Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Linia Stróże - Jasło
Autor Wiadomość

b182 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Sie 2007

PostWysłany: 23-09-2011, 14:24   Linia Stróże - Jasło Odpowiedz z cytatem

Witajcie. Czy macie jakieś może informacje odnośnie tel lini?Czy coś może się tam w kńcu ruszy?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-02-2012, 12:43    Odpowiedz z cytatem

Gorlice chcą reaktywacji linii Stróże - Biecz.



Po blisko 100 latach powiat gorlicki (woj. małopolskie) zostaje bez kolei. Ostatnia działająca linia Stróże – Biecz została zawieszona 10 grudnia 2011 roku.

Dla lokalnego samorządu oznacza to zamknięcie pewnego rozdziału. - Dawniej pociągi osobowe i towarowe przemierzały powiat gorlicki. Bez przesiadek można było dojechać do Krakowa, Sanoka, a nawet Warszawy czy Kołobrzegu. Te czasy niestety minęły bezpowrotnie - mówi Mirosław Wędrychowicz, starosta gorlicki.

Zła passa linii Stróże – Biecz zaczęła się w grudniu 2006 roku. Wówczas samorząd województwa podkarpackiego (gmina Biecz jest na granicy województw podkarpackiego i małopolskiego) zdecydował o zaprzestaniu finansowania linii Jasło – Biecz. Wcześniej pociągi kursowały ze Stróż do Jasła łącząc Małopolskę i Podkarpacie. Cięcia spowodowały zmniejszenie zainteresowania trasą, a co za tym idzie mniejsze wpływy i deficyt.

W ostatnim czasie coraz mniej osób podróżowało koleją. Potwierdza to Barbara Węgrzynek z Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie. - Zarówno komunikacją kolejową jak i później zastępczą komunikacją autobusową podróżowało średnio 12 osób i pomimo wprowadzenia atrakcyjnych ofert cenowych nie spowodowało to ożywienia ruchu pasażerskiego.

W ramach promocyjnej oferty „Połączenia w dobrej cenie” cenę biletu jednorazowego zmniejszono z 7,30 zł na 4,50 zł. Od tej kwoty przysługiwały jeszcze zniżki m.in. dla uczniów i studentów. Oferta zaczęła obowiązywać 22 maja 2011 roku. W grudniu wraz ze zmianą rozkładu jazdy 2011/12 zdecydowano się jednak o zaprzestaniu kursowania zastępczej komunikacji autobusowej na trasie Stróże – Biecz. Niska rentowność nie pozwalała na dalsze utrzymywanie trasy. W tej sytuacji samorząd województwa małopolskiego, organizator przewozów podjął decyzję o zaprzestaniu dofinansowania przewozów.

Z tą decyzją nie zgadzają się władze powiatu gorlickiego. - Przez ostatnią decyzję Gorlice i powiat gorlicki zostały odcięte od pasażerskiego transportu kolejowego i są niestety trudniej dostępne. Zarząd powiatu będzie jednak kierował kolejne wystąpienia i podejmował rozmowy na temat przyszłości oraz wizji utrzymania i rozwoju linii Jasło – Stróże i połączeń kolejowych do Gorlic – deklaruje Mirosław Wędrychowicz.

Trasa Stróże – Biecz jest częścią linii kolejowej 108 Stróże – Krościenko. Jej łączna długość wynosi 160 kilometrów. Z punktu widzenia mieszkańców Województwa Podkarpackiego jest jedną z ważniejszych tras kolejowych w tym regionie. Obecnie jest ona całkowicie przejezdna pomimo prowadzonych tam prac remontowych. Te prowadzone są na trzech odcinkach: Jasło – Tarnowiec, Tarnowiec – Jedlicze, Nowosielce – Sanok. Łączna długość prowadzonych robót wynosi 16.67 kilometra. Przebudowa objęła również perony na trzech przystankach Gliniczek, Jedlicze Męcinka, oraz Sanok Miasto. Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach projektu pod nazwą ”Poprawa dostępności linii kolejowej, poprzez przebudowę niektórych elementów infrastruktury kolejowej na odcinkach linii kolejowej nr 108 Stróże - Krościenko w ramach RPOWP na lata 2007-2013”.



źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 15-02-2012, 23:59    Odpowiedz z cytatem

Nie ma przeszkód by powiat gorlicki zamówił sobie takie połączenia- prawo na to zezwala. Za głupotę trzeba płacić z własnej kieszeni. Starosta mógł tak ochoczo nie zgadzać się na kolejne linie busiarskie a teraz udaje zdziwionego.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Janosik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2009
Skąd: Gorlice/Kraków

PostWysłany: 16-02-2012, 10:28    Odpowiedz z cytatem

Najśmieszniejsze jest to, że nie dawno chciano zlikwidować tory i zrobić na ich miejscu drogę w Gorlicach... Ehh tak władza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-02-2012, 17:58    Odpowiedz z cytatem

Co zrobić jeśli starostami najczęściej są byli........wuefiści. Linia do Biecza nie ma sensu, potrzebna jest pełna oferta do Zagórza. Brakuje takich pociągów jak legendarna Wetlina...To były czasy Very Happy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 16-02-2012, 18:27    Odpowiedz z cytatem

... taa... nieraz miało się cały wagon dla siebie, jechało się jak król! Śmiech

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Janosik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2009
Skąd: Gorlice/Kraków

PostWysłany: 16-02-2012, 22:03    Odpowiedz z cytatem

rumburak napisał/a:
... taa... nieraz miało się cały wagon dla siebie, jechało się jak król! Śmiech


Takie sytuacje się zdarzały może, ale wiem również, że nie raz pociąg juz w Gorlicach-Zagórzanach miał ok. 50% zapełnienia jadąc do Gdynii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-02-2012, 22:23   

Zagórze akurat pełne jezdzily, oczywiscie w sezonie (jezdzilo cos calorocznego do Zagorza kiedkolwiek?)
Powrót do góry

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 16-02-2012, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że jeździło, w dodatku świątek-piątek.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-02-2012, 22:54    Odpowiedz z cytatem

W niedzielnych Bieszczadach to w Zagórzanach miało się już pewne miesce...stojące. A Wetliną to jeździły w piątki tłumy, ale w tym wszytkim był jakiś klimat. Ile to browarów wypijano w takim jednym kursie, koło Stróż to tylko nucono lokalned przeboje. Aj stare dobre czasy.
@Pułtuś Wetlina kursowała ze stolicy codziennie, od Jasła jako osobowy. A do tego mieliśmy kulktową osobówkę z Krakowa na wagonach do Krynicy i Zagórza dzieloną w Stróżach.
A co do podróży jak król to takie warunki miałem jadąc EX Krakowianką z Łodzi na Kraków, jak nic wagon miałem tylko dla siebie, czasem w Tomaszowie jakiś intruz mi się dosiadł. Wetliną to jednak całkiem sporo ludzi jeździło.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2010
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: 17-02-2012, 10:18    Odpowiedz z cytatem

Śmigały tą trasą jeszcze BIESZCZADY z Gliwic. I w sezonie jedyną szansą, żeby zająć w nich miejsca siedzące było wchodzenie na stacji początkowej (czyli Gliwice i Zagórz)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 17-02-2012, 10:35    Odpowiedz z cytatem

W dawnych latach "Bieszczady", zaczynały relację w Katowicach, odjazd przed północą, ok 7 rano w Zagórzu, potem skład czyścili i przed południem wyjazd do Katowic, gdzie ok. 19.30 kończył bieg i znów zjazd do czyszczenia i tak w kółko jeden obieg wystarczał na całą trasę. Długie lata skład prowadził wagony do Krynicy, w Stróżach zawsze kilkanaście minut postoju. Pamiętam jak "Bieszczady" w Zagórzu podstawiali jednocześnie z "Soliną' do Przemyśla/Warszawy p. Chyrów. Dziś nie ma ani jednego ani drugiego połączenia.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 17-02-2012, 20:23    Odpowiedz z cytatem

Będąc w Bieszczadach parę lat temu w czasie majowego weekendu zaobserwowałem takie zjawisko. Do Zagórza przyjechał pełen autobus z Ustrzyk z niego 90% osób przesiadło się do czekającego składu. Zaczęło się zasiedlanie przedziałów, wycieczki do pobliskiego sklepu , pranie w toalecie(!). Very Happy Na godzinę przed odjazdem w 2 kl. już ciężko było o wolny przedział.

Chyba się zrobił OT. przepraszam

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 18-02-2012, 16:26    Odpowiedz z cytatem

Może i OT, ale wątek jest bardzo ciekawy. Pokazuje, że linia jest potrzebna, nie jakieś ogryzki ze Stróż do Biecza. Na linię muszą powrócić możliwie szybko składy dalekobieżne, marszałkowie wreszcie powinni się porozumieć. Dojazd w góry jest potrzebny. Nie pojmuję jak może nie opłacać się jeździć w piękne i malownicze Bieszczady. Nie rozumiem dlaczego linię doprowadzono do tak katastrofalnego stanu.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 18-02-2012, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Składy dalekobieżne a porozumienie marszałków to chyba dwie różne sprawy. Faktycznie, upadek połączeń na Jasło - Stróże to skutek uboczny podziału kraju na kolejowe gubernie, co zaowocowało cięciem połączeń na granicach i tutaj przydałyby się mądre rozwiązania z konkretnymi połączeniami typu Nowy Sącz - Zagórz. Upadek połączeń dalekobieżnych w Bieszczady to jednak dużo bardziej skutek chronicznego uczulenia PKP IC na stosowanie trakcji spalinowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl