Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Z Wrocławia do stolicy w 3,5 godziny
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-12-2011, 20:45   Z Wrocławia do stolicy w 3,5 godziny Odpowiedz z cytatem

Minister transportu Sławomir Nowak zapowiedział modernizację odcinka kolejowego Wrocław - Warszawa, dzięki czemu do stolicy uda się dojechać w 3,5 godziny. W resorcie twierdzą, że będzie on gotowy za trzy lata.

Nowak odniósł się w ten sposób do protestów samorządowców (prezydenta Wrocławia, Poznania i prezydent Łodzi), którzy sprzeciwili się skreśleniu przez rząd projektu Kolei Dużych Prędkości. Dzięki niemu trzy miasta miały być połączone ze stolicą trasą kolejową, po której pociągi miały mknąć z prędkością 350 km/godz.

Początkowo zakładano, że KDP będzie gotowa w 2020 roku, a podróż z Wrocławia do stolicy miała trwać jedynie godzinę i 40 minut. Inwestycja jednak jest bardzo kosztowna. Rząd wyliczył, że na realizację tego projektu potrzeba co najmniej 20 mld zł.
Dwa tygodnie temu minister Nowak oznajmił, że jego resort nie ma takich pieniędzy. Zamiast tego modernizowane będą istniejące trasy kolejowe. - Do projektu Kolei Dużych Prędkości wrócimy, gdy będzie nas na niego stać - tłumaczył Nowak. Według niego może to nastąpić nie wcześniej niż w 2030 roku.

Prezydenci trzech miast postanowili działać wspólnie i zaprotestowali przeciwko skreśleniu tej inwestycji. Krótko po tym minister Nowak zadzwonił do samorządowców. - Zaproponował spotkanie, by porozmawiać o drodze kolejowej, która pozwoli na szybkie dotarcie do Warszawy. I to nas cieszy - mówi Paweł Czuma, rzecznik urzędu miasta. Najprawdopodobniej dojdzie do niego na początku przyszłego roku.

Wczoraj na antenie radiowej "Trójki" Sławomir Nowak podtrzymał, że "pilna jest modernizacja połączenia Warszawa - Wrocław". Ministerstwo Transportu potwierdziło wczoraj, że resort przygotowuje modernizację odcinka Wrocław - Warszawa, który będzie przebiegał przez Częstochowę oraz Koniecpol, a dalej przez Centralną Magistralę Kolejową. O taki remont od dawna zabiegały władze województwa z byłym marszałkiem Markiem Łapińskim na czele. Według resortu odcinek będzie gotowy w 2014 roku. Podróż do Warszawy ma trwać 3,5 godziny (teraz nieco mniej niż 6 godzin).

źródło: Gazeta Wyborcza
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 20-12-2011, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Na razie to widziałem, że pociągi TLK jadące dotąd przez Częstochowę (np. Karkonosze) przekierowano na Katowice, Sosnowiec i Zawiercie.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-12-2011, 22:36    Odpowiedz z cytatem

Miejmy nadzieję, że tym razem się nie skończy tylko na planach ale na konkretnych działaniach, i że rzeczywiście za 3 lata dojedziemy z Warszawy do Wrocławia w 3,5 godziny. Tak naprawdę to wystarczyłoby podreperować odcinek Poznań-Wrocław i wtedy spokojnie w 4 godziny można by dojechać. To wstyd, że tak ważny ośrodek jakim jest Wrocław dla rozwoju Polski 66 lat po zakończeniu wojny nie doczekał się normalnego, szybkiego połączenia ze stolicą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

norbert
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-12-2011, 23:06   

Wg mnie lepiej byłoby zmodernizować odcinek Katowice-KK-Opole do takiej prędkości aby można było przejechać 187km z Katowic do Wrocławia w półtorej godziny czyli trzeba by utrzymać średnią prędkość ok. 130km/h. Po remoncie CMK Z Warszawy do Katowic ma się jechać 2h więc 3,5h do Wrocławia tą trasą jest do zrobienia. Ta trasa jest najlepsza z ekonomicznego punktu widzenia. Za jednym zamachem zaliczamy takie duże miasta jak; Katowice, Zabrze, Gliwice, KK, Opole. Ponadto skróciłby się czas przejazdu np. z Krakowa do Poznania.
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 20-12-2011, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Nieco krócej (o 10 km) i szybciej byłoby przez Strzelce, niemniej to miasto da mniejszy potok niż KK.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 20-12-2011, 23:41    Odpowiedz z cytatem

Może zróbmy skład do Warszawy z Wrocławia przez Rzeszów i Kolbuszową?

To co minister powiedział jest dobre, tylko co dalej z Wiedeńką?

A przec CMK wyglądałoby tak:

Wrocław - Opole mamy 160km/h, dalej może być "czyste" 120km/h, a CMK do tego czasu może będzie 200km/h Smile

A Katowice itd raczej na pendolinach będą posuwać do tego czasu.

W Niemczech nie zawsze pędzimy ICE te 200-300km/h niekiedy 80-120km/h w zalezności od geometrii.


Popieram obecnego Ministra i życzę mu wytrwałości!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kowal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2010

PostWysłany: 21-12-2011, 01:37    Odpowiedz z cytatem

ale czy czasowo to się zgadza? Do Opola jest cos koło godziny wiec zostają 2,5h na resztę, da radę? No i czy wjazd do Częstochowy Os. czy tylko Stradom? ps. tez jestem pozytywnie zaskoczony ministrem Nowakiem, oby tak dalej!

edit

sprawdziłem, nie ma szans na 3,5h. Mogą być 4 godziny ale tylko wtedy jeśli CMK bedzie pod 200km/h. Z Wrocławia Do Warszawy jest około 430km(Opole-Lubliniec-Częstochowa-Koniecpol-CMK) jeśli chce sie to zrobić w 3,5h średnia prędkość musi wynieść 123km/h Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 21-12-2011, 05:07    Odpowiedz z cytatem

Przy dobrych wiatrach to do zrobienia nawet zwykłą siódemką (v max=125 km/h). Warunek jest jeden- szlakowa nie mniejsza niż 140 km/h.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2010

PostWysłany: 21-12-2011, 06:14    Odpowiedz z cytatem

przy dobrych wiatrach i bez zatrzymywania Wink ale wyrobienie średniej 123km/h graniczy w naszych warunkach z cudem. Nawet na supertruper Opole-Wrocław nie ma takiej średniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-12-2011, 09:52    Odpowiedz z cytatem

kowal napisał/a:
ale czy czasowo to się zgadza? Do Opola jest cos koło godziny wiec zostają 2,5h na resztę, da radę? No i czy wjazd do Częstochowy Os. czy tylko Stradom? ps. tez jestem pozytywnie zaskoczony ministrem Nowakiem, oby tak dalej!

edit

sprawdziłem, nie ma szans na 3,5h. Mogą być 4 godziny ale tylko wtedy jeśli CMK bedzie pod 200km/h. Z Wrocławia Do Warszawy jest około 430km(Opole-Lubliniec-Częstochowa-Koniecpol-CMK) jeśli chce sie to zrobić w 3,5h średnia prędkość musi wynieść 123km/h Smile


Przestańcie sie tak zachwycać tym Nowakiem. Jeszcze nic nie zrobił ! ( I zapewne tak pozostanie)
W zapowiedziach to oni są mistrzami. Ciekawe za co? Jak teraz trzeba ratować Grecje i Włochy i cały ten upadający euro kołchoz. Nie bądźmy naiwni !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2010

PostWysłany: 21-12-2011, 11:19    Odpowiedz z cytatem

Z drugiej strony Wrocław-Poznań-Warszawa jest i bedzie robione pod 160 wiec chyba nie ma konieczności robienia Opole-Czewa-Koniecpol pod taką samą prędkość, niech zrobią 120 i np. IRy z TLKami będą sobie śmigać w granicach 4,5h. Zresztą zrobienie tej trasy daje o wiele wiecej możliwości niż tylko Wro-Wawa, np. Rzeszów/Przemysl-Kraków-Kozłów-Koniecpol-Czewa-Opole-Wro-Pozn-Szczecin Wink Wuec to rozwiazanie nie jest robione tylko pod Wrocław!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-12-2011, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Może i jeszcze Nowak nic nie zrobił, ale same założenia nie są złe, sam pomysł z linią "lubliniecką" jest wg mnie najlepszy z dostępnych.

Martwi mnie tylko, dlaczego Opole - Koniecpol ma być robione tylko pod 120km/h, a nie 160. Może ktoś mi wytłumaczyć? Gdzieś czytałem, że chodzi o geometrię linii, ale ona przecież jest "prosta", więc o co chodzi?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2010

PostWysłany: 21-12-2011, 14:33    Odpowiedz z cytatem

a naprawdę uważasz ze 160 jest tam konieczne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-12-2011, 14:49    Odpowiedz z cytatem

Skoro mają tamtędy jeździć EIC i EX ciągnięte przez EP09 to chyba dobrze by było, żeby wykorzystywały swoje możliwości, prawda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2010

PostWysłany: 21-12-2011, 14:56    Odpowiedz z cytatem

ale to co wymieniłeś ma jeździć przez Poznań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl