1605 do Wisły wyjechał z 10 min opóźnieniem. Skład obiegowo przyjechał z Wisły i do niej wraca (en 57-1533). Wiele ludzi na dworcach zdziwionych widokiem turbokibla o tej godzinie i w tej relacji:) pozdrawiam z pociągu pisze z kom więc za format postu przepraszam
chybieic,
Wczoraj rano jak jechałem do roboty jechał Elf do Katowic i po drodze mijał nas Elf do Wisły i tak ma być planowo, a AKŚ wskoczył tylko dlatego, że Elf dobił przed Dziechcinką do auta i musiał wrócić do Łaz, ale spokojnie po Elfiku nawet nie widać, że cos się stało.
Od poniedziałku pewnie sytuacja wróci do normy i na trasie pojawią się dwa Elfy. Jak zobaczę co i jak napiszę.
Exsimus, a ja mam pytanie natury technicznej, bo widzę że jesteś pracownikiem KŚ. Jak wygląda sprawa z honorowaniem biletów promocyjnych PRów (turystyk, REGIOKarnet) w pociągach KŚ do Wisły, bo te informacje w różnych źródłach są rozbieżne.
Witam, mój pierwszy post na tym forum. Może ktoś wyjaśnić przyczynę pojawienia się składu KŚ z Wisły do Łaz (jak podaje infopasazer.intercity.pl odjazd z Wisły Głębiec 16:43, przyjazd do Łaz 19:39 zatrzymując się między Wisłą a Katowicami tylko na stacji w Uzdrowisku, Skoczowie i Ligocie ). Frekwencja na stacji w Skoczowie wynosiła 100% lub dobijała do 100% co było o tyle dziwne, że skład ten nie jest ujęty w żadnym rozkładzie.
Jechał on zaledwie 20 min przed "Wisełką" do Częstochowy, która tak dużej frekwencji już nie miała. Za to"Wisełka" wyraźnie przekroczyła szlakową na krótkim odcinku między Skoczowem a Pierśccem, podejrzewam, że było to grubo ponad 60km/h, gdzie szlakowa wynosi bodajże 30km/h.
Kolejny skład z Wisły do Katowic (planowy odjazd 1727) jechał prawie puściutki, zaledwie pojedyncze osoby.
Wszystkie te 3 składy były prowadzone przez EN76 i każdy z nich zanotował 10 minutowe opóźnienie wtórne wynikające z mijanek z opóźnionym 1605 do Wisły
Zastanawiam się jaki sens ma puszczanie 3 składów z Wisły w odstępie niecałej godziny, a brak żadnego pociągu między 14-17 i po 19... dziwna polityka. Obawiam się, że nawet ELFy nie zrekompensują tego beznadziejnego rozkładu i KŚ bedą sukcesywanie tracić pasażerów
Po dwóch dniach kursowania KŚ mogę również pokusić się o stwierdzenie, że opóźnienia wtórne będą domeną tej spółki przy obowiązującym rozkładzie jazdy.
Właśnie dzwoniłem na infolinie KŚ aby rozwiązać sporną kwestię czy na turystyku mogę pojechać do Wisły...niestety pani przy telefonie nie wiedziała!!!poszła zapytać drugiej!!!-ta też nie wiedziała!!!w końcu prosiła o zostawienie mi swojego nr.telefonu-obiecała że oddzwoni...))
Odzwoniła szybko-odpowiedź brzmi:
TAK ,MOŻNA NA BILECIE TURYSTYCZNYM Z PR PRZEJECHAĆ CAŁĄ PODRÓŻ DO WISŁY)!!!
W nowym rozkładzie jazdy 2012/2013 Koleje Śląskie będą prowadziły przewozy regionalne na liniach do Wisły i Zwardonia. Wszystkie pociągi na tych trasach będą kursować krócej niż obecnie.
Do Wisły Uzdrowisko średni czas jazdy spadnie o ok. 20 minut i wyniesie 1 godzinę i 57 minut. Pociągów będzie więcej w dni robocze pojawi się pociąg ok. 13:50 z Katowic oraz do Katowic na 10:10. Pociągi będą kursować średnio co 3, a nawet 2 godziny. Do Wisły pociągi pojadą z Katowic wg wstępnego rozkładu jazdy o 6:02 (kurs z Gliwic), 7:53, 8:52 w dni wolne (kurs z Częstochowy), 10:52, 13:49, 16:55 i 20:17 (bez sobót). Z powrotem z Wisły Uzdrowisko pociągi pojadą o 5:13 (bez niedziel), 8:16, 11:11, 14:13, 16:20, 17:16 w dni wolne do Częstochowy i 19:44 do Gliwic.
Po przejęciu linii przez Koleje Śląskie do Zwardonia znacznie skróci się czas jazdy pociągów na linii bielskiej. Wprowadzenie taboru o wyższych, lepszych parametrach, efekty prac torowych wykonanych przez PKP PLK i nowa organizacja przewozów zapewni skrócenie czasu jazdy na trasie Katowice - Bielsko Biała do średnio 61 minut, czyli krócej aż o ok. 24 minuty. Część pociągów będzie kursować poniżej 55 minut. I tak obecnie kursujący o 14:42 pociąg z Katowic do Zwardonia na 18:02 będzie miał odjazd o 14:31 i przyjazd do Zwardonia o 17:15. Jego czas jazdy skróci się o 36 minut. Kurs o 16:45 na 20:06 do Zwardonia, pojedzie o 16:31 na 19:22 krócej o 30 minut. Rano pociąg ze Zwardonia o 4:17 na 7:34 do Katowic, pojedzie w barwach Kolei Śląskich o 4:45 ze Zwardonia na 7:25 do Katowic, czyli o 37 minut krócej.
Pociągi będą kursować wg stałego taktu. Z Katowic wyjazdy minut 31 po godzinie od 4:31 co godzinę w dni robocze do 21:31 na odc. Katowice-Żywiec. W celu skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi ostatni kurs do Żywca będzie o 23:01. dodatkowo pojawią się kursy dogęszczające co 30 minut np. z Katowic o 13:01, 14:01, 15:01, 16:01. Z powrotem przyjazdy pociągów do Katowic będą w dni robocze na minut 25 od 5:25 do 22:25. W szczycie ulegną poprawie połączenia z przesiadkami w Katowicach i pojawi się kilka kursów dodatkowych.
Do Zwardonia w dni robocze będzie kursować 13 par pociągów w ciągu doby wobec obecnych 11. W szczycie pociągi kursować będą co ok. godzinę, a poza szczytem co 2 godziny. Wprowadzone zostaną także obustronne 15 minutowe skomunikowania z Częstochowy w kierunku Żywca i Zwardonia. Podobnie obustronne skomunikowania zostaną wprowadzone z i do Tarnowskich Gór. Częstochowa i inne miasta na trasie zyskają w dni wolne połączenie bezpośrednie do Zwardonia i to oprócz obecnego kursu do Wisły.
Podobnie poprawi się dostępność Beskidów koleją w relacjach krajowych, dalekobieżnych. Ekspresy z Warszawy będą skomunikowane w Katowicach do Żywca i z powrotem (8 minut). Dzięki dobrym skomunikowaniom w Katowicach połączenia do i z Wisły zyskają na atrakcyjności. Co ciekawe skomunikowane połączenia do Wisły (ekspres i osobowy Kolei Śląskich) będą szybsze niż bezpośredni ekspres.
W celu poprawy identyfikacji relacji turystycznych, pociągi kursujące do Wisły i Zwardonia będą miały nazwy. Do Wisły oprócz Stożka i Wisełki pojawi się m.in. Równica i Czantoria, do Zwardonia m.in. Turysta z Częstochowy, Góral, czy Romanka.
Koleje Śląskie prowadzą zaawansowane rozmowy nad poprawą dostępności miejscowości beskidzkich przez skomunikowanie pociągów z autobusami np. z Wisły Uzdrowisko w kierunku Malinki, Istebnej i Koniakowa, czy z Łodygowic w kierunku Szczyrku. Spółka pragnie, by pasażerowie bez konieczności podróży samochodem mogli wygodnie i szybko dotrzeć z wykorzystaniem kolei do celu swojej podróży, nawet tam gdzie obecnie brakuje sieci kolejowej.
Skończyły się wakacje, śląskie weszły w najlepszym momencie do obsługi tej linii w wakacje frekwencja w KŚ o wiele przebiła to co miały do zaoferowania PR tylko co teraz dalej z tą linią czy mieszkańcy regionu znowu nauczą się jeździć koleją oby tak choć obawiam się że bez remontu tej linii nieprędko odbiorą busom pasażerów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum