Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy”, od 1 czerwca Przewozy Regionalne zamierzają uruchomić pociąg interREGIO „Nikifor” do Krynicy. Zmiany czekają także pasażerów sezonowego „Giewonta” kursującego przez Żywiec.
Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, informuje, że pociągi interREGIO kursujące w sezonie zimowym do Zakopanego cieszyły się dość dużym zainteresowaniem wśród pasażerów. Z tego względu spółka zdecydowana się na rozbudowę oferty.
- Podróżni docenili zalety uruchamianych przez Przewozy Regionalne bezpośrednich pociągów interREGIO do Zakopanego. Dla mieszkańców Dolnego Śląska i Opolszczyzny iR "Giewont" to najszybsze bezpośrednie połączenie ze stolicą Tatr, Podhalem, a także Beskidem Śląskim i Żywieckim. Natomiast "Gubałówka" jest najtańszym bezpośrednim pociągiem łączącym Warszawę z Zakopanem. Oba pociągi cieszyły się sporym zainteresowaniem w okresie ferii zimowych – podkreśla Stilger.
„Giewont” w dwóch wariantach
Większość pociągów interREGIO kursuje na zasadach komercyjnych, dlatego pociągi do miejscowości chętnie odwiedzanych przez turystów kursują w dniach, kiedy popyt na usługi przewozowe jest największy.
W wakacje spółka zamierza wprowadzić kilka zmian korzystnych dla turystów. - Chcąc zwiększyć dostępność pociągu "Giewont", stworzymy mieszkańcom Częstochowy i Zagłębia możliwość wygodnego dojazdu w Tatry i Beskidy. W sezonie letnim iR "Giewont" będzie kursował w dwóch wariantach. W soboty pociąg pojedzie z Zakopanego do Opola (przez Rabkę Zdrój, Żywiec, Bielsko-Białą, Katowice, Gliwice), a w drogę powrotną wyruszy w niedzielę. Nowością będzie wariant tego pociągu z Częstochowy do Zakopanego (w soboty, powrót w niedzielę) – informuje Stilger.
Oprócz dwóch wariantów kursowania, „Giewont” będzie miał także zmodyfikowane godziny odjazdów oraz dodatkowy postój w Hucisku. - Zdecydowaliśmy się nie tylko na wprowadzenie drugiego wariantu trasy, ale również na modyfikację godzin kursowania. Pociąg będzie przyjeżdżał do Zakopanego wcześniej, a w drogę powrotną będzie wyjeżdżał później. W czasie ferii zimowych monitorowaliśmy zainteresowanie pasażerów postojami w Lachowicach i Jeleśni. Stopniowo zyskują one na znaczeniu, dlatego w sezonie letnim oba pociągi będą zatrzymywały się w Lachowicach, Jeleśni oraz dodatkowo w Hucisku, czyli w miejscowościach, które na co dzień nie mają regularnych połączeń kolejowych – zapowiada Stilger.
Do Krynicy z „Nikiforem”
Kolejna nowość, jaką Przewozy Regionalne przygotowały z myślą o turystach i kuracjuszach odwiedzających Beskid Sądecki i Beskid Niski, to bezpośrednie połączenie Warszawy z Krynicą Zdrój.
- Pociąg interREGIO "Nikifor" będzie wyjeżdżał z Warszawy połączony ze składem "Gubałówki". W Krakowie składy będą rozłączane. "Gubałówka" uda się do Zakopanego, a "Nikifor" do Krynicy, przez Tarnów, Nowy Sącz i Piwniczną – objaśnia Michał Stilger.
Dodać należy, że poza pociągiem interREGIO „Nikifor”, przewoźnik posiada skład Acatus 2 (bydgoskiej PESY) o nazwie „Nikifor”, który kursuje w ramach oferty REGIO z Krakowa do Nowego Sącza.
Myślę że do Krynicy powinien być też uruchomiony pociąg np IR Poprad ze Szczecina przez Poznań, Wrocław,Gliwice, Bytom, Katowice, Kraków, nie mniej cieszmy się z tego co ma być.
[ Dodano: 18-03-2012, 07:17 ] Pułtuś,
Nawet jeśli pojedzie to będzie to tylko sezonowiec niestety
Giewont jest strzałem w dziesiątke, ale tak naprawde to zastępuje niemal już legendarnego "Ornaka", który wiele lat cieszył popularnością. Kto jeżdził Ornakiem, pamięta ilu pasażerów tam przewijało i ta trasa do Zakopca przez Bielsko, zawsze była idealna dla takich połączeń. Ciesze sie, że Giewont jest popularny, ale szkoda, że kilka lat po Ornaku była pustka na tej trasie i dojazd z Katowic do Zakopanego fatalny.
Każdy kolejny pociąg IR do Zakopca, powinien mieć jednak rozszerzone terminy, nie tylko zimowo, świąteczno, letnie, ale przynajmniej we wszystkie wekendy roku.
Patent drugiego wariantu Giewonta do Częstochowy to moim zdaniem dobre posunięcie, ale martwi mnie skrócenie go tylko do Opola. Szkoda, bo wydaje mi się, że Wrocław jako stacja końcowa dla tego pociągu jest lepszym rozwiązaniem. Co do Nikifora - z tego co widzę w rozkładzie, to do Krynicy będzie jechał ~30 minut przed osobówką Kraków - Krynica. Mam nadzieje, że będzie to połączone, bo w przeciwnym razie żaden z tych pociągów nie będzie miał za dużego wzięcia wśród pasażerów.
W soboty pociąg pojedzie z Zakopanego do Opola (przez Rabkę Zdrój, Żywiec, Bielsko-Białą, Katowice, Gliwice), a w drogę powrotną wyruszy w niedzielę.
To nareszcie Górale będą mogli wygodnie wyskoczyć na weekend do Opola ;-)
Trochę mnie niepokoi nazywanie 2 różnych pociągów tą samą nazwą...
_________________ Dzień dobry!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-03-2012, 18:54
dyżurny napisał/a:
Co do Nikifora - z tego co widzę w rozkładzie, to do Krynicy będzie jechał ~30 minut przed osobówką Kraków - Krynica. Mam nadzieje, że będzie to połączone, bo w przeciwnym razie żaden z tych pociągów nie będzie miał za dużego wzięcia wśród pasażerów.
Nie przesadzaj. Popyt na pociag Warszawa - Krynica bedzie duzy a i Krakowski Parch ma swoich stałych klientów. Raczej łącząc dwa pociagi przedobrzymy i to zdecydowanie. Nie mozna zawsze piec dwoch pieczeni na jednym ogniu.
Nie przesadzaj. Popyt na pociag Warszawa - Krynica bedzie duzy
Tylko ciekawe którędy będzie jeździł w przyszłości, skoro przez cały rozkład 2012/13 na Kraków-Tarnów mają być wpuszczane przez PLK wyłącznie pociągi obsługujące relację do Krakowa(!).
PKP IC już podobno rozważa rozbicie Ex Małopolski na odcinek Gdynia-Kraków i Kraków-Rzeszów (ten ostatni obsługiwany Edytami).
Tak , tak a PLK-a w tym celu zasponsoruje przewoźnikom tabor koszty i utracone przychody
Ba w następnym kroku podzieli Nikifora na relacje do Krakowa i do Tarnowa
Tylko ciekawe którędy będzie jeździł w przyszłości, skoro przez cały rozkład 2012/13 na Kraków-Tarnów mają być wpuszczane przez PLK wyłącznie pociągi obsługujące relację do Krakowa(!).
W czym problem? Trasujemy łącznik do IR Gubałówka: IR Nikifor rel. Kraków Płaszów - Krynica - Kraków Płaszów i wszystko gra.
Bardzo dobry pomysł z IR Nikifor, ale nie sądzę by od Krakowa jechał jako osobna relacja. Raczej w dni kursowania pojedzie od Krakowa na planie osobówki. Nie ma co owijać w bawełnę, taki IR raczej kokosów by nie przynosił. Z drugiej strony takie połączanie jest potrzebne, PKP IC całkowicie zwinęło się z tej relacji.
Pułtuś, żebyś się z tym popytem nie zdziwił.. PR Kraków równie dobrze może wpaść na "yntelygentny" pomysł, zrobić Krakowskiego Parcha w D, a Nikifora od Krakowa puścić jako osobówkę, z PWDC i całą taryfą na Regio (podobnie jak 2 albo 3 lata temu było z Giewontem, który od Krakowa do Zakopanego jechał w planie osobówki).
rumburak, rozbicie Małopolski to może być dobry manewr po jednym warunkiem - na odc. Kraków - Rzeszów ob. taryfa TLK, i wtedy ma to sens.
Jeżeli te pociągi będą w rozkładzie prezentowane w tych skróconych relacjach, to pies z kulawą nogą nie pojedzie na trasie np. Rzeszów-Gdańsk, bo będzie to relacja z przesiadką, co od razu wiąże się z niebezpieczeństwem, że się nie zdąży itd.
Ja zauważyłem inną ciekawą prawidłowość w PKS - wydłużanie relacji. Taki kurs z Polańczyka ma na tablicy Lublin, choć faktycznie jedzie do Rzeszowa, gdzie następuje zmiana autobusu. Ale pasażerowie przechodzą z jednych drzwi do drugich, nie konkurując z tymi, co się dopiero dosiadają.
podobne praktyki pamiętam z kursów Polskiego Ekspresu, przy czym tam kierowcy zajmowali się również przepakowaniem bagaży z luków, pasażerowie przenosili tylko swój bagaż podręczny.
A na kolei - mamy pociąg Przemyśl Gł - Skarżysko Kamienna, zamiast Warszawa Wschodnia itd.
Ja zauważyłem inną ciekawą prawidłowość w PKS - wydłużanie relacji
Przewoźnicy busowi robią to samo, np. Neobus. W środku nocy wszyscy grzecznie przesiadają się z autokaru do busików rozwożących w różne miejsca docelowe.
Tylko kolej śpi, i zamiast publikować w rozkładzie faktyczne, dłuższe relacje - uporczywie pokazuje jedynie krótsze. Ech, kiedy ktoś nareszcie zajmie się psychologią podróżowania...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum