Wysłany: 23-01-2012, 22:08 Korekty rozkładu jazdy 2011/2012
Zakładam nowy temat, do którego proszę wrzucać wszystkie przecieki dotyczące nowego rozkładu zamknięciowego marzec-maj 2012. Z tego, co dziś można było przeczytać w necie mają być spore zmiany - prace remontowe wymuszą wydłużenie czasu przejazdu na wielu trasach.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-01-2012, 17:12
Od 11 kwietnia ponownie wraca KKA na linię Olsztyn-Szczytno ,ponieważ po zimowej przerwie wznowione zostaną prace modernizacyjne na odcinku Marcinkowo -Szczytno ,taki stan rzeczy potrwa do 31 lipca
Leriss
Czas jazdy na drodze przez E-65 (Ex Malpolska, Norwid) skroci sie o ok. 30 minut.
Do tego Ex "Norwid", ktory obecnie jedzie tylko do Gdanska, bedzie jechal do Gdyni (odjazd o 5:27).
Od 1 do 29 lutego 2012 r. w związku z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe, korekcie ulegną czasy odjazdów i przyjazdów wybranych pociągów uruchamianych przez PKP Intercity.
Prace modernizacyjne będą prowadzone m.in. na odcinkach: Toruń - Otłoczyn (trasa Toruń - Kutno), Toruń - Cierpice (trasa Toruń - Bydgoszcz), Buk - Poznań (trasa Poznań - Zielona Góra), Witaszyce - Jarocin (trasa Poznań - Ostrów Wielkopolski), Pęgów - Rawicz (trasa Wrocław – Poznań), czy Taciszów - Gliwice Łabędy na trasie Katowice - Wrocław.
W sumie, w związku z modernizacjami ulegną korekcie godziny odjazdów i przyjazdów czterech pociągów Express Intercity (EIC), czterech Expresów (Ex) oraz 70 pociągów kategorii Twoje Linie Kolejowe (TLK) i jednego TLK na trasie Warszawa – Łódź. Z tych wszystkich zmian jedynie 3 pociągi pojadą drogą okrężną, 1 pociąg pojedzie w wydłużonej relacji, w 15 pociągach będą przesunięcia, względem obecnie obowiązującego rozkładu jazdy, od około 5 do 20 minut. Reszta zmian to korekty nieznaczne.
- W związku z prowadzoną rewitalizacją linii kolejowych przez PKP PLK, zarówno my, jak i wszyscy inni przewoźnicy kolejowi w Polsce, musimy dostosować rozkłady jazdy pociągów do prac na torach. W związku z tym prosimy wszystkich pasażerów, aby przed każdą podróżą sprawdzali dokładnie godziny odjazdów i przyjazdów pociągów – podkreśla Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Najistotniejsze korekty w rozkładzie dotyczą 3 składów kategorii TLK. Dotyczą one pociągów TLK „Uznam” relacji Kraków – Świnoujście – Kraków oraz TLK „Rozewie” relacji Jelenia Góra – Gdynia. Pociągi te w terminie od 9/10-15/16.02 na odcinku Wrocław – Poznań – Wrocław będą kursowały drogą okrężna przez Krotoszyn z pominięciem Leszna. Dla pasażerów z tego odcinka uruchomione zostaną pociągi zastępcze kursujące w relacji Poznań – Rawicz – Poznań. Poza tym zmiany będą dotyczyły również m. in. pociągów: „Wiking” jadącego z Katowic do Szczecina, „Uznam” z Krakowa do Świnoujścia, „Dolnoślązak” z Przemyśla do Wrocławia, „Kossak” z Przemyśla do Szczecina, czy „Słowiniec” z Gdyni do Krakowa. Dodatkowo, przez cały luty, kilkuminutowa zmiana godziny odjazdów i przyjazdów obejmie pociąg TLK „Włókniarz” relacji Łódź Kaliska - Warszawa Wschodnia.
W okresie od 1 do 29 lutego PKP Intercity uruchomi w sumie 277 pociągów. Z czego 24 kategorii EIC, 30 Ex, 193 TLK oraz 30 składów TLK obsługujących trasę Łódź - Warszawa - Łódź. Pełny wykaz połączeń znajduje się tutaj.
Szczegółowe informacje na temat modernizowanych tras można znaleźć na stronie zarządcy infrastruktury http://www.plk-inwestycje.pl/mapa/. Informacje na temat aktualnego rozkładu jazdy można uzyskać na stronie internetowej przewoźnika www.intercity.pl, w punktach informacyjnych na dworcach oraz pod numerem Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (z telefonów stacjonarnych) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych). Sprzedaż biletów prowadzona jest w kasach przewoźnika oraz za pomocą systemu sprzedaży internetowej .
Jest już projekt marcowej korekty rozkładu jazdy. Aż 80 pociągów kwalifikowanych PKP Intercity ma mieć zmienione rozkłady, z czego 68 pojedzie dłużej niż dotychczas. Według Adriana Furgalskiego PKP PLK wbija nóż w plecy PKP Intercity.
Od 1 marca, w związku z pracami modernizacyjnymi na liniach kolejowych, wydłużą się czasy jazdy pociągów. Znamy już projekt zmian dla 80 pociągów kwalifikowanych PKP Intercity. Dla 68 z nich czas jazdy wydłuzy się.
Dłużej z Warszawy do Wrocławia i Gdańska
Dla EIC Panorama z Warszawy do Wrocławia o 28 minut - w drodze powrotnej aż o 53 minuty. Dla "Fredry", w tej samej relacji o odpowiednio 22 i 12 minut. Pociągi relacji Warszawa - Wrocław przez Katowice - "Odra", "Kofranty", "Górnik" i "Ślęża" będą jechać dlużej o od 5 do 11 minut. Drogę powrotną pokonają krócej nawet o 4 minuty, z wyjątkiem "Slęży"
W relacji z Warszawy do Gdańska pociągi przez Bydgoszcz pojadą nawet o 25 minut dłużej. Skroci się czas przejazdu pociągu "Norwid" przez Działdowo - do Gdańska o 10 minut, a z Gdańska o 38 minut (z 6 godzin 11 minut do 5 godzin 33 minut). Czas jazdy drugiego pociągu przez Działdowo - EIC "Małopolska" wydłuży się o 15 minut w drodze do Warszawy i o niewiele mniej w kierunku Gdańska.
Niewielkie zmiany na linii Warszawa Poznań, dłużej po CMK
Czasy przejazdu pociągów kwalifikowanych na odcinku Warszawa - Poznań wydłużą się od 1 marca o około 5-10 minut. W drodze powrotnej do czasu podróży trzeba będzie dodać nawet 15 minut. Żaden pociąg na tej trasie nie pojedzie w marcu szybciej. Podobnie będzie na odcinku z Warszawy do Katowic. Tu także pociągi pojadą dłużej o 5-15 minut (w przypadku (EC Praha nawet o 25 minut), choć nie wszystkie, a czas przejazdu EIC "Górnik" skróci się z 2 godzin 51 minut do 2 godzin 47 minut.
Najmniejsze zmiany, oprócz relacji Warszawa - Poznań, czekają pasażerów w relacji Warszawa - Kraków. Czasy przejazdów większości pociągów nie zmienią się o więcej niż 5 minut. "Morskie Oko" i "Skłodowska-Curie" będą jednak potrzebowały na pokonanie trasy Warszawa - Kraków o 14 minut więcej, a "Kościuszko" aż o 31 minut więcej. W drodze z Krakowa do Warszawy skróci się czas przejazdu "Krakusem" i "Sawą".
PLK: Staramy się, by zmiany były jak najmniejsze
O przyczyny wydłużenia rozkładów jazdy dla aż 68 pociągów kwalifikowanych Intercity "Rynek Kolejowy" spytał zarządcę infrastruktury PKP PLK - Zmiana czasu przejazdu od marca związana jest z zamknięciami i koniecznością krzyżowania pociągów. Staramy się, aby przy zachowaniu obecnej liczby pociągów, zmiany były jak najmniejsze - odpowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
- Pociąg „Praha” będzie wyjeżdżał 5 minut wcześniej. Czas przejazdu wydłuży się, więc o 5 minut.Zmiana czasu przejazdu z Warszawy do Krakowa i Katowic wynika z zamknięć zaplanowanych od marca na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Korytów. Podobna jest przyczyna zmiany czasu przejazdu pociągów na trasie Warszawa – Poznań od 4 minut do 19 minut - prace prowadzone będą na odcinku Jackowice – Żychlin. Tu zmiany planowane są od 16 marca - informuje Siemieniec.
Furgalski: Nóż w plecach Intercity
- Ostatnia rzecz, do której powinniśmy się przyzwyczajać w Polsce do rozkład jazdy pociągów. Niestety, nie możemy się wydźwignąć z marazmu i stagnacji z lat 2009-2010. W sumie liczba pasażerów spadła w ubiegłym roku o 32 miliony, a w tym roku prawdopodobnie wzrośnie o 0,2 miliona. A w całej Europie przewozy kolejowe idą w górę – skomentował projekt marcowych zmian w rozkładach Adrian Furgalski w programie Sesja na Żywo w TV Biznes.
Furgalski zwrócił uwagę na to, że PKP PLK, chcąc uniknąć odszkodowań wobec przewoźników, wyznacza bardzo duże rezerwy czasowe pociągom przejeżdżającym przez rejon, gdzie prowadzone są modernizacje – PKP Intercity, przewoźnik z tej samej grupy PKP, dostaje cios w plecy – mówił Furgalski.
Jak przypomniał dyrektor programowy RBF, od marca 80 pociągów kwalifikowanych PKP Intercity ma mieć zmienione rozkłady, z czego aż 68 pojedzie dłużej niż dotychczas. Podał przykład ekspresu „Panorama”, który będzie miał wydłużony czas przejazdu o 53 minuty. – Odpływ kolejnych pasażerów jest nieunikniony – uważa Furgalski. Według niego, głównym powodem jest to, że PKP PLK nie może dojść z wykonawcami robót do tego, kiedy potrzebne są zamknięcia na modernizowanych liniach. Podał przykład linii Warszawa – Łódź, gdzie funkcjonuje rozkład zamknięciowy, a prace jeszcze się nie rozpoczęły bo nagle się okazało, ze inwestycja ma półtora roku opóźnienia.
- Na trasie z Warszawy do Gdyni PKP Intercity straciło 70% pasażerów. Znajdziemy ich w busach, samolotach i samochodach, bo ludzie nie przestali podróżować. Jak skończą się modernizacje i przyjdą pociągi Pendolino, ci pasażerowie nie wrócą od razu. Będzie potrzebna duża akcja marketingowa – stwierdził dyrektor programowy RBF.
źródło: Rynek Kolejowy
Leriss
Moja poprzednia informacja była zła, bo czas jazdy wydłuży się między Gdynią i Warszawę.
Pociąg EIC 7100 "Lech" według jeszcze nieoficjalnych założeń korekty marcowej (w ramach oszczędności ze względu na słabą frekwencję), ma nie kursować od marca w soboty z Poznania Głównego do Warszawy Wschodniej. Skład stałby od piątku wieczora do poniedziałku rana w Poznaniu - obecnie brak takich torów w Poznaniu do postoju.
Są plany aby TLK Kochanowski (Lublin- Warszawa Zachodnia) odjeżdżał z Lublina wcześniej: o 4.38 zamiast 5.15- w ostatnich dniach w tym pociągu była przeprowadzana ankieta wśród pasażerów.
_________________ w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
@Wielkopolanin, jest jeden tor - najbardziej zewnętrzny przy wyjeździe ze strony wschodniej (zmodernizowanej) w kierunku Warszawy. Aktualnie stoi tam bardzo często dziewiątka z jednym lub dwoma wagonami.
Zakład Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy zapowiada czasowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Zmiany są spowodowane pracami modernizacyjnymi na liniach kolejowych, zapowiedzianymi na luty.
Zakład Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy zapowiada czasowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Zmiany są spowodowane pracami modernizacyjnymi na liniach kolejowych, zapowiedzianymi na luty.
Największe prace będą prowadzone na odcinkach Bydgoszcz Główna – Toruń Główny (najpoważniejszą z nich jest budowa wiaduktu pod torami w Solcu Kujawskim) oraz Toruń Główny – Włocławek (m.in. budowa autostrady A1 Toruń Czerniewice – Stryków). Prace będą prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Energetykę.
Korekta dotyczy kilkunastu pociągów REGIO kursujących w relacjach: Bydgoszcz Główna – Toruń Wschodni, Toruń Główny – Łódź Kaliska, Bydgoszcz Główna – Olsztyn Główny, Toruń Wschodni – Włocławek i Iława Główna – Piła Główna.
Kilkuminutowe opóźnienia mogą wystąpić także w pociągach z nimi skomunikowanych. Zmiany rozkładu jazdy wyniosą od kilku do 25 minut i będą wprowadzane w wybranych dniach lutego.
Korekta nie dotyczy pociągów InterREGIO. Kolejna korekta zapowiadana jest na marzec.
Szczegółowe informacje na temat zmian można znaleźć na stronie internetowej przewoźnika.
Uwzględniono je również w internetowej wyszukiwarce połączeń kolejowych.
W sitkolu już widać rozkłady niektórych pociągów po 1 marca. Jest już np. poranny pierwszy Regio Bydgoszcz - Toruń - Jabłonowo (30 min.) - Iława - Olsztyn (do tej pory jeździł z Torunia).
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Zmiany na lini Trójmiasto - Warszawa od 1.03, są w niektórych relacjach na plus, ale w kierunku przeciwnym czyli Warszawa - Trójmiasto, znacznie gorzej to wygląda.
Plusy jakie widze, to napewno skomunikowanie w Warszawie "Norwida" z "Sobieskim". Norwid przyjedzie do Warszawy od strony Gdyni, prawie 30min wcześniej(12.17) , co umożliwi przesiadki do Katowic, Wiednia na EC Sobieski(12.25)
"Małopolska" GDY - Przemyśl, również wcześniejszy przyjazd do Warszawy, na wschodnim zamelduje 14.58, co pozwoli na spokojne przesiadki na Ondraszka do Bielska B.
Na minus zmiany w relacjach Warszawa - Trójmiasto, gdzie niemal o tej samej godzinie będą odjeżdżały dwa składy z Centralnego: Kaszub 17.00 i Norwid 17.04, co prawda inne trasy ale przyjazd do Gdańska również zbliżony czasowo, ze względu na znacznie dłuższy przejazd Kaszuba od marca.
Małopolska od 1.03 przesunięta z Warszawy do Gdyni, z godz.15.30 na 14.11, co spowoduje prawie 3 godz przerwe w połączeniach Warszawa - Trójmiasto do godz.17. Znika skomunikowanie Sobieski z Wiednia/Małopolska do Gdyni.
Od 1 marca, TLK Łodzianin który odjeżdża równo o tej samej godzinie co TLK Soplica (5:49 z Łodzi Kaliskiej), a ze stacji Łódź Widzew odjeżdża minute przed Soplicą, jest w Warszawie Zachodniej 4 minuty później, niż TLK Soplica. (choć Łodzianin jedzie bez zatrzymana, a Soplica ma postoje w Koluszkach, Skierniewicach, Żyrardowie)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum