@witja hm jeśli frekwencja była taka sobie to w razie czego zawsze zamiast go likwidować można go dać na nieco inna trasę, np: Poznań - Ostrów Kluczbork - Bytom - Katowice - Kraków Zakopane lub od Katowic na Bielsko Białą - Wadowice - Zakopane albo trasa Poznań - Ostrów - Kępno- Wieluń( tak by nie krzywdzić ogołoconego z pociągów Wielunia i stan linii jest niezły) - Częstochowa - Kraków- Zakopane .
Uwalić pociąg nie sztuka, lepiej czasem pokombinować, ruszyć głową i nieco zmodyfikować trasę lub godziny odjazdu i może być ok:)
Wysłany: 20-04-2012, 10:15 Chybie prosi, poseł pyta, marszałek ma nadzieję
Chybie prosi, poseł pyta, marszałek ma nadzieję
Gmina Chybie poprosiła posła Stanisława Szweda o pomoc w przywróceniu zlikwidowanych kursów kolejowych na trasie Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - Cieszyn. - Na chwilę obecną pozostaje nam jedynie liczyć na wyrozumiałość pasażerów - odpowiada Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego. Jednak ma nadzieję, że w 2013 roku część zawieszonych połączeń zostanie ponownie uruchomionych.
W podjętej 28 lutego uchwale Rada Gminy Chybie poprosiła posła Stanisława Szweda (Prawo i Sprawiedliwość) o pomoc w przywróceniu zlikwidowanych kursów na trasie Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - Cieszyn, które obsługiwały PKP Przewozy Regionalne - Śląski Zakład Przewozów Regionalnych.
Likwidacja 10 kursów przy braku zapewnienia alternatywnej formy transportu znacząco utrudniło mieszkańcom Gminy Chybie dojazdy do pracy i szkół. Połączenie na tej trasie to dla wielu młodych ludzi jedyna szansa na zdobycie wykształcenia, które da im szansę na zdobycie kwalifikacji koniecznych w dorosłym życiu - przekonuje Stanisław Szwed w piśmie skierowanym do Adama Matusiewicza, marszałka województwa śląskiego.
Ten wskazuje, że spółka Przewozy Regionalne ma deficyt w wysokości 150 milionów złotych, tymczasem w budżecie województwa zabezpieczono na ten cel niespełna 93 miliony. - W celu obniżenia deficytu niezbędne było między innymi zawieszenie połączeń w relacji Cieszyn -Zebrzydowice - Czechowice-Dziedzice, gdyż rentowność przedmiotowych pociągów wahała się od kilku do kilkunastu procent, a tylko w dwóch z nich przekraczała wartość 20 proc. - wyjaśnia Matusiewicz. Pozostawiono tylko 5 pociągów na relacji Zebrzydowice – Czechowice-Dziedzice, w tym wspomniane dwa o największej frekwencji.
Ufamy, że jest to sytuacja przejściowa i wkrótce uda nam się rozwiązać ten problem w inny sposób - mówi marszałek województwa śląskiego. Do końca maja 2012 roku ma zostać ogłoszony przetarg nieograniczony na świadczenie usług od 1 stycznia 2013 roku w zakresie publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach kolejowych na terenie województwa śląskiego. - Ufam, iż rozstrzygnięcie przetargu pozwoli na przywrócenie, jeśli nie wszystkich, to przynajmniej znakomitej większości zawieszonych połączeń - dodaje Matusiewicz.
Zaufanie to bardzo cienkie porozumienie w relacji Marszalek - Społeczeństwo. Takie zaufanie mozna latwo zawiesc, a pozniej juz go nie odbudowac i zostanie jedynie ucieczka do Warszawy. A w dostepie spoleczenstwu do pracy, edukacji, rozrywki, lekarza itd. zaufanie topnieje i topniec bedzie. :/ bravo. A nawet jak zrujnujecie PR i tak bedzie to samo tylko z gorszym bajzlem. Dobrze ze istnieje Google Street mozna sobie pozwiedzac i nie stac w polu
Na tym biednym śląsku zamknięto już tyle linii,że pomału nie ma już co zamykać... .
Na szczęście istnieje szansa-w prawdzie na dzień dzisiejszy znikoma,że te pozamykane linie zostaną za ileś tam lat ponownie odbudowane.W najbliższym czasie założę odpowiedni temat i opiszę w czym rzecz.
Od 1 czerwca Przewozy Regionalne wprowadzają zmiany w rozkładzie jazdy. Kolejowa spółka przestaje też obsługiwać trasę do Wisły, na której zastąpią ją Koleje Śląskie.
Korekta rozkładu jazdy PR wiąże się nie tylko ze zmianami godzin odjazdu niektórych pociągów, ale też odwołaniem części kursów. Zawieszone zostaną następujące połączenia:
- z Chałupek do Katowic o godz. 14.06
- z Chałupek do Kędzierzyna-Koźla o godz. 4.47
- z Czechowic-Dziedzic do Cieszyna o godz. 14.35
- z Cieszyna do Bielska-Białej o godz. 6.11
- z Cieszyna do Oświęcimia o godz. 15.29
- z Gliwic do Opola o godz. 21.17
- z Gliwic do Kędzierzyna Koźla o godz. 5.37
- z Gliwic do Strzelec Opolskich o godz. 22.17
- z Katowic do Rybnika o godz. 22.30
- z Katowic do Kluczborka o godz. 9.39
- z Kędzierzyna Koźla do Gliwic o godz. 21.30
- z Kluczborka do Tarnowskich Gór o godz. 12.40
- z Oświecimia do Cieszyna o godz. 16.23
- z Raciborza do Rybnika o godz. 19.53
- z Raciborza do Wrocławia o godz. 15.14
- z Rybnika do Chałupek o godz. 12.35
- z Rybnika do Chałupek o godz. 22.35
- z Rybnika do Wodzisławia Śląskiego o godz. 6.53
- z Rybnika do Wodzisławia Śląskiego o godz. 21.10
- ze Strzelec Opolskich do Gliwic o godz. 4.53
- z Wrocławia do Raciborza o godz. 14.30
- ze Zwardonia do Pszczyny o godz.19.31
Część połączeń będzie kursował również po skróconych albo wydłużonych trasach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum