A ja nie rozumiem jednego. Czemu jak w tym systemie wybiorę podgląd danego pociągu to mogę na nim obejrzeć opóźnienia na stacjach, na które pociąg przyjedzie dopiero za 2h? To jest bardzo mylące, bo nie wiem, które dane są aktualne.
Dla stacji, na których pociąg ma planowe zatrzymanie w czasie późniejszym niż bieżąca godzina, system podaje prognozę opóźnienia, która może ulec zmianie.
Wersja infopasażer jest wersją uproszczoną, znajdują się tutaj tylko miejsca planowanego zatrzymania pociągu. W "pełnej" wersji są wszystkie posterunki na trasie i na przykład w przypadku przejazdu przez CMK można dokładniej prześledzić zmianę opóźnienia/przyspieszenia pociągu.
Witja: czy pod pojęciem "planowe zatrzymanie" mieszczą się również postoje techniczne? Pytam, bo takowe oprócz handlowych są również zamieszczane w tym systemie. Przykład to TLK "Kormoran" do Olsztyna, który zatrzymuje się tylko w Konopkach, gdyż przepuszcza "Ukiela" do Warszawy, a postój ten nie jest uwzględniony choćby w Sitkolu czy w hafasie. Podobnie jest uwzględniony 30 sekundowy postój "Neptuna" w Kutnie i to w obydwie strony, a pierwszy planowy postój ten pociąg ma dopiero w Bydgoszczy. Czy w takim razie ta wersja "pełna" jak nazwałeś zawiera jeszcze inne postoje oprócz handlowych i technicznych?
Tak, wersja "okrojona" zawiera również postoje techniczne. Natomiast w "pełnej" wersji dochodzą jeszcze wszystkie posterunki na trasie, przez które dany pociąg przejeżdża nie zatrzymując się.
Świetna wiadomość. Teraz wydaje się to być pełnowartościowy system informacji pasażerskiej. Nadal jednak z głowie mam pewne pomysły, aby było jeszcze czytelniej.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Na stronie PKP Intercity na początku stycznia uruchomiony został serwis informujący o godzinie odjazdu pociągów z poszczególnych stacji, z uwzględnieniem opóźnień. W serwisie uwzględnione są już pociągi Przewozów Regionalnych, których od powstania systemu tam brakowało.
Informacją o tym, że w systemie pojawiły się pociągi Przewozów Regionalnych zaskoczeni byli rzecznicy obu spółek. Ostatecznie informację potwierdziła Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity. Nie zmienia to faktu że do przewoźników, na temat których system posiada informacje dołączył ten największy.
- Stworzony przez PKP Intercity system informacji o opóźnieniach opiera się na danych przekazywanych przez dyżurnych ruchu, natomiast Przewozy Regionalne już ponad rok temu zaproponowały pasażerom inne narzędzie – monitorowany rozkład jazdy pociągów – tłumaczył przed dwoma tygodniami nieobecność PR w systemie Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum