Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Koleje Mazowieckie dokupią piętrusy?
Autor Wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 02-01-2012, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Ale czy to oznacza, że nie można zamówić tych w starszym wykonaniu?
Może tak być gdyby np. zmieniły się jakieś wymagania techniczne, ale tego nie wiem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 03-01-2012, 16:58    Odpowiedz z cytatem

Owszem można.. Tylko kto je zrobi? ot pytanie.. Bo Bombardier raczej chce budować coś nowego jak wracać do starszego modelu.. Słyszałem że jeden z Polskich producentów chce się podjąć tego zadania poprzez wykupienie dokumentacji od bombardiera na budowę wagonów środkowych bliźniaczo podobnych do tych które już jeżdżą.. ale nie potwierdzam informacji w stu procentach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 04-01-2012, 08:18    Odpowiedz z cytatem

Piętrusy – trudny rynek !


Chcielibyśmy wystartować w przetargu dla Kolei Mazowieckich – mówi Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag S.A.

Każde nowe zamówienie taborowe na polskim rynku jest dla nas interesujące. O ile jednak w produkcji szynobusów dysponujemy doświadczeniem, a nasze pojazdy sprawdziły się na polskich torach, o tyle konstrukcja wagonów piętrowych jest dla spółki nowym obszarem działalności.

Polskie firmy nie mają doświadczenia w produkcji tego typu taboru, dlatego trudno im samodzielnie walczyć o kontrakty na taki tabor i konkurować z europejskimi producentami. Jeśli jednak zostanie ogłoszony przetarg Kolei Mazowieckich, chcielibyśmy w nim wystartować i pozyskać kontrakt.

Rynek wagonów piętrowych w Polsce nie jest duży, ale wydaje się perspektywiczny. Wagony piętrowe mieszczą więcej pasażerów i świetnie się sprawdzą na liniach w aglomeracjach – tam, gdzie są duże potoki podróżnych dojeżdżających codziennie do centrum miast.


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 04-01-2012, 20:13    Odpowiedz z cytatem

@danek: nie przesadzaj. Nasze środkowe to uboższa wersja nowych wagonów. Zwykłe wagony ze sterowaniem po złaczu UIC. Nic nadzwyczajnego.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 06-01-2012, 20:41    Odpowiedz z cytatem

przewoz napisał/a:
Nasze środkowe to uboższa wersja nowych wagonów. Zwykłe wagony ze sterowaniem po złaczu UIC. Nic nadzwyczajnego.


nie przesadzam.. tylko widzisz jaka jest obecnie sytuacja na rynku.. czy to związanym z autami.. czy np. z branżą telekomunikacyjną.. wchodzą nowsze modele .. z zupełnie nowymi funkacjami.. i wyglądem nieco odbiegające od egzemplarzy starszego typu.. mi naprawdę nie przeszkadzałoby gdyby Bombery zbudowały kolejne wagony dla KMów.. ale najważniejszą rolę w tym wszystkim gra kwestia finansowa.. heh.. zakładam że jednak KMy będą chciały żeby zamówieniem zajęła się Polska firma.. nie z zagranicy ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 06-01-2012, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Chcemy wyraźniej zaistnieć na polskim rynku kolejowym i to nie tylko z lokomotywami - mówi Wojciech Grzonka, prezes zarządu Skoda Polska

Cieszy nas, że w Polsce rozwija się rynek na wagony piętrowe. Obecnie staramy się o kontrakt na dostarczenie 30 wagonów piętrowych dla PKP Intercity. Jeśli Koleje Mazowieckie ogłoszą w najbliższym czasie przetarg na „piętrusy”, również w nim chcielibyśmy wystartować.

W ofercie Skody Wagonki mamy sprawdzony tego typu tabor – realizujemy duże zamówienia m.in. dla kolei słowackich, kolei czeskich oraz dla kolei ukraińskich właśnie na wagony piętrowe, które będą wykorzystywane na Ukrainie np. podczas EURO 2012.

Plany przewoźnika dotyczące pozyskania 15 szynobusów są dla nas również bardzo interesujące. Ważne jest jednak, czy zakupy te będą realizowane jako jeden kontrakt, czy będą podzielone na mniejsze części.

Lepiej, by zamówienie dotyczyło wszystkich 15 pojazdów jednocześnie. Im większe są serie zamawianych pojazdów, tym producentom zagranicznym łatwiej jest przygotować atrakcyjną ofertę, w innym przypadku nie mogą być konkurencyjni z polskimi producentami. Koleje Mazowieckie to przewoźnik, który rozwija się bardzo dynamicznie, jest w dobrej kondycji finansowej i wydaje się być dobrym partnerem do współpracy.

W przyszłym roku chcielibyśmy zaistnieć wyraźniej na polskim rynku kolejowym i to nie tylko z tramwajami oraz lokomotywami, ale przede wszystkim z jednopoziomowymi elektrycznymi zestawami trakcyjnymi.



źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-01-2012, 16:57    Odpowiedz z cytatem

Tymczasem Rynek Kolejowy donosi:

Duże zainteresowanie przetargami PKP Intercity

PKP Intercity przesunęło termin składania ofert w przetargu na wyprodukowanie i dostarczenie fabrycznie nowych 30 pasażerskich wagonów piętrowych z 16 stycznia na 30 marca tego roku. Dłużej przygotowywać się do złożenia oferty mogą także zainteresowani przetargiem na modernizację 68 wagonów.

Piątego października 2011 r. PKP Intercity wszczęło postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zakup 30 piętrowych wagonów bez napędu i bez kabin sterowniczych. Nowy tabor, od 2014 roku, będzie wykorzystywany w obsłudze ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź – Warszawa. Termin składania ofert ze względu na duże zainteresowanie przetargiem został przesunięty o ponad dwa miesiące - z 16 stycznia na 30 marca tego roku.

Złożenie oferty w tym przetargu już zapowiedział Bomabardier. Z pewnością dołączy do niego czeska Skoda oraz niemiecki Siemens. Współpracą z tym ostatnim przedsiębiorstwem przy produkcji wagonów zainteresowany jest nowosądecki Newag.

Całość Duże zainteresowanie przetargami PKP Intercity
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-02-2014, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Newag albo Pesa dostarczy piętrusy Kolejom Mazowieckim.

Dziś, 6 lutego w siedzibie spółki Koleje Mazowieckie zostały otwarte oferty złożone w postępowaniu przetargowym na dostawę 22 wagonów i dwóch lokomotyw. Na nowy tabor spółka zaplanowała kwotę ponad 66 mln zł. O zamówienie ubiegają się spółki Newag i PESA Bydgoszcz.
W postępowaniu przetargowym na zakup 20 nowych piętrowych wagonów oraz 2 nowych wagonów sterowniczych i 2 nowych lokomotyw do składów pociągów w systemie push-pull oferty złożyło dwóch wykonawców: Newag i Pesa Bydgoszcz.
Pierwszy wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 85.977.000,00 euro brutto (69.900.000,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 15 stycznia 2015 roku, a ostatniego – do 30 listopada 2015 roku. Producent zapewnia gwarancję jakości na okres 4 lat od daty przekazania pojazdu.
Drugi wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 61.700.000,46 euro brutto (50.162.600,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 1 stycznia 2015 roku, a ostatniego – do 17 sierpnia 2015 roku. Tak jak Newag, PESA zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.
Co ciekawe obaj producenci nie posiadają w ofercie piętrowych pojazdów. Natomiast jedyny producent na polskim rynku, który ma w ofercie takie pociągi – Bombardier, nie wystartował w tym przetargu.
Koleje Mazowieckie na realizację inwestycji zaplanowały kwotę 66.490.968,28 euro brutto. Kryterium w przetargu stanowiła w 70 proc. cena, termin dostawy ostatniego pojazdu (15 proc. wagi), niezawodność (10 proc.) oraz współczynnik gotowości technicznej (5 proc. wagi).
- Obecnie jesteśmy w trakcie analizy obu ofert. Jednocześnie cieszymy się, że wkrótce do naszego parku taborowego dołączą kolejne „piętrusy” wraz lokomotywami. Ta inwestycja jest kolejnym dowodem na to, że jako przewoźnik chcemy się rozwijać i mając na uwadze potrzeby podróżnych, dbać o wysoką jakość naszych usług – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18132/Newag-albo-Pesa-dostarczy-pietrusy-Kolejom-Mazowieckim.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 18-02-2014, 19:16    Odpowiedz z cytatem

Niech od razu zakupią z opcją ekipy myjącej szyby bo są paskudne w każdym piętrusie Kolei Mazowieckich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 21-02-2014, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Wynik przetargu - http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2014_02/0b7bc2e66c4c8ce68f688c82798a0c0f.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 19-01-2015, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Pierwszy push-pull Pesy powstanie za trzy miesiące.

W Bydgoszczy trwa produkcja 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw, które zasilą flotę składów typu push-pull Kolei Mazowieckich. Producent taboru chce wiosną ukończyć montaż pierwszego składu. Przekazanie całego zamówionego taboru powinno nastąpić w sierpniu.
W kwietniu 2014 r. Koleje Mazowieckie zawarły z Pesą umowę na dostawę 20 wagonów środkowych, dwóch sterowniczych oraz dwóch lokomotyw elektrycznych, które będą eksploatowane w systemie push-pull. Nowy tabor ma uzupełnić flotę push-pulli Bombardiera eksploatowaną przez KM od 2008 r. Musi być też kompatybilny z pojazdami Bombardiera.
Startując w przetargu mazowieckiego przewoźnika bydgoska spółka podjęła się trudnego zadania, ponieważ musi stworzyć pierwsze w historii polskiego przemysłu kolejowego wagony piętrowe i pierwszy skład z lokomotywą w systemie push-pull.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22860/Pierwszy-push-pull-Pesy-powstanie-za-3-miesiace.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl