych straty Śmiech przy skalkulowanej przez nich dopłacie do pockilometra 18,22 zł.
Samo uwolnienie ich więc od tej tak "deficytowej" dla nich linii winno przełożyć się na lepszy wynik finansowy i mniejszą drenaż kieszeni mieszkańców.
Cytat:
Ale mówienie, że KS są lepsze, bo są 7zł tańsze jest lekko mówiąc nadużyciem

Nie, są gorsze bo nie są aż tak tanie jak PR-y Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 18-12-2011, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że nie dodałeś, że KŚ obsługują najlepszą linię w regionie. Co tam, do teorii by nie pasowało.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 19-12-2011, 01:01    Odpowiedz z cytatem

1. KŚ obsługują najbardziej obleganą linię w regionie (na liniach obsługiwanych przez PRy czasem w pociągu jest ~30 osób), wpływy z biletów pokrywają dużo wyższy procent kosztów uruchomienia pociągu.
2. Jeszcze nie ma tam związków zawodowych. Podkreślam słowo jeszcze.
3. Pociągi są na gwarancji więc za naprawy płaci producent.
4. Na pociągi na te dwie linie UM wydał ~250 mln zł (nie licząc Flirtów). Nawet przy 10-cio letniej amortyzacji KŚ zostały po cichu wsparte kwotą rzędu 25 mln zł rocznie. Plus 22 mln zł oficjalnej dotacji. Krótkie równanie matematyczne i wychodzi, że aby jeździć na takim poziomie trzeba dopłacać do zapchanych pociągów ok. 30zł/pockm. Nie wiem czy to nawet nie więcej niż dostają KMy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 19-12-2011, 08:30    Odpowiedz z cytatem

Teraz znając cztery tezy wiemy dlaczego PR-y boją się ujawnić swoje koszty Śmiech

Ad. 1) Linia przyniosła w 2010 18 mln zł. strat - najbardziej oblegana gdzie wpływy z biletów pokrywały dużo wyższy procent kosztów uruchomienia pociągów Śmiech

Ad. 2) "Związki zawodowe" ze wszystkich sił z użyciem strajku włącznie broniły się przed powiększeniem straty i pikowaniem PR w niebyt - patrz pkt.1

Ad. 3) Pociągi na gwarancji - nieudolne towarzystwo zajechało: jeden w Szwajcarii, naprawa na koszt ubezpieczyciela, i drugi reanimowany z szansą na powrót Rolling Eyes

Ad. 4) Właściciel zawsze inwestuje w swój biznes, UMWŚ to nie PR gdzie liczą tylko na drapane i drenaż kieszeni. W ich wykonaniu pockm kosztuje 60 zł i to po jednym toku to nie pozwala im ujawnić szczegółów tej "taniości".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 19-12-2011, 18:16    Odpowiedz z cytatem

Dotacja dla KŚ to norma, dla PR-ów to drenaż kieszeni. Fajny tok rozumowania...Ciekawe czy na Mazowszu znając koszty funkcjowania spółki myślą tak samo.....
Co do strat zobaczymy jakie to będą wpływy KŚ i z biletów i na ile znjadą pokrycie w kosztach. Wyjdzie jak na Mazowszu znacznie droższa kolej.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl