Wiele ciekawostek można dowiedzieć dzięki temu systemowi. Przed chwilą sprawdzałem przyjazd pociągu do stacji Sosnowiec Gł - EC Praha, system pokazał -7, czyli pociąg aż tyle przed czasem. Z tego wynika, że spory zapas czasowy jest na CMK i rozkłady mogłby być zmienione, z czasem przejazdu dla EC Warszawa - Katowice zamiast 2.40 np.2.30. Zresztą kilka lat temu, czas przejazdu EC na tym odcinku wynosił 2.27 i jak widać, nadal jest to możliwe.
Odpowiedź: rezerwa czasowa 3 min/100 km. Po prostu na trasie nie było żadnych nieprzewidzianych okoliczności, więc mogło zdarzyć się tak, że po 300 km bez postoju (mówię na oko, nie wiem ile jest między Wawą a Sosnowcem dokładnie), pociąg przyjechał szybciej o rezerwę dla danego odcinka.
Przecież PR-y mają swój system zamieszczony na stronie. Po co mają się przyłączać do czegokolwiek w czym bierze udział PKP Intercity ... Tak mi się wydaje (a może źle mi się wydaje) - że za ten system pewnie coś się płaci...
Żaden przewoźnik nam za to nie płaci. Myśmy dodatkowo od PR-ów chcieli odkupić ich system informowania o opóźnieniach, żeby je jakoś zintegrować, ale tak topornie z nimi szły rozmowy, że nic z tego nie wyszło.
Ten system chyba jest dokładny? Non stop pokazuje pociągi jadące CMK i przyjeżdżające do Zawiercia nawet 15min przed czasem! Przed chwilą wyświetlił Odrę z Warszawy -12. Dziwne, czy aż takie rezerwy czasowe są na CMK, przecież są remonty, to skąd takie przyjazdy przed czasem? Może rozkład jazdy na CMK jest żle ułożony i pociągi powinny w rozkładzie mieć powiedzmy 2,35 z Warszawy do Katowic zamiast 2,45.
PKP Intercity wraz z innymi przewoźnikami pasażerskimi uruchomiło witrynę internetową informującą o ruchu pociągów w całym kraju. Do projektu nie przystąpił nasz największy operator - Przewozy Regionalne. Dlaczego? Spółka samorządowa ma własną i jak twierdzi, lepszą witrynę o ruchu pociągów, z modułem GPS.
System, przy którym współpracują PKP Intercity, PKP PLK, Arriva, Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, SKM Trójmiasto i SKM Warszawa opiera się na informacji przekazywanej przez dyżurnych ruchu PKP Polskich Linii Kolejowych. O uruchomieniu tej witryny pisaliśmy 21 grudnia.
- Natomiast my od ponad roku mamy do zaoferowania własne narzędzie. Jest to system z monitorowaniem pociągów wyposażonych w GPS – mówi Michał Stilger z biura prasowego PR. Dodaje, że większość składów należących do Przewozów Regionalnych jest już wyposażona w urządzenia satelitarnego lokalizowania pojazdów. Docelowo wszystkie pociągi będą posiadały tego rodzaju sprzęt.
- System oparty na nadajnikach GPS natychmiastowo informuje o położeniu pociągu. Tymczasem informacja, która musi być przetworzona przez ludzi, dociera do podróżnych z opóźnieniem. A na tym właśnie opiera się system zaproponowany przez PKP Intercity - wyjaśnia Stilger. - Poza tym znacznie wcześniej uruchomiliśmy podobny system na naszej stronie internetowej (tablice.przewozyregionalne.pl). Uruchamiając go, wystąpiliśmy pierwsi do innych przewoźników z propozycją, aby współuczestniczyli w projekcie. Ostatecznie zrezygnowali oni ze współpracy. My natomiast, jako największy przewoźnik w Polsce, postanowiliśmy ten system wdrożyć i jak do tej pory służy on dobrze pasażerom - mówi Michał Stilger.
Dodaje, że większość składów należących do Przewozów Regionalnych jest już wyposażona w urządzenia satelitarnego lokalizowania pojazdów.
Doprawdy? No to sprawdźmy. Dziś - Wronki, do godz. 15:00.
4:15 brak, 5:13 był, 6:06 brak, 6:08 i 6:44 był, 7:15 brak, 7:53 brak, 8:07 był, 8:18 i 9:44 był, 8:22 brak, 9:06 brak, 9:55 brak, 10:39 był, 12:14 brak, 12:17 brak, 12:55 brak, 13:08 brak, 14:39 brak, 14:43 brak.
Podsumowując - na 20 pociągów odjeżdżających w godz. 4:00-15:00, 7 miało monitoring. Większość w wykonaniu PR
Jak by ktoś złośliwy próbował doszukiwać się nieprawdy, to mogę dopowiedzieć dalej:
skoro 7:15 nie miał to i 20:28 mieć nie będzie, skoro 7:53 i 9:55 nie miał to i 17:20 + 19:27 też mieć nie będą, podobnie 17:07, 17:17, 19:04, 19:32 i 21:00. Wyliczyłem 11 kolejnych, pozostaje 10 z których i tak nie zawsze wszystkie mają GPS - kolejna poprzeczna większość
My natomiast, jako największy przewoźnik w Polsce, postanowiliśmy ten system wdrożyć i jak do tej pory służy on dobrze pasażerom - mówi Michał Stilger.
Bzdura - PRowy system informowania to jedna wielka prowizorka. PKPowski to nowinka, ale w zasadzie też ma jedynie elementarną funkcjonalność.
Jeśli pan Stigler, i decydenci z PRów nie są w stanie dostrzec korzyści ze WSPÓLNEGO systemu, to chyba przestanę żałować że z końcem 2012 podziękujemy im za współpracę.
Sasho33: z Warszawy do Sosnowca jest dokładnie 298 km tak więc, rzeczywiście jest zapewne tak jak Ty mówisz o tej rezerwie 3 min/100 km. Tak samo, teraz pokazuje system, że Ex "M. Skłodowska-Curie" ma przyjechać do Warszawy Zach. z 7 minutowym zapsaem i to by się zgadzało, bo z Krakowa do Warszawy Zach. jest dokładnie 290 km. Wczoraj jechałem z Warszawy do Nidzicy "Kormoranem" to wszystko się zgadzało co do minuty. Z centralnego odjechał z 4 minutowym opóźnieniem, które złapał w okolicach Koluszek, ze wschodniego +10, potem zmniejszał, w Nasielsku już był planowo i tak do samej Nidzicy. Było dokładnie jak pokazywał system.
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-12-2011, 00:31
Aż sprawdziłem. W chwili obecnej na sieci jest 8 pociągów Przewozów Regionalnych (nie licząc jednego służbowego podsyłu).
@Mariusz W. Sprawdzanie o północy nie ma zbyt wielkiego sensu, ponieważ z tego co zauważyłem regułą jest, że ostatnie pociągi w dobie mają w większości GPS. Gorzej z tymi za dnia - polecam sprawdzić w dzień powszedni oczywiście, choćby około 16:00.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum