Wysłany: 09-11-2011, 12:20 Pociągiem z Wrocławia do Londynu
37 wagonów wypełnionych po brzegi meblami mknie już po torach łączących stolicę Dolnego Śląska ze stolicą Wielkiej Brytanii. Przejazd zajmie im 50 godzin.
Nowe połączenie otworzyła firma Schenker. Klientami będą przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Na pokonanie trasy liczącej niemal 2 tys. kilometrów pociągi będą potrzebowały ok. 50 godzin.
- Dzięki nowej ofercie wzmocnimy bezpośrednią wymianę towarową prowadzoną przy pomocy transportu kolejowego pomiędzy obszarami ekonomicznymi w Europie. W przypadku dużego zainteresowania zamierzamy w 2012 r. zwiększyć liczbę transportów na tej trasie - zapowiada Hans-Georg Werner, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.
Firma przeprowadziła wcześniej udane testy takich pociągów o wymiarach kontynentalnych (ładowność europejskich wagonów towarowych jest dużo większa niż w przypadku wagonów stosowanych zwykle w Wielkiej Brytanii) na linii kolejowej High Speed 1, łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.
Pociągi towarowe z Wrocławia do Londynu pojadą pięć razy w tygodniu.
Firma DB Schenker Rail, która jesienią ub. roku uruchomiła pierwsze kolejowe połączenie towarowe między Polską a Wielką Brytanią, zapowiada wprowadzenie wkrótce drugiego takiego pociągu. W 2013 r. liczba połączeń ma wzrosnąć do pięciu tygodniowo.
"Przewiduje się, że zostaną wprowadzone kolejne połączenia, tak aby w roku 2013 r. ich liczba zwiększyła się do pięciu pociągów towarowych tygodniowo" - podała w poniedziałek spółka w komunikacie prasowym.
Pierwszy regularny pociąg towarowy firmy DB Schenker łączący Polskę z Wielką Brytanią został uruchomiony w pierwszej połowie listopada. Od tego czasu pociągi kursują co tydzień. To pierwszy przypadek, kiedy brytyjską linią kolejową High Speed 1 jadą pociągi o kontynentalnych wymiarach. Niebawem kursować mają dwa takie pociągi w tygodniu.
Przewoźnik szacuje, że dodatkowy pociąg łączący Wrocław z podlondyńskim okręgiem Barking spowoduje, że liczba przewozów ciężarówkami zmniejszy się o 3,7 tys., a liczba kilometrów przejechanych rocznie przez te samochody - o 135 tys. Klientami są m.in. firmy z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Na pokonanie liczącej niemal 2 tys. km trasy pociągi potrzebują ok. 50 godzin.
Jak dotąd High Speed 1 łącząca tunel pod kanałem La Manche z Londynem to jedyna linia kolejowa w Wielkiej Brytanii przystosowana do obsługi pociągów, których wymiary są inne niż na Wyspach. Standardowa ładowność europejskich wagonów towarowych jest znacząco większa od brytyjskich. Można załadować je do 3 m wysokości albo ułożyć na nich dwie standardowe palety - jedną na drugiej.
DB Schenker Rail Polska należy do największych, po PKP Cargo, kolejowych przewoźników towarowych w Polsce. Siedziba polskiej spółki mieści się w Zabrzu na Śląsku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum