na RK jest informacja,ze 4 Edyty wyleasingował Bank PKO a dalej je będzie używało IC.To jakaś nienormalna sytuacja chyba,bo z jednej strony się pozbywają taboru,a z drugiej dalej z niego korzytają.Nie znam się ,ale czy faktycznie to jest taniej dla IC?
Zwykle leasing jest po to, aby:
- gdy nie masz pieniędzy na zakup narzędzia pracy (tutaj taboru), kupuje je ktoś za Ciebie i Ci daje w użytkowanie za określoną ratę
- ta rata, obejmująca nieraz np. koszty serwisu jest Twoim kosztem, czyli nie poniekąd zmniejsza Ci podatek.
- narzędzie nie jest Twoją własnością, lecz tego, który je kupił
- po zakończeniu spłacania rat, możesz sobie odkupić to narzędzie za określoną kwotę lub zwracasz je temu, który je kupił, a on może to sobie sprzedać.
Kupując takie narzędzie za pieniądze:
- odliczasz sobie od niego amortyzację
- narzędzie jest Twoje i możesz je sprzedać.
W przypadku Intercity PKO kupi tabor dla Intercity od Intercity, a następnie użyczy Intercity. Da to:
- żywą gotówkę za "sprzedaż", którą można na coś przeznaczyć, w tym przypadku zapewne na wkład własny do projektów taborowych
- odliczasz sobie coś od dochodu, ale nie wiem co, bo przeczytałem, że Intercity zachowuje prawo odliczenia amortyzacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum