Jadąc ostatnio pociągiem zauważyłem, że w okolicach budowy przyszlej łącznicy Pomorsko - Przylep coś zaczęło się dziać, pojawił się sprzęt, którym porządkują teren, natomiast od kwietnia wznowione zostaną prace torowe i tym samym od 12.04 ponownie będzie wprowadzona komunikacja zastępcza na poszczególnych odcinkach. Rok 2012 zapowiada się więc pracowicie
Orientuje się ktoś na jaki czas będą wprowadzone autobusy zastępcze zamiast wszystkich pociągów? Wg Sitkola niby do 27 kwietnia ale czy można w to wierzyć? Pamiętam że jak rok temu grzebali to wieczorne TLK z Gdyni i Warszawy docierały normalnie do ZG.
Jak rok temu grzebali, to poranny Lubuszanin jezdzil bez problemu i wracal tak samo, teraz widze juz szkola wyzsza, od 5 rano autobus do Zbaszynka, sie porobilo :/ i z powrotem tak samo, ehhh. CO teraz beda reontowac ? Slyszalem ogolnie, ze jeszcze duza czesc maja i czerwca ma dzialac w taki sposob, jak od 12 bodaj kwietnia z komunikacja zastepcza.
Zdaje się że roboty ruszają pełną parą.W przyszłym tygodniu mają ruszyć prace przy przebudowie sieci trakcyjnej na szlaku Sulechów-Czerwieńsk w miejscu gdzie będzie miała początek łącznica.Około wakacji zacznie się najprawdopodobniej wbudowywanie rozjazdów co wiąże się z poszerzaniem podtorza i międzytorzy na odcinku Przylep-Czerwieńsk.Na dzień dzisiejszy burzony jest stary peron na przystanku osobowym Łęgowo Sulechowskie.Ma tam powstać nowy peron z nowymi słupami oświetleniowymi.Zlikwidowano już perony po byłych przystankach osobowych Kolesin i Pomorsko.
[ Dodano: 07-05-2012, 22:00 ]
No i budowa ruszyła.W tym tygodniu zamknięty całodobowo tor nr.1 na szlaku Zielona Góra-Czerwieńsk.W trakcie tego zamknięcia ma zostać wbudowany rozjazd kierujący na obwodnicę Czerwieńska.
tutaj news z lubuskiej 30 minut do przodu to calkiem przyjemn czas, i szlakowa 100km/h na calej dlugosci. Cieszy, ze w koncu ten odcinek odrzanki wyremontuja, bo 30km/h to jakas kpina - strata pieniedzy na prad, a i maszyny dostaja niezle po tylkach.
Pokazana tu galeria prezentuje zabudowę 3 rozjazdów zwyczajnych prawych 60E-1 1:18 1200 na podrozjazdnicach strunobetonowych.
W celu zabudowy przejścia rozjazdowego rozjazdu 1:18.5 R1200 konieczna jest zmiana
geometrii torów szlakowych Zielona Góra – Czerwieńsk – poszerzenie rozstawu torów
do 4.5 m oraz wyrównanie niwelet obu torów.
I kolejny raz w artykułach bzdury wypisują, jakie 20-30 min. postoju w Czerwieńsku, jakie obracanie lokomotywy na "karuzeli", ten co to pisał to chyba nigdy pociągiem nie jechał...
Zarząd Województwa Lubuskiego mocno inwestuje w rozwój kolei. Przykładem tego jest modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko – Przylep omijającej stację Czerwieńsk. Dzięki niej już od czerwca tego roku czas podróży na trasie Czerwieńsk – Zbąszynek skróci się o 30 minut.
Realizacja projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko – Przylep omijającej stację Czerwieńsk – etap I” była tematem konferencji prasowej, która odbyła się dziś w urzędzie marszałkowskim. W spotkaniu udział wzięła marszałek Elżbieta Polak.
- Sieć kolejowa w okolicy Zielonej Góry powstała ok XIX w. i od tego czasu do dziś nic się nie zmieniło – mówił Waldemar Osypliński, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych. - Celem realizowanego projektu jest modernizacja linii kolejowej na trasie Zbąszynek – Czerwieńsk. – Obecnie czas przejazdu tą trasą jest wydłużony z powodu konieczności zmiany kierunku jazdy pociągu w Czerwieńsku. Ponadto stan techniczny trasy pozwala na rozwinięcie prędkości maksymalnie do 80 km/h. Celem projektu jest skrócenie czasu podróży, zwiększenie przepustowości linii, poprawa bezpieczeństwa oraz zwiększenie stopnia ochrony środowiska.
Efektem realizacji projektu będzie skrócenie czasu podróży na trasie Czerwieńsk – Zbąszynek o 30 min dla pociągów pasażerskich oraz 40 min dla pociągów towarowych. Modernizacja wpłynie także na poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy dla pasażerów. Pierwszy pociąg przejedzie zmodernizowaną trasą przejedzie 1 czerwca tego roku.
O inwestycjach kolejowych w Lubuskiem mówiła marszałek Elżbieta Polak. – Z kolejami jesteśmy zaprzyjaźnieni od 2008 r. Wtedy to zdecydowaliśmy o wpisaniu projektów kolejowych na listę projektów kluczowych. Poprawa infrastruktury kolejowej jest bardzo ważna dla poprawy konkurencyjności regionu oraz jego rozwoju gospodarczego – tłumaczy Polak.
Marszałek mówiła także o istotnym miejscu, jakie zajmuje poprawa dostępności komunikacyjnej w dokumentach strategicznych: Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego oraz przygotowywanej Strategii Rozwoju Polski Zachodniej.
- Lubuskie jest liderem inwestycji w infrastrukturę techniczną. W związku z tym mocno inwestujemy w rozwój kolei. PLK to znakomity partner. To nie są łatwe pieniądze unijne. Państwo pokazaliście, że potraficie doskonale współpracować w tym zakresie. To dobrze rozwinięta współpraca, którą warto kontynuować. Bez rozwoju infrastruktury transportowej nie ma rozwoju gospodarczego, dlatego również w nowej perspektywie będzie to dla nas priorytet. Są to wydatki, które przynoszą określone efekty – przekonuje marszałek.
Modernizacja odcinka ze Zbąszynka do Czerwieńska wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep będzie kosztować w sumie 73,3 mln zł. Wartość przyznanego dofinansowania to 35,7 mln zł.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
W rozkładzie połączeń po terminie 8 czerwca w wyszukiwarce ujęto już omijanie Czerwieńska. Jak wynika z rozkładu na dzień dzisiejszy dwie pary połączeń będą kursować na dotychczasowych zasadach, tj. przez Czerwieńsk. Chodzi o pociąg REGIO nr 70520 rel. Zbąszynek (05:22) - Zielona Góra (06:25) oraz 70522 rel. Zbąszynek (06:29) - Zielona Góra (07:36) i powrotne nr 70524 rel. Zielona Góra (15:20) - Zbąszynek (16:27) oraz 70244 rel. Zielona Góra (18:42) - Zbąszynek (19:41). Wynika to pewnie z faktu, iż tymi pociągami dojeżdża dużo pracowników do Czerwieńska. Z tego co udało mi się usłyszeć w pociągu (nie jest to informacja oficjalna), otwarcie łącznicy ma nastąpić 17 maja.
Reszta pociągów już wpisana ma omijanie Czerwieńska, czas przejazdu z Sulechowa do Zielonej to +/- 25 minut. I od razu ukrócę wszelkie spekulacje - łącznica niestety nie oznacza zmiany REGIO i IR Poznań - ZG z EZT na wagony. Niestety, na chwilę obecną wszystko zostaje na obecnych składach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum