Wysłany: 22-12-2011, 20:48 14 SZT dla Kolei Ślaskich
Cytat:
Ogłoszenie o dobrowolnej
przejrzystości ex ante
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe:
Oficjalna nazwa: Koleje Śląskie Sp. z o.o.
II.1.4) Krótki opis zamówienia lub zakupu:
Dostawa czternastu dwuczłonowych kolejowych składów spalinowych
II.2.1) Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień):
Wartość: 17220000.00
Waluta: EUR
V.3) Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia
Oficjalna nazwa: Railconsult srl.
Adres pocztowy: Via S .Pertini, 23
Miejscowość: MARMIROLO Kod pocztowy: 46045 Państwo: Włochy (IT)
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe:
Oficjalna nazwa: Koleje Śląskie Sp. z o.o.
II.1.4) Krótki opis zamówienia lub zakupu:
Dostawa czternastu dwuczłonowych kolejowych składów spalinowych
II.2.1) Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień):
Wartość: 17220000.00
Waluta: EUR
V.3) Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia
Oficjalna nazwa: Railconsult srl.
Adres pocztowy: Via S .Pertini, 23
Miejscowość: MARMIROLO Kod pocztowy: 46045 Państwo: Włochy (IT)
Do Kolei Śląskich zwrócił się z ofertą przedstawiciel włoskiej firmy Railconsult srl. dotyczącą sprzedaży 14 używanych spalinowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, wraz z usługami dodatkowymi: transportem, szkoleniem pracowników. Oferta ta jest ważna tylko do 10 stycznia 2012 r. Podmiot ten występuje jako dystrybutor (sales agent) zagranicznego przewoźnika, który zamierza sprzedać część swego taboru. W chwili przeniesienia własności taboru, Railconsult srl. będzie właścicielem przedmiotowych zespołów trakcyjnych. Ww. przewoźnik w swoim piśmie skierowanym do Wykonawcy poinformował, że konieczne jest podjęcie szybkiej decyzji w przedmiocie zakupu, gdyż inne podmioty również są zainteresowane dokonaniem zakupu części taboru oraz potwierdził, że wskazana powyżej firma Railconsult jest dystrybutorem pojazdów należących do tego przewoźnika. Koleje Śląskie dysponują analizą rynku używanego taboru spalinowego w Europie, która jednoznacznie wskazuje, że obecnie w Europie nie ma tak dużej serii używanych pojazdów jednego producenta, które mogą zostać nabyte za cenę porównywalną do ceny wskazanej w ofercie i które można dopuścić do eksploatacji w Polsce na mocy decyzji Urzędu Transportu Kolejowego. Wobec powyższych Zamawiający uznaje wyczerpanie przesłanek art. 134 ust. 6 pkt 2 ustawy i wszczyna procedurę na dostawę w formie zakupu 14 spalinowych zespołów trakcyjnych w trybie z wolnej ręki.
Ktoś wie co to będzie? I czy będzie - tzn. czy już się zgodzono czy jeszcze nie?
Też właśnie znalazłem tą informację, pozwolę sobie przekleić co napisałem na innym forum:
Co do ceny, mam nadzieję, że jakby co to dadzą radę negocjować i dobrze przemyślą ew. zakup. Ogólnie, po obecnym kursie wychodzi 5,5mln zł bez Vat - nie wiem jak z jego rozliczeniem przy zakupie. Najprawdopodobniej będzie trzeba zapłacić.
Niestety w dokumentach nie ma nic o typie oferowanego taboru. Przegrzebałem stronę oferenta i mają do sprzedania dwa typy SZT. Mam nadzieję, że chodzi o nr 1.
Zrobiłem małe poszukiwania i te Stadlery należały do Ferrovie del Sud Est. Wyprodukowano 3 takie. Więc to nie o nie chodzi... a szkoda.
Co do tych FIAT Aln 668 to też chyba nie one, bo powinny być wg. zamówienia dwuczłonowe, były one najprawdopodobniej produkowane tylko jako jedno-członowce. Zobaczymy co dalej, na razie wielka zagadka.
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-12-2011, 09:09
Oby UMWŚ i KŚ nie wpadły na genialny pomysł jazdy małymi SZT po liniach zelektryfikowanych.
Oby UMWŚ i KŚ nie wpadły na genialny pomysł jazdy małymi SZT po liniach zelektryfikowanych.
A czemu nie? Nie mają za dużego wyboru by gdzieś upchnąć te 14 składów. 2-3 na Bytom-Gliwice, 3-4 Sosnowiec-Tychy (+ może Bieruń/Oświęcim), może jakieś na Śląsku Cieszyńskim? (Wisła/Cieszyn/Goleszów/Bielsko)? Może Zwardoń/Żywiec/Sucha lub Rybnik/Pszczyna? W sumie to nie wiadomo co oni chcą z tym zrobić
Powiem szczerze, że ja widziałbym te szynobusy w dość niespodziewanym miejscu... a mianowicie na trasie Kędzierzyn-Koźle - Bytom. "Bytom" by odrzył, dwa uatrakcyjniła by się trasa, trzy - potoki pasażerskie na obu z tych linii nie są duże. A i wtedy można by to wszystko ładnie skomunikować. Co o tym sądzicie?
Jeżeli PRy by ustąpiły linię dla KŚ te szynobusy mogłyby jeździć na trasie Gliwice - Bytom.
Z tego co wiem KŚ rozważały też czy wejść na Rybnik - Pszczyna czy lepiej na Bielsko - Cieszyn i stawiają na to drugie, bo po 1 nie jeżdżą tam PRy, a po drugie na linii Cieszyn - Bielsko nie ma szkód górniczych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum