Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
[PKP Cargo] Wojna związkowców
Autor Wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 07-11-2011, 10:52    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego zaraz skrytykuje? Mam po prostu inne zdanie.
Ciekawe czy znajdziesz frajera na kupno samochodu zastrzegając sobie w umowie, że płaci od ręki i to całość ale ty zastrzegasz sobie, że jak już kupi i będzie właścicielem to będziesz jeszcze przez dwa lata tym samochodem jeździł nie pytając się właściciela o zdanie i pozwolenie?
Są dwie opcje -
1. Nie prywatyzować. OK. Firma w dobrej kondycji - przynosi zysk - generuje ruch na rynku pracy - jest jednak pewien kłopot sam sobie. Może sprawić kłopot i to w najmniej spodziewanym momencie. Czyli kryzys,załamanie rynku, protesty, strajki, żądania. To nieuchronne w patologicznym sposobie sprawowania nadzoru właścicielskiego przez Państwo.Do tego dodać należy, że "państwowe" jest solą w oku liberalnego właściciela. Państwowe dla nich z samej genezy jest złe. Patologia.
2. Prywatyzować. Z całym dobytkiem inwentarza. Trzeba więc zachęcić czymś do kupna. Najlepiej ceną. Najlepszym sposobem zniechęcenia do kupna jest właśnie pakiet gwarancji i to zawieranym nie z przyszłym właścicielem ale z "państwowym". Za ostry pakt może zbić cenę bo kto głupi kupi firmę z takim bagażem upierdliwych zapisów generującym i kłopot i zmniejszenie zysku. Bardzo ostry pakt może całkowicie zniechęcić do kupna i może o to chodzi. Zawsze decydenci mogą powiedzieć, że chcieli tylko... Wobec braku pomysłu na kolej w RP grozi to stagnacją i wstecznictwem.
Do tego dochodzi rozżalenie części społeczeństwa widzącego inne pakty - prawie z kosmosu -patrz energetyka. Zazdrość robi swoje -oni mogli a my nie? Przecież tak nie może być. Ja wiem, że może i to za sprawą tych samych decydentów i tych samych zz. Patologia. Za koszty tych paktów i tak zapłaci statystyczny Kowalski ale kto się tym przejmuje. Nachapali się pracownicy - malwersanci -handlarze akcjami a reszta? kto się tą resztą przejmuje. Tak rozgrabia się i jednocześnie przejada majątek wspólny.
Na zmiany w sposobie myślenia i podejścia do prywatyzacji jest za późno. Mleko już dawno się rozlało.
Wprowadzono wolna amerykankę i co silniejsze zz wyrwały co swoje. A wystarczyło zostawić 15% akcji uprzywilejowanych i resztę w ramach K.P. i byłby spokój. Pomijam prywatyzacje po to aby zaorać konkurencję, choć jej w pomijać nie wolno ale w normalnych stosunkach ekonomicznych nikt nie kupuje aby zbankrutować i stracić. Skoro tak to wzrost wartości firmy spowoduje wzrost wynagrodzeń - nabór nowych pracowników -nowe technologie.Więc pakt jest tu na kant stołu przydatny. To krępowanie rąk. Każdy pakt można obejść -oferując kasę za odejścia. Decyzja jest w ręku pracownika. Chce czeka do końca licząc, że to nie jego zwolnią lub zredukują. Chce to bierze kasę i odchodzi. Wymieniać tych przypadków nie trzeba -jest ich wiele.
Tak więc spoko - mi osobiście to wisi co zapiszą w tym pakcie. Każde przegięcie jest niedobre. Z praktyki wiem, że nabywca jak będzie chciał zrobić swoje to i tak zrobi bez względu na zapisane tam kulfony. Takie jak 10% wzrost wynagrodzeń. A czemu nie 100%? czemu nie 1000%.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 07-11-2011, 11:34    Odpowiedz z cytatem

Oj tam chłopcy się pokłócili o to który z nich ważniejszy przyjdzie nowa miotła i zaraz ich pozamiata w odpowiednie dla nich kąty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ofelia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2009

PostWysłany: 07-11-2011, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Hej! Gumiś porównywanie prytwatyzacji Cargo do sprzedaży samochodu i to w sposób przez Ciebie proponowany nie jest uprawniony. Prawda, że koszt pakietów socjalnych leży po stronie kupującego nie prawdą jest, że za pakiety zapłacą podatnicy. Prawdą jest, że kupujący nie zamierza kupić i splajtować. Prawdą jest również, że może kupić, podzielić, rozczłonkować sprzedać i osiągnąć kilkuprocentowy zysk nie patrząc na pracowników. Po to zawierane są pakiety. Dla osłony pracowników. Nic tu związki dla siebie nie wyszarpują tylko dla pracowników- nawet nie tylko dla swoich członków. Federacja doskonale wie, że czy podpisze czy nie podpisze, jej członkowie będą zabezpieczeni tak samo jak inni. Więc co szkodzi nie podpisać i coś ugrać, właśnie dla siebie.
Prywatyzować czy nie prywatyzować? Tu twoje porównanie z samochodem wykorzystam. Czy sprzedałbyś samochód jeżeli wiedziałbyś, że ten samochód zarobi 1/4 ceny sprzedaży tego samochodu? Przewidywany zysk w cargo za 2011 rok to 500 mln. Prywatyzuje się coś co jest niedochodowe lub sprzedaje się część akcji dla osiągnięcia funduszy na inwestycje. W przypadku Cargo nic z tych rzeczy. Sprzedaje się bo trzeba pokryć historyczny dług. W grupie PKP jest nie tylko Cargo. Więć może solidarnie po trochę. PR również. Ale to na inna dyskusję. Awantura wywołana przez Federację nie jest potrzeba, przynajmniej dla pracowników. Na dodatek może się skończyć w sądzie (obelgi, pomówienia, insynuacje). Usłyszałam, że można nie zawrzeć pakietu to nie będzie prywatyzacji. Jeżeli ktoś w to wierzy to jest naiwny. Przewozy Regionalne są tego dowodem. Przegapili moment kiedy należało ustąpić i zostali bez pakietu. Zgadzam się z tobą, że jak będzie zysk to będą dobre czasy dla pracowników i nie portzeba pakietów. Jestem optymistką ale na wszaelki wypadek zawrzyjmy porozumienie. ROZSADNE porozumienie.Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 07-11-2011, 17:31    Odpowiedz z cytatem

Chciałem zauważyć, że w stanowisku RB Cargo FZZP PKP, nie ma ani słowa odniesienia do wystąpienia "S" i ZZM do Prezesa PKP Cargo S.A. z 27.10.2011r.
Na co liczycie? Że zapomną? Że nic się nie stało? Że czas leczy rany?
Tak zachowują się tylko tchórze. Brnijcie dalej.

Z tego co wiem, i "S" i ZZM wydały niemałe pieniądze na ekspertyzy i porady prawne, aby do minimum wyeliminować jakiekolwiek braki i nieprawidłowości w projekcie Paktu Gwarancji Pracowniczych.
FZZP PKP miała też w tym koszcie uczestniczyć, ale się wypięła. Dlaczego?
Może się kiedyś dowiemy.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Punisher Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2010

PostWysłany: 09-11-2011, 21:24    Odpowiedz z cytatem

@Gumiś-napisałeś, że ci wisi co napiszą w tym pakcie. Zgadzam się z tobą całkowicie, wszak pracujesz w IC.
@ofelia-znowu masz racje.
@oporny301-podobno to prawda, że związki deklarowały solidarne pokrycie kosztów prawnika, a później wycofały się rakiem i wszystkie koszty pokryły Solidarność i ZZM.

_________________
Jeśli wrogowie cię chwalą, musiałeś popełnić błąd.
(August Bebel)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-12-2011, 18:59    Odpowiedz z cytatem

Miętek i Grymel odpowiadają FZZP PKP

Leszek Miętek oraz Henryk Grymel przesłali nam odpowiedzi na stwierdzenia FZZP PKP zawarte w artykule pt. „Nie ma paktu gwarancji pracowniczych w PKP Cargo”. Zgodnie z życzeniem publikujemy je w całości.

W artykule pt. „Nie ma paktu gwarancji pracowniczych w PKP Cargo”, który dostępny jest tutaj, opublikowaliśmy stanowisko Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP w sprawie stanu negocjacji dotyczących paktu gwarancji pracowniczych w PKP Cargo. Leszek Miętek (KKZZ) oraz Henryk Grymel (SKK NSZZ "Solidarność") uznali, że stwierdzenia FZZP PKP naruszają ich dobra osobiste. Na życzenie publikujemy w całości przesłane przez nich odpowiedzi.

---

Jako Przewodniczący KKZZ, negocjujący Pakt Gwarancji Pracowniczych dla pracowników PKP Cargo S.A., oświadczam, że stwierdzenie artykułu Nie ma paktu gwarancji pracowniczych w PKP Cargo (www.rynek-kolejowy.pl z dn. 26.10.11r.) uznające mnie za użytecznego idiotę rządu i pracodawców, u którego związkowa użyteczność wynikała z głupoty, bądź z tego, że była opłacona, narusza moją cześć i godność oraz podważa zaufanie pracowników do należytego sprawowania przeze mnie mojej funkcji.

Przedmiotem negocjacji związkowców z Zarządem PKP Cargo nie była prywatyzacja przedsiębiorstwa, a gwarancje dla pracowników, mające zabezpieczyć - właśnie na wypadek prywatyzacji, ich najbliższą przyszłość. Związki zawodowe cel negocjacyjny osiągnęły. Pakt jest obiektywnie korzystny dla pracowników. 70% załogi obejmą gwarancje zatrudnienia do emerytury; premia prywatyzacyjna - od 0,8 do dwukrotności średniej pensji. Przedłużanie negocjacji przy braku rozbieżności co do treści Paktu, nie miało podstaw. Zapis w protokole ustaleń, że rozpoczęcie procesu due diligence może nastąpić dopiero po akceptacji Paktu przez organy korporacyjne PKP Cargo i PKP S.A. oraz właściwe ministerstwo, nie oznacza - wbrew tezie artykułu - zgody strony związkowej na prywatyzację PKP Cargo. (Patrz: cyt. w artykule komunikat prasowy SKK NSZZ Solidarność.) Sprzeciw wobec procesu prywatyzacji oraz wobec rozpoczęcia due diligence, wyrażony ostatnio w piśmie do Premiera z 19.10.11 r. pozostaje aktualny. Sformułowane wiec wobec mnie oceny są wyjątkowo krzywdzące. Zaś zarzut korupcyjny jest ewidentnie kłamliwy.

Leszek Miętek

---

Jako Przewodniczący SKK NSZZ „Solidarność”, negocjujący Pakt Gwarancji Pracowniczych dla pracowników PKP Cargo S.A., oświadczam, że stwierdzenie artykułu Nie ma paktu gwarancji pracowniczych w PKP Cargo (www.rynek-kolejowy.pl z dn. 26.10.11r.) uznające mnie za użytecznego idiotę rządu i pracodawców, u którego związkowa użyteczność wynikała z głupoty, bądź z tego, że była opłacona, narusza moją cześć i godność oraz podważa zaufanie pracowników do należytego sprawowania przeze mnie mojej funkcji.

Przedmiotem negocjacji związkowców z Zarządem PKP Cargo nie była prywatyzacja przedsiębiorstwa, a gwarancje dla pracowników, mające zabezpieczyć - właśnie na wypadek prywatyzacji, ich najbliższą przyszłość. Związki zawodowe cel negocjacyjny osiągnęły. Pakt jest obiektywnie korzystny dla pracowników. 70% załogi obejmą gwarancje zatrudnienia do emerytury; premia prywatyzacyjna - od 0,8 do dwukrotności średniej pensji. Przedłużanie negocjacji przy braku rozbieżności co do treści Paktu, nie miało podstaw. Zapis w protokole ustaleń, że rozpoczęcie procesu due diligence może nastąpić dopiero po akceptacji Paktu przez organy korporacyjne PKP Cargo i PKP S.A. oraz właściwe ministerstwo, nie oznacza - wbrew tezie artykułu - zgody strony związkowej na prywatyzację PKP Cargo. (Patrz: cyt. w artykule komunikat prasowy SKK NSZZ Solidarność.) Sprzeciw wobec procesu prywatyzacji oraz wobec rozpoczęcia due diligence, wyrażony ostatnio w piśmie do Premiera z 19.10.11 r. pozostaje aktualny. Sformułowane wiec wobec mnie oceny są wyjątkowo krzywdzące. Zaś zarzut korupcyjny jest ewidentnie kłamliwy.

Henryk Grymel

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 05-12-2011, 21:43    Odpowiedz z cytatem

Pisali przez kalkę?
Co za jednomyślność.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-12-2011, 10:57    Odpowiedz z cytatem

Maszyniści kolejowi i Solidarność idą do sądu!

Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy,

w załączeniu przesyłam pismo, które otrzymałem dziś po powrocie z zagranicy od adwokata Tomasza Kopoczyńskiego, będącego pełnomocnikiem panów Leszka Miętka (prezydenta Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce i przewodniczącego Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych) i Henryka Grymla (przewodniczącego Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność"). Pan Kopoczyński zwraca się do mnie z oświadczeniem i wynikającym z niego żądaniem... Treść do przeczytania w załączniku.

W związku z tym wystąpieniem informuję, co następuje:

1. Nie mam zwyczaju prostować rzeczywistości i przepraszać kogokolwiek za to, że opisuję jak ten ktoś w owej rzeczywistości funkcjonuje. Akcja rodzi reakcję. Nie jestem w stanie spełnić żądania "mandatów" pana Kopoczyńskiego.

2. Zgodnie z informacją pana adwokata Kopoczyńskiego, że "W przypadku niezastosowania się przez Pana do przedstawionego żądania w terminie 7 dni moi mandanci dochodzić będą roszczeń przed sądem" czekam na wyznaczenie terminu pierwszej rozprawy sądowej. Niech sąd oceni, czy artykuł "Nie ma paktu gwarancji pracowniczych w PKP Cargo - sprostowanie" z dnia 26 października 2011 r. zawiera "bezpodstawne i wyjątkowo krzywdzące oceny skierowane pod adresem moich mandatów" i "przekracza granice debaty publicznej i narusza dobra osobiste moich mandantów". Pan adwokat tak lekko to zakłada, prawda może być bardziej brutalna.

3. Mam nadzieję, że panowie Miętek i Grymel mają świadomość czym może skończyć się dla nich ewentualny proces sądowy. Próba pozbawienia mnie stanowiska pracy (działalność charakterystyczna dla działacza związkowego!) dokonana przez pana Miętka w tekście "Pan Strębski robi "złą krew"" (do znalezienia na portalu branżowym rynku kolejowego, nie zaś plotkarsko-personalnym portalu typu Pudelek.pl czy Kozaczek.pl: http://www.rynek-kolejowy.pl/28422/Mietek_Pan_Strebski_robi_zla_krew.htm ), gdzie możemy przeczytać m.in. "Musieliśmy dać wyraźny sygnał Federacji ZZP PKP, że mają tam zatrudnionego bardzo złego człowieka pana Piotra Strębskiego. To nie pierwszy jego występek." i "Nie mam nic przeciwko FZZP PKP, ale nie możemy tolerować tej jednej osoby, która robi dużo złej krwi w związkach zawodowych, a od siebie nie wnosi żadnej pracy." - póki co nie przyniosła skutku. Pytanie tylko, czy informacje, które w przypadku procesu sądowego zamierzam przekazać na obronę linii argumentacyjnej swojego artykułu, będą do zaakceptowania dla szeregowych członków ZZMKwP, KKZZ i SKK NSZZ "Solidarność". Obawiam się że nie, a burza, którą one spowodują, może okazać się zbyt silna i gwałtowna nie tylko dla pewnych siebie liderów związkowych.

4. Wszelkie informacje o ewentualnym procesie sądowym będę przekazywać możliwie najszerszemu kręgowi odbiorców. Już dziś zapraszam przedstawicieli mediów na ewentualne pierwsze posiedzenie sądowe z powództwa adwokata Kopoczyńskiego (i/lub panów Miętka i Grymla) przeciwko mnie. Gwarantuję, że będzie się działo.

5. Zapraszam wszystkich działaczy związkowych i szeregowych pracowników, z okoliczności funkcjonujących/pracujących na kolei (spółki Grupy PKP, Przewozy Regionalne, koleje samorządowe itd.), o przesyłanie do mnie wszelkich informacji o tym, jak działacze związkowi wykorzystują swoje "dobre kontakty" z pracodawcą stając się w rezultacie (bez kompetencji merytorycznych) naczelnikami, dyrektorami, członkami zarządów i/lub rad nadzorczych. Kolej, dobro póki co publiczne i ogólnospołeczne, zasługuje na to, by na niej trochę pozamiatać.

Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
PIOTR STRĘBSKI

źródło: Redakcja miesięcznika "Nasze Sprawy"
Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP

pismo_adwokata_kopoczynskiego.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1056 raz(y) 90.59 KB


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-12-2011, 13:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kolej, dobro póki co publiczne i ogólnospołeczne, zasługuje na to, by na niej trochę pozamiatać.

Przychylam się do całej rozpiętości powyższego twierdzenia Very Happy

W pierwszej kolejności pozamiatanie z tzw. "związkowców" da oddech spółkom w których wymienieni bezkarnie dotąd pasożytują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kostucha Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Mar 2008

PostWysłany: 21-12-2011, 14:02    Odpowiedz z cytatem

Czy Piotr Strębski - od niedawna w Federacji ZZP PKP, to ta sama osoba co towarzysz Piotr T. Strębski - redaktor prowadzący strony Dyktatura proletariatu, prowadzonej przez cyt. "ortodoksyjnych, rewolucyjnych marksistów"? Wg Facebooka na dole strony to ta sama osoba. Nie ma co, kontrowersyjnych sobie współpracowników dobiera Federacja.

Radzę poczytać, bo okazuje się, że Lenin wiecznie żywy. I trzymać kciuki za Grymela i Miętka

http://www.dyktatura.info/?page_id=7


Źródło: Rynek Kolejowy

Teraz wiem co znaczy PKP => Pieknie K*** Pięknie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-02-2020, 02:43    Odpowiedz z cytatem

Związkowcy kolejarskiej "Solidarności" są zaniepokojeni sytuacją w PKP Cargo i piszą do prezesa PKP SA.

Pismo dostępne jest pod linkiem:
http://infokolej.pl/docs/cargo/pismo.pdf

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sfora6 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2020

PostWysłany: 29-03-2020, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Wrzucam pisma związkowców.

[ Dodano: 09-08-2020, 10:56 ]
Związkowiec Krzysztof Czarnota straszy sądem innego związkowca.
Jest to odwet za działanie Zarząd Związku Zawodowego Pracowników Kolejowych "PROTEST". Działanie polega na niegodzeniu się na przedłożeniu obniżenia wynagrodzenia o 10% na kolejne 3 miesiące. Działanie to wsparły otwarcie Rybnicka "Solidarność 80" i Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych, ZZM w Gliwicach, MNSZZ Kolejarzy Śląskich w Tarnowskich Górach.
Krzysztof Czarnota sobie nie obniżył wynagrodzenia. Co miesiąc na konto wpływa 100% wynagrodzenia. Bierze, ale się nie cieszy Smile

Pismo poniżej:
NSZZ Solidarność '80 PKP CARGO Śląski Zakład Spółki do rąk Przewodniczącego - Pana Romana Ryszewskiego
Wezwanie przedsądowe

Wzywam Państwa organizację związkową do wyrażenia i zamieszczenia przeprosin wobec Pana Krzysztofa Czarnoty oraz wobec Niezależnego Związku Zawodowego Kolejarzy Spółki PKP CARGO S.A. z/s w Skarżysku-Kamiennej.
Publikacja przeprosin, których treść podaję w dalszej części pisma, winna nastąpić na następujących stronach internetowych:
https://solidarnosc80cargorybnik.pl oraz www.fzzk.pl
w przeciągu 5 dni od momentu otrzymania niniejszego wezwania. Minimalny rozmiar czcionki to 12 (dwanaście), interlinia 1.5 (półtora), zaś typ (rodzaj) czcionki winien odpowiadać dotychczas stosowanemu na tych stronach. Przeprosiny winny zostać umieszczone w łatwo widocznym miejscu na każdej z tych stron www - tak, by po uruchomieniu witryn osoby z nich korzystające mogły się zapoznać z brzmieniem przeprosin w sposób bezproblemowy i bezpośredni (w szczególności bez konieczności klikania w link/odesłanie). Tekst przeprosiny należy utrzymywać (zachować) przez okres 1 (jednego) miesiąca czasu liczonego od chwili poinformowania pełnomocnika drogą mailową (mój adres e-mail: w lewym górnym rogu pisma) o fakcie ich wprowadzenia na wymienione strony.

Dodatkowo przeprosiny winny być opublikowane w najbliższym numerze Miesięcznika Związkowego Federacji ZZK NASZE SPRAWY - na trzeciej stronie periodyku. W tym wypadku parametry tekstu (m.in. czcionka) winny odpowiadać tym, które dominują w materiałach publikowanych w czasopiśmie.

Treść przeprosin:

NSZZ Solidarność '80 PKP CARGO Śląski Zakład Spółki wyraża szczere ubolewanie
i serdecznie przeprasza następujące osoby:
1) Pana Krzysztofa Czarnotę - będącego Członkiem Rady Nadzorczej PKP CARGO S.A reprezentującym interesy pracowników, jak również
2) Niezależny Związek Zawodowy Kolejarzy Spółki PKP CARGO S.A. z/s w Skarżysku-Kamiennej - za opublikowanie informacji nieprawdziwych i godzących w dobra osobiste wymienionych osób. Nasz Związek (tj. NSZZ Solidarność '80 PKP CARGO Śląski Zakład Spółki) w pełni świadomie i w złej wierze podał do publicznej wiadomości niezgodne z faktami informacje, jakoby Pan Krzysztof Czarnota (będący również Przewodniczącym Niezależnego Związku Zawodowego Kolejarzy Spółki PKP CARGO S.A. z/s w Skarżysku-Kamiennej) nie godził się na obniżenie należnego mu wynagrodzenia z tytułu zasiadania w radzie nadzorczej o 10 (dziesięć) procent, a jednocześnie popierał rozwiązanie kryzysowe w postaci obniżenia wynagrodzenia pracownikom Spółki o 10 (dziesięć) procent. W rzeczywistości Pan Krzysztof Czarnota w pełni popierał redukcję swojego wynagrodzenia w wymienionej skali. Tym samym postępował etycznie oraz w sposób urzeczywistniający zasady solidarności i równego traktowania wszystkich osób zatrudnionych w Grupie PKP CARGO S.A.

***
W przypadku braku spełnienia powyższego żądania, Pan Krzysztof Czarnota oraz Niezależny Związek Zawodowy Kolejarzy Spółki PKP CARGO S.A. z/s w Skarżysku-Kamiennej będą się domagać usunięcia skutków naruszenia ich dóbr osobistych przez Wasz Związek. Oprócz zobligowania Was do zamieszczenia przeprosin o treści jw. (również w prasie tradycyjnej: Gazeta Wyborcza oraz Rzeczpospolita), moi Mocodawcy wystąpią o zasądzenie sumy pieniężnej
w wysokości po 10.000 (dziesięć tysięcy) zł na cel społeczny, który sprecyzują w pozwie. Podstawę prawną dla takiego żądania daje im art. 24 par. 1 Kodeksu cywilnego.

Za:
Krzysztofa Czarnotę
oraz
Niezależny Związek Zawodowy Kolejarzy Spółki PKP CARGO S.A. (z/s w Warszawie) z/s w Skarżysku-Kamiennej;
ich pełnomocnik: Radca prawny Rafał Kucharski (KR-1743)

notatka z cargo 12-02-2020_1.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 649 raz(y) 383.77 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl