Naruszona wypadkiem konstrukcja będzie zapewne dobrym tłumaczeniem, dlaczego prace są opóźnione. Pierwotnie zakładano, że nowy dworzec (sama bryła) stanie do końca tego roku, ale wszyscy, którzy na Głównym w Poznaniu bywają wiedzą chyba, że to mało realne
_________________ http://jakjezdzisz.blogspot.com
Jak Jeździsz !?
Blog o absurdach na polskich drogach i w środkach komunikacji.
Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego podpisał decyzję, która umożliwia wznowienie prac budowlanych na terenie całego dworca kolejowego w Poznaniu - poinformował Tomasz Stube, rzecznik prasowy wojewody wielkopolskiego .
Prace zostały częściowo wstrzymane po katastrofie budowlanej, do której doszło 12 grudnia tego roku. Wówczas przewrócony 50-tonowy dźwig naruszył wznoszoną konstrukcję. W wyniku zdarzenia zginęła jedna osoba, druga została ranna, a operatora dźwigu aresztowano - grozi mu 12 lat więzienia.
Wkrótce po katastrofie prace na budowie zostały wznowione, jednak poza miejscem zdarzenia. Teraz dzięki wydanej w środę decyzji, inwestor będzie mógł kontynuować budowę na całym terenie.
Mężczyzna, który pracował na dźwigu podczas wypadku jest w areszcie, prokuratura postawiła mu zarzut spowodowania katastrofy budowlanej ze skutkiem śmiertelnym.
Operator maszyny w chwili zatrzymania był nietrzeźwy, badanie alkotestem wykazało, że miał ok. 2,5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Twierdził, że wypił alkohol po wypadku, ze zdenerwowania.
Budowany w Poznaniu dworzec ma być częścią Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego Poznań Główny. W Centrum, oprócz dworca PKP o powierzchni 7 tys. metrów kwadratowych (zostanie wybudowany na Euro 2012), będzie dworzec autobusowy, obiekty biurowe, parkingi, hotel i galeria handlowa. Wartość całej inwestycji szacowana jest na 640 mln zł.
Firma TriGranit, która jest inwestorem zaplanowała zakończenie budowy Centrum na drugą połowę 2013 r.
Inwestor powstającego Poznań Głowny City Center prezentuje wyjątkowy film z placu budowy. Zdjęcia trwały kilkanaście godzin i wykonano je w technice Time Laps, czyli poprzez montaż zdjęć.
Nad peronami 1,2,3 stoją już dwa piętra budynku dworca Poznań Główny, który ma być gotowy do końca maja 2012 r. Chociaż wielu obserwatorów budowy twierdzi, że z daleka wygląda to jak łatwa układanka z klocków, w rzeczywistości to żmudna praca.
Gotowe elementy żelbetowe przygotowane wcześniej w fabryce PEKABEX pojawiały się na budowie sukcesywnie, w takiej ilości, jaką pracownicy mogli danego dnia zamontować – około 5 sztuk dziennie. Aby nie zakłócać kursowania pociągów i zapewnić bezpieczeństwo pasażerom oraz nie utrudniać ruchu autobusów i samochodów, prace przy montażu prefabrykatów trwały nocami. Robotnicy pracowali do 3 – 5 nad ranem.
Film dokumentuje przebieg grudniowych prac na budowie. Został wykonany techniką Time Lapse. Przez kilkanaście godzin pracy powstało kilka tysięcy zdjęć, które następnie zostały zmontowane w jedną całość. Dzięki temu "gołym okiem" widać jak rośnie nowy dworzec.
Od Nowego Roku coraz częściej będzie można zobaczyć duży ruch na budowie także w ciągu dnia. Na styczeń inwestor – TriGranit Development Corporation zaplanował m.in. montaż konstrukcji stalowej ażurowego dachu dworca.
17 stycznia odbędzie się Uroczystość Wmurowania Kamienia Węgielnego pod budowę nowego dworca kolejowego PKP Poznań Główny oraz centrum handlowo-rozrywkowego Poznań City Center.
Ja przejeżdzam przez Poznań Główny, gdy jeżdzę z Dęblina do Szczecina i tam jeszcze trwa odnawianie dworca, więc są tam spore rozkopy. Akurat miesiąc temu przejeżdzałem przez Poznań, gdy jechałem do Szczecina i widziałem prowadzone roboty na tym dworcu i myślę, że po remoncie dworzec ten będzie ładny i nie będzie można na niego narzekać, jak to było jeszcze przed remontem, gdzie praktycznie wielu podróżnych narzekało na zły stan poznańskiego dworca. Uważam, że w tak dużym mieście remont dworca PKP musiał się odbyć.
Myślę, że to dobra inwstycja w poznański dworzec, skoro tam będą takie udogodnienia, jak: centrum handlowe, nowy parking dla samochodów i inne ważne udogodnienia. Takie coś przydałoby sie i na dworcu w Szczecinie, ale jak na razie nic tam się nie dzieje z poważnymi remontami.
Część nowego dworca kolejowego w Poznaniu została w poniedziałek opakowana folią - dzięki temu prace budowlane będą mogły być prowadzone dalej mimo mrozu
Na pierwszy poziom hali głównej nowego dworca założyliśmy "ciepłe ubranko", to znaczy opakowaliśmy szczelnie folią. Teraz do pracy przystąpią nagrzewnice, aby uzyskać wewnątrz tak powstałej zamkniętej przestrzeni odpowiednią temperaturę umożliwiającą wylewnie betonu na posadzki - opisuje Przemysław Terlecki, rzecznik firmy Trigranit, budującej dworzec. Dzięki temu prace będą mogły być prowadzone mimo mrozu.
- Jeżeli pogoda w najbliższym czasie nie zmieni się, w podobny sposób "opakujemy" pierwsze piętro dworca - zapowiada Terlecki.
Firma zapewnia, że prace będą przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem. - Na placu budowy jest już blacha, którą lada moment pokrywać będziemy płaską część dachu - dodaje Terlecki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum