Ale czy to oznacza, że nie można zamówić tych w starszym wykonaniu?
Może tak być gdyby np. zmieniły się jakieś wymagania techniczne, ale tego nie wiem.
Owszem można.. Tylko kto je zrobi? ot pytanie.. Bo Bombardier raczej chce budować coś nowego jak wracać do starszego modelu.. Słyszałem że jeden z Polskich producentów chce się podjąć tego zadania poprzez wykupienie dokumentacji od bombardiera na budowę wagonów środkowych bliźniaczo podobnych do tych które już jeżdżą.. ale nie potwierdzam informacji w stu procentach
Chcielibyśmy wystartować w przetargu dla Kolei Mazowieckich – mówi Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag S.A.
Każde nowe zamówienie taborowe na polskim rynku jest dla nas interesujące. O ile jednak w produkcji szynobusów dysponujemy doświadczeniem, a nasze pojazdy sprawdziły się na polskich torach, o tyle konstrukcja wagonów piętrowych jest dla spółki nowym obszarem działalności.
Polskie firmy nie mają doświadczenia w produkcji tego typu taboru, dlatego trudno im samodzielnie walczyć o kontrakty na taki tabor i konkurować z europejskimi producentami. Jeśli jednak zostanie ogłoszony przetarg Kolei Mazowieckich, chcielibyśmy w nim wystartować i pozyskać kontrakt.
Rynek wagonów piętrowych w Polsce nie jest duży, ale wydaje się perspektywiczny. Wagony piętrowe mieszczą więcej pasażerów i świetnie się sprawdzą na liniach w aglomeracjach – tam, gdzie są duże potoki podróżnych dojeżdżających codziennie do centrum miast.
Nasze środkowe to uboższa wersja nowych wagonów. Zwykłe wagony ze sterowaniem po złaczu UIC. Nic nadzwyczajnego.
nie przesadzam.. tylko widzisz jaka jest obecnie sytuacja na rynku.. czy to związanym z autami.. czy np. z branżą telekomunikacyjną.. wchodzą nowsze modele .. z zupełnie nowymi funkacjami.. i wyglądem nieco odbiegające od egzemplarzy starszego typu.. mi naprawdę nie przeszkadzałoby gdyby Bombery zbudowały kolejne wagony dla KMów.. ale najważniejszą rolę w tym wszystkim gra kwestia finansowa.. heh.. zakładam że jednak KMy będą chciały żeby zamówieniem zajęła się Polska firma.. nie z zagranicy ..
Chcemy wyraźniej zaistnieć na polskim rynku kolejowym i to nie tylko z lokomotywami - mówi Wojciech Grzonka, prezes zarządu Skoda Polska
Cieszy nas, że w Polsce rozwija się rynek na wagony piętrowe. Obecnie staramy się o kontrakt na dostarczenie 30 wagonów piętrowych dla PKP Intercity. Jeśli Koleje Mazowieckie ogłoszą w najbliższym czasie przetarg na „piętrusy”, również w nim chcielibyśmy wystartować.
W ofercie Skody Wagonki mamy sprawdzony tego typu tabor – realizujemy duże zamówienia m.in. dla kolei słowackich, kolei czeskich oraz dla kolei ukraińskich właśnie na wagony piętrowe, które będą wykorzystywane na Ukrainie np. podczas EURO 2012.
Plany przewoźnika dotyczące pozyskania 15 szynobusów są dla nas również bardzo interesujące. Ważne jest jednak, czy zakupy te będą realizowane jako jeden kontrakt, czy będą podzielone na mniejsze części.
Lepiej, by zamówienie dotyczyło wszystkich 15 pojazdów jednocześnie. Im większe są serie zamawianych pojazdów, tym producentom zagranicznym łatwiej jest przygotować atrakcyjną ofertę, w innym przypadku nie mogą być konkurencyjni z polskimi producentami. Koleje Mazowieckie to przewoźnik, który rozwija się bardzo dynamicznie, jest w dobrej kondycji finansowej i wydaje się być dobrym partnerem do współpracy.
W przyszłym roku chcielibyśmy zaistnieć wyraźniej na polskim rynku kolejowym i to nie tylko z tramwajami oraz lokomotywami, ale przede wszystkim z jednopoziomowymi elektrycznymi zestawami trakcyjnymi.
PKP Intercity przesunęło termin składania ofert w przetargu na wyprodukowanie i dostarczenie fabrycznie nowych 30 pasażerskich wagonów piętrowych z 16 stycznia na 30 marca tego roku. Dłużej przygotowywać się do złożenia oferty mogą także zainteresowani przetargiem na modernizację 68 wagonów.
Piątego października 2011 r. PKP Intercity wszczęło postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zakup 30 piętrowych wagonów bez napędu i bez kabin sterowniczych. Nowy tabor, od 2014 roku, będzie wykorzystywany w obsłudze ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź – Warszawa. Termin składania ofert ze względu na duże zainteresowanie przetargiem został przesunięty o ponad dwa miesiące - z 16 stycznia na 30 marca tego roku.
Złożenie oferty w tym przetargu już zapowiedział Bomabardier. Z pewnością dołączy do niego czeska Skoda oraz niemiecki Siemens. Współpracą z tym ostatnim przedsiębiorstwem przy produkcji wagonów zainteresowany jest nowosądecki Newag.
Newag albo Pesa dostarczy piętrusy Kolejom Mazowieckim.
Dziś, 6 lutego w siedzibie spółki Koleje Mazowieckie zostały otwarte oferty złożone w postępowaniu przetargowym na dostawę 22 wagonów i dwóch lokomotyw. Na nowy tabor spółka zaplanowała kwotę ponad 66 mln zł. O zamówienie ubiegają się spółki Newag i PESA Bydgoszcz.
W postępowaniu przetargowym na zakup 20 nowych piętrowych wagonów oraz 2 nowych wagonów sterowniczych i 2 nowych lokomotyw do składów pociągów w systemie push-pull oferty złożyło dwóch wykonawców: Newag i Pesa Bydgoszcz.
Pierwszy wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 85.977.000,00 euro brutto (69.900.000,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 15 stycznia 2015 roku, a ostatniego – do 30 listopada 2015 roku. Producent zapewnia gwarancję jakości na okres 4 lat od daty przekazania pojazdu.
Drugi wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 61.700.000,46 euro brutto (50.162.600,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 1 stycznia 2015 roku, a ostatniego – do 17 sierpnia 2015 roku. Tak jak Newag, PESA zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.
Co ciekawe obaj producenci nie posiadają w ofercie piętrowych pojazdów. Natomiast jedyny producent na polskim rynku, który ma w ofercie takie pociągi – Bombardier, nie wystartował w tym przetargu.
Koleje Mazowieckie na realizację inwestycji zaplanowały kwotę 66.490.968,28 euro brutto. Kryterium w przetargu stanowiła w 70 proc. cena, termin dostawy ostatniego pojazdu (15 proc. wagi), niezawodność (10 proc.) oraz współczynnik gotowości technicznej (5 proc. wagi).
- Obecnie jesteśmy w trakcie analizy obu ofert. Jednocześnie cieszymy się, że wkrótce do naszego parku taborowego dołączą kolejne „piętrusy” wraz lokomotywami. Ta inwestycja jest kolejnym dowodem na to, że jako przewoźnik chcemy się rozwijać i mając na uwadze potrzeby podróżnych, dbać o wysoką jakość naszych usług – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Pierwszy push-pull Pesy powstanie za trzy miesiące.
W Bydgoszczy trwa produkcja 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw, które zasilą flotę składów typu push-pull Kolei Mazowieckich. Producent taboru chce wiosną ukończyć montaż pierwszego składu. Przekazanie całego zamówionego taboru powinno nastąpić w sierpniu.
W kwietniu 2014 r. Koleje Mazowieckie zawarły z Pesą umowę na dostawę 20 wagonów środkowych, dwóch sterowniczych oraz dwóch lokomotyw elektrycznych, które będą eksploatowane w systemie push-pull. Nowy tabor ma uzupełnić flotę push-pulli Bombardiera eksploatowaną przez KM od 2008 r. Musi być też kompatybilny z pojazdami Bombardiera.
Startując w przetargu mazowieckiego przewoźnika bydgoska spółka podjęła się trudnego zadania, ponieważ musi stworzyć pierwsze w historii polskiego przemysłu kolejowego wagony piętrowe i pierwszy skład z lokomotywą w systemie push-pull.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum