Wysłany: 02-07-2012, 12:43 Nowy prezes Kolei Dolnośląskich
Spółka Koleje Dolnośląskie ma nowego prezesa. Jest nim teraz Zbigniew Szczypiński, który od 1995 - 2003 szefował wrocławskiemu Polarowi.
Genowefa Ładniak, która dotychczas kierowała Kolejami Dolnośląskimi została zastępcą Szczypińskiego. Taką decyzję podjęła rada nadzorcza. Uzasadnia to rozszerzeniem skali działalności przewoźnika, m.in kupieniem 5 szynobusów.
Rada nadzorcza Kolei Dolnośląskich powołała Zbigniewa Szczypińskiego na stanowisko prezesa spółki. Piastująca do tej pory to stanowisko Genowefa Ładniak została jego zastępcą. Informację potwierdził rzecznik Kolei Dolnośląskich.
Zbigniew Szczypiński jest absolwentem Wydziału Mechaniczno-Energetycznego Politechniki Wrocławskiej oraz studiów menedżerskich MBA. W latach 1995 – 2003 był prezesem wrocławskiego Polaru. Przeprowadził restrukturyzację firmy. Z firmą Polar związany był od 1975 roku. Od maja 2005 do 30 grudnia 2008 Zbigniew Szczypiński był prezesem zarządu firmy STK Specjalistyczny Transport Kolejowy Wrocław. Później pracował m.in. jako prezes takich przedsiębiorstw jak Pol-Tex Methane z Rybnika oraz Śrubex.
Koleje Dolnośląskie są spółką samorządową należącą do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Zostały powołane w grudniu 2007r.
Przez ostatni rok zarząd Kolei Dolnośląskich był zajęty walką z naszym forum, przy wsparciu legnickiej prokuratury, przy czym walkę tę przerżnął niedawno w legnickim sądzie:
Mam nadzieję, że nowy prezes KD nie pójdzie w ślady swojej poprzedniczki, tylko zajmie się spółką i pasażerem, a nie wojną z internautami, która ośmieszyła samorządowego przewoźnika kolejowego. Zapewniam, że ten smród będzie się ciągnął za KD przez kilka lat!
Zastanawiam się gdzie posadzą nowego prezesa, bo przecież w siedzibie spółki na Wojska Polskiego nie można już nawet szpilki wetknąć. A przecież trzeba jeszcze mieć na uwadze fakt, że nowy prezes być może zechce zatrudnić swoich ludzi i dla nich też trzeba będzie wygospodarować przestrzeń biurową. Wszak wszyscy dotychczasowi członkowie zarządu KD ściągali za sobą hordy kolesi a ci swoich pociotów. Przy czym Gienka jak dotąd pozostaje niekwestionowanym liderem, gdyż za jej panowania administracja KD powiększyła się o około 100% i trzeba było wynająć na biura jeszcze jedno piętro w zajmowanej kamienicy.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Zbigniewa Szczypińskiego poznałem w 1994 r. Był wtedy naczelnym dyrektorem przedsiębiorstwa państwowego "Polar", jeszcze przed komercjalizacją w 1995 r. Facet konkretny, miał nakreślony plan działania - hasło: jakość. Dzięki temu "Polar" przetrwał okres transformacji i nie zniknął z rynku jak wielu państwowych producentów AGD.
Ja tylko mam nadzieję, że Gienia nie wpłynie destrukcyjnie na nowego prezesa. Myślę, że jeśli pan Szczypiński faktycznie postawi na jakość, to może (przynajmniej początkowo) dochodzić do spięć na linii prezes-wiceprezes. Oby pan Szczypiński przytrzymał za mordę jak należy panią Ładniak i pokazał jej, gdzie jest miejsce starego, kruszejącego betonu.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Renia, popieram. Ale w KD nic się nie zmieni na plus dopóki nie wywalą na zbity pysk wszystkich osób wymienionych na blogu o przekrętach w KD, w tej notce:
Czas pokaże czy nowy prezes KD ma jaja, czy będzie tylko bezwolną marionetką w rękach starych wyjadaczy, którzy urządzili sobie z KD prywatny folwark, a ich największym problemem jest nasze forum, które patrzy tej sitwie na ręce i śledzi każdy ich ruch.
W stosownym czasie prezes Szczypiński otrzyma od nas pakiet informacji o przekrętach swoich podwładnych, bo prawdopodobnie jeszcze nie zdaje sobie sprawy z tego w jakie szambo wdepnął. Nie będzie mógł później powiedzieć, że nic nie zrobił, bo o niczym nie wiedział...
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Zbyszek Szczypiński jest osobą konkretną. Ma wyznaczone zadania od Marszałak województwa. Popieram konieczność odświerzenia Spółki.Pewne osoby już przestępują z miejsca na miejsce, w oczekiwaniu co z nimi będzie. Dajcie chwilę Prezeseowi, pozna każdego pracownika administrayjnego, jego przydatność dla Spółki, zmiany będą przeprowadzone, wraz ze składem Zarządu.
Czarę goryczy w UMWD przelały dążenia byłej prezeski do kolejnego dokapitalizowania spółki Koleje Dolnośląskie. W Urzędzie Marszałkowskim też pracują kompetentne osoby, którym ta informacja zapaliła czerwoną lampkę , że coś musi być nie tak , że spółka , która w założeniu miała nie przenosić strat (sic!), staje się powoli niechcianym śmierdzącym zbukiem. W mojej ocenie nowy prezes jest po to, aby zapanować nad coraz bardziej zaciskającą się pętlą długów w jakie popadły KD. Zastanawia mnie tylko po co zostawiono na stanowisku decyzyjnym byłą prezeskę. Logicznym jest przecież, że jeśli w KD miała miejsce niegospodarność, a w najgorszym przypadku działanie na szkodę spółki, to osoby odpowiedzialne za to zrobią wszystko, aby to ukryć. Czas pokaże , czy ta zmiana chodź trochę uzdrowi to skażone środowisko.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Zastanawia mnie tylko po co zostawiono na stanowisku decyzyjnym byłą prezeskę.
Ktoś musi trzymać rękę na pulsie. Jeszcze nowy prezes dogrzebie się do niewygodnych kwitów i będzie musiał złożyć zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa (działanie na szkodę spółki). Że o zwolnieniach dyscyplinarnych nie wspomnę.
Prezeska Ładniak takowe zawiadomienie do prokuratury złożyła na swoich poprzedników. I jak zwykle nic tym nie wskórała. No ale prezes Szczypiński ma szerokie pole do popisu. Tyle się działo przez ostatnie trzy lata...
Cytat:
Czarę goryczy w UMWD przelały dążenia byłej prezeski do kolejnego dokapitalizowania spółki Koleje Dolnośląskie.
Wiewiórki doniosły, że chciała 100 mln zł.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Genowefa Ładniak, która dotychczas kierowała Kolejami Dolnośląskimi została zastępcą Szczypińskiego. Taką decyzję podjęła rada nadzorcza. Uzasadnia to rozszerzeniem skali działalności przewoźnika, m.in kupieniem 5 szynobusów.
Co ma piernik do wiatraka? Uzasadnienie jest idiotyczne, żeby nie powiedzieć - debilne! Czy rada nadzorcza KD ma nas za idiotów?
Samuel Langhorne Clemens szerzej znany jako Mark Twain stwierdził kiedyś: "Lepiej nic nie mówić i wydawać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości".
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
W ciągu trzech ostatnich lat, podczas panowania Gienki, KD co roku rozszerzały działalność przejmując kolejne linie od PR. Taboru też przybyło w ilości kilkunastu szynobusów. I wtedy rada nadzorcza KD nie widziała potrzeby powiększania składu zarządu. Teraz wciskają nam kit, że zakup 5 ezetów skutkuje koniecznością dookoptowania nowego członka zarządu.
Tak naprawdę chodzi o coś innego. Na pewno o posprzątanie syfu. Samej Gienki jeszcze nie odwołali, ponieważ byłby to zbyt czytelny sygnał dla publiki, że w KD jest gorzej niż źle i że Gienka skompromitowała się przegraną wojną z internautami. Mamy więc grę pozorów dla motłochu.
Gdy Szczypiński trochę już ogarnie ten syf to zajmie się realizacją "fuzji" KD z PR Wrocław. Od dawna tajemnicą Poliszynela jest fakt, że UMWD na bazie KD i PR Wrocław uknuł sobie DKD (Dolnośląskie Koleje Dojazdowe). Ma to być kolejowa spółka samorządowa, coś na wzór Mazowsza i ich KM. Dolnośląski zakład PR de facto ulegnie likwidacji, przy założeniu, że plan DKD dojdzie do skutku, a to nie jest takie oczywiste. KD formalnie też wtedy przestaną istnieć. Będzie mix dwóch przewoźników pod banderą DKD. Logo już jest:
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, obawiam się, że Ładniakowa będzie popierana i chroniona przez UMWD do upadłego. Dlaczego? Tego nie napiszę, aby nie rozgrzewać i tak już dostatecznie rozgrzanej legnickiej prokuratury, która przegrała w sądzie z naszym forum. Takiej zniewagi nie strawią i spodziewam się kolejnych zmasowanych ataków na forum. Na razie jest cisza i oby to nie była cisza przed burzą!
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Noema, na państwowe nie idzie się po to, żeby kogoś z jego działalności rozliczać. Idzie się po znajomości i wiadomo, że jakiego nie narobi się bałaganu i długów to zawsze się miękko ląduje.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum