Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Spokój na kolei w Małopolsce
Autor Wiadomość

Castaway Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2011

PostWysłany: 27-03-2012, 12:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ja jeździłem od połowy lat 90 do ich likwidacji w SRJP 2000/2001

12 lat temu Małopolska komunikacyjne wyglądała zupełnie inaczej. Przykładowo nie było bezpośredniego połączenia drogowego z Muszyny do Sącza (może jakiś 1 pks) - i ludzie wybierali pociągi. A teraz? Busiarstwo się rozpleniło i nikt o pociągu już nie myśli. I dokładnie tak jest w większości województwa.

Cytat:
Na razie skupiliśmy się na współpracy między regionami. Jest to spotkanie przełamujące pewien stereotyp myślenia, że regiony powinny tylko i wyłącznie rywalizować.

Rany boskie... zastanawiam się, czy ja żyję w Polsce, czy w USA. A nawet tam poszczególne stany wydają się być ze sobą bardziej powiązane.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 27-03-2012, 21:56    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jeździłeś tymi pociągami? Tj. z Sącza (Krynicy) do Jasła? Ja jeździłem od połowy lat 90 do ich likwidacji w SRJP 2000/2001 (zersztą w bardzo złym i likwidacyjnym rozkładzie). I mam inne wspomnienia.


OK, a teraz porównaj liczbę zarejestrowanych pojazdów wtedy i dzisiaj i wyciągnij z tego wnioski.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 28-03-2012, 06:54    Odpowiedz z cytatem

sheva17,

A czemu mamy porównywać się do złego okresu. Myślę że jeżeli ludzie korzystali z tych połączeń to znaczy że były potrzebne i miały potencjał. Potencjał który został zmarnowany przez PKP jak zresztą nie tylko tu ale w wielu innych miejscach w kraju.

Ja do Krynicy jeździłem pociągiem kilka razy w roku od dziecka i przyglądałem się degradacji tej trasy więc wiem co mówię bo widziałem tłumy i muchowozy. Ale panowie nic nie dzieje się bez przyczyny ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 28-03-2012, 07:03    Odpowiedz z cytatem

sheva17, to czemu są relacje (np. Chrzanów) na których nadal, mimo kiepskiego czasu jazdy, liczba podróżnych wzrasta? Po prostu tamte połączenia wycięco na zasdzie nie, bo nie, i już. Tak samo było z wieloma innymi, które woziły sporo ludzi, ale miały być nierentowne "bo tak", i je kasowano albo zmieniano godziny aby nikt nie jeździł. Przerabiałem to na liniii 108 na własnej skórze, więc wiem co piszę.
Ale co tam pasażer. Najważniejsza jest dotacja z UMu, i kulejorze som zadowolone, mają swoje pociągi pracownicze dla nikogo oprócz nich i szafa gra. Spokój jest.

Poza tym, to linię Tarnów - Krynica należy jak najszybciej wyremontować, ale NIE Z RPO, ale ze środków centralnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 28-03-2012, 07:40    Odpowiedz z cytatem

Relacje do/z Chrzanowa czy też Libiąża pozostają już historią, obecnie nie ma takich relacji.

Zostały cięte czy też wydłużone zapewne na skutek frekwencji przekraczającej możliwości taborowe przewoź Śmiech nika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 28-03-2012, 14:55    Odpowiedz z cytatem

Bonifasowi nie chodziło o pociągi do Chrzanowa tylko o pociągi przez Chrzanów.

To jest prawda, niemniej jednak trzeba powiedzieć, że okolice Chrzanowa są strasznie przykorkowane, A4 jest droga i dziurawa więc ludzie mają do wyboru albo busy(też stoją w korkach) albo wlokące się pociągi.

A ja np. nie rozumiem, po jakiego grzyba otwierają kasę w Krynicy jak tam niby nikt nie jeździ, a w Chrzanowie to taki barak stoi i już go zaraz zamkną(na tej trasie do Krakowa to już pozamykali kasy np. w Rudawie a tam więcej ludzi wsiada niż w Chrzanowie).

Gdzie tu logika?

Albo po jakiego grzyba remontować Wieliczkę skoro mieszkańcy jeżdżą 304, a turyści jeżdżą wycieczkami zorganizowanymi? Ostatnio jak jechałem KKA do Wieliczki to sam jechałem z załogą. : (
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 28-03-2012, 17:02    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Myślę że jeżeli ludzie korzystali z tych połączeń to znaczy że były potrzebne i miały potencjał. Potencjał który został zmarnowany przez PKP jak zresztą nie tylko tu ale w wielu innych miejscach w kraju.


O ile np. na Mazowszu do korzystania z pociągów zachęcają wiecznie zakorkowane drogi o tyle w Małopolsce nie ma tego problemu. Pojawiły się busy dowożące prawie pod dom, dodatkowe dostosowane np. do zajęć lekcyjnych uczniów. W omawianej relacji Sącz- Jasło nie ma żadnego sensu, jeśli są jakieś potoki to między Gorlicami a Sączem i tutaj niemal spod drzwi domu do zakładu pracy zabierają pracowników busy. Gdyby były większe.........korki, to może i przesiadka na pociąg miałaby sens. Ja większych szans upatruję w ruchu dalekobieżnym po zmodernizowaniu linii.


Cytat:
sheva17, to czemu są relacje (np. Chrzanów) na których nadal, mimo kiepskiego czasu jazdy, liczba podróżnych wzrasta?


W Krakowie nie ma gdzie auta zostawić, poza tym tutaj korki są problemem- schemat warszawski.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 28-03-2012, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Albo po jakiego grzyba remontować Wieliczkę skoro mieszkańcy jeżdżą 304, a turyści jeżdżą wycieczkami zorganizowanymi? Ostatnio jak jechałem KKA do Wieliczki to sam jechałem z załogą. : (

Długo pociąg dojeżdżał tylko do st. Wieliczka, a dalej KKA nie było. Ludzie o pociągu zapomnieli.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-03-2012, 18:57   

Po remoncie sobie przypomną - jesli ma powstac SKA, to na pewno nie z czestotliwoscia kursowania do Wieliczki raz na godzine. Ja bym widzial pociag co pol godziny w (D) i co godzine w (C).

@Bonifas - o otwarciu kasy w Krynicy zadecydowały takie czynniki jak: interwencje mediów i szum wokół braku kasy. Po drugie - PRy nie ponosza kosztów jej funkcjonowania, placa tylko okreslony % od ceny biletu. Kasa jest obslugiwana przez dyzurnych ruchu PLK, ktorzy w Krynicy - wierz mi, nie maja zbyt wiele do roboty Śmiech Po trzecie wreszcie - w Krynicy jako ze jest to kurort sprzedawane sa glownie bilety od Krakowa - dalej w Polske. Pieniadze za bilety na regionalne to g***o a nie pieniadz. Widac to zreszta po tragicznej frekwencji w pociagach w Krynicy. Za to sprzedaz biletow na poc. IR/EIC/Ex/TLK od Krakowa to są na prawde duze pieniadze. Polaczenie Krynicy z Krakowem jest dobre - zapewnia je PKS. W KRakowie ludzie przesiadaja sie na pociagi do Warszawy, Wrocławia etc.
Powrót do góry

Rover Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Lut 2011
Skąd: ANDRYCHÓW

PostWysłany: 29-03-2012, 09:31    Odpowiedz z cytatem

Witam jeszcze daleko do czerwca Spokój na kolei w Małopolsce może jeszcze nie być taki pewny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 29-03-2012, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Najważniejsza jest dotacja z UMu, i kulejorze som zadowolone, mają swoje pociągi pracownicze dla nikogo oprócz nich i szafa gra. Spokój jest.


Najważniejszy powinien być pasażer właśnie. Każda wpadka na kolei to kolejny pasażer mniej. Każda skasowana linia, każde wydłużenie czasu przejazdu. Albo będzie pomysł na kolej, albo po prostu nie będzie pasażerów. Ja pamiętam ile kiedyś było pociągów do Zakopca. Dziś pociąg przegrywa z busami i samochodami. Trzeba mieć koncepcje, bo ograniczenie się tylko do CMKi i linii Rzeszów - Katowice to na dłuższą metą może być za mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 29-03-2012, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Zamierzasz blokować tory?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

k t o s Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2010
Skąd: powiat chrzanowski

PostWysłany: 30-03-2012, 08:32    Odpowiedz z cytatem

Czego spodziewacie się po wypowiedzi związkowców pr z małopolski jak szefami tych związków są ludzie jak Pan w tym artykule http://www.rynek-kolejowy.pl/31874/Czy_kolejarzowi_wypada_sikac_na_Centralnym.htm

PS gdy widzę wpisy tu na forum rowerów i innych sziwów to się wcale nie dziwię że busy w tym województwie są traktowane na preferencyjnych warunkach w przeciwieństwie do kolei

_________________
Linia 103 Trzebinia-Wadowice-Skawce (Małopolska) http://www.linia103.glt.pl/
Tory których nie pozwolimy WYRYWAĆ!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 30-03-2012, 14:04    Odpowiedz z cytatem

Tak jest!!!
Och jak mi przykro że ostatnio pisano listy jak to wszyscy nalatują na małopolską kolej-były protesty pieczątki podpisy ale...:)los bywa sprawiedliwy i prawda wyszła na jaw jak NIEKTÓRE osoby mają szacunek do kolei,wykonywanego zawodu no i przede wszystkim dla dobra publicznego budowanego z podatków obywateli...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 30-03-2012, 14:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat:

PS gdy widzę wpisy tu na forum rowerów i innych sziwów to się wcale nie dziwię że busy w tym województwie są traktowane na preferencyjnych warunkach w przeciwieństwie do kolei


Samo widzieć to jeszcze mało, może czas już nauczyć się czytać ze zrozumieniem?

Bardi przesadziliście ostro to i riposta była konieczna. Wasza ocena sytuacji w Małopolsce jest i nierzetelna i nieprofesjonalna, dlatego należy się raczej dziwić dlaczego tak długo nikt nie odnosił się do tych bzdur.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl