Biorąc pod uwagę, że zaplecze IC w przypadku ED74 jest w Krakowie i Warszawie, a PR musiałyby wszystko stawiać od nowa - nie wiem, czy to dobry pomysł. I tak ED74 jeżdżą jak chcą.
Nie wiem po co PR-y miałyby brać sobie na głowę problem z tym złomem. O ile wagony i budynie zrabowane przez PKP IC to istotny plus dla tej spółki to ED 74 powiększa tylko listę złomu. No ciekawe kto się tym zainteresuje....Może złomiarze? Na PR-y pospieszny nie licz .
A tak na marginesie ED72 na głowę biją ten złom, nie mówiąc już o ED72a- znanego z relacji poc. REGIO Ostrów- Kraków. Złomu z PESY ED74 PR-y bankowo nie zechcą, nawet stare kible są od nich lepsze.
Ja dziwię się, że wyprodukowana aż tyle sztuk. Za te pieniądze można była od razu kupić piętrusy - takie jak w KMach, albo ciut lepsze. 4-5 wagonów na skład na linii Warszawa - Łódź w zupełności wystarczy. Kupili by z 30 wagonów piętrowych zamiast ED74 i byłoby super. Ci co jeździli ED74 regularnie wiedzą, że jest bardzo dużo usterek (wylewająca się woda z kibla, niedomykające się drzwi, nie wysuwające platformy). Do tego często ogrzewanie nawalało a już o położeniu półek, wieszaków i zbyt blisko ułożonych siedzeniach nie wspominając. Słyszałem też, że kiedyś ED74 rozpięło się na szlaku. Ale coś trzeba z tymi pociągami zrobić - może SKM odsprzedać, albo PRom, żeby jako osobówki jeździły. Podobno mają dobre przyspieszenie, a to plus przy wielu stacjach.
Pewnie, że to nie sprzedaż, ale próba zrobienia czegoś z kosztami spółki. Szczerze wątpię by ktoś tym złomem nawet jak pisaliśmy hipotetycznie był zainteresowany.
Yyyy... widzę że pojęcia niektórzy nie mają co to leasing zwrotny. To tak naprawdę forma kredytu zabezpieczona majątkiem spółki w tym przypadku ED74, tylko w trochę inny sposób. Kto się zainteresuje? Chociażby firmy leasingowe
Jest to forma kredytu, ale podczas trwania umowy przedmiot leasingu przechodzi na własność leasingodawcy. I jak myślisz kto wtedy będzie ponosił koszty napraw tego złomu? Na pewno nie PKP IC. Dobrze wiesz, że PKP IC gdyby byli chętni sprzedałoby ten złom natychmiast.
Nie znam umowy, ale na 99% w tym przypadku koszty utrzymania taboru ponosi leasingobiorca, czyli PKP IC. Leasingodawca tylko przekazuje prawa własności do obiektu.
grzesik56- jakb6- jakby ED74 jeździło na IR Poznań-Olsztyn(czy tam Wrocław-Olsztyn) zamiast składu wagonowego to współpraca z PR na tej trasie jest zakończona. Takie coś niech SKM weźmie i wozi ludzi, to nie powinno mieć oznaczenia ED, bo się nie nadaje na dalekobieżne trasy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum