@ Jankrugielka
Zważ Waść jeno, czym - w myśl ustawowych definicji - są owe autoryzacje, certyfikaty i insze perełki nowomowy.
Obawiam się, że w razie próby "cofnięcia", konfliktu i procesu sądowego, jaki by ona wywołała, sam Miodek z Bralczykiem nie byliby w stanie wyjaśnić, co znaczyć ma owa "zdolność spełniania"?
Autorowi się chyba ustawa z Kamasutrą popierdzieliła.
Więc niby kiedy i na co Dyl-etant miałby używać swych narząd... tj. "narzędzi"?
Witam
Jako nowy użytkownik chciałbym przywitać wszystkich.
Śledząc od jakiegoś czasu to forum i sprawy związane z bezpieczeństwem chciałem zapytać kogoś kto się zna na rzeczy o sprawę mocowania szyn do podkładów drewnianych.
Zauważyłem na przystanku Stalowa Wola Centrum, że wkręty mocujące płytki żeberkowe (chyba tak to się nazywa) do podkładów są odkręcone dość znacznie. Nie jeden podkład ale w zasadzie większość na długości przystanku.
31 maja 2012 r. o godz. 11.00 odbędzie się posiedzenie Zespołu do Spraw Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym. Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak ma przedstawić raport z audytu procedur bezpieczeństwa na kolei, który został zlecony przez resort po katastrofie pod Szczekocinami.
Zespół zajmuje się zagadnieniami związanymi z bezpieczeństwem w transporcie kolejowym. W skład Zespołu, pod przewodnictwem podsekretarza stanu odpowiadającego za transport kolejowy Andrzeja Massela, wchodzą przedstawiciele zarządców infrastruktury kolejowej i przewoźników kolejowych, organizacji związkowych działających w tych podmiotach oraz przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego. Dotychczas odbyło się 11 posiedzeń Zespołu.
Jak powiedział Polskiej Agencji Prasowej minister Nowak, resort wspólnie ze związkowcami pracuje w Zespole nad rozwiązaniami prawnymi, technicznymi, również finansowymi, aby podnosić standard bezpieczeństwa. Tymczasem związki zawodowe oczekują konkretnych posunięć w tym zakresie. W przeciwnym razie grożą strajkiem. Od poniedziałku, 28 maja grupa związkowców pikietuje pod budynkiem ministerstwa.
Minister transportu Sławomir Nowak powiedział też, że na jego polecenie Urząd Transportu Kolejowego ma przygotować program szkoleń w taki sposób, aby jeszcze w tym roku wszyscy dyżurni ruchu i maszyniści przeszli je ponownie ze znajomości szlaków kolejowych oraz zakresu procedur bezpieczeństwa.
Wysłany: 19-08-2012, 08:47 MONTAŻ SYSTEMU REJESTRACJI OBRAZU W LOKOMOTYWIE PKP IC
Elte GPS zamontowało jeden z pierwszych systemów rejestracji obrazu w lokomotywie Spółki PKP Intercity.
PKP Intercity podjęło decyzję o montażu takich urządzeń w związku z zaleceniami wydanymi przez Urząd Transportu Kolejowego oraz po serii wypadków kolejowych jakie w ostatnim czasie wydarzyły się w Polsce. Instalacja kamer pozwoli na bieżące rejestrowanie toru ruchu pojazdu trakcyjnego zarówno w ciągu dnia jak i w nocy, dzięki zainstalowanemu promiennikowi podczerwieni.
(...)jak i w nocy, dzięki zainstalowanemu promiennikowi podczerwieni.
Kiedy ruszy "masówka", będą się wzajemnie oślepiać.
Chyba, że ta "sztuczna kwoka" to tylko gadżet o zasięgu kilkunastu, -dziesięciu metrów.
Tak źle i tak niclepiej.
Ale zalecenia realizują.
Propozycja:
Zapobiegawczo dołączyć do zestawu chusteczki.
Uzasadnienie:
Jest jak w banku że UTeK dostanie "zalecenie" kontroli wynalazku.
A jak się inspektorkowi zachce kichnąć?
Będzie afera, bo jak to tak - prosto w obiektyw "żbikowego" magnum opus?
Maszyniści PR ignorujący sygnał "Stój" odsunięci od pracy.
Dane statystyczne wskazują, że w roku ubiegłym w całym sektorze kolejowym nastąpiło wyraźne zwiększenie liczby zdarzeń polegających na niezatrzymaniu się pojazdu kolejowego przed sygnałem „Stój” lub w miejscu, w którym powinien się zatrzymać oraz uruchomieniu pojazdu kolejowego bez wymaganego zezwolenia. W 2013 r. odnotowano łącznie 35 tego rodzaju zdarzeń (16 wypadków i 19 incydentów), natomiast w 2014 r. zanotowano ich 67 (odpowiednio 30 wypadków i 37 incydentów).
W sieci PLK brakuje urządzeń kontroli zajętości torów.
W ostatnim czasie na stacjach w Łowiczu i Dęblinie odnotowano przypadki skierowania pociągu na zajęty tor. W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe zobowiązały się do końca 2015 r. wyposażyć 24 stacje w urządzenia, które mają nie dopuścić do tego rodzaju sytuacji. Jednak, według Urzędu Transportu Kolejowego, podjęte działania są niewystarczające.
Połowa posterunków ruchu bez sygnalizacji zajętości toru.
Z istniejących na liniach kolejowych w Polsce ok. 1700 posterunków ruchu, połowa nie posiada urządzeń automatycznej sygnalizacji zajętości toru – przyznaje zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka PKP PLK.
Ciekawe zjawisko: maszyniści kilkadziesiąt razy, nie dopełniając OBOWIĄZKU obserwacji sygnałów, pomijają "stój", niejednokrotnie zatrzymują się po dwa pociągi na tym samym torze - izolowanym, a jakże, jak pod Szczekocinami - i UTeK z Kurierem (czyżby zorganizowana trupa?) robią szum z odsunięcia kowali od nastawnika.
Ale ani słowa żalu na powszechny brak kabinówki.
Natomiast całe DWA przypadki! podania zgody bez, równie OBOWIĄZKOWEGO, sprawdzenia stanu toru przez nastawniczych i o ich odsunięciu ani mru mru, tylko winny jest brak kontroli zajętości.
Nikt nie przeprowadza analizy, co nawaliło. Czy może krótki staż, słabe szkolenie i co w "wątłym" zakresie należałoby poprawić.
Tylko od razu szable w dłoń - weźmy się i zbudujcie układy kontroli niezajętości. I chwatit.
A dotąd wszystko było ok? Zatwierdzało się instrukcje, ryzyka, procedury, SMS-y i cały ten chłam bez mrugnięcia okiem, panie Dyl?
Dziwne, co nie?
Jak dla mnie: nachalna propaganda handlarzy licznikami osi.
Teraz zacznie się je...nie PLK-i przez siepaczy wyżej wywołanego dżina, robienie rabanu i wymuszanie na firmie wydania tych milionów.
Bez sensu - nie tędy droga,
Ale o tym, być może za dni parę.
Niebezpieczna seria wypadków na kolei. Eksperci mówią o lekceważeniu problemu.
W ciągu jednego dnia na polskich torach wykoleiły się aż trzy pociągi. Do wypadków doszło w Białymstoku, Poznaniu i Skierniewicach. - Coś złego dzieje się z systemem kolejowym, ale nikt nie udziela odpowiedzi, co jest nie tak - mówił w rozmowie z Wirtualną Polską, zaniepokojony sytuacją, analityk polityki transportowej. Mimo powołania przez PKP "specjalnego zespołu", eksperci zwrócili uwagę na nieustające bagatelizowanie problemów kolei.
Prawo serii na polskiej kolei? Skubiszyński: Takiego dnia, jak dzisiaj nie pamiętają nawet najdłużej pracujący kolejarze
Ci z nas, którzy pracują najdłużej w firmie, takiego dnia, jak dzisiaj nie pamiętają. Kumulacji wielu rozmaitych zdarzeń, które rozłożyły się w różnych miejscach kraju i miały wpływ na ruch kolejowy w dniu dzisiejszym - powiedział wiceprezes zarządu PKP PLK Mirosław Skubiszyński.
Radio-stop i pociągi w Polsce się zatrzymują. Do nadania sygnału wystarczy... zwykła krótkofalówka.
Seria nieuprawnionych wykorzystań sygnału radio-stop do zatrzymywania pociągów kolejowych na terenie całego kraju budzi niepokój. Od 25 sierpnia potwierdzone przypadki tego działania miały miejsce m.in. w województwach zachodniopomorskim, pomorskim, wielkopolskim i podlaskim. Przestarzała technologia PKP sprawia, że do sabotażu wystarczy prosta krótkofalówka.
Śledztwo w sprawie fałszywych alarmów na kolei. Media: jeden z zatrzymanych to policjant
Prokuratura Krajowa prowadzi śledztwo w sprawie fałszywego alarmu po serii zatrzymań pociągów w czterech województwach po nieuprawnionym nadaniu sygnału radio-stop. W niedzielę policja zatrzymała dwóch mężczyzn, w tym - jak wynika z informacji medialnych - jednego funkcjonariusza policji. Stanisław Żaryn, zastępca ministra koordynatora służb specjalnych, w rozmowie z tvn24.pl zwraca uwagę, że problemy na kolei występowały także po ich zatrzymaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum