Jan Tereszczuk - Prezes Zarządu - Dyrektor Generalny
Marek Nitkowski - Członek Zarządu - Dyrektor Handlowy
Artur Radwan - Członek Zarządu - Dyrektor ds. Pracowniczych
Szymon Ruta - Członek Zarządu - Dyrektor Finansowy
Tak zgadza się w 100% że -Szymon Ruta to bliski krewny L.Ruty byłego prezesa PKP PR. Szymon R. to człowiek bez pojęcia w dziedzinie finansów, zwykłay ciemniak, który nigdy w swojej pracy zawodowej nie zajmował się finansami.
Leszek Ruta to podobnie jak Szymon działacz Platformy Obywatelskiej. Kandydował do samorządu z Listy PO.
Ta decyzja jest polityczna. Ledwie ministrem został PeOwiec a już obsadzają swoimi. A tak miało być pięknie. Tak znienawidzono PiS i co się okazuje, że znowu propagandowe media zrobiły Polaków w wała
A to dopiero początek obsadzania stanowisk przez PO ...
Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", rada nadzorcza PKP Cargo została odwołana. Nowym przewodniczącym tego organu został Andrzej Wach.
Rzecznik PKP SA, Michał Wrzosek, nie potwierdza tych informacji, ale obiecał w ciągu kilku godzin przesłać oficjalny komunikat.
źródło: Rynek Kolejowy
-----
Potwierdziły się nieoficjalne informacje uzyskane przez "Rynek Kolejowy". Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Cargo S.A. powołało do składu rady nadzorczej spółki Andrzeja Wacha (przewodniczący rady nadzorczej), Annę Żmudę – Bednarczyk, Wojciecha Balczuna i Remigiusza Adamiaka.
Ze składu rady nadzorczej zostali odwołani: Arkadiusz Olewnik (przewodniczący rady nadzorczej), Rafał Stankiewicz, Jerzy Gruszczyk, Jan Kopczyński.
Zmiany w radzie nadzorczej związane są z potrzebą wzmocnienia nadzoru właścicielskiego w zakresie realizacji strategicznych zadań spółki.
Skład rady nadzorczej PKP Cargo:
Andrzej Wach – przewodniczący,
Anna Żmuda - Bednarczyk,
Wojciech Balczun,
Remigiusz Adamiak,
Artur Kawaler,
Paweł Pieśniewski,
Leszek Miętek,
Marek Podskalny,
Krzysztof Czarnota.
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Wojciech Balczun - PiSowski szef Rady Nadzorczej PKP S.A.
Anna Żmuda-Bednarczyk - betoniara z Centrali PKP S.A. - szefowa Biura Prawno-Organizacyjnego
Jeśli tak ma wyglądać polityka kadrowa PO to ja już wolę spowrotem ten PiS.
Wach powinien wylecieć z PKP !!!
Widzę, że mafijno-korupcyjny układ w PKP jest silniejszy niż sądziłam i Wach ze swoją sitwą dobrze się zabezpieczył. Nawet PO jest bezradna wobec żelbetonu PKP. No cóż, użytkownicy naszego Forum na pewno będą mieli o czym czytać... to więcej niż pewne!
Nastąpiło pierwsze przemieszanie betonu. Ciekawe są niektóre komentarze na stronie Rynku Kolejowego:
a nie mowilismy!!! Patrz nasz komentarz do opinii Pana Piechocinskiego - widac z tego Ze Minister Infratsruktury zjednal sie ze stara grupa tych ktorzy reform nie chca a potem beda grozic palcem zdesperowanym kolejarzom ktorym nic innego ale wyjscie na tory zostalo. Panie Ministrze Grabarczyk niech Pan zrobi nam prezent i zapyta sie o zdanie ludzi ktorzy nie maja interesow w opoznianiu reform kolei. Na milosc boska chcielismy wam pomoc a teraz wspieracie tych ktorzy juz tyle zla zrobili kolei. Niech Andrzej idzie na emeryture a dajcie do kolei troche mlodyhc i sprawnych - liberalow nie mentalnie ludzie z gospodarki starego systemu. Nie czekajmy na wybuch bo moze on sie zdarzyc zanim zostanie Pan Ministrem Sprawiedliwosci. Tak na PO liczylismy a teraz co - tak samo jak dawniej. Gdzie te konkursy na RN gdzie ci nowi ludzie czy Pan nie rozumie ze Pana podpuszczono? Andrzeju Wach - daj juz spokoj nie musi Pan zalatwiac spraw osobostych konfliktow z Prezesem PKP Cargo za pomoca struktur korporacyjnych spolek skarbu panstwa. Czy juz Pan sie umowil z Balczunem lub Szafranskim na to ze obejma prezesostwo a moze Pana ulubiona Maria Wasiak? Nowe idzie Panie Ministrze - dziekujemy Wesolych Swiat byc moze Nowy Rok przynisie jakies opamietanie w Panskich decyzjach - szkoda Panie Czarku.
Jeśli tak ma wyglądać polityka kadrowa PO to ja już wolę spowrotem ten PiS.
Wach powinien wylecieć z PKP !!!
rada nadzorcza reprezentująca niby załogę miętek , podskalny , czarnota to zwykli koryciarze którzy nic dobrego dla cargo s. a. nie zrobili . wszyscy trzej kupcza z zarzadem a pracownikom wciskają kit . straszą strajkiem na święta tylko kto im zastrajkuje ?
Panie Ministrze niech Pan podejmie wyzwanie i pozwoli na kolejne lata "rządów z drugiej linii" ciągle tych samych Kolesi. Co Oni Panu obiecali? Tak jak poprzednicy, Pan również stanie się marionetką Układu.
Andrzej Wach - SLDowsko-PiSowski prezes PKP S.A.
Wojciech Balczun - PiSowski szef Rady Nadzorczej PKP S.A.
Anna Żmuda-Bednarczyk - betoniara z Centrali PKP S.A. - szefowa Biura Prawno-Organizacyjnego.
Widzę, że mafijno-korupcyjny układ w PKP jest silniejszy niż sądziłam i Wach ze swoją sitwą dobrze się zabezpieczył. Nawet PO jest bezradna wobec żelbetonu PKP.
Żywa prawda czas pozbyć się tego żelbetonu w PKP.
_________________ Nie patrz w przeszłość, bo przyszłość Cię znienawidzi...
To jest nie do przyjęcia! PO zawodzi nadzieje wielu kolejarzy na rozbicie betonu! Czy naprawdę nie ma na to mocnych? Ratunku!!!
Kolejarze! Zróbmy najazd na Warszawę! Nie pod Sejm w sprawach płacowych, ale na Szczęśliwicką, Grójecką, Targową i Hożą, aby cały ten pekapiarski związkowo-prezesowski beton wyprowadzić z ich gabinetów na kopach i wywieźć na taczkach! Skoro rządząca PO nie potrafi zrobić z tym porządku to sami bierzmy swoje sprawy we własne ręce! Beton PKP trzeba tępić!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nowa rada nadzorcza PKP Cargo ma za zadanie wymienić zarząd spółki z prezesem Szczepkowskim na czele. Minister wie, że Wach w obawie o utratę pozycji w PKP zrobi wszystko co nowa władza zechce, więc gdy będzie już po wszystkim to Wach do niczego nie będzie im potrzebny i straci stołek prezesa PKP SA. Takie są plotki...
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Przez wiele lat był Pan postrzegany jako osoba chcąca przyspieszyć reformy Grupy PKP. Wydawało się, że jako ekonomista rozumie Pan, na czym te reformy polegają i jak należy je zakończyć. Miał Pan wielu zwolenników. Wydaje się jednak, że zaczyna Pan tracić nasze zaufanie. Doskonale Pan wie, że próba krytykowania maszynistów jest politycznym wybiegiem. Oni nie chcą strajkować żeby wyłudzić wzrost płac. Ten wzrost płac im się należy. A że nie ma, z czego za to zapłacić to już inna sprawa. Być może powinien Pan porównać swoje wypowiedzi sprzed kilku lat jako rozumiejący reformy Przewodniczący Komisji Infrastruktury z tym, co zaczął Pan ostatnio propagować. Gdyby Pańskie idee odnośnie do kontynuacji reform były wdrażane to na wyższe płace maszynistów byłoby pełno pieniędzy!!. Niestety ostatnio zdecydował się Pan wspierać tych, którzy te reformy wstrzymali.
Wspiera Pan miłego skądinąd Pana Prezesa Wacha, który jednak zmienił się z reformatora na proponenta wielkiej kolei zarządzanej z Centrali na Szczęśliwickiej według receptury Pana Profesora Chaberka i Towarzysza Gierka. Pan Prezes Wach wstrzymał aporty majątku do spółek, reformy nieruchomości, bezpardonowo wkracza w zakres działania poszczególnych spółek, czym utrudnia im wykonywanie swoich obowiązków. A to wszystko, aby tylko utrzymać nikomu niepotrzebne imperium biurokratyczne PKP S.A. Tracą na tym spółki i ich pracownicy w tym maszyniści. A Pan to teraz popiera Panie Januszu!!!
Pan Prezes Wach na każdej konferencji wykazuje jak to dobrze finansowo stoi obecnie PKP S.A, zapominając o tym, że to nie On, ale jeszcze ten obecnie krytykowany dyrektor finansowy z czasów rządu SLD-PSL załatwił akcje hut, które teraz Pan Prezes Wach sprzedał. To przecież tylko bandaż a nie reformy – Pan to wie Panie Januszu i Pan takie mamienie społeczeństwa teraz popiera!!. Gdyby restrukturyzacja finansowa PKP S.A. została zakończona, (o co Pan się sam dopominał kilka lat temu) to na podwyżki dla maszynistów byłyby pieniądze – i Pan to wie Panie Januszu (niech Pan zajrzy do swoich artykułów w RK).
Pan Prezes Wach jest miłym człowiekiem, ale od dawna wiadomo, że funkcja Prezesa PKP S.A go przerasta. Na czas naszego uczestnictwa w Unii Europejskiej potrzebni są ludzie którzy maja koncepcje, wiedzą na czym polegają reformy transportu, władają językami. Z pełnym szacunkiem ale Pan Prezes Wach to relikt starego komunistycznego myślenia o kolei. Panie Andrzeju niech Pan już przejdzie na zasłużoną emeryturę, dziękujemy za to co Pan zrobił i Szczęść Boże.
Nam potrzebne są zmiany a na takie się nie zapowiada. To Pan Prezes Wach zorganizował dla Ministra Grabarczyka przejazd lokomotywa i wygłosił Mu chwaląca mowę na akademii z okazji Dnia Kolejarza (tak jak porządno robił to w stosunku do Ministra Opawskiego, Polaczka, posła Tchórzewskiego i Pana Panie Januszu, kiedy był Pan kandydatem na ministra). Minister Grabarczyk jest kolejnym, który jak widać dał się nabrać na te sztuczki a koncepcji reform w PKP S.A jak było tak nie ma. Przecież Pan doskonale wie Panie Januszu, że to Pan Prezes Wach i jego pranie mózgu ministra Grabarczyka spowodowały, że żaden z rozsądnych kandydatów na podsekretarza stanu nie zgodził się na pełnienie tej funkcji. Bo na warunkach Pana Prezesa Wacha, które maja na celu jedynie jego utrzymanie się przy władzy nikt rozsądny się nie zgodzi. Każdy rozsądny specjalista wie, że konieczne są dalsze reformy, które blokuje Pan Prezes Wach. Plan Wacha” to opanowanie w pełni Zarządu PKP S.A. poprzez wymianę niewygodnych mu osób, obalenie Prezesa PKP Cargo S.A. który mu się nie podporządkował (dlatego Pan Wach zmusił Min. Grabarczyka aby Go mianował Przewodniczącym Rady Nadzorczej PKP Cargo S.A.) To wszystko w imię władzy a nie lepszej kolei!! Dlatego maszyniści chcą strajkować!!. I Pan to wie Panie Januszu!!. Szkoda że Pan Minister Grabarczyk jako nowa postać w środowisku transportowym ulega takim wpływom – to może zaszkodzić PO i PSL.
Nikt nie powinien być zmuszony do upominania się o to, co mu się należy – maszynistom chodzi o lepszą firmę i udział w jej zyskach a nie o jałmużnę. Być może kolejarze jak Pan twierdzi chcą reformować przez „upadłość”, ale nie firmy i rządu PO i PSL ale przez upadłość słabych zarządców, którzy walczą o władze kosztem interesów polskiej kolei – i maszyniści maja do tego prawo!! Pan Panie Januszu jako specjalista, na którego wielu pracowników liczyło nie powinien w taki sposób poniżać będących w rozpaczy i desperacji pracowników kolei. Po co zatem pisał Pan te reformatorskie artykuły do RK, po co wzbudzał Pan zaufanie i nadzieje zmordowanych wieloletnią niekompetencją zarządców PKP ludzi. Jak wygląda ten dialog społeczny?. Czy też popiera Pan nieefektywność odpowiedzialnej za to członkini Zarządu PKP S.A, która wcześniej nic nie zrobiła jako Prezes Przewozów Regionalnych lub Dyrektor Prywatyzacji PKP a jej główna zasługą jest to, że była przed laty dyrektorem gabinetu politycznego Pana Ministra Syryjczyka i jest przyjaciółką Pańskiego Przyjaciela Adriana Furgalskiego. Panie Januszu, Pan doskonale wie, kto jest a kto nie jest w stanie doprowadzić do zmiany w polskim transporcie. Liczyliśmy na to, że Pan poprze takich ludzi którzy są zdolni i uczciwi bez względu na to czy lubi ich Pan Prezes Wach, a zamiast tego wyrzuca Pan z siebie ostrzeżenia dla pracowników kolei!!. Kilka tygodni temu było nam żal, że nie został Pan Ministrem, ale teraz widać, że chce nas Pan przekonać, że dobrze się stało... Po takich wypowiedziach na nasze ponowne zaufanie będzie Pan teraz musiał zasłużyć. Wesołych Świat Panie Januszu!! - my jakoś przeżyjemy wraz z trojgiem dzieci za 1, 800 złotych miesięcznie – cóż nie jesteśmy posłami!
Pracownicy PKP CARGO S.A. i PKP S.A po prostu kolejarze (anonimowo bo boimy się, że Pan Wach nas wyrzuci, jeśli spróbujemy cos otwarcie powiedzieć)
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Niestety stało się tak jak przewidywałem przed wyborami. POwrót Wacha i tryumf betonu.
Krycha: wiem, że masz negatywny obraz włach kolejowych w Polsce, ale do poszczególnych ludzi mogłabyś mieć bardziej indywidualne podejście ;-)
Mogę się wypowiadać o zarządzie PKP CARGO bo znam i współpracuję z tymi ludźmi na codzień. Muszę powidzieć , że Szczepkowski i Bawor to naprawdę profesjonaliści i ludzie uczciwi co niestety rzadko się zdaża.
Co do reszty zgadzam się z Tobą: Kozendra to koryciarz i związkowy aparatczyk, który o zarządzaniu nie ma żadnego pojęcia ale ma kolesi. Jest jak chorągiewka teraz gra na Wacha więc pewnie zostanie.
Murawski. Sympatyczny facet, ale zadanie go przerosło i nie panuje nad swoim działem. Do tego jest szwagrem Giertycha więc na pewno będzie odstrzelony.
Libiszewski o jego pracy wiem najmniej więc co do jego profesjonalizmu nie będę się wypowiadał, jednak podejrzewam, że wyleci za polityczne konotacje z PIS.
Nominację Wacha traktuję jako osobistą porażkę. Było nas tu w CARGO kilku młodych o innym spojrzeniu na kolej. Myślałem , że może coś zmienimy. Małymi kroczkami, nawet mieliśmy małe sukcesy. Cały czas miliśmy konflikt z Wachem, który tylko konserwował beton i chronił swe układy w firmie. Po PO nie spodziewałem się niczego dobrego ale miałem nadzieję, że jak dadzą do RN ludzi młodych o liberalnym podejściu to mimo różnic politycznych się dogadamy. Niestety beton wygrał. SZkoda mi tej firmy i ludzi, którzy z nami pracowali a teraz będą tępieni...
Witam serdecznie
Skóra mi cierpnie jak czytam te wszystkie Wasze opinie .Wszyscy kolejarze wiedzą ,że zawsze nas walono w rogi i robią to nadal .Dziwić może jedynie fakt ,że zamiast wziąć się do jakiegoś działania to tylko potrafimy pisać i narzekać.Tak wiem zaraz mi tu ktoś odpisze że jak będziemy podskakiwać to nas zwolnią .Gówno prawda .Pewnie ,że jeżeli nie zechcą działać wszyscy pracownicy to garstka ludzi nic nie zrobi .Olać związki zawodowe bo te patrzą tylko na własne czubki nosa i swoją medialność .Pchają się ale tylko na wyższe stołki i przed kamery telewizyjne.Liczyliście ,że jak wejdzie do władzy PO to zaraz będziecie mieli dobrobyt.To jedna klika zmieniająca tylko swoje oblicza.Popatrzcie tylko na Francję i Niemcy tam dopiero jest jedność .Możemy jedynie im tylko zazdrościć tak fantastycznego zgrania w działaniu o prawa pracowników a u nas ŻENADA .Od lat jedyne co możemy to
No cóż, od dawna zastanawiam się skąd tak szybka kariera Wacha i bardzo mocna pozycja w PKP bez względu na rządzącą opcję polityczną. Wywęszyłam, że Wach ma silne poparcie jednego z wyższych duchownych! Nie pytajcie o szczegóły, bo nic więcej nie powiem. Już i tak za dużo "wypaplałam" i naraziłam się betonom z pekapiarskiej mafii.
Należy pamiętać, że ten kto rządzi w PKP obraca koszmarnymi kwotami pieniędzy - a jakże - z puli państwowej. Jest to praktycznie nieograniczone pole do machlojek i nadurzyć bez większych konsekwencji. Osoby, które próbowały wywlec na światło dzienne "interesy" kolejowych decydentów były zastraszane - podpaleniami, pobiciem, grożono rodzinom.
Wach i jego sitwa zrobią wszystko, aby zachować stołki i wpływy w PKP i pozbyć się niewygodnych osób. Nie wiem w jaki sposób Wach omamił nowego ministra i co mu obiecał, ale to wszystko śmierdzi na kilometr... Jeszcze nie jedna afera się z tego skroi.
Popatrzcie tylko na przypadek członka zarządu PKP LHS - powiadomił prokuraturę o machlojach i co - wywalili go z roboty, zrobili z niego wariata. A osoby faktycznie odpowiedzialne za przekręty przeniesiono na inne stołki w PKP bez żadnych konsekwencji:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=2074
Dziś, w poniedziałek 17 grudnia, zbiera się rada nadzorcza PKP Cargo. W porządku obrad przewidziano zmiany w składzie zarządu.
Z uzyskanych przez "Parkiet" informacji wynika, że pracę może stracić co najmniej trzech z pięciu jego członków.
źródło: Parkiet / Rynek Kolejowy
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
- PKP Cargo musi wykonać większą niż do tej pory pracę, żeby poszerzyć swój rynek - mówi minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. Potwierdza też, że szef Grupy PKP, Andrzej Wach ma duże szanse pozostać na swoim stanowisku.
Leszek Baj i Andrzej Kublik: - Czy nie potrzebne są zmiany kadrowe w PKP? Na razie zmieniła się rada nadzorcza PKP Cargo.
Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury: - To już jest pierwszy krok do zmian. PKP Cargo musi wykonać większą niż do tej pory pracę, żeby poszerzyć swój rynek. Jeżeli mamy niewielki, ale spadek w przewozach PKP Cargo, to oznacza, że jakieś błędy zostały popełnione. One wymagają korekty. O rynek trzeba zabiegać, tym bardziej że pojawiają sie coraz agresywniejsi konkurenci. To naturalna reakcja.
L.B. i A.K.: - Czy Andrzej Wach pozostanie prezesem PKP SA?
C.G.: - Jeżeli realizuje z powodzeniem przyjętą strategię kolejową i w ramach Grupy kontroluje pośrednio procesy inwestycyjne, które zmieniają polską kolej, to jego głowa jest bezpieczna.
Z nieoficjalnych informacji uzyskanych przez "Rynek Kolejowy" wynika, że dziś ze składu zarządu PKP SA odwołany został Arkadiusz Olewnik. Jego miejsce zajął Tomasz Pałaszewski.
Tomasz Pałaszewski zajmował przedtem stanowisko dyrektora Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli PKP SA.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum